Vaimo alkaa ilmeisesti olla kyllästynyt takapenkillä istumiseen ja tuntuis olevan kamala mopokuume päällä. Tarvittava kortti löytyy, muttei vielä ajokokemusta. Eli ensimmäisen pyörän hankinta tässä kehitteillä.
Oltiin ajateltu Bemun F 650 CS:ää (ABS) mutta eipä tuo oikein sytyttänyt. Sinänsä mitä mainioin ajettava, mutta 1-pyttyisen tärinät oli ainakin mulle liikaa ja samaa sanoi vaimokin - tosin vain kyydissä istuen. Ja näyttää käytettyjen Bemujen hinnatkin olevan niin korkealla, että lähes samalla rahalla alkaa saada uuden Er 6 Kawan.
Tuota ER vitosta joku moittii tehottomuudesta, toinen jarruista ja kolmas ajo-ominaisuuksista. Toisaalta moni sanoo, jotta olis hyvä pyörä harrastusta aloittavalle... Itse vuosia sitten pikku lenkin Er vitosella kokeilin, mutten oikein muista muuta kuin, että oli aika mopon oloinen
Vaan mites tuo uudempi ER kutonen, onko siinä muuta eroa vitoseen, kuin hieman erilainen muotoilu ja isompi kone? Muutakin kommenttia ko. pyörästä kuulisimme mielellään.
Kutonen saattais siis olla hakusessa, kunhan nyt ensin jossain koeajetaan.. Jos olet luopumassa moisesta kohtuuhintaan, niin postiakin voi laittaa (sais olla mielellään ABS-jarrut )
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
ER-6:sta olen kuullut kehuttavan. Se on todella helppo ajaa hiljaisissa nopeuksissa. Lisäksi pienenä pyöränä sopii naisihmiselle hyvin.
Kritiikkiä olen puolestaan kuullut "Erkin" takajousituksesta, joka on melkoisen pehmeä. Yksin ja rauhallisesti ajellessa tosin ei pitäisi olla mikään ongelma.
Uusimmassa Bike-lehdessä muuten oli vertailu ER-6 vastaan Yamahan FZ6. Sieltä saa lisävinkkiä. ER-6 on muuten palkittu muotoilustaan.
Life is not a spectator sport!
Jep, Biken jutussa ER-6 tuntui saavan enempi kehua kuin tuo FZ6 (sen se tehottomampi malli, eli ei 98 heppainen).. Ihan kivanoloinen puksuttelijahan tuo ER-6 on, ei tosin mihinkään hirmu aggressiiviseen menoon, vaikkei aivan tehoton olekaan.
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Suht halvaltahan tuo näyttäis katettunakin olevan, esim. *tämä*
"Erkussa" taitaa olla yksi tyyppivika: Runkomurtuma
Nyt ois myynnissä kunnossa oleva ER5 (-00). 30 tkm ajettu. Sivulaukut mukaan. Kunnossa oleva peli. Nyt lähtee todella halpaan hintaan loppukesästä. Ei haittaa vaikka tämä halpa vekotin ajoa opetellessa kaatuis. Vahingot on nakussa yleensä aina pienet. Tosin rouvanikaan ei ole saanut kaadettua ER5:sta.
Ai niin, ne erkin jarrut. Jos on tottunut kunnon kyykyn tupla levyillä oleviin jarruihin, niin kyllähän ne silloin heikot on... Mitä tulee pieneen tehoon, niin kyllä mä erkilläni kaikkien autojen kanssa viivalle lähen.Mitä taas ajo-ominaisuuksiin tulee, niin kyllähän ne loppuu yli satkun vauhdissa. Mutta mutkateilläkin ER5 on helpompi käsitellä kuin esim. 9r:äni Jos on vaikka hiekkaa kurvissa, niin erkki kyllä taittuu väistöön helpommin kuin 9r:äni.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
itse suoritin autokoulun tommoisella uuden karheella ER kutosella tänä keväänä. suurin plussa varmaan oli se, että pyörä oli tosi kevyt eli helppo käsitellä kaupungissakin (kun meikäläisellä pituutta on huimat 163 senttiä).
vertailun vuoksi kuitenkin sanottakoon että oma pyörä, vanha 750f suzuki on paljon mukavampi ja etenkin tasaisempi ajettava sekä kaupungissa että matkassa.
Osta tältä -90 Ducati 906 paso, ajo-ominaisuuksia riittää ja tän kääpiön (164cm) toimesta modattu satulakii nii et yltää jalat maahan...tehot riittää radallekkii ja vuosmallista viis, ducet ei ajamalla kuole
![]()
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Yamahan FZ6:sta (98hv) voin kyllä suositella. Kokeilin kaverin -05 Yammua ja täytyy sanoa, että siinä on todella kevyt ja helposti käskettävä pyörä, jossa riittää tehoakin. Satula on ehkä hieman kovahko pitkille matkoille, mutta muuten ajoasento on aika leppoisa. Pienehkö kate ohjaa viimat sivuun yllättävän hyvin. Mittaristoa lukuunottamatta mielestäni erittäin hyvin suunniteltu ja viimeistelty paketti.
Kawasaki VN800 Classic -99
itse ajelin viimekesän er6n:llä ja ja olen 183 cm pitkä kaveri enkä olisi ehkä vaihtanut pyörää pois jossei olis ollut liian pieni mun alle kooltaan tehot kyllä riittää ja totesin vaan siinä että todella hyvä ostos. löytyy jo paljon kaikenlaista lisäpalikkaakin.ja kulutus siinä 5l paikkeilla pääsee allekkin venttiilien säätöväli 42tkm.onnistunut pyörä. ja eroaa paljon er5:sta esim. moottorin luonne ja ajamisen helppous/keveys
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Autotallista löytyy *vuoden vanha er6f, pyörä johon olen ollut tyytyväinen.
Ensimmäinen isompi pyöräni, joten kokemuspohjaa muihin ajokkeihin ei juurikaan ole. Mutta Helmi on kuin tehty minulle; jalat yltävät maahan (olen 168cm pitkä, persjalkainen tosin :P), jarru- ja kytkinvivut ovat säädettävissä lähemmäksi, peukalo ylettää vilkulle yms.
Tehoiltaan pyörä on sopiva. Aina sillä on kaikkialle kerennyt. Mutkateillä jään nopeimmista kavereista jälkeen, mutta syy löytyy vähäisemmästä ajokokemuksestani eikä pyörästä.
ABS-jarrujen kanssa ei ole ollut vielä tosi tilanteita. Mutta mukavaa että ne ovat olemassa.
Kaupungissa pyörä on mielestäni ketterä ajettava, ja maanteilläkään siinä ei moittimista ole.
Kuten aiemmin jo mainittiin, niin puksuttelija er-6 on eikä siis kuulosta ihan niin moottoripyörältä. Toisaalta hiljaisella pyörällä voi ajella kerrostalon pihaan iltamyöhäänkin naapurien häiriintymättä.
Ainoa häiritsevä tekijä on bensamittarin varoitusvalo, joka alkaa vilkkumaan hieman liian aikaisessa vaiheessa. Muuten minulla on pelkästään hyvää sanottavaa *![]()
Kokemuksia ER-5 jonka ostin käytettynä, ensimmäiseksi pyöräkseni,mitä nyt olen tähän mennessä tänä kesänä ajellut ihan oiva vekotin.(kuulostaa hiukka kuplawolkkarilta)
,jalat yltää maahan (olen 167 lyhyt) ja jää vielä varaakin,helppo käsitellä ja tehojarrutustakin tullut kokeiltua pysähtyy kyllä.
