Tervehdys!
Huomasin tuossa pyöräkaupoilla kiertäessäni, että mahtaako Kawasaki KLV 1000 olla sama pyörä kuin Suzuki DL 1000 (V-Strom). Kawasakin taitaa saada halvemmalla, joten jos mahdollisesti tietää, puuttuuko siitä mitään varusteita, jotka tonnisessa Suizassa jo on? Esim. keskiseisontatuki/Suojat.
Lisäksi, 650 V-Strom on selvästi myydympi kuin tonninen, mutta jos varusteet lisää vastaavalle tasolle, niin hintaero pienenee. Käytetyissä hintaero on noin 2000 e (8000 vs. 10000 e) ja jos 650:seen lisää alakatteen, kahvojen tuulisuojat ja ehkä keskiseisontatuen (?), hintaero pienenee jo 1300 euroon. Harkitsen itse 1000:sta mallia tämän vuoksi, koska jälleemyynnissä sen todennäköisesti saa takaisin. Osaako joku sana jotain näistä asioista 650/1000:n eroissa:
- kulutus (viekö tonninen vain desimaaleja enemmän vai imeekö kun Hondat?)
- vakuutusmaksut (arvioni on noin 100 euron ero/vuosi)
- ajokäyttäytyminen (lisäyläpainoa taitaa tehdä vain komeampi yläputkivarustelu ja vähän jämäkämpi konehuone)
Jos joku V-Stormisti osaa auttaa minua näissä pilkunviilausasioissa, niin kiitän ja tarjoan kahvit huoltamolla, jos nähdähän livenä.
Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.
Hei;
Kawan KLV1000 ja V-Strom 1000 ovat täysin samoja pyöriä.
Osta V-Strom 1000. Monet väittävät, että 650 olisi käytössä mukavampi, mutta kaikkea ei voi aina järjellä selittää.
Minulla oli V-Strom 650 vuoden, ja ajo tuli yhteensä noin 15000 km. Hyvä pyörä ja tehot riittivät myös kaksi päällä. Pyörä vaihtui BMW 1200 GS:ään, koska pikku-strommista puuttuu kaipaamani ison pyörän "sielu" ja soundit (eli järkisyitä ei tälle vaihdolle ollut). Jos olisin ostanut aikoinaan V-Strom 1000, niin todennäköisesti ajaisin siellä tyytyväisenä edelleen.
R1200GS
Tere,
Vahvistan edellisen. Erilaisista tietolähteistä saaduilla tiedoilla, KLV 1000 = V-Strom 1000.
Sen verran voin kehaista omaa 1000 Strommia, että sen käsittely on erittäin näppärää. Varsinkin, kun siihen vaihdettiin jäykempi ohjaintanko, alkuperäisen tilalle. Ostin itse pyöräni uutena Kumitassu Oy:sta, joka toimitti pyörän mainiosti.
Nyt on vaan käymässä niin, että Eurooppa 3 -määräykset tullee tiputtamaan Srtom 1000:n ja Kawa KLV1000 -pyörät pois markkinoilta, koska pikkulintujen hengittäminen on vaikeutuinut juuri moottoripyörien tuomien saasteiden takia (lue sarkastista hihitystä).
Soita kiireesti Kumitassuun ja kysy, onko vielä 1000 strommeja saatavana, muuten joudut väkisin tyytymään siihen 650 Strommiin, joka näillänäkymin jatkaa myyntiään Euroopassa.
Itse valitsin sen 1000 Strommin, koska olen itse ISO-äijä (191 cm / 135 kg), ja vaimoni on ruipelo 181 cm. Muissa pyörossä ei kertaskaikkiiaan ollut tilaa meidän kokoiselle paketille.
Jos olet kevyt kaveri, 650 Strommi on ihan jees, mutta 1000 Strommissa on raakaa-brutaalia voimaa, jota saa jopa lisättyä muutamalla pikku konstilla.
keskittyen olennaiseen,
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Ok, arvelinkin asian olevan näin, hyvä saada vahvistus. Koeajamassani 650:ssä oli vähän hengetön ääni, vaikka tehoa tuntuikin olevan riittävästi. Käyn huomenna paria käytettyä pyörää, joissa ei ole uuden hinta (vrt ee-speed ja gummitassu, joista ensimmäinen sijaitsee tuossa kävelymatkan päässä). En ole ihan hento kaveri itsekään, 100 kg tulee täyteen lähiaikoina, pituutta 179cm, silti v-strom tuntui luontevalta. Kyllä se varmaan matka-ajossa ajo-asennoltaan kaverin tupla-äksän voittaa, ainakin näillä pohjoisen nopeusrajoituksilla.
Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.
Jep. Alkaa tulla kiire jos uuden aikoo hankkia, mutta onhan noita käytettyjäkin myynnissä. Tuskin järkisyillä voi perustella, miksi ostaa tonninen eikä kuusijapuolikasta, mutta eipä voi koko pyöräilyäkään. Käytetyissä on pyynnit vaan melko korkeita verrattuna siihen, että uuden saa yleensä 11900+toimituskulut. Ainahan voi sitten tinkiä. Toisaalta V-Strom1000 tuntuu olevan todella kestävä ja luotettava pyörä, joten jälleenmyyntiarvon pitääkin olla korkea.
Minulla kulutus on tuollaiset 6.25-6.75 tiestä ja ajotavasta riippuen. Yläpainoisuus ei kauaa haittaa - siihen tottuu pian ja varsinkaan ajossa tuo ei tunnu yhtään.
Monster M695 > Triumph Sprint ST
Mulle oli ainoa yksi päätyä 1000 V-Strommiin, koska sitä sai Kumitassun kautta. Siis tietenkin 650 Strommikin olisi tullut samaa reittiä, mutta, kun on sellainen ukkeli, ettei tuuli kaada, pitää vehkeet olla sen mukaan.
Siksi toiseksi ja rinnalla yhtä arvokkaaksi syyksi, miksi ostin pyöräni Kumitassun kautta oli se, että kaikkialla käytetyt vastaavat 3-5 -vuotiaat maksoi saman verran, kuin mitä uusi maksaa ja vieläpä K-T Oy:n kahden vuoden täystakuulla.
Joko käytettyjen omistajat eivät tajua sitä, että uusia saa samalla hinnalla, tai sitten uusien ostajat eivät ymmärrä, että yli 2000 € halvemmalla saa, kun viittii tutustua Kumitassun Villen & Harrin hommeleihin.
Lämmin kiitos Villelle ja Harrille hyvin hoidetusita huolloista, joissa niidenkään hinnoissa ei ole mitää ilmaa. Esim. yksi espoolainen hyvin tunnettu firma myy ensimmäistä 1000 km huoltoa 2-kertaa kallliimmalla, kuin mitä Kumitassu tekee. En edes viitsi veikata sitä summaa, jos pyörän menee ostamaan muuaalta, kuinka monta-momta tonnia maksaa ihan turhaan, verrattuna Kumitassun hommeleihin. EI se ole tyhmä, joka pyytää, vaan tyhmä joka maksaa...
Ai niin, kun persaukinen olen, pyörään tartti rahoitusta. Sekin järjestyi Kumitassun kautta ilman mitään ongelmaa.
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Terve.
Itsellä alla 650, mutta kokeiltu on 1000:stakin ja itsellä oli vähän samoja pohdintoja valintavaiheessa.
-kulutus
Tietojeni mukaan ei suurempia eroja - riippuu sitten jo ajotyylistä kumpi milloinkin vie enemmän
- ajokäyttäytyminen
Kyllä molemmilla pärjää. 1000 tukevampi isolla tiellä, 650 taipuisampi pienemmällä ja hiekalle 1000 on vähän iso leka. Hakisin taas vähän käyttötarkoituksen mukaan.
Yksi ero on, että 650 polvikulma on vähän jyrkempi, koska satula on matalampi, eli tappien ja satulan väli pienempi (2 cm).
Siitä ei pääse mihinkään, että tonnisessa on kyllä mukavammin voimaa ja luonnetta
Muista keskiseisontatuki kauppaa hieroessasi, ketjujen rasvaushommassa viimeistään kaipaa. Muita hyviä lisähärpekkeitä mm. lämpökahvat ja satulaakin saa maun mukaan korotettuna ja madallettuna.
No sen keskiseisonta tuen hinnalla ja halvemmallakin saa automaattisen ketjurasvaajan (scotoiler tms.) eikä tarvi siitä ketjun rasvauksesta enää niin paljoa huolehtia.(kjhh @ Touko. 22 2007,14:42) kirjoitti
Vielä halvemmalla pääsee kun ostaa Loobmanin ja vielä modaa sen pissapojan suuttimella kliks
Meni vähn OT:ksi mutta halusin vain huomauttaa ettei se yli 200€:n arvoinen keskiseisonta tuki nyt niin välttämätön ole.
Itselläni on tuo loobman, ja renkaanvaihtoa varten käytän takahaarukan pukkia a' 20€ Louisilta, enkä ole vielä kaivannut keskiseisonta tukea.
Hesitation kills and the speed is cure.
Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....
Mistäpä saa satulan korotusosia, onko sulla tietoa?(kjhh @ Touko. 22 2007,14:42) kirjoitti
terv,
ZZR 1400 2014
Stromiin saa/joutuu ostamaan kokonaan uuden satulan, mikä on 2cm korkeampi. Suzukin omaa tuotantoa ja hinta viime vuonna 174e. Jenkeistä saa myös korkeampia esim. Corbinin satuloita, mutta ovat arvokkaampia
Monster M695 > Triumph Sprint ST
Asiantunteva verhoilija saa korotettua vakiopenkkiä myös. Pikku-Stromiin 30 mm korotusta maksoi 50 eur (alkuperäistä satulanpäällistä pystyi käyttämään, joten uudelleenloimitusta ei tarvittu).(pekkaT @ Touko. 24 2007,13:34) kirjoitti
...
Itselläni on ollut 1000:n V-stromi nyt railut pari vuotta ja olen tehnyt siihen seuraavat modifikaariot:
* Suitsan oma laukkusarja (tukevimman oloinen)
* Sporttipleksi (ehdoton, ei ravista enää kypärää)
* Keskiseisontatuki
* Ruiskun säätö rikkaammalle (ei nyi tasakaasulla)
* 650:n penkki (ei tunne istuvansa norsun selässä...)
* Mezelerin tourance taakse niin löytyy pitoakin
* Jotain muuta, en muista...
* Tankomodausta olen harkinnut, josko ensi talvena...
Olen erittäin tyytyväinen pyörääni, keskikulutus on n. 5,2-5,6 litraa/100km. Tehoa riittää ihan kivasti ja erityisesti mutkaiset asfalttipätkät menevät nautinnolla edellisiin pyöriin (6000 cbr, 1100xx) verrattuna. Jos vaihdan niin ehkä uusi tiger voisi olla vaihtoehto.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Semmoinen ero noista tonnisesta ja pikkustormista tuli mieleen, että tonnisessa on ilmeisesti jo kunnon jousitus edessä. Pikku strommissa on ainakin minusta aika heikko esitys tuo etujousitus, mutta saa sitä toki rahalla parannettua.
Hesitation kills and the speed is cure.
Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....
Joo ei ainkaan tonnisessa saa pohjaamaan suht. normaalissa ajossa. Eikös takahaarukassakin ole jotain eroa?(Asteriksi @ Touko. 24 2007,15:55) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä