Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    On kylläkin autoilla,mutta ei se nopeus tiedä millä pelillä mennään
    http://www.automerkit.fi/uutiset....aa.html
    Hattussani ei ole kukkia.
  2. #2
    Lainaa (ripee @ Joulu. 30 2009,11:23) kirjoitti
    On kylläkin autoilla,mutta ei se nopeus tiedä millä pelillä mennään
    http://www.automerkit.fi/uutiset....aa.html
    Aika klassinen veto taas: 65 mph "kaahaaminen" avaa helvetin portit, kun taas 60 mph on täysin vaaratonta.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  3. #3
    Lainaa (vetomies @ Joulu. 30 2009,11:42) kirjoitti
    Lainaa (ripee @ Joulu. 30 2009,11:23) kirjoitti
    On kylläkin autoilla,mutta ei se nopeus tiedä millä pelillä mennään
    http://www.automerkit.fi/uutiset....aa.html
    Aika klassinen veto taas: 65 mph "kaahaaminen" avaa helvetin portit, kun taas 60 mph on täysin vaaratonta.
    Kaikki voivat tuosta vetää omat johtopäätöksensä
    Matikkaa tuo vaan on,mutta kyllä se taajamassa pitäisi "hyvien"kuskienkin huomioida noi nopeuden kasvattamisen riskit
    Niin ja kyllä puusilmäkin näkee aukeeko tuossa kyseisessä tapauksessa "helvetinportit" vai ei!
    Ehkä itse olisin ennemmin tuossa 60mph kyydissä mukana.



    Hattussani ei ole kukkia.
  4. #4
    Lainaa (ripee @ Joulu. 30 2009,12:04) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Joulu. 30 2009,11:42) kirjoitti
    Lainaa (ripee @ Joulu. 30 2009,11:23) kirjoitti
    On kylläkin autoilla,mutta ei se nopeus tiedä millä pelillä mennään
    http://www.automerkit.fi/uutiset....aa.html
    Aika klassinen veto taas: 65 mph "kaahaaminen" avaa helvetin portit, kun taas 60 mph on täysin vaaratonta.
    Kaikki voivat tuosta vetää omat johtopäätöksensä
    Matikkaa tuo vaan on,mutta kyllä se taajamassa pitäisi "hyvien"kuskienkin huomioida noi nopeuden kasvattamisen riskit
    Yhtä järkevää on tehdä vertailu vaikka siten, että toinen auto on parkissa ja toinen ajaa 5 mph. Tai siten, että toinen ajaa 5 mph ja toinen 10 mph. Itse asiassa riskien, tai ainakin törmäyksen seurauksien kasvu on huomattavasti suurempaa tällä nopeusalueella.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  5. #5
    Aussit käyttää km/h...ei mph... kun pienistä lukemista on kyse, niin tämäkin seikka kannattaa ottaa huomioon..
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  6. #6
    Kyseessähän ei ole törmäysnopeuksien ero vaan ero nopeuksissa, josta lähdetään jarruttamaan. Kun otetaan huomioon normaaleilla ihmisille esiintyvän reaktioajan, niin yllättäen ero törmäysnopeuksissa on suurempi kuin lähtönopeuksissa.

    Ihan mielenkiintoinen oli joku jarrutusmatkavertailu, jossa alemmasta nopeudesta ehti pysäyttämään kokonaan ennen estettä ja toisessa hädin tuskin ehti hipastakaan jarrua ennen törmäystä esteeseen. Hyvä tätä pysäytyspuoltakin on pitää esillä.



    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
  7. #7
    Olipa viisas professori. Jos ajaa 65kmh sijasta 60kmh niin jarrutusmatka lyhenee.
  8. #8
    Joskus jopa metrin ero jarrutusmatkassa voi olla ratkaiseva - toisella selviää ehkä jopa osumatta, toisen yrittäessä painaa vielä sen lisämetrin verran pidemmälle, törmäten kohteeseen
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #9
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Nopeushan on siitä jännä että kun liike-energiaa lasketaan on sen vaikutus yhtälössä eksponentiaalinen, nopeuden nosto 80kmh:sta 100kmh:ssa kasvattaa liike-energiaa 56%...
    tuossa videossa pienempi nopeusero aiheutti vain 17%:n eron liike-energiassa ja senkin vaikutus lopputulokseen oli aika iso.

    Noh, onneksi nopeammin ajettaessa reaktiot ovat myös nopeammat vaimitenseoikeinoli
    Dirty Nasty Furriner
  10. #10
    Jarrutettaessa kovemmasta vauhdista jarrutusmatka kasvaa: eipä ole tuollekaan turhaan myönnetty professori-statusta.
    636 -> 998
  11. #11
    Ihan uskomatonta paskaa... Noin siis ihmisten sumuttamis mielessä...

    Tuo on jo lähellä kunnianloukkausta ihmiskuntaa kohtaan...


    Testi
  12. #12
    Aika ärsyttävä sivusto tuo aloitusviestin linkki, kyselee koko ajan postinumeroa.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  13. #13
    Lainaa (qazwsx @ Joulu. 30 2009,18:13) kirjoitti
    Aika ärsyttävä sivusto tuo aloitusviestin linkki, kyselee koko ajan postinumeroa.
    Ei se minulta kysynyt kun kerran... kun nöyränä sen heti ilmoitin..
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  14. #14
    Jaa, se vauhtiko sittenkin tappaa ja vielä sitä herkemmin, mitä enemmän sitä on törmäyshetkellä jäljellä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #15
    Mulle tää video todisti vaan sen, että autolla kannattaa törmätä siihen peräkärryn pyörien kohdalle, eikä takakulmaan. Sen kyllä tiesin jo entuudestaankin, niin kuin senkin että se kärryn kulma tulee tosta pilarista aika julmasti sisään.

    Ihan en tiedä millanen johtopäätös nyt sitten pitäis tehdä. Pitäiskö ajaa keskemmällä tietä vaiko ihan vastaantulijoiden kaistalla? Entä jos se yhdistelmä tuleekin toisesta suunnasta? Tai jos se ei jarrutakkaan keskelle risteystä? Vaikeeksi menee...
    '03 ZX6R
  16. #16
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Vauhti ei tapa vaan ajovirhe. Ei sitä jarrutusta ja väistöä turhaan autokoulussa harjotella, tossakaan videossa ei ois ollu mitään nähtävää jos tää toinen kuljettaja ois väistäny sitä rekkaa eikä ajanu suoraan päin.



  17. #17
    Juu ei... eihän vuorikiipeilijöitäkään kuulemma pudotus tapa, vaan se äkkipysäys
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #18
    esim motareilla joissa risteäviä teitä ei ole, niin suurempi merkitys on turvavälillä. nyt kun katsoo, niin peilijäisellä motarilla ihmiset ajaa sitä turvallista satasta, viis autoa , ja väleihin just mahtus auto jokaiseen, koska siitä on joku saanut sakon tai edes huomatuksen, mutta kun tyhjällä tiellä tuuppaa 3km ylinopeutta kameraan, niin voi jeesus taivaan portit auki,
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  19. #19

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (pecha @ Joulu. 30 2009,20:01) kirjoitti
    Juu ei... eihän vuorikiipeilijöitäkään kuulemma pudotus tapa, vaan se äkkipysäys *
    Joo. Kuitenkin vuorikiipeilijöillä ja moottoripyöräilijöillä tärkeintä on tunnistaa vaarat ja olla joutumatt noihin fataaleihin tilanteisiin. Siihen eli aktiiviseen turvallisuuteen kannattaa jokaisen panostaa. Ja sen jälkeen myös siihen paasiiviseen turvallisuuteen!
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  20. #20
    Lainaa (Staga @ Joulu. 30 2009,12:38) kirjoitti
    Noh, onneksi nopeammin ajettaessa reaktiot ovat myös nopeammat vaimitenseoikeinoli *
    F1-kuskien reaktioajat kilpailussa ovat luokkaa 0.1-0.15s, joka on yli kymmenen kertaa nopeampi kuin tuolla liikenteessä. Siten pidän järkevänä olettaa, että reaktioajat nopeutuvat vauhdin kasvaessa, kun tietääkseni niiden ei tunneta harrastavan kavantti-hyppyä, vai mikäsenytoli... *

    Kaksi viimeistä omaa läheltäpiti-tilannetta (motarilla 100km/h) on sattunut miniläppärillä tätä palstaa lukiessa, jolloin reaktioajat ovat olleet ehkä jotain 3-5 sekunnin luokkaa. Onneksi mitään ei kuitenkaan sattunut ja yritän surffata jatkossa vähemmän.
  21. #21
    Lainaa (RolZen @ Joulu. 31 2009,10:02) kirjoitti
    Kaksi viimeistä omaa läheltäpiti-tilannetta (motarilla 100km/h) on sattunut miniläppärillä tätä palstaa lukiessa, jolloin reaktioajat ovat olleet ehkä jotain 3-5 sekunnin luokkaa. Onneksi mitään ei kuitenkaan sattunut ja yritän surffata jatkossa vähemmän.
    Asia jota en kehtais edes mainita/myöntää. Ilman kukkahattuakin leimautuisi idiootiksi.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  22.  
  23. #22
    Tässä lajissa lähinnä järjen puute nostaa sitä riskiä siihen malliin, ettei edes suojavarusteista ole kaikille apua.

    Edellämainitun ei kuitenkaan pitäisi olla mikään peruste olla käyttämättä kunnon suojavarusteita.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä