Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Rupes lenkiltä kotiopäin tullessa oikeen pelottamaan että lähtee kohta etupyörä alta, kun alkoi julmettu rutina edestä.
    Pikadiagnoosina molemmat etupyöränlaakerit AIVAN finaalissa, saa sormin oikeen pyörittämällä pyörittää että saa liikkeelle. Vaihtoon siis.
    Onko nuo itse vaihdettavaa mallia vai vaaditaanko prässiä? Jos, niin onko noille mittoja jossain saatavissa?
    Pegaso 650 -96
  2. #2
    kun saat tietää miten vaihtuu nii kerroppa täällä... kiinnostaa tietää... takapään laakerit saa vaihdettua kotikonstein, jos ei ole hirttänyt akseliin kiinni niin, että pitää akseli pätkiä... nimim. kokemusta on... löytyy jotain tietoa osista... en muista onko mittoja...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  3. #3
    On ne ihan kotikonstein vaihdettavissa ja varmaan kokokin on se yleinen,heitän ihan monen vuoden muistin päästä ??020 molemmin puolin suojattu.Navassa on laakerit molemmin puolin ja putkiholkki siellä välissä joka tukee laakereita kun akselia kiristetään.Siinä ne osat ovat.Sitten vain naputtelemaan ja kun saa vähän löystymään se holkki kääntyy hiukan poikittain ja pääsee helpommin koputtelemaan.Uudet laakerit olen itse aina katsonut sinne suojien alle että varmasti on vaseliinia laitettu.Sopivalla hylsyllä naputtaa ne ulkokehiltä kiinni pohjaan siis ja muistaa panna sen holkin myös sinne väliin ettei ihmettele sitä putken pätkää kädessä jälkeenpäin.Kun lyö niitä laakereita paikalleen saattaa käydä että ulkokoolit menevä hiukan syvälle ja kun se holkki siellä välissä nojaa niihin sisäkooleihin laakeri jää panteeseen.Napauta sopiva hylsy sisäkoolin päällä sitä sisäkoolia niin laakeri löystyy.Sen tuntee kyllä sormin kun se on hyvä.
    Hommana helppo mutta huolellisuutta ettei koputtele laakereita vaan kooleja.
    Sitten vielä se juttu joka liittyy moneen vanne hommaan,muistakaa aina panna puut tai vastaavat vannekehän alle ettei jarrulevyt saa vaurioita eli väänny.
    Tarkasta laakerin koko mutta se on kaikkein yleisin ja saa joka paikasta.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  4. #4
    Unohtui tietysti että nopeusmittarin anturin puolelta pitää ensin tietysti poistaa se anturiosa ennen kuin alkaa takomaan sen puolen laakeria irti.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  5. #5
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    tästä tuli mieleen että onko joku jostain netin kulmalta sattunut löytämään Thundercattiin ns. oikeeta "Service Manuaalia" ?

    tyyliin tämä : R1 S-manual
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  6. #6
    Mä löysin Catin (/Fazerin) sekä Yamahan oman että Hayenesin (vai mites se kirjootettiinkaan?) manuaalin MP-Talli / Huoltomanuaaleja sivuilta pienellä kaivelemisella.

    Yammun osia löytyy vaikkapa tuolta niin selviää esim. eturenkaan laakeroinnin rakenne: -: KLICK :-
    Ikävä kyllä laakerin kokoa ei selviä suoraan noista osakoodeista mut eiku pyörä irti ja laakerit pois niin uskoisin niitä löytyvän kyllä ihan normi laakerikaupoista. Tuskin ovat mitenkään erikoisen kokoisia.
    ~: *Honda VFR800 VTEC 2008 *:~
  7. #7
    Noinhan se vaihtui naputtelemalla (oikeastaan irti sai kyllä lyödä ihan urakalla). Selvisi samalla syy etujarrun ravistamisellekin.
    Pegaso 650 -96
  8. #8
    Lainaa (Larsanjus @ Kesä. 04 2007,22:52) kirjoitti
    Noinhan se vaihtui naputtelemalla (oikeastaan irti sai kyllä lyödä ihan urakalla). Selvisi samalla syy etujarrun ravistamisellekin.
    Löitkö kylmänä vai muistitko lämmittää? Lämpö auttaa kummasti laajentamalla laakeripesää.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  9. #9
    Kylmänä. Ulospäin oli vähän tiukka mutta takaisin meni ihan kiltisti hylsyn kanssa naputtamalla..
    Pegaso 650 -96
  10. #10
    Kuumailma puhaltajalla lämpöä napaan ja icecool srayta laakeriin auttaa kyllä jonkin verran irroitusta ja päin vastoin paikoilleen asennusta panna ne laakerit pakastimeen muutamaksi tunniksi.
    Yleensä kyllä onnistuu ilman kummempia temppuja.Vain huolellisuutta tarvitaan.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  11. #11
    Lainaa (lippa @ Kesä. 09 2007,19:47) kirjoitti
    .....ja päin vastoin paikoilleen asennusta panna ne laakerit pakastimeen muutamaksi tunniksi.
    Minä tietämättä yhtään minkälaiset laakerit ovat. -20 astetta pakkasta takaa varmasti kesäkuumalla melkoisen määrän kondenssivettä.
    Huolehdi laakerin kuivaaminen, varsinkin jos laakerin rakenne on suojattu ja mieti joudutko mahdollisesti vaihtamaan ne (sen) joskus.
    Kondensivettä et voi poistaa laakerin sisäkoolin ja akselin välistä, sinne syntyy ruostetta.
  12.  
  13. #12
    Lainaa (kilolokio @ Kesä. 09 2007,20:14) kirjoitti
    Lainaa (lippa @ Kesä. 09 2007,19:47) kirjoitti
    .....ja päin vastoin paikoilleen asennusta panna ne laakerit pakastimeen muutamaksi tunniksi.
    Minä tietämättä yhtään minkälaiset laakerit ovat. -20 astetta pakkasta takaa varmasti kesäkuumalla melkoisen määrän kondenssivettä.
    Huolehdi laakerin kuivaaminen, varsinkin jos laakerin rakenne on suojattu ja mieti joudutko mahdollisesti vaihtamaan ne (sen) joskus.
    Kondensivettä et voi poistaa laakerin sisäkoolin ja akselin välistä, sinne syntyy ruostetta.
    No ei nyt sentään sitä ongelmaa tässä tapauksessa tule.Laakerin paikoilleen asennuksessa ulkokooli kiinnittyy vanteennapaan ja sisä kooliin tuleva akseli laitetaan paikoilleen vasta kun koko korjattu paketti asennetaan pyörään kiinni.
    Tietänet että suomen oloissa kondenssikosteutta kehittyy melkein joka paikkaan lämpötilan vaihteluiden vuoksi.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>