Autokoulun 500cb oli aikalailla samanoloinen ehkä kankeampi käsitellä,eikä ympyrään taipunut niin ketterästi kuin tämä "kalewi"
niin ja huippu taitaa olla 170km/h jotta kyl kerkeekin ,missä sitten voi tuommoista vauhtia ajaa??
lyhyesti siis mä olen tykänny![]()
wiipero
Katsopa Jaska tuolta Honda talkista uuden Hondattaren saamat puoltoäänet CBF:stä. ABSitkin löytyy. Sillä aloitin itse eikä ole tarvinnut vielä vaihtaa... *![]()
CBF600SA
"There are too many people and too few human beings."
Olen saanut nauttia hienoista ajoreiteistä kotimaassa
er6:lla.Hieno ajettava kaikin puolin,tehoa tarpeeksi ja
sopii hyvin mutkateille.
Viikko takaperin huomasin kuinka tehokkaat jarrutkin
siinä ovat.Tuli äkkipysäytys taajama alueella ja vauhtia
oli n.30km/h.Painoin käsijarrua ja pyörähän pysähtyi
heti.etten ehtinyt varautua siihen vaan menin nurin ja
pyörä kaatui päälleni.Tässä nyt kirjoittelen solisluu
murtuneena ja jalka ruhjeissa.
Ehkä onnettomuuden olis voinut estää hennommalla
kahvan puristamisella.Pitää odottaa paranemista ja ajoa.
Minun mielipiteeni ER6:sta.
Jo paria tuntia pidempi ajorupeama alkaa ikävästi puuduttamaan takalistoa ER6:lla ajettaessa. Penkki on aika kova. Myös takajousitus on jotenkin eriparia etupään kanssa. Etupää ottaa patit ja kuopat aika hyvin mutta takapää pyrkii pomppaamaan ikävästi. Vaimennuksen säätöjä ei ole ja jousi on nyt löysimmällä asennolla ja silti liian pintakova.
Peilit ovat turhan lähellä toisiaan ja vielä tärisevät ikävästi. Päätä pitää pyöritellä kaistanvaihdoissa.
Moottori on todella mukava käynniltään. Ruisku reagoi hienosti kaasuun eikä kulutuskaan ole kuin about 4,5l/100km. Jarrut hieman tehottoman tuntuiset mutta pitävät kyllä voimaa käyttämällä.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Ducati monster vaimolleOn kivat äänet, suht hyvä alusta ja jarrut. Ruuttamallit aika bensapihejä ja vääntöä keskialueella mukavasti. Plussaa saattaa jonkin mielestä olla vielä se ettei kyse ole aivan tusinatuotteesta.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
osta er-5, niitä saa nyt käytettynä mutta melkein uutena aivan pilkkahintaan. taitaa olla hinta-laatusuhteeltaan maailmanhistorian paras pyörä: kaikki olennainen mitä moottoripyöräilyssä (tieliikenteessä) tarvii. ja ilman katetta kun vielä ajaa niin nopeudet pysyy turvallisina - moottoripyöräilyn hauskuuden tuntee parhaimmillaan. tehoa on just sen verran että sitä pitää suomenkin rajoitusten puitteissa välillä vähän vinguttaa - ja sitähän me kaikki välillä haluamme tehdä, eikö niin. erkillä se ei ole mikään ongelma, toisin kuin isommilla pyörillä, millä vinguttaminen tarkoittaa heti törkeää liikenteen vaarantamista... kunhan meikällä tulee pyörän vaihto eteen niin taidan hakea itselleni tollasen... ja toivottavasti markkinoille tulee uusia 'pieniä' pyöriä. onhan siellä cagiva river, mieti, viissatanen oikea pyörä muutamalla tonnilla!!
Senior Highway Bomber
Ride Loud - Ride Proud
Kawasaki z750s -05
+1(Mammutti @ Elo. 21 2007,11:00) kirjoitti
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Versys?
-- sjm
cb500 honda, sillä meidän mamma oppi ajamaan ja kävin jopa itsekin kerran levillä ko. mopolla.
Samaa kaliiberia kuin er5
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Noissa cd500/er-5 mopoissa on vaan se vika, että jos emäntäs innostuu hommasta, menee sillä pyörä vaihtoon ekan kesänjälkeen ja se tietää AINA lisää rahanmenoa. Lisäksi tollasen pyörän myyminen voi olla aika tuskaista. Ostat sille jotain sellasta, että se on "in lööv" heti kun peli tuodaan pihaan niin saat ajokaverinEr-5 tai cb sitä tuskin on. Varmasti luotettavia pelejä, mutta NIIN tylsän näköisiä, eikä luonnetta oo oikein nimeksikään. Muutenkin lelumainen fiilis ei tuo lisäpojoja. En silti kiistä etteikö ko. pyörien hinta/laatusuhde ole kohdallaan, mutta sellasilla argumenteilla ostetaan autoja. Prätkät ostetaan tunteella
![]()
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Onkos kukaan koitellut noita abs-jarruja? En ole ikinä itse ajanut sellaisella pyörällä, mutta olisi kiva testata joskus minkä näköistä katkoviivaa tekee, jos ollenkaan.(Bunny @ Elo. 10 2007,12:58) kirjoitti
Niin. Itse ajelen neljättä kesää samalla pikkuerkillä. Turhamaisuus ym. tunne-elämän häiriöt ovat välillä vaatineet vaihtoa johonkin "makeempaan" ja varsinkin äänekkäämpään mutta (ajo)mukavuudenhalu toistaiseksi voittanut. En tiedä miksi ois niin itsestäänselvää että heti jää erkki pieneksi... toisaalta en ole järin innostunut yksitoikkoisesta moottoritieajosta vaikka välillä tekeekin mieli vähän lähettää.
Mutta se vauhdin tunnehan on tärkein, ja sen tällä pyörällä saavuttaa jo jokseenkin laillisissa nopeuksissa.
Ei ole vielä muiden pyörien ajo-ominaisuudet niin napanneet (vaikka kai sekin aika tulee), kun on vain niin kiva ja näppärä käsitellä tämä meidän Erkki. Hankintavaiheessa sitäpaitsi ei ollut mitään mahkuja venyä sen kalliimpaan pyörään, ois harrastus jäänyt jo hinnan takia sikseen!
No tänä kesänä Pikku-Erkki vei mut Unkariin ja takaisin, yli 4500 km siinä taittui ja kun tarkoitus olikin ajella pienempiä teitä, niin soveltui mainiosti matkapyöräksi ja kantoi pariksi viikoksi tarvittavat tavaratkin esimerkillisesti!
Kuka siis mistäkin tykkää. Jollakin jää pienillä kotimaan ajeluilla erkki5 pieneksi, toiselle se riittää pitkiinkin reissuihin. Ainakaan en enää jaksa niin miettiä onko erkki nolo
vaikka vaatimattomalta näyttääkin - kun olen siihen tavallaan kiintynyt. Mutta jos yhtä mukavan ja varman ajettavan joskus löydän, niin ennen pitkää kai vaihdan. Nyt voisi kuvitella että se seuraava olisi Z750, tai lähinnä Z750S...![]()
Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
No tuota, heinäkuussa ajoin noin 5000 km CB500:lla Eurooppaa kiertäen. Itävallan Alpeillakin vietin pari päivää, samoin Tatralla valitsin vähän parempia pätkiä.
Olihan mulla ennakkoluuloja reissuun lähtiessä, aika pieni pyörä ja vaivaset 58 heppaa. Kolme isoa 44 litran laukkua, pari viikkoa ajoa. Viime keväänä mietin isompaan pyörään vaihtoa mutta järkeä siinä ei vielä tuntunut olevan. Ja nyt syksyllä, edelleenkin katselen isompia pyöriä mutta kun tuo pieni Honda pelasi moitteetta koko reissun sekä muutenkin ne yhteensä noin 15 tuhatta km, jotka mittariin on kohta vuoden sisällä tulleet...
Huoltojen helppous ja pienet muut kulut sekä käsittelyn helppous painaa vaakakupissa paljon. Eikä tuollainen epämuodikas pyörä herätä itäisemmälläkään Euroopan kolkalla liikoja intohimoja rosmoissa![]()
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Tuossa tuli hyviä pointteja myös. Ei tosiaan tarvinnut niin hätäillä pyörän turvallisuuden puolesta kun ei liian houkuttelevalta näytä... vaikka kyllähän tuolla Itä-Euroopassa Pikkuerkkikin saa ihailevaa huomiota osakseen
Tatran yli pääsi erkillä myös, eikä ylipäänsä missään matkan vaiheessa mikään ongelma siitä pyörästä johtunut...
Ja matka auttoi kuskiakin pääsemään yli tietystä kevarikompleksista - on se erkkiviitonen kumminkin oikea moottoripyörä! Ainakin mulle. Niin. *Älä välitä, Pikku-Erkki, siitä mitä muut sanoo, annas kun mamma paijaa
Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
Hyviä pointteja, mutta yksi mikä särähti on noiden perusmopojen jälleenmyynti.. Itse asiassa ne on melko kysyttyjä aloittelijoiden piirissä (ja niitähän tulee koko ajan lisää). Lisäksi Liikkeet hyvittävät ja ottavat niitä mielellään vaihdossa. Arvonputoamista ei noissa pyörissä yhdessä vuodessa tule kuin joitakin satasia, jos ei ihan uutta osta.(Sledgehammer @ Elo. 24 2007,11:41) kirjoitti
Lisäksi kun riski kipata pyörä nurkissa käsiteltäessä on alussa varsinkin naismotoristeilla suuri, pääsee siitäkin muutamalla naarmulla.
Muuten olen täysin samaa mieltä. Vaimo ajeli erkillä puoli kesää (itse kyllästyin odottelemaan sitä isoilla teillä ja pyörä vaihdettiin). Rahallisesti hävittiin 6tkm? ajoista vain muutaman satasen eli halpaa ajoa oli vaikka vielä keväällä ostettiin ja syksyllä myytiin.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Ihan yleisellä tasolla on aihetta pakko kommentoida kun sitä tullut spekuloitua mielessään:
Itse en puolisolleni hankkisi ainakaan liian lussua/erilaista mopotinta alle seuraavista syistä:
1. Ajattele itse, onko kiva roikkua tehottomalla vehkeellä ripeämmän kulkineen vauhdissa?
2. Kuka jaksaa kuunnella "oliko pakko taas vetää noin kovaa kun tiedät ettei tällä voi kestää perässä?"
3. Kuka jaksaa kuunnella "helppohan se sun on tollaisen pyörän päältä sanoa"-kommentteja?
4. Nopeassa pyörässä normaalisti paremmat renkaat, alustaosat ja runkogeometria, kulkee mutkat sähäkämmin ilman että tulee tunnetta "rajoilla ajamisesta". En haluaisi että minulle tärkeä ihminen lähtee roikkumaan pitkää pätkää perässä mopolla jolla joutuu vetämään "tosissaan" kestääkseen perässä.
Tiedän oikein hyvin että jokainen vastaa vauhdistaan, mutta monesti syntyy ihmisen päässä näyttämisen halua, sisuuntumista yms ja varsinkin kun kyseessä oma elämänkumppani niin hommassa saattaa olla pelissä "parisuhteen tuomia kiemuroita" ettei tahdota olla yhtään huonompi tai hitaampi vaikkei siinä järkeä olisikaan.
Ainakin itse lähtisin siitä että molemmat pyörät joilla pari ajelee, on suhteellisen saman oloisia ja tehoisia. Se jos toinen on R1 ja toinen R6 ei ole paha, mutta jos toinen on turbo-Gikseri ja toinen Virago niin matkanteko tai ilta-ajelu ei ole kummallekaan kivaa.
Viimeeksi tätä asiaa pohdin 1700km kaksi päällä ajaessani tällä viikolla. Totesin aikani aprikoitua että jos takapenkkiläinen tahtoo mopon alleen, siinäkin pitää olla potkua persauksissa jos mielii matkata kanssani tai sitten minunkin pitäisi vaihtaa lussumpaan ja toisen tyyppiseen mopoon jota en todellakaan ole valmis tekemään.
Tekstin tarkoitus ei ole vinoilla kellekään, lähinnä halusin tuoda oman näkemykseni asiaan jota olen pohtinut hiljattain itsekin runsaasti kun nainen joka heräilee joskus vierestä/tyttöystäväkokelas/(joku muu mikä) on istunut kyydissä vaikka A-ajokortin omistaakin ja haluaisi omaa mopoa.
Ps Kaikki mopot voi madallella sopiviksi niin halutessaan, mutta madaltamatontakin päättäväinen pätkä voi ajella ihan ok. Omassani ei minulla yllä molemmat jalat maahan kuin kengän kärjet (persjalkainen mies, 168cm) mutta erittäin hyvin on 12000km sillä ajeltu.
-Terve hetero mies tarvitsee päätään ainoastaan lakin pitämiseen-
Yamaha R Club Finland www.yrc.fi
No ER5 tuli meillekkin tiistaina toiseksi pyöräksi eli minulle ja nyt ymmärrän mitä tarkoittaa ajonautinto.
Vaikkakin pyörän äänet ovat huvittavat ja alkutärinät oudoksuttaa tietty Hondan ajamisen jälkeen ja vaihteilla jarruttaminen on mitä on eli pysähtyy kuin seinään ykkösellä eli ei voi oikein verrata ominaisuuksia CBF:ään mutta minulle tämä riittää, minulla kun ei ole kiire mihinkään ja suomen nopeusrajoituksia noudatten ei ole tarvis yli 120 km/h edes kokeilla, mies tässä vähän kyllä ihmetteli että ajan "alinopeutta" mutta kyllä se tästä vielä lähtee.
Suurin elämys tosiaa oli tuo paino ja se että se on alhaalla nyt ei tarvitse pelätä pysähdyksiä eikä lähtöjä. MIssään nimessä en moiti Hondaakaan, todella hyvä ajettava kaikin puolin mutta oli vaan mulle liian raskas.
Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
Kesän ER-6:lla ajeneena on ihan hyvä pyörä ekaksi. Ketterä ja helppo ajaa. Tehoa riittää mutta vääntöä alkaa kaipaamaan alkuharjoittelun jälkeen. Taitaa minulla jäädä yhteen kesään tällä ajelu ja ensi keväänä isompaa ja vääntävämpää peliä alle.(J@ck @ Elo. 07 2007,14:03) kirjoitti
Joten kannattaa miettiä jos heti ottais isomman.
![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Vaimokin innostui ajamisesta, eikä enää vain takajakkaralla istuskelemisesta....joten tuli juuri hankittua uusi ER-6f hänelle.
Vaimo kun on 165cm, eikä aikaisempaa ajokokemusta ole, niin juuri ko. prätkä oli hänelle mieluisin ja paras vaihtoehto. Vertailimme useita eri vaihtoehtoja tuossa luokassa, ja aina valinta kääntyi takaisin ER-6:een. Helppo ajaa, ei liian hyökkäävän tehokas ja kapea "vyötärö" sekä matala istuinkorkeus olivat Kawan valtteja!
Lisäkommentteja tulossa kunhan päästään ajelemaan!
Macce
http://www.mkkv.fi/
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio/
ex. BMW K1300S -14
ex. BMW K1300S -12
ex. Triumph Trophy SE -13
ex. BMW K1200R Sport -08
ex. Honda ST1300 -07
ex. Suzuki M800 -07