On kylläkin autoilla,mutta ei se nopeus tiedä millä pelillä mennään
http://www.automerkit.fi/uutiset....aa.html
Hattussani ei ole kukkia.
Aika klassinen veto taas: 65 mph "kaahaaminen" avaa helvetin portit, kun taas 60 mph on täysin vaaratonta.(ripee @ Joulu. 30 2009,11:23) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kaikki voivat tuosta vetää omat johtopäätöksensä(vetomies @ Joulu. 30 2009,11:42) kirjoitti
Matikkaa tuo vaan on,mutta kyllä se taajamassa pitäisi "hyvien"kuskienkin huomioida noi nopeuden kasvattamisen riskit
Niin ja kyllä puusilmäkin näkee aukeeko tuossa kyseisessä tapauksessa "helvetinportit" vai ei!
Ehkä itse olisin ennemmin tuossa 60mph kyydissä mukana.
Hattussani ei ole kukkia.
Yhtä järkevää on tehdä vertailu vaikka siten, että toinen auto on parkissa ja toinen ajaa 5 mph. Tai siten, että toinen ajaa 5 mph ja toinen 10 mph. Itse asiassa riskien, tai ainakin törmäyksen seurauksien kasvu on huomattavasti suurempaa tällä nopeusalueella.(ripee @ Joulu. 30 2009,12:04) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Aussit käyttää km/h...ei mph... kun pienistä lukemista on kyse, niin tämäkin seikka kannattaa ottaa huomioon..![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Kyseessähän ei ole törmäysnopeuksien ero vaan ero nopeuksissa, josta lähdetään jarruttamaan. Kun otetaan huomioon normaaleilla ihmisille esiintyvän reaktioajan, niin yllättäen ero törmäysnopeuksissa on suurempi kuin lähtönopeuksissa.
Ihan mielenkiintoinen oli joku jarrutusmatkavertailu, jossa alemmasta nopeudesta ehti pysäyttämään kokonaan ennen estettä ja toisessa hädin tuskin ehti hipastakaan jarrua ennen törmäystä esteeseen. Hyvä tätä pysäytyspuoltakin on pitää esillä.
Pappatuna tallissa.
ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
Joskus jopa metrin ero jarrutusmatkassa voi olla ratkaiseva - toisella selviää ehkä jopa osumatta, toisen yrittäessä painaa vielä sen lisämetrin verran pidemmälle, törmäten kohteeseen![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Nopeushan on siitä jännä että kun liike-energiaa lasketaan on sen vaikutus yhtälössä eksponentiaalinen, nopeuden nosto 80kmh:sta 100kmh:ssa kasvattaa liike-energiaa 56%...
tuossa videossa pienempi nopeusero aiheutti vain 17%:n eron liike-energiassa ja senkin vaikutus lopputulokseen oli aika iso.
Noh, onneksi nopeammin ajettaessa reaktiot ovat myös nopeammat vaimitenseoikeinoli![]()
Dirty Nasty Furriner
Jarrutettaessa kovemmasta vauhdista jarrutusmatka kasvaa: eipä ole tuollekaan turhaan myönnetty professori-statusta.
636 -> 998
Ihan uskomatonta paskaa... Noin siis ihmisten sumuttamis mielessä...
Tuo on jo lähellä kunnianloukkausta ihmiskuntaa kohtaan...
![]()
Testi
Aika ärsyttävä sivusto tuo aloitusviestin linkki, kyselee koko ajan postinumeroa.
ZX10R -08
S1000RR -11
Ei se minulta kysynyt kun kerran... kun nöyränä sen heti ilmoitin..(qazwsx @ Joulu. 30 2009,18:13) kirjoitti
![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Jaa, se vauhtiko sittenkin tappaa ja vielä sitä herkemmin, mitä enemmän sitä on törmäyshetkellä jäljellä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mulle tää video todisti vaan sen, että autolla kannattaa törmätä siihen peräkärryn pyörien kohdalle, eikä takakulmaan. Sen kyllä tiesin jo entuudestaankin, niin kuin senkin että se kärryn kulma tulee tosta pilarista aika julmasti sisään.
Ihan en tiedä millanen johtopäätös nyt sitten pitäis tehdä. Pitäiskö ajaa keskemmällä tietä vaiko ihan vastaantulijoiden kaistalla? Entä jos se yhdistelmä tuleekin toisesta suunnasta? Tai jos se ei jarrutakkaan keskelle risteystä? Vaikeeksi menee...![]()
'03 ZX6R
Vauhti ei tapa vaan ajovirhe. Ei sitä jarrutusta ja väistöä turhaan autokoulussa harjotella, tossakaan videossa ei ois ollu mitään nähtävää jos tää toinen kuljettaja ois väistäny sitä rekkaa eikä ajanu suoraan päin.
Juu ei... eihän vuorikiipeilijöitäkään kuulemma pudotus tapa, vaan se äkkipysäys![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
esim motareilla joissa risteäviä teitä ei ole, niin suurempi merkitys on turvavälillä. nyt kun katsoo, niin peilijäisellä motarilla ihmiset ajaa sitä turvallista satasta, viis autoa , ja väleihin just mahtus auto jokaiseen, koska siitä on joku saanut sakon tai edes huomatuksen, mutta kun tyhjällä tiellä tuuppaa 3km ylinopeutta kameraan, niin voi jeesus taivaan portit auki,
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Joo. Kuitenkin vuorikiipeilijöillä ja moottoripyöräilijöillä tärkeintä on tunnistaa vaarat ja olla joutumatt noihin fataaleihin tilanteisiin. Siihen eli aktiiviseen turvallisuuteen kannattaa jokaisen panostaa. Ja sen jälkeen myös siihen paasiiviseen turvallisuuteen!(pecha @ Joulu. 30 2009,20:01) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
F1-kuskien reaktioajat kilpailussa ovat luokkaa 0.1-0.15s, joka on yli kymmenen kertaa nopeampi kuin tuolla liikenteessä. Siten pidän järkevänä olettaa, että reaktioajat nopeutuvat vauhdin kasvaessa, kun tietääkseni niiden ei tunneta harrastavan kavantti-hyppyä, vai mikäsenytoli... *(Staga @ Joulu. 30 2009,12:38) kirjoitti
Kaksi viimeistä omaa läheltäpiti-tilannetta (motarilla 100km/h) on sattunut miniläppärillä tätä palstaa lukiessa, jolloin reaktioajat ovat olleet ehkä jotain 3-5 sekunnin luokkaa. Onneksi mitään ei kuitenkaan sattunut ja yritän surffata jatkossa vähemmän.
Asia jota en kehtais edes mainita/myöntää. Ilman kukkahattuakin leimautuisi idiootiksi.(RolZen @ Joulu. 31 2009,10:02) kirjoitti
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Tässä lajissa lähinnä järjen puute nostaa sitä riskiä siihen malliin, ettei edes suojavarusteista ole kaikille apua.
Edellämainitun ei kuitenkaan pitäisi olla mikään peruste olla käyttämättä kunnon suojavarusteita.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä