Niin kokeilitko tankopainoja? Mulla on 150 gr:n puntit, jotka kyllä auttoivat FJR:ssä.
Yök.. nyt tärinä paikallistettu ja koneesta tulee.
tidä sit mikä sen aiheuttaa mut jalktapin kohdalla ihana pieni tärinä. liekö sit koneesta jo ketjut senverran venynyt et antaa jo pientä resonanssia...
ei muuta kun tavella kone auki ja ihmetellään mitä osia vaihdetaan tai mistä saa vaihtokoneita edullisesti?
Vika on ajotavassa jos paikat puutuu. Eli pitää siirtyä mutkasemmille teille ja pitää vauhtia yllä. Kyllä se veri kiertää kun mutkissa roikkuu kyljillä ja makoilee tankin päällä. Siinä kun on liikettä lihaksissa, niin ei paikat jumiudu ja veri pysyy kierrossa.
Eli lisää aktiivisuutta ajoon. Pyörä tykkää kyllä siitä!![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tää on ihan totta ja toimii myös suoraa ajaessa. Itse seurailen maisemia aktiivisesti ja pyörittelen päätä samalla = niskat ei puudu ja veri kiertää. Samoin teen pieniä ja käytännössä huomaamattomia ajoasennon muutoksia joiden avulla estän puutumiset. Samoin tiukka polvi/vatsa/selkälihaspaketti auttaa muuta kroppaa kestämään. Pyörän ajoasennon tiukka polvikulma kannattelee kroppaa eikä takamus puudu.(sky @ Elo. 06 2007,20:44) kirjoitti
Vajaa 1800km tuli reilussa viikonlopussa ja pahemmat puutumiset jäi kokematta. Nyt on kyllä olo hiukan raukea
Pyöränä siis GSX-R1000'01 ja kuski 175/80
Kitka miehen tiellä pitää!
tää tärinä kyllä johtuu ihan muusta kun ajo asennosta...
jos 20km riittää saamaan kädet kihelmöimään niin se asennosta ihan enää ole...
kävin liikkeestä kysyy apua ja korjaamon mieskin kävi ihmettelemässä ja ajo lenkin ja huomas saman. eli ei ollut asennosta vaan koneesta tulee kunnon tärinä tietyllä kierroksilla.
koneella ajettu just mittari ympäri eli sata tonnia tuli täyteen ja koneeseen ei ole uusittu vielä oikein mitään (venttiilejä lukuunottamatta)
nii varamaan jo nokkaketjukin venähtäny pikkasen. rallatusta ei kyllä hirveesti kuulu se mitä kawasta normaalisti lähtee. muuten kone käy siististi.
Harmi kun pyörä painaa niin pirusti niin saa sitä makkariinkaan vibraksi.....![]()
mulla matka-ajon puutumisiin ja niskanjäykkyyksiin ovat autelleet kautta aikojen ja kautta teutateksen, eiku pyörien - isommat stongapainot + korkeampi/leveämpi stonga + aktiivinen ajoasento ja -tyyli + throttle rocketin kopio. jos kone tärisee epätavallisen paljon kawankin koneeksi, niin siihen voi sitten auttaa koneremppa ja osien tasapainotus. kawan koneet tärisevät suht aina enemmän kuin muissa japonialaisissa merkeissä yleensä. jotenkin sitä tutinaa jalkojen välissä oikeen kaipaa, kun silleen sopivasti hieroo, hieriö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
No niin.. tärinät hävis yli puoleen.. kävin kokeilee ja
50km jälkeen ei ollut ongelmia. nyt varmaan loput mitä tulee on normaalia tuolle koneelle ja noille kilometreille. pitää tavella katsoa mitä uusitaan..
Kiristin ohjauslaakeria tiukemmalle niin hävis tärinät ja tuli huomattavasti parempi ja herkempi ajaa.. aina oppii uutta.
nyt joku tietysti sanoo että sehän olis ollut ensimmäinen homma katsoa mutta mistä sitä tietää kaikkea.. (minäkään).....
toivottavasti tämä keskustelu auttaa jatkossa jotain välttämään samanlaiset ongelmat..
![]()
Minulla Mean Streak 1500 ja räpylät puutui euroopan turneella ja yllättäen vasuri. Plexiä ei ole ja ajattelin sen johtuvan ensin pelkästään ajoviimasta ja runsaasta rasituksesta. Käsi oli tunnoton ja puutunut ja paheni nopeasti ajaessa.Tietty siinäkin oli syynsä, mutta vaiva jatkui ja käsi puutui pienemmälläkin ajolla ja jopa nukkuessakin (siis ei ajaessa vaan omassa punkassa toim.huom.)
Lääkäri totesi olevan rannekanavan pinne? Eli käsi lastaan yöksi ja jos ei auta niin operoidaan, kuulemma aika yleinen vaiva ja selittää ainakin osan näistä puutumisista.
Eli taitaa olla näitä 40v ja takuut umpeen juttuja omalta osaltani. *Ensi kesänä ei siis puudu enää!
No niin.. nyt selvis lopullisesti miksi täristi... otin ohjauslaakerit irti.. tai osin ne tuli kyllä ihan itse jo.. eli oli täysin pas...kana..
eikun uudet tilelle ja nyt pyörä hyvä ajaa (ainakin omasta mielestä). herkkä kääntyilee ja ei tärise enää niin..
Kun olis tajunnut tuon aikaa sitten. laakerit maksoi 60e ja mielestäni aika halpa siihen nähden mitä jo pelkäsin että koneesta tulee pahin tärinä.. aina oppii uutta ja toivon että kenellekkään ei käy samoin ja tämä keskustelu auttaisi jatkossa ehkä jotain muutaakin...
eikun ensi kesää odotellessa kieli pitkällä ja kuivaharjoittelua tallissa taas pitkin talvea...![]()
käden puutumiseen ja auttaa throtle rocker selvästi; itselläni on ollut sellainen jo aikaisemmissa pyörissäni ja nykyiseenkin laitoin, vaikka vakionopeuden säädin aika usein voikin olla päällä. Auttaa myös koko käsivarren vaivoja ehkäisevästi. Tietysti jos puutumisen pääsyy on tärinä, voi ko. apuneuvo tietysti vain omalta osaltaan auttaa, kun ei kahvaa tarvitse puristaa ollenkaan.