Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 48:sta
  1. #1
    Iltalehden sivuilta:

    Moottoripyöräilijä loukkaantui vakavasti

    8.5.2007 20:54
    Moottoripyöräilijä loukkaantui vakavasti tiistaina Porissa valtatie 8:lla sattuneessa henkilöauton ja moottoripyörän kolarissa.

    Motoristin eteen ajanut henkilöauton kuljettaja ei loukkaantunut.

    Porin poliisin mukaan onnettomuus sattui Hangassuon kaatopaikan risteyksessä, kun henkilöauto ei havainnut Rauman suuntaan ajanutta moottoripyöräilijää. Auto oli tulossa kaatopaikan suunnasta ja aikoi kääntyä vasemmalle Porin suuntaan.

    Onnettomuus sattui kello 17.20. Poliisi ohjasi liikennettä kolaripaikan ohi runsaan tunnin ajan. Tapahtumien selvittämiseksi poliisi pyytää kolarin silminnäkijöitä ottamaan yhteyttä Porin poliisin numeroon (02) 623 7650.





    MV Agusta Brutale 910R -08

    Ex: Suzuki SV 1000S -06
  2. #2
    Voi ... mitä näille vois tehdä,kun ei tiiä mistäkin kenenki eteen.
    Toivottavasti mp kuski selviää.....
    KEPPI-G
  3. #3
    Joo kyllä saa olla tarkkana noitten autoilijoitten kanssa noissa risteyksissä

    Mp-kuskille paranemisia...
  4. #4
    Voivoi... Ja tuossakin paikassa on todella hyvä näkyvyys...

    Yritetään näkyä liikenteessä ja varotaan sokeita autoilijoita.

    Kuskille pikaista paranemista!
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
  5. #5
    Ikävä juttu,taas .Tilanne on tullut silmille ja tässä tulos.Toivottavasti vammat ei ole pahoja.
    kyllä ilman viittäsataa hevosvoimaa toimeen tulee,mutta kyllähän se kitumista on!Kärpät on jalometallia!
  6. #6
    Lainaa (TinBa @ Touko. 08 2007,21:36) kirjoitti
    Voivoi... Ja tuossakin paikassa on todella hyvä näkyvyys... *
    Näin päin tosiaan on. Toiseen suuntaan mäki taittuu ja siihen jää ikävä katve. Ensin luinkin mopon tulleen Rauman suunnasta enkä ihmetellyt ollenkaan. Mutta Porin suuntaan kyllä näkee enemmän kuin hyvin, edes aurinko ei voi häikäistä tuohon aikaan. Ihan turha onnettomuus, suoralla tiellä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  7. #7
    Lainaa (TinBa @ Touko. 08 2007,21:36) kirjoitti
    Voivoi... Ja tuossakin paikassa on todella hyvä näkyvyys...

    Yritetään näkyä liikenteessä ja varotaan sokeita autoilijoita.

    Kuskille pikaista paranemista!
    Voipi olla että aurinko on paistanut motoristin takaa? Tulipa vain mieleeni että sillon ei nää hevonvittuakaan. (No ei ainakaan sitä).. Tuossa pari aamua sitte ku oli vähä kylmempää lähin köröttelee autolla töihin ja kun käännyin pihatieltä auringon suuntaan, nii oli niin heikko näkyvyys, että en nähny edes omaa kaistaani, vielä siihen ku ikkunat veti huuruun (onneksi ulkopuolelta niin sain nopeasti pyyhkäreillä pois) nii näkyvyys oli nollassa, pystyin väistämään vastaan tulevan auton ainoastaan, koska näin sen etuvalot. Onneksi häikäsi loppu äkkiä ku pääsi metsikön taakse varjoon ja sai aurinkolasit silmille. Mut kyllä siinä vähä aikaa sydän pamppaili ku yritin kattoa sopivaa väliä vastaantulijan lamppujen ja ojan välistä..

    Tosiaan parannetaampa kaikki näkyvyyttämme kaksipyöräisillä..



