Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Tulokset 151:stä 161:een 161:sta
  1. #151
    Toiko uusi "kopterilaki" tähän helpotusta?
  2. #152
    Lainaa (AimoPamaus @ Joulu. 16 2009,18:56) kirjoitti
    Toiko uusi "kopterilaki" tähän helpotusta? *
    Toi.

    Lainaus täältä

    Lainaa kirjoitti
    5. Ajoneuvoon sallitaan kyseiselle ajoneuvoluokalle
    tarkoitettu EY- tai E-hyväksytty
    kaasupurkausvalaisin ilman automaattista
    korkeudensäätölaitetta, jos valaisin on asennettu
    siten, että valokeila on näkemän kannalta hyväksytyn mukainen ja valaisin ei tavanomaisissa
    ajo- ja kuormitustilanteissa
    häikäise vastaantulijoita.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  3. #153
    Eikai korkeudensäätöä vaadittu ennenkään, saati pesuria... *
    Ja umpiossa pitää olla D luokan hyväksyntä, ei riitä E-hyväksytty poltin.

    Eli ei mitään eroa edelliseen.



  4. #154
    Lainaa (AimoPamaus @ Joulu. 16 2009,20:18) kirjoitti
    Eikai korkeudensäätöä vaadittu ennenkään, saati pesuria... *
    No ei varmaankaan, kun ne eivät olleet ollenkaan sallittuja.

    Lainaa kirjoitti
    Ja umpiossa pitää olla D luokan hyväksyntä, ei riitä E-hyväksytty poltin.
    No, ehkäpä joku jonain päivänä rupeaa tekemään kokonaisia umpioita johonkin pyörämalliin. Esim 5-7" -pyöreä umpio käy moneen pyörään. Sitten vain hyväksymään se ja pyörän nokkaan.
    Onhan noita vastaavanlaisia tuuningterojen tarpeisiin valmistettuja valoja myynnissä ollut jo pitkän aikaa. (pääsääntöisesti blingbling-vilkkkuja ja -takavaloja - Eipä silti hyväksynnän nekin vaativat.)
    Avaa vain jonkin autotuuninkiin keskittyneen puljun sivusto/kataloogin.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  5. #155
    akeen

    miksi tuolla aken sivuilla ei puhuta mitään umpioiden hyväksymisestä xenon käyttöön. eikös ne ole lailliset jos ne asennetaan aken ohjeiden mukaan, vai olenko ihan hakoteillä.
  6. #156
    Eipä tuolla näy mitään uutta olevan. Eli Xenon-muutossarjat ovat käytännössä aina laittomia. Sillä ei ole eroa, asennetaanko niitä autoon vai moottoripyörään.
  7. #157
    Tuossa tarkoitetaan kokonaisia umpioita, jotka ovat hyväksytyt xenoneille. Siinä vain täsmennetään, että silloin tulee olla suuntauslaite (+automaattinen säätö 98 eteenpäin) ja aina pesurit, paitsi jos lamput ovat mallia DOT.
    '03 ZX6R
  8. #158
    Lainaa (Kunkku @ Joulu. 16 2009,22:06) kirjoitti
    Eipä tuolla näy mitään uutta olevan. Eli Xenon-muutossarjat ovat käytännössä aina laittomia. Sillä ei ole eroa, asennetaanko niitä autoon vai moottoripyörään.
    Tossa on aluksi muutama laillinen:

    Turhamäen katalooki

    Kai muitakin olis. Noissa on se vika, että niistä joutuu maksaan jotain.
  9. #159
    Lainaa (neon @ Joulu. 16 2009,21:42) kirjoitti
    akeen

    miksi tuolla aken sivuilla ei puhuta mitään umpioiden hyväksymisestä xenon käyttöön. eikös ne ole lailliset jos ne asennetaan aken ohjeiden mukaan, vai olenko ihan hakoteillä.
    Niin, tuo tiedote on keväältä 2006... Joten jos tuota uutta "kopterilakia" tulkitsen oikein, niin tuo tiedote on 1.1.2010 vanhentunut. Toisaalta tuossa ohjeistuksessa ei mainita mutenkaan mitään prätkistä...
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  10. #160
    Lainaa (hra1150 @ Joulu. 17 2009,18:32) kirjoitti
    Tossa on aluksi muutama laillinen:

    Kai muitakin olis. Noissa on se vika, että niistä joutuu maksaan jotain.
    Juu, toki noita laillisiakin löytyy. Turhatekin kuvastossa näkyvä pienikokoinen apupitkä Xenon on Hellan valmistama. Niitä minulla on ollut pyörässä kiinni viimeiset 50000km. Ja muitakin löytyy, kun ostaa valmiin paketin, eikä mitään muunnossarjaa. Mutta niin kuin totesit, ne eivät ole aivan halpoja.
    Itse olisin valmis äänestämään sen puolesta, että myös laadukkaat muunnossarjat laillistettaisiin. Nythän homma on vähän karannut käsistä, kun markkinat ovat täynnä ehkä ei niin laadukkaita Kiinan poikien valmisteita. Ei ihme, jos välillä vähän häikäsöö.
  11.  
  12. #161
    Lainaa (Kunkku @ Joulu. 17 2009,21:41) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Joulu. 17 2009,18:32) kirjoitti
    Tossa on aluksi muutama laillinen:

    Kai muitakin olis. Noissa on se vika, että niistä joutuu maksaan jotain.
    Juu, toki noita laillisiakin löytyy. Turhatekin kuvastossa näkyvä pienikokoinen apupitkä Xenon on Hellan valmistama. Niitä minulla on ollut pyörässä kiinni viimeiset 50000km. Ja muitakin löytyy, kun ostaa valmiin paketin, eikä mitään muunnossarjaa. Mutta niin kuin totesit, ne eivät ole aivan halpoja.
    * Itse olisin valmis äänestämään sen puolesta, että myös laadukkaat muunnossarjat laillistettaisiin. Nythän homma on vähän karannut käsistä, kun markkinat ovat täynnä ehkä ei niin laadukkaita Kiinan poikien valmisteita. Ei ihme, jos välillä vähän häikäsöö.
    Täytyy yrittää laittaa xenonia busaan, jos vaan ehtii. Terveiset täältä kunkulle.
    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456