..vastaava opus hakusessa koskien 600 cbrää, vuosimalli taitaa olla -88.Ohjeita tarvitaan koska korjaus-/vikalista on seuraavanlainen
1.mitenkäs jakkaran saa irti?ei oo lukkoa missään saatikka mitään hanikkaa mistä vääntää.Akkukin kuulemma persiin alla ja jakarit ja ja mitä lie kaikkea löytyykään.
2.etujarrupalojen vaihto painaa päälle.Kitinä kuuluu ja kun *etunen ilmassa pyörittää kuuluu kunnon krahina, niinq palat jumittais (EI ole laakerivika)etunen pyörii huonosti (siis niinku jarru jäis kantamaan)Voiko nopeusmittarinvaijeri olla hidasteena renkaan pyörimiselle niin että sen tuntisi rengasta pyöritettäessä??![]()
3. jos ja kun eturengasta laitetaan takaisin paikoilleen, tarviiko vääntää akselia johonkin tiettyyn momenttiin,vai näkeekö sopevan tiukkuuden vääntäjän niskan punotuksesta?
4. ja kaikki muutkin niksit ja neuvot otetaan mielihyvin vastaan..
5...se käyttäjän käsikirjakin taitaa olla siellä satulan alla...![]()
Hölömö mutta Innokas
Ei tuosta -88 mallista kokemusta, mutta -97 mallista on. Siinä lähti "sivuposki" irti kun käänsi vähän ruuvin näköistä isohkoa lovea kolikolla tms. Kai sitä voisi taka-katteeksi kutsua. Sieltä paljastui luukku jossa työkalut ym vermeet. Muistaakseni vasemman puolisen katteen takaa tämä työkaluluukku löytyy. Ja myös penkin ruuvit/pultit. Eli ainakaan -97 mallissa ei ollut avattavaa penkkiä. Miksi etupyörän irroitus?
Edit: Taka-kate oli kiinni sillä yhdellä "lukitus" ruuvilla joka kääntyi n puolkierrosta, muuten kate oli kiinni semmosilla "klipseillä" tai miksi niitä nyt kutsuis.
Muisti palailee pätkittäin...
<p><strong> </strong></p>
Eli edellinen oli ihan oikein. sivuposket irti ja penkki 2 pultilla kiinni. *2. *Mittarin pyöritin ahdistaa hiukan mutta ei kovin paljoa. * *3. Niskan punotus taitaa olla jo liian tiukka, reilusti kiinni mutta ne 2 pulttia iskarissa pitää akselin paikallaan joka tapauksessa. Jos hyvän tekee kannattaa puhdistaa satulat ja vaihtaa jarrunesteet mutta se on jo vähän työläämpi homma ainaki ilmauksen kans.
Ahaa,tämähän valaisi jo paljon.
elikkä eturengastako ei tarvi välttämättä irroittaa ollenkaan ku paloja vaihdetaan?? satulatko lähtee käteen ruuvien irroituksella??
kiitos.
nimim. "niin paljon on näitä hommia tehty, että pakkohan sen on joskus onnistua"
Hölömö mutta Innokas
Ei tarvi irrottaa ja lähtee käteen.(xxhondaxx @ Touko. 22 2007,08:49) kirjoitti
Viisas pääsee vähemmällä!
Jos löytyy puristin eli sellainen jota käytetään esim Ku liimataan 2 puuta yhteen niin sillä on hyvä puristaa jarrusylinterit sisään. Muuten ei mahdu paikalleen uusilla paloilla. Ja aukase Jarruneste säiliö kun puristat sylinterit sisään ja seuraa ettei neste tule yli. Jarrunesteen väheneminen säiliössä johtuu siis siitä kun palat kuluu menee sylinteriin emenpi nestettä.
Ja samalla kun vaihdat paloja, kannattaa myös putsata "jarrumäntien" ulkopinnat. Itellä kun kävi niin, että kun tirpasin uudet palat paikalleen, niin noiden "mäntien" päällypintaan oli ajansaatossa kertyny kaiken näköstä käpyä ja oravaa ja nyt kun uusilla paloilla paino männän sylinterin sisään, niin nuo kököt jumitti männät sinne sylinteriin ( vanhoilla paloillahan nuo männät tulevat pidemmälle näkyviin kuin uusilla ja -> keräävät kakkaa ympärilleen ). Siis toisinsanoen, kun kerran paino jarrua ja jarrupalat painu levyjä vasten, niin palat ei enää palautunukkaan loottus....eiku lähtöasentoon vaan jäivät junnaamaan. Nooh, ei muuta ku koko satulat taas irti ja puts-puts-put. Vaikka mamman tiskikaapista löytyvällä karhunkielellä tms. nätisti putsaileepi nuo männän pinnat puhtaaksi ja jopas rupeaa pelaamaan.
Suosittelen tekemään tuon putsauksen jo ennen ensimmäistä jarrujen kokoamista....![]()
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....