    Bujakaa!
  8. #8
    tänään se meinas itellääkii kosahtaa ku iltaajeluille lähksin ni tuun tasaarvosee risteyksee ja oon oikeelt tuleva ni ei kotilo kuski paljoo katellu vaan tönötti suoraan
    600rr
  9. #9
    Jotku ei osaa kattoa, jopa autokoulun opettaja joutu ajotunnilla kehumaan mun hoksottimia ku jouduin vähä väistelee yhtä sämpylä saabin kuskia, eikä se ees huomioinu omia törttöilyjään mitenkään.. (ei mitään sämpylöitä taikka saabejakaan vastaan)..
    Bujakaa!
  10. #10
    Lainaa (Hautsi @ Touko. 08 2007,22:22) kirjoitti
    Voipi olla että aurinko on paistanut motoristin takaa?
    Totta, silloin se olisi ollut edes jotenkin ymmärrettävissä. Valitettavasti vain illalla aurinko paistaa tuossa kohdassa Porista tulevan silmiin, eli aivan päinvastaisesti.

    Sokea autoilija taisi vain osua kohdalle. :/
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
  11. #11
    Lainaa (TinBa @ Touko. 08 2007,22:40) kirjoitti
    Lainaa (Hautsi @ Touko. 08 2007,22:22) kirjoitti
    Voipi olla että aurinko on paistanut motoristin takaa?
    Totta, silloin se olisi ollut edes jotenkin ymmärrettävissä. Valitettavasti vain illalla aurinko paistaa tuossa kohdassa Porista tulevan silmiin, eli aivan päinvastaisesti.

    Sokea autoilija taisi vain osua kohdalle. :/
    Tuohon tapahtumaan voi olla syynä auton A-pilari ja se tieteellinen outo motion camouflage ilmiö.

    Auton etupilarin taakse mahtuu hyvin erityisesti T-risteyksessä lähestyttäessä tietä, esim. toinen auto tai varsinkin MP. Sitten kun siinä ihan risteyksen kohdalla katsoo suoraa tietä, eikä pysähdy täysin, voi edelleenkin lähestyvä MP jäädä näkemättä, koska se on kapea ja sen valo saattaa jotenkin sopia maiseman valaistukseen, jolloin suoraan kohti tulevaa mopea ei huomaa lainkaan.

    MP-kuskin on tuota vaikea tajuta, koska itse näkee lähestyvän auton niin hyvin. Siksi ei osaa pelätä, että auto voisi mitenkään ajaa eteen. Ja sitten onkin ehkä jo myöhäistä tehdä mitään.

    Toivoa sopii, että autoillessa malttaisi pysähtyä ennen tielle kääntymistä tai ainakin ajaa niin hiljaa, että ehtii varmasti nähdä kaistan kunnolla riittävän pitkältä matkalta.

    Muustahan ei oikein voi tuossa olla kysekään. MP-kuski voi osittain tehdä asialle jotain kun lähestyy risteystä, jossa auto etenee tasaista nopeutta kohti risteystä. Kannattaa liikkua kaistalla sivusuunnassa tai vilkuttaa valoja, mahdollisesti pitää pitkät päällä, koska ne näkyvät paremmin kuin lyhyet valot päivällä.

    Ikävä tapahtuma, josta on takuulla autonkuljettajalla traumoja ja MP-kuljettajalla tilanteesta riippuen traumoja sekä vammoja.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  12. #12
    Lainaa (Italowestern @ Touko. 08 2007,22:51) kirjoitti
    ...ja se tieteellinen outo motion camouflage ilmiö.
    Siis mikä?
  13. #13
    Mitähän kaikkia ilmiöitä oikein on liikenteessä olemassa.Tänään viimeksi outo ilmiö kun erkanin muun jonon mukana Turunmotarilta Porintien ramppiin niin autohan se siinäkin tuli vastaan.Vaikkei mahtunut ajamaan edes rampin päällysteellä vaan puoliksi pientareella.Valoilla/äänimerkeillä kaikki ilmoitteli niin ei oikein ymmärtänyt,näytti olevan ihan ihmeissään.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  14. #14
    Lainaa (Amanda @ Touko. 08 2007,23:12) kirjoitti
    Lainaa (Italowestern @ Touko. 08 2007,22:51) kirjoitti
    ...ja se tieteellinen outo motion camouflage ilmiö.
    Siis mikä?
    hmm, oon huono selittään mutta.. risteävillä ajosuunnilla ajettaessa moottoripyörä jää autoilijan A-pilarin katveeseen. Jos auto liikkuu sopivaa nopeutta niin pilari pysyy koko ajan samassa kulmassa pyörään nähden, eli pyörä pysyy katveessa koko ajan.

