Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 80:sta
    Moottoripyöräilijät loukkaantuivat vakavasti
    22.5.2007 12:56 Iltalehti
    Poliisi kaipaa tietoja Tampereella maanantaina sattuneesta liikenneonnettomuudesta, jossa kaksi ihmistä loukkaantui vakavasti.

Poliisin mukaan moottoripyörä ja henkilöauto törmäsivät toisiinsa Pyynikintien ja Nahkakujan risteyksessä puoli viideltä illansuussa. Moottoripyörä osui keskelle Nahkakujalta kääntyneen henkilöauton keulaa. Moottoripyörän ajaja ja matkustaja saivat vakavia vammoja.

Tapahtumien kulku ja ajoneuvojen nopeudet ovat poliisille vielä epäselviä. Mahdollisia silminnäkijöitä pyydetään ilmoittamaan tietonsa Tampereen poliisiin numeroon 07187 45619 tai 07187 45800.

STT
    Juu kyllä olis vitsaksilla töitä! Mutta nykyäänhän siitä saa pahoinpitelysyytteen! Itsellä aikoinaan paukkui persposket useasti, ja jäi opetus mieleen.
    Toissailtana ajelin pienen lenkin ja katselin viereiselle pyörätielle, jossa enduromopo ja skootteri ajoi mun mittarin mukaan yli 80 km/t. Sama meno jatkui 50 alueella ja sitten kun pyörätie päättyi, niin taakse vilkaisematta suoraan ajokaistojen yli ajoradalle. Mopossa likka kyydissä eikä mitään takajalkatappeja. Teki mieli mennä ojentamaan näitä "järjen jättiläisiä". Kuka vanhempi on niin vastuuton, että antaa kakaroiden ajella tuohon tyyliin ja viritellä mielin määrin mopojaan? Sitten vähän vanhempana tullaan pomperi- asenteella nostelemaan meidän muiden vakuutusmaksuja! Kiva ja kiitti!
    Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
    Lainaa (Myrskylintu @ Touko. 22 2007,15:30) kirjoitti
    Juu kyllä olis vitsaksilla töitä! Mutta nykyäänhän siitä saa pahoinpitelysyytteen! Itsellä aikoinaan paukkui persposket useasti, ja jäi opetus mieleen.
    Toissailtana ajelin pienen lenkin ja katselin viereiselle pyörätielle, jossa enduromopo ja skootteri ajoi mun mittarin mukaan yli 80 km/t. Sama meno jatkui 50 alueella ja sitten kun pyörätie päättyi, niin taakse vilkaisematta suoraan ajokaistojen yli ajoradalle. Mopossa likka kyydissä eikä mitään takajalkatappeja. Teki mieli mennä ojentamaan näitä "järjen jättiläisiä". Kuka vanhempi on niin vastuuton, että antaa kakaroiden ajella tuohon tyyliin ja viritellä mielin määrin mopojaan? Sitten vähän vanhempana tullaan pomperi- asenteella nostelemaan meidän muiden vakuutusmaksuja! Kiva ja kiitti!
    Justiinsa... Tuskin kukaan lapsen vanhempi antaa sen mussukan ajella ihan holtittomasti ja lainvastaisesti. Kyllä nää tekee noi kolttosensa vanhemmilta salassa. Niinku kaikki muutki paheet. Ainakin itse tein omat koiruuteni vanhemmilta salassa kun tiesin että selkään tulee jos kiinni jään. Vaikka oma isä virittikin moponi kulkemaan sen 80-90 niin en mä kyllä häntä mene syyttämään omista kikkailuistani ja liikenteessä söhläilyistäni.
    if i was in ww2 they'd call me spitfire
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Hemmetin valitettava tapaus ja erittäin tutulla nurkalla. Eiköhän noi nuoret ole virheistään (jos niitä nyt oli lopulta muuta kuin auki jäänyt kypärän hihna) saaneet maksaa jo niin kovan hinnan, ettei heitä enää tässä foorumissa tarvi alkaa lisää teilaamaan? *

Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    Lainaa (renttu @ Touko. 22 2007,11:54) kirjoitti
    V...un v...tu. Näitä lisää niin saadaan nuo mp vakuutuksien hinnat taas ensi vuodelle kohdilleen. Kypäräpakon lisäksi täytyisi olla myös ajopuku pakko. Eli hyväksytyt vermeet päälle. Mahtaiskohan ne siellä eduskunnassa saada moisen asian järjestykseen jos ottais yhteyttä...
    Tuosta ajopukuasiasta ei tällä foorumilla saanut enää keskustella. Näin siitä huolimatta, että valistusta tässä asiassa todella kaivataan!
    Lainaa (Matva @ Touko. 22 2007,13:16) kirjoitti
    Moottoripyöräilijät loukkaantuivat vakavasti
    22.5.2007 12:56 Iltalehti
    Poliisi kaipaa tietoja Tampereella maanantaina sattuneesta liikenneonnettomuudesta, jossa kaksi ihmistä loukkaantui vakavasti.

Poliisin mukaan moottoripyörä ja henkilöauto törmäsivät toisiinsa Pyynikintien ja Nahkakujan risteyksessä puoli viideltä illansuussa. Moottoripyörä osui keskelle Nahkakujalta kääntyneen henkilöauton keulaa.
    En tunne paikkaa, mutta jos auto kääntyi Nahkakujalta Pyynikintielle, jota pitkin mp ajoi...niin osui sitten keskelle auton keulaa??
    ^Onkos tuossa paljon muitakaan mahdollisuuksia kuin että joko auto on kääntynyt vastaantulijoiden kaistalle tai sitten mp on yrittänyt väistää vasemman kautta auton keulan edestä?

Ei taida olla tosiaan poliisillakaan onnettomuudesta paljon tietoa, koska kuuluttelevat silminnäkijöitä myös paikallisradiossa.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Fabe @ Touko. 22 2007,11:56) kirjoitti
    ...lakitekstissä on monta muutakin kohtaa, joista väittäisin että 95% tämänkin foorumin käyttäjistä jättää noudattamatta päivittäin... itsekkin tulee tähän syyllistyttyä... tai siis ei tähän, mutta niihin muihin... ja väitän, että et sinäkään niitä kaikkia orjallisesti noudata... ja edelleenkään en tiedä mitä siellä on tapahtunut niin en ota enempää kantaa...
    Näin juuri .. mutta välillä on melko "pakko" sepustella melko laajasti, kun
    porukka niin helposti näkee autoilijat pelkästään tai mp:n pellkästään tai
    jonkun muun melko yksisilmäisesti syylliseksi. Ja aivan kuten sanoit, niin
    kukaan meistä ei ihan oikeasti tiedä mitä todellisuudessa tapahtui.
    Kirjoitin tuon siksi, että TLL:ssä on vaikka kuinka monta paikkaa, jotka
    ihan oikeasti kehoittavat varovaisuuteen ja oman nopeuden tarkkailuun ja
    nämä koskevat ihan kaikkia olipa sitten "etuajo-oikeutettu"(?) tai
    väistämisvelvollinen. Sitä, että kuinka suuren riskin ihan oikeasti ottaa,
    kun ajelee huolettomasti, voi sitten miettiä kun tapahtumien jälkeen
    alkaa kelata, että kannattiko ja mitä olisi voinut tehdä toisin.

Riskinotto on aika usein suhteessa siihen mitä voi menettää. Jokainen
    tietenkin ihan itse päättää mitä tekee.

TÄSTÄ voi katsoa miten prioriteetit saattavat muuttua
    esimerkiksi loukkantumisien ja kivun vuoksi .. sopii miettiä ... sillä
    likka oli sentään PM mestari omassa luokassaan, jossa pojat (miehet)
    hävisivät tälle typykälle. Väittäisin, että yksikään teistä ei tule yltämään
    noin pitkälle ... vaikka kovia ehkä olettekin ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    (poistettu tili)
    Tässä on varmasti ikävä tapaus, josta kukaan ei tiedä mitään. Ja paskaisin ketju, jossa kaikki tietää tapahtumasta kaiken ja miten nuoret on kasvatettu, miten huonosti käyttäytyviä ovat.

Ja iänikuiset vakuutusmaksut, miksei kukaan ole vielä laittanut motoristien menetettyä mainetta? Helvetti, kaksi ihmistä on loukkaantunut ettekä te tiedä asiasta yhtään mitään.
    Prioriteetit saattavat muuttua pelkästään kun kasvaa aikuiseksi varsinkin eri sukupuolta olevilla.
    Se on kyllä totta että Heta oli kova kuski veljeensäkin verrattuna kun vielä ajoi kilpaa.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
    Lehdessä auton sanottiin kääntyneen vasemmalle motoristien ajosuuntaa vastaan ja moottoripyörän osuneen keskelle auton nokkaa. Sivusta vai edestä? Auto tuli kolmion takaa. Mutta oliko se lisäksi oikaissut kurvissa ja tulossa vastaan väärää kaistaa?
    Noista sanamuodoista nyt ei kannata tehdä mitään johtopäätöksiä. Saattavat olla paikalla olleiden poliisien antamia.
    Kuka vanhempi on niin vastuuton, että antaa kakaroiden ajella tuohon tyyliin ja viritellä mielin määrin mopojaan? Sitten vähän vanhempana tullaan pomperi- asenteella nostelemaan meidän muiden vakuutusmaksuja! Kiva ja kiitti!
    Kuka sitä ny vanhemmiltaan lupaa kysyy mopon virittämiseen?
    Tai kuka vanhempi käy kaupungilla kyttäämässä, kuinka se lapsi siellä ajelee?
    R1 - D.E.A.D
    Lainaa (HenCCa @ Touko. 23 2007,15:33) kirjoitti
    Kuka vanhempi on niin vastuuton, että antaa kakaroiden ajella tuohon tyyliin ja viritellä mielin määrin mopojaan? Sitten vähän vanhempana tullaan pomperi- asenteella nostelemaan meidän muiden vakuutusmaksuja! * Kiva ja kiitti!
    Kuka sitä ny vanhemmiltaan lupaa kysyy mopon virittämiseen? *
    Niinpä. Mulle sanottiin aikoinaan, ettei saa virittää ja silti viritin. Ei nyt ihan kaikesta nuorten toilailuista voi vanhempia syyttäää. Vai kulkeeko joku kakaroidensa perässä 24h/vrk..
    Lainaa (R2-D2 @ Touko. 22 2007,18:54) kirjoitti
    Tässä on varmasti ikävä tapaus, josta kukaan ei tiedä mitään. Ja paskaisin ketju, jossa kaikki tietää tapahtumasta kaiken ja miten nuoret on kasvatettu, miten huonosti käyttäytyviä ovat.

Ja iänikuiset vakuutusmaksut, miksei kukaan ole vielä laittanut motoristien menetettyä mainetta? Helvetti, kaksi ihmistä on loukkaantunut ettekä te tiedä asiasta yhtään mitään.
    Tätähän se moottoripyora.org on.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
    Lainaa (TPM @ Touko. 23 2007,15:50) kirjoitti

Ei, vaan tätä:

Mulla on viimenen MasturBike, tää keulii ja kulkee ku eläin, sniif (=räkä valui nenästä). Mä osaan tasan tarkkaan katsoa ajan ja paikan jolloin mä vetäsen, mä huomaan kaikki muut vaaratekijät, paitsi poliisit. Ne kusipäät on antanut mulle 30 sakkoa 10:ssä vuodessa, sniif, luuleeko ne että se muka jotain auttaa, nääs ku mullon taas uus MasturBike. Eikä sitä kortilla ajetakkaan. Paskalakit schwiddu, sniif, ei edes tajua, ettei tällä voi ajaa nopeusrajoitusten mukaan, tätä on pakko kierrättää miljardi-koljardia kierrosta jotta pysyy max vääntöalueella, sniif, sehän tarkoittaa ykköselläkin jo 140km/h. Taas on sakko maksamatta, enkö oo kova jätkä? En ees maksa ennen kuin on ihan pakko, sniif, ja sitteki kato vaan 10 € kuukaudessa. Sniif, ei oo nääs rahaa ku tili meni uusiin minivilkkuihin.
    Lainaa (lasse849 @ Touko. 23 2007,10:12) kirjoitti
    Lehdessä auton sanottiin kääntyneen vasemmalle motoristien ajosuuntaa vastaan ja moottoripyörän osuneen keskelle auton nokkaa. Sivusta vai edestä? Auto tuli kolmion takaa. Mutta oliko se lisäksi oikaissut kurvissa ja tulossa vastaan väärää kaistaa?
    Voihan se olla niin, että kun mopoilija huomasi auton tulevan oikealta, niin koetti väistää vasemmalle, mutta koska auto kerkesikin jo sille kaistalle, niin keskelle keulaahan siinä osutaan..
    Lainaa (-kivi- @ Touko. 23 2007,16:36) kirjoitti
    Lainaa (lasse849 @ Touko. 23 2007,10:12) kirjoitti
    Voihan se olla niin, että kun mopoilija huomasi auton tulevan oikealta, niin koetti väistää vasemmalle, mutta koska auto kerkesikin jo sille kaistalle, niin keskelle keulaahan siinä osutaan..
    Toi on hyvin mahdollista. Oma skenaario eilen paikanpäällä käytyäni on, että mopo on tullut ns. Varalan mutkan jälkeistä jyrkkää alamäkeä, joka päättyy just tuohon kolmioristeykseen Suomen Trikoon tehdasrakennuksen kulmalle. Kolmioristeyksen Näkyvyys mopon tulosuunnasta on melko olematon avautuen vasta viime hetkellä (n. 20m) ennen risteystä. *Jos auto on tullut kolmion takaa pysähtymättä kääntyen vasemmalle ylämäkeen, ei edes 40km/h vauhdista (mikä on tuossa kohtaa nopeusrajoitus) saa välttämättä vauhtia pois. Mopokuski on ilmeisesti pelästynyt eteen tunkenutta autoa ja väistänyt vastaantulijan kaistalle vaistomaisesti päätyen suoraan eteen tulleen auton keulaan.

Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    Lainaa (Köpi @ Touko. 23 2007,16:29) kirjoitti

Ei, vaan tätä:

Mulla on viimenen MasturBike, tää keulii ja kulkee ku eläin, sniif (=räkä valui nenästä). Mä osaan tasan tarkkaan katsoa ajan ja paikan jolloin mä vetäsen, mä huomaan kaikki muut vaaratekijät, paitsi poliisit. Ne kusipäät on antanut mulle 30 sakkoa 10:ssä vuodessa, sniif, luuleeko ne että se muka jotain auttaa, nääs ku mullon taas uus MasturBike. Eikä sitä kortilla ajetakkaan. Paskalakit schwiddu, sniif, ei edes tajua, ettei tällä voi ajaa nopeusrajoitusten mukaan, tätä on pakko kierrättää miljardi-koljardia kierrosta jotta pysyy max vääntöalueella, sniif, sehän tarkoittaa ykköselläkin jo 140km/h. Taas on sakko maksamatta, enkö oo kova jätkä? En ees maksa ennen kuin on ihan pakko, sniif, ja sitteki kato vaan 10 € kuukaudessa. Sniif, ei oo nääs rahaa ku tili meni uusiin minivilkkuihin.
    Tässä näkee miten erilaisesti asioita katselee hieman alle kolmekymppinen (minä) ja keski-ikäinen (köpi). No perässähän tulen...
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders

Ei, vaan tätä:

Tuossahan se oli tiivistettynä. *
    - Engine MC -
    Lainaa (vahvajussi @ Touko. 23 2007,15:40) kirjoitti
    Lainaa (HenCCa @ Touko. 23 2007,15:33) kirjoitti
    Kuka vanhempi on niin vastuuton, että antaa kakaroiden ajella tuohon tyyliin ja viritellä mielin määrin mopojaan? Sitten vähän vanhempana tullaan pomperi- asenteella nostelemaan meidän muiden vakuutusmaksuja! * Kiva ja kiitti!
    Kuka sitä ny vanhemmiltaan lupaa kysyy mopon virittämiseen? *
    Niinpä. Mulle sanottiin aikoinaan, ettei saa virittää ja silti viritin. *Ei nyt ihan kaikesta nuorten toilailuista voi vanhempia syyttäää. Vai kulkeeko joku kakaroidensa perässä 24h/vrk..
    Ei voi kulkea koko aikaa perässä. Mutta, vanhemmat voivat kyllä valvoa onko mopoa viritetty vai ei heidän tietämättään, jos vaan haluavat. Minä en antaisi itselleni ikinä anteeksi, jos lapseni menettäisi liikuntakykynsä tai jopa henkensä viritetyllä mopollaan kolaroidessaan ja minä olisin viritykset sallinut.
    - Engine MC -
    Lainaa (TPM @ Touko. 23 2007,18:28) kirjoitti

Ei, vaan tätä:

Tässä näkee miten erilaisesti asioita katselee hieman alle kolmekymppinen (minä) ja keski-ikäinen (köpi). No perässähän tulen...
    Samoilla linjoilla TPM:n kanssa.

Köpin kommentti on juuri sitä mitä tällä foorumilla voi odottaa lukevansa.
    "Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi sängyssä"
    Lainaa (Enslaved @ Touko. 23 2007,20:53) kirjoitti
    Köpin kommentti on juuri sitä mitä tällä foorumilla voi odottaa lukevansa. *
    Juuri niin, tuollaistahan tällä foorumilla usein lukeekin, sillä erotuksella, että hymiöiden puuttumisesta huolimatta minä kirjoitin tekstini huumorilla, "ne toiset" kirjoittaa tosissaan. Tahallani jätin vielä karkuun lähtemiset pois tuosta huumoripläjäyksestä. Toiset saattaa ottaa niin tosissaan senkin.

Jos joku ottaa tuosta herneen nenään, niin luultavasti vain siksi kun "osui ja upposi" *

Kun tämä on jo karannut niin kauas alkuperäisestä aiheesta niin jatketaan jauhannalla

Aikanaan sain ekan moponi 14v ja sain sillä harjoitella pihassa ja pellolla. Maantielle meno oli ankarasti kielletty ja mopo oli liiterissä lukkojen takana aina kun porukat ei ollu kotona, ja kaiken lisäksi se oli vielä kettingillä kiinni!
    En muista enään miten se kettinki oli, mutta jotenkin ketjut/takarattaan/takarenkaan irrottamalla sain sen aina ujutettua pois ja eiku baanalle

Kiinni jäin vasta kun heitin niin pahat lipat että terveyskeskusessa piti käydä tikkejä ompeluttamassa

Pojat on poikia
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi

Vaikka purnaatkin asiasta, ei se tarkoita, että hyväksyisin aikaisemmin kertomani ajotapanäytteen. Jos sinä teet näin, niin vaihda lajia...
    Tosiasia on, että ainakin tuon tapauksen omin silmin nähneenä voin sanoa, että jossain mättää ja pahasti. Puolet meidän kylän mopo- ja piikkikuskeista näyttää ajavan pää perseessä, tai ainakin ilman aivoja. Jos joku loukkaantuu, ei se ole ollenkaan mukavaa, siitä olen samaa mieltä. Kummasti vaan aina löytyy ymmärrystä "pienistä virheistä, jotka antavat pahimmassa tapauksessa elinikäisen opetuksen". Ei ole kyse pienistä virheistä, vaan asenteista, joihin vanhemmat voivat vaikuttaa. Jos ajat kännissä jonkun päälle, eikö sekin ole pieni virhe? Ihan samoin kuin se, että keulit ulos tieltä? Molemmat on itseaiheutettuja ja molemmat on kiinni omasta asenteesta. Keskustelu lähti liikkeelle kolarista, mutta eteni omalla painollaan eteenpäin, ja luulisin tosiaankin tietäväni nykynuorisosta jotain, vaikka tuosta alkutapauksesta en tiedäkään, niin kuin asian ilmaisit.
    Errare humanum est.
    Niin ja tän kirjoitin ihan tosissani.

Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
    Lainaa (Artsi @ Touko. 23 2007,19:35) kirjoitti
    Ei voi kulkea koko aikaa perässä. Mutta, vanhemmat voivat kyllä valvoa onko mopoa viritetty vai ei heidän tietämättään, jos vaan haluavat.
    Tuokin on vähän nihkeetä. Mopon pystyt virittämään kulkemaan n.90km/h niin, että ulkoapäin sitä et huomaa mitenkään. Pitäs siis käydä testaamassa.
    Otetaan tilanne jossa on vaikka yh-äiti, joka ei oo ikinä ajanut mopolla. (ennenkun joku takertuu, niin mitenkään yh-äitejä väheksymättä) Se tuskin lähtee sitä kokeilemaan, tai ainakaan vedättämään täysiä. Epäilen sen huomaavan, onko mopo viritetty vai ei. Tietääkökään että mopoa voi edes virittää.

Kyllä kai noi viritykset ja rassaukset tapahtuu siä kaveriporukassa. Jossei sopivaa tallia löydy, niin kyllä se syltty vaihtuu vaikka 20 asteen pakkasessa.
    R1 - D.E.A.D
    Lainaa (Köpi @ Touko. 23 2007,21:24) kirjoitti
    Juuri niin, tuollaistahan tällä foorumilla usein lukeekin, sillä erotuksella, että hymiöiden puuttumisesta huolimatta minä kirjoitin tekstini huumorilla, "ne toiset" kirjoittaa tosissaan. Tahallani jätin vielä karkuun lähtemiset pois tuosta huumoripläjäyksestä. Toiset saattaa ottaa niin tosissaan senkin.

Jos joku ottaa tuosta herneen nenään, niin luultavasti vain siksi kun "osui ja upposi"
    En tiedä kehen osu ja upposko mut moderaattorin kuittailu ja provoilu tuskin ainakaan nostaa täällä käydyn "keskustelun" tasoa.

TL1000R
    (poistettu tili)
    Lainaa (Myrskylintu @ Touko. 24 2007,00:49) kirjoitti

Vaikka purnaatkin asiasta, ei se tarkoita, että hyväksyisin aikaisemmin kertomani ajotapanäytteen. Jos sinä teet näin, niin vaihda lajia...
    Tosiasia on, että ainakin tuon tapauksen omin silmin nähneenä voin sanoa, että jossain mättää ja pahasti. Puolet meidän kylän mopo- ja piikkikuskeista näyttää ajavan pää perseessä, tai ainakin ilman aivoja. Jos joku loukkaantuu, ei se ole ollenkaan mukavaa, siitä olen samaa mieltä. Kummasti vaan aina löytyy ymmärrystä "pienistä virheistä, jotka antavat pahimmassa tapauksessa elinikäisen opetuksen". Ei ole kyse pienistä virheistä, vaan asenteista, joihin vanhemmat voivat vaikuttaa. Jos ajat kännissä jonkun päälle, eikö sekin ole pieni virhe? Ihan samoin kuin se, että keulit ulos tieltä? Molemmat on itseaiheutettuja ja molemmat on kiinni omasta asenteesta. Keskustelu lähti liikkeelle kolarista, mutta eteni omalla painollaan eteenpäin, ja luulisin tosiaankin tietäväni nykynuorisosta jotain, vaikka tuosta alkutapauksesta en tiedäkään, niin kuin asian ilmaisit.
    Errare humanum est.
    Niin ja tän kirjoitin ihan tosissani.
    Sinun neuvoista en välitä pätkääkään mutta kun sinä nuorista kaiken tiedät, niin arvelen tuosta että:

a) olet unohtanut millaista on olla nuori ja kääntää kahvaa
    b) et ole koskaan ollutkaan nuori vaan vanha jo lapsena
    c) selvästi sinulla ei ole omaa nuorisoa.

a-b-c ihmiset on parhaita antamaan neuvoja teinien kasvatukseen.
    Lainaa (TPM @ Touko. 23 2007,18:28) kirjoitti

Ei, vaan tätä:

Tässä näkee miten erilaisesti asioita katselee hieman alle kolmekymppinen (minä) ja keski-ikäinen (köpi). No perässähän tulen... *
    Juu.
    "Lapsen tieto naisen muisti, ei ole partasuun urohon..."
    Anteeksi tytsyt. Lause alkuperäinen eikä teille.
    Vaka vanha Väinämöinen.

Köpi osui hyvin.

"If a..holes could fly, this place would be an airport"
  30.  
    Lainaa (Köpi @ Touko. 23 2007,21:24) kirjoitti

Jos joku ottaa tuosta herneen nenään, niin luultavasti vain siksi kun "osui ja upposi"
    Näkeehän sen sokea Reettakin, että tuo on huumorilla kirjoitettu. Sarkastinen kirjoitustapa ei jäänyt epäselväksi. Oli ehkä kaukaa haettu, mutta taka-ajatuksena (varmasti epäselvästi luettavissa ) omassa kirjoituksessa olikin se, että tällä foorumilla esim. jos vähänkin valittaa saamistaan sakoista ja vastustaa kovaa rangaistusta, viestiin tulee 100 vastausta. Vastausten ollessa mitäs ajoit ylinopeutta, kestä kuin mies ja älä valita.

Tykkään tosi paljon herneistä, mutta ei oo tapana laittaa niitä nenään.
    "Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi sängyssä"
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen