Ajattelin että olisi kiva tietää moneltako löytyy monster 750, jos joskus tekee mieli vaihtaa tietoja.
Elikkäs multa löytyy -02 750i.e. ,ajettu 6600km.
98-vuoden 750 monsteri alla ja toinen ajokesä edessä. Kilometrejä takana vajaa 10000. Hyvin on pelittänyt ja itse olen ollut tyytyväinen, ainoana vikana on ollut sammahtelu tyhjäkäynnillä jos sataa ja on alle 10 astetta lämmintä. Tykkää siis lämpimistä keleistä...
-00 kaasarimalli, ostettu uutena -01. 30000 km ajettuna.
Käynnistyksenesto seisontatuessa rikki, nyt meni nokkahihnan kiristysrullan laakeri. Muuten ei mitää onkelmaa. Jos alitehoisuutta ei lasketa.
Voisittekohan antaa jotain vinkkejä mitä kannattaa kysyä/tsekata käytettyä 750 Monsteria ostaessa? Onko siis jotain tyyppivikoja tms. mitkä kannattaa huomioida?
Olin tänään koeajolla ja aika huikea kokemus Muutaman kauden melko kömpelön TL1000 Suzukin kanssa olen liikkunut ja ehkä siksi tehotkaan ei häirinnyt vaikka pienemmät ovatkin.
Koeajoin -00 vm jossa vähän alle 15 000 km. Lähinnä entisenä japsikuskina ihmetytti "hapettuminen" koneen tietyissä osissa joka viittaa kenties johonkin maadoitus hommaan? Onko tavallista? Kytkin myös vähän kolahteli joka lienee jokseenkin normaalia?
Kyseessä oli kyllä jenkkiversio, mutta muuttopyörä eli siis sama tyyppi oli ostanut uutena jenkeistä. Huoltokirja on. Mitähän siitä kannattaisi tarkastaa? Ja olenkohan laittamassa nyt rahani aivan hasardi ostokseen?
Suuri kiitos etukäteen, jos joku viitsii valaista!
PS. Mikäli jollain on tiedossa/myynnissä 750 tai 900 Monsteria olisin kyllä kiinnostunut
Nokkahihnojen kiristyksessä käytin kuusiokoloavaimia ikäänkuin rakotulkkeina. Siihen löytyy ohjeita useilta eri nettisivuilta, mm. http://www.ducatisuite.com/belttension.html
5mm avaimella kokeillaan vaakasylinterin remmi ja 6mm pysty pytyn remmi. Ero remmien välillä kuulemma lämpötilaeroista johtuvaa.