    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  15. #15
    Toivotaan että kuskille ei kovin pahasti käynyt.

    Kyllä näitä tasoliittymiä pitäisi pääteiltä ryhtyä vähentämään, kasitie on vielä tässä suhteessa erityisen vaarallinen, taajamia on runsaasti tie koko matkalla.

    Turun päässä on käynnistetty tälläinen hanke.
    Mopoilua vuodesta -74
    Suzuki Hayabusa vm 2004

    Oi järki hoi,älä tuhoa luovaa hulluutta !
  16. #16
    Kyllä nämä uutiset on ikäviä * jospa niistä oppia voitaisiin?

    Yllä oli juttua siitä A -pilarin aiheuttamasta katve-alueesta. Se katvealuehan tosiaan liikkuu, kun auto liikkuu. Ja peittää kokemukseni mukaan joskus jopa pakun *

    Tuo autoilijoiden 'A -pilarisokeus' kannattaa ottaa huomioon. Ollaan siis varovaisia senkin takin.

    Mulla oli 18vuotta taukoa moottoripyöräilyssä. Ajoin ennen taukoa mopo/kevari/mp:llä vajaan 100tkmk ja vehkeitä oli kaikki laskien melkein tusina erilaista.

    Ja vauhtia ja vaarallisia tilanteita oli silloinkin, vaikka kanssaliikennöijiä oli vähemmän.

    Mielenkiintoista oli havaita, että kun uudelleen mp:llä olen pari kesää ajanut, niin aina kun sivutieltä/risteyksestä auto hidastaa ennen sitä tietä jota ajan, niin oikean käden kaksi sormea menee itsestää yhä edelleen jarrulle 'valmiiksi'. *

    Toivottavasti silti huomataan muitakin kanssaliikennöijiä. Eikä luoteta, että meidät aina muut liikennöijät huomaisivat. Se on yhteispeliä, tuo liikenne...

    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  17. #17
    Satuin ajelemaan Raumalta töistä Poriin päin eilen, juuri onnettomuuden tapahtuessa. Olin noin kymmenen kilometrin päässä Hangassuon risteyksestä, kun Kuulin tiedon radiosta. Kohdalle päästyäni oli lääkäriambulanssi ja ambulanssi sekä poliisi jo paikalla. Pyörä oli niin ihmeellisessä asennossa, että luulin pyörän tulleen Raumalta päin, mutta ilmeisesti kaveri oli kuitenkin Porista Raumalle päin ollut menossa. Näytti selkeästi siltä, että tosiaan oli sattunut ja paljon.

    Hangassuon risteys on kieltämättä pienen nousun jälkeen vasemmalla, niin kuin aikaisemmisas viesteissä on uumoiltu. Lisäksi kyseisessä kohdassa on Poliisin liikennevalvonta kamera. Eurajoella oli ainakin Kämpän kaffetuvalla motoristejä kerääntynyt hyvä liuta jo ennen kuutta, olisiko sinne ollut menossa? Toivottavasti kaveri toipuu. Satakunnan kansan sivuilla onnettomuuspaikalta.

    Satakunnan kansa



    Memento Vivere

    Honda VT 750 DC1 Black Widow -01
  18. #18
    Vaikka en puolustele autoilijaa lainkaan niin ymmärrän myös autoilevana kuinka mahdotonta on joskus nähdä. Parempi varoa siis prätkällä aina, oli väistämisvelvollisuus kenen vain.

    Toivotaan, että selviämme säikähdyksellä.
  19. #19
    Lainaa (Jeppe Jääkarhu @ Touko. 09 2007,09:10) kirjoitti
    Vaikka en puolustele autoilijaa lainkaan niin ymmärrän myös autoilevana kuinka mahdotonta on joskus nähdä. Parempi varoa siis prätkällä aina, oli väistämisvelvollisuus kenen vain.
    tämä on kyllä hyvä pointti. itse kun mopolla liikun niin tulee ajateltua suunnilleen niin että kaikki voi ajaa päälle.
    erityistä varovaisuutta tulee noudatettua, yleensä
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  20. #20
    Lainaa (SamiN @ Touko. 09 2007,00:04) kirjoitti
    Lainaa (Amanda @ Touko. 08 2007,23:12) kirjoitti
    Lainaa (Italowestern @ Touko. 08 2007,22:51) kirjoitti
    ...ja se tieteellinen outo motion camouflage ilmiö.
    Siis mikä? *
    hmm, oon huono selittään mutta.. risteävillä ajosuunnilla ajettaessa moottoripyörä jää autoilijan A-pilarin katveeseen. Jos auto liikkuu sopivaa nopeutta niin pilari pysyy koko ajan samassa kulmassa pyörään nähden, eli pyörä pysyy katveessa koko ajan.
    Jos tarkkoja ollaan, termi tarkoittaa tilannetta, jossa katseltava kohde pysyy taustan suhteen samassa kohdassa katselijan kannalta. Eli ei ole kyse A-pilarin katveessa olemisesta (mikä tietysti varmistaa huomaamattomuuden), vaan siitä, ettei näköhavainto osoita liikettä. Mm. pedot käyttävät luonnossa tätä saadakseen saalista. Miten muuten olisi selitettävissä, että iso leijona pääsee aukealla savannilla niin lähelle? Tietoa esim. *klik* ja googlettamalla lisää.
  21. #21
    Lainaa (Trans @ Touko. 09 2007,09:04) kirjoitti
    Satuin ajelemaan Raumalta töistä Poriin päin eilen, juuri onnettomuuden tapahtuessa. Olin noin kymmenen kilometrin päässä Hangassuon risteyksestä, kun Kuulin tiedon radiosta. Kohdalle päästyäni oli lääkäriambulanssi ja ambulanssi sekä poliisi jo paikalla. Pyörä oli niin ihmeellisessä asennossa, että luulin pyörän tulleen Raumalta päin, mutta ilmeisesti kaveri oli kuitenkin Porista Raumalle päin ollut menossa. Näytti selkeästi siltä, että tosiaan oli sattunut ja paljon.

    Hangassuon risteys on kieltämättä pienen nousun jälkeen vasemmalla, niin kuin aikaisemmisas viesteissä on uumoiltu. Lisäksi kyseisessä kohdassa on Poliisin liikennevalvonta kamera. Eurajoella oli ainakin Kämpän kaffetuvalla motoristejä kerääntynyt hyvä liuta jo ennen kuutta, olisiko sinne ollut menossa? Toivottavasti kaveri toipuu. Satakunnan kansan sivuilla onnettomuuspaikalta.

    Satakunnan kansa
    Katselin noita jälkiä tapahtumapaikalla ja niiden sekä ton kuvan perusteella päättelin, että motoristi oli vetänyt lukkojarrutuksen takajarrulla. Takapyörä oli lähtenyt luisuun oikealle ja törmännyt auton etuosaan oikea kylki edellä. Tän jälkeen pyörä oli kiepsahtanut pituusakselinsa ympäri auton keulan kautta toiselle puolelle autoa kyljelleen.

    Missä vaiheessa sitten kuski on lentänyt pyörän selästä ja miten pitkälle, niin en sitä osaa sanoa. Kuulin kuitenkin, että vammat ovat ilmeisen vaikeat, mutta hengissä säilyttäneen. Nää on vaan huhupuheita.

    Jonkun verran tiessä oli kaikenlaista töhnää, mikä pyörästä mikä autosta. Punertavaltakin näytti asfaltti osin, onko kuvittelua vain - toivottavasti.

    Paranemisia kuskille ja toivottavasti hän tervehtyy ja tulee takaisin entistä ehompana.



    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  22. #22
    Lainaa (TinBa @ Touko. 08 2007,21:36) kirjoitti
    Yritetään näkyä liikenteessä ja varotaan sokeita autoilijoita.
    Niin yritetään! Oikein vituttaa kun autoilijat jaksavat vilkutella valoja, jos ajaa pyörällä pitkät päällä päivällä * Ei niitä pitkiä varmaan kiusaksi päällä pidetä, vaan siksi että sokeat autoilijat näkisivät meidät!! Ne ei vaan tajua.
    Liian pieni allekirjoitus poistettu.
  23. #23
    Lainaa (Max Power @ Touko. 09 2007,15:00) kirjoitti
    Lainaa (TinBa @ Touko. 08 2007,21:36) kirjoitti
    Yritetään näkyä liikenteessä ja varotaan sokeita autoilijoita.
    Niin yritetään! Oikein vituttaa kun autoilijat jaksavat vilkutella valoja, jos ajaa pyörällä pitkät päällä päivällä Ei niitä pitkiä varmaan kiusaksi päällä pidetä, vaan siksi että sokeat autoilijat näkisivät meidät!! Ne ei vaan tajua.
    Sinun mielestäsi on siis ihan ok sokaista vastaantulevat autoilijat pitkilläsi kunhan sinä itse tulet nähdyksi? Noh, eihän sillä ole mitään väliä jos autoilijalta jää sen takia jalankulkijat yms. näkemättä.
  24. #24
    Lainaa (Hautsi @ Touko. 08 2007,22:28) kirjoitti
    Jotku ei osaa kattoa, jopa autokoulun opettaja joutu ajotunnilla kehumaan mun hoksottimia ku jouduin vähä väistelee yhtä sämpylä saabin kuskia, eikä se ees huomioinu omia törttöilyjään mitenkään.. * (ei mitään sämpylöitä taikka saabejakaan vastaan)..
    Ei monet kotilokuskit edes välitä, viime viikollakin yksi pönttö ajoi kolmion takaa suoraan eteen puhelin korvassa, torveni sanoi samalla kirjaimellisesti itsensä irti, sen verran tehokkaasti tuli paukutettua. Ei tyyppi edes vilassut muhun päin (siis torvensoiton jälkeenkään) vaikka olin tulossa etuajo-oikeutettua tietä sen kylkeen, siis ei näyttänyt millään lailla liikuttavan, sen kun jatkoi löpinäänsä. * * 6 viikkoo sitten yksi paku täräytti mun kotilon perään kaupungilla ja sainkin siten uuden vetokoukun. Tosin jouduin käymään äitiyspolilla tarkistamassa, onko pikkuisella kaikki ok. Kattelkaa niissä liikennevaloissa myös taaksenne, siellä kotiloni kanssa minäkin seisoin ja silti tuli perään kun oli taakse kaappejansa vilkaissut. *



  25. #25
    Lainaa (Wasserschwein @ Touko. 09 2007,15:15) kirjoitti
    Lainaa (Max Power @ Touko. 09 2007,15:00) kirjoitti
    Lainaa (TinBa @ Touko. 08 2007,21:36) kirjoitti
    Yritetään näkyä liikenteessä ja varotaan sokeita autoilijoita.
    Niin yritetään! Oikein vituttaa kun autoilijat jaksavat vilkutella valoja, jos ajaa pyörällä pitkät päällä päivällä * Ei niitä pitkiä varmaan kiusaksi päällä pidetä, vaan siksi että sokeat autoilijat näkisivät meidät!! Ne ei vaan tajua.
    Sinun mielestäsi on siis ihan ok sokaista vastaantulevat autoilijat pitkilläsi kunhan sinä itse tulet nähdyksi? Noh, eihän sillä ole mitään väliä jos autoilijalta jää sen takia jalankulkijat yms. näkemättä.
    Niimpä niin.. Olisi pitänyt kirjoittaa hieman tarkemmin. Ensinnäkään EN aja taajama-alueella pitkät päällä ja toiseksi, pitkät valot päivällä eivät todellakaan sokaise niin paljon, että joku esim. ajaisi autolla jonkun ihmisen päälle sen vuoksi!

    Maantiellä niitä käytän päivällä juuri tällaisia tapauksia välttäen.
    Liian pieni allekirjoitus poistettu.
  26. #26
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Max Power @ Touko. 09 2007,16:51) kirjoitti
    Niimpä niin.. Olisi pitänyt kirjoittaa hieman tarkemmin. Ensinnäkään EN aja taajama-alueella pitkät päällä ja toiseksi, pitkät valot päivällä eivät todellakaan sokaise niin paljon, että joku esim. ajaisi autolla jonkun ihmisen päälle sen vuoksi!

    Maantiellä niitä käytän päivällä juuri tällaisia tapauksia välttäen.
    En tiedä miten tuosta voisi tarkemmin kirjoittaa. Poliisin tulkinta
    asiasta on, että valojen käyttöä koskee normaalit ajovalojenkäyttöä
    koskevat säännöt. Ajovalot ovat ajovalot ja pitkiä voi käyttää
    rajoitetusti. Ei kuitenkaan siten, että käytetään pitkiä muun
    liikenteen tullessa esim. vastaan. Syy tähän on syvyysetäisyyden
    arvioinnin heikkeneminen. On melko mahdoton arvioida miten pitkällä
    pitkien käyttäjä on sekä myöskin hänen nopeutensa.

    Itse olen normaalien valojen käyttämisen kannalla ehdottomasti.
    Te muut saatte minun puolestani käyttää mitä tahansa, mutta eipä
    pidä hämmästellä, jos pitkien käytöstä tulee huomauttamista.

    Nämä sääntöjutut ovat muutenkin sellainen asia, että on ihan hyvä
    tietää miten asioiden pitää olla ihan riippumatta siitä mitä todellisuudessa
    sitten teettekin.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  27. #27
    Lainaa (xx99jkl @ Touko. 09 2007,08:57) kirjoitti
    Kyllä nämä uutiset on ikäviä * jospa niistä oppia voitaisiin?

    Yllä oli juttua siitä A -pilarin aiheuttamasta katve-alueesta. Se katvealuehan tosiaan liikkuu, kun auto liikkuu. Ja peittää kokemukseni mukaan joskus jopa pakun *

    Tuo autoilijoiden 'A -pilarisokeus' kannattaa ottaa huomioon. Ollaan siis varovaisia senkin takin.
    Jos näet autokuskin molemmat silmät on hän EHKÄ havainnut sinut.

    Mikäli autokuskin kasvot ovat A-pilarin takana etkä näe niitä, valmistaudu pysähtymään.

    Vielä kun tämä toimisi pimeälläkin.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  28. #28
    Lainaa (Wasserschwein @ Touko. 09 2007,15:15) kirjoitti
    Sinun mielestäsi on siis ihan ok sokaista vastaantulevat autoilijat pitkilläsi kunhan sinä itse tulet nähdyksi? Noh, eihän sillä ole mitään väliä jos autoilijalta jää sen takia jalankulkijat yms. näkemättä.
    Tämä on tietysti ikuisuuskeskustelu, mutta sen verran kaadan nuudeleita tähän liemeen, että että jos autoilija kirkkaassa päivänvalossa sokaistuu yhdestä 65W -kaukovalosta, siten ettei näe muita ympärillään olevia kohteita, niin kannattaisi oikeasti lopettaa ajaminen.

    Pimeässä ja hämärässä lienee ilmiselvää, miksei kaukovaloa tule käyttää tarpeettomasti.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  29. #29
    Lainaa (MattiR @ Touko. 09 2007,17:14) kirjoitti
    En tiedä miten tuosta voisi tarkemmin kirjoittaa. Poliisin tulkinta asiasta on, että valojen käyttöä koskee normaalit ajovalojenkäyttöä koskevat säännöt.
    Samat säännöt ovat aiemmin kieltäneet mm. lisäjarruvalot, takasumuvalon sekä huomiovalot.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  30.  
  31. #30
    Lainaa (MattiR @ Touko. 09 2007,17:14) kirjoitti
    Ei kuitenkaan siten, että käytetään pitkiä muun
    liikenteen tullessa esim. vastaan. Syy tähän on syvyysetäisyyden
    arvioinnin heikkeneminen. On melko mahdoton arvioida miten pitkällä
    pitkien käyttäjä on sekä myöskin hänen nopeutensa.
    Tää onpi varmaan pääsyy tohon lyhyiden käyttämiseen, jos ei osaa arvioida toisen nopeutta tai kuin kaukana se on, ajaa yhä edelleen siihen eteen ja taas kolisee.. se on 50-60 ja motoristia sattuu aina.

    Edit. Kielijuttuja.



    Bujakaa!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen