Kävin koejamassa R1200GS:ää (taas) ja nyt lienee ajan kysymys koska vaihdan maantien ässän gessuun.
Ainoa asia joka ei gessussa toiminut minun kohdallani, oli alkuperäinen pleksi. Kokeilin pyörää kaupungissa, mutkatiellä ja moottoritiellä ja pleksiä keski- ylä- ja ala-asennossa. Yläasennossa jyske oli mahdotonta ellei painanut leukaa tankkiin, keskiasennossa lähes yhtä huono. Ala-asennossa oli toivoa, mutta kun on lyhyt ja ryhti on huono, niin kurottamalla selkä suorana pääsi juuri ja juuri jytinäsektorin yläpuolelle.
Koska vaihtoehdot ovat joko päästä kunnolla pleksin taakse tai sen yli, enkä halua ajaa näyteikkunan kokoisen tuulisuojan takana, lienee pakko a) ottaa rälläkkä käteen ja pleksistä 10 cm pois tai b) Touratechin Sport Windscreen (157 €) tilalle:
Ko. pleksiä saa näköjään spoilerilla tai ilman. Onko kellään kokemuksia ko. Touratechin tuotteesta tai onko jotain vastaavaa hyvää pikkupleksiä jossain jollain tiedossa?
Tiedosta kiitollinen, *
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Ei omakohtaisia kokemuksia, mutta linkkejä eteenpäin:
Cee Bailey tekee kolmea eri mallia GS:ään: CB/GS
Pienin malli näkyy olevan 95 usd + postikulut + alvit jne ja kuten toisella ketjulla on jo ollut, niin toukokuun loppuun saisi vielä kimppa-alennuksiakin.
Oletko jo lukenut matkaendurot.net:stä löytyvät pleksitarinat, sieltä löytyy paljon *kokemuspohjaista tietoakin..
Joo, alkuperäinen pleksi saa melkoisen metelin aikaan, eikä siinä säätöhommilla turbulenssit paljon muuttuneet.
Omassa gessussa on tätä nykyä Wunderlichin Vario-Sportscheibe, näkyy nykyhinta olevan 122 €. Meteli kypärän sisällä väheni merkittävästi - mielestäni erinomainen hankinta.
Euroja palaa ja tuskaista kokeilua, jytinää,..... Tuskin löytyy yhtä oikeaa kaikille sopivaa ratkaisua, mutta tässä ison miehen kokemukset aiheeseen.
R 1200 GS, korotettu Bemun penkki, kuskin pituus 194 cm, Schuberth S1 kypärä
Vakiopleksi: Äänekäs (pauketta) kaikissa asennoissa, vaikka kuinka yritti säätää kaltevuutta ja myös alareunan korkeutta Wunderlich:n kiinnikkeellä. Tällä tulee toimeen, mutta ei ole kiva. Kouluarvosana: 7,5
Wunderlich Ergo Screen: Kehuttiin Moto 1 -lehdessä, ISO pleksi ja odotukset olivat korkealla. Laitoin pleksin kiinni syksyllä ja uudestaan nyt keväällä. Paha pettymys molemmilla kerroilla, ainakaan minun anatomialle tämä ei sovi missään säädöissä. Suojaa hyvin isona, mutta pää vatkaa pyörteissä ja melu on kova. Kouluarvosana 5 1/2, Käytän paljon mielummin vakiopleksiä.
MRA:n R VarioTouringscreen, savunharmaa (säädettävällä spoilerilla, aavistus vakiopleksiä pienempi): Yllätti minut todella positiivisesti. Kypärän melu tasaista suhinaa (kuin nakupyörässä). Antaa riittävän suojan. Tästä minä tykkään ja on itse asiassa pirun hyvän näköinen. Sai tyylikkyydessään jopa emännältä kehuja, aikaisemmin näitä ei ole tullut moottoripyörään liittyen. Kouluarvosana 9. (Myös edellisessä pyörässäni pikku V-Strom pitkien kokeilujen jälkeen MRA:n Touring pleksi toimi parhaiten, jatkossa aloitan kokeilut aina MRA:lla)
R1200GS
Jee. Mutta ans kattoo, eihän mulla ole sitä gessuakaan vielä, tämä on tätä kärsimätöntä surffaamista ennen kauppoja.
KIITOKSIA vastauksista. MRA vaikuttaa lupaavalta. Kokemuksenne vahvistavat olettamuksiani korkeista plekseistä.![]()
Osta 1200 GSA. Saat lisätonnilla toimivan pleksin ym. kivaa ja tarpeellista. Itsellä 1150 GSA:ssa Touratechin lisäpleksi, joka toimii yllättävän hyvin. Ehkä 1200:kin saa jotain lisähärpäkettä, mutta yllä helpoin ratkaisu, jos jalat yltää maahan...
Mä oon kanssa kokeillut kaikenlaista. Oon 190 ja korkea penkki yläasennossa. Parhaiten toimii nyt oleva Givi, NippyNormansin wingletit, tobinators-säätöpalat ja LaminarLip. Kauhean näköinen, mutta toimii ja pystyy päästelemään 140-160 -matkavauhtia huoletta kun on tarvis. On myös hämmästyttävän vakaa.
Soralle ja helteellä otan koko hökötyksen yleensä irti, kesäksi aattelin laittaa TT:n cockpit coverin, eli ton:
http://www.touratech.com/shops....686371c
Ei tarvis vaihdella pleksejä erikseen kun vois vaan ottaa sen Givin härpäkkeineen irti ja toi on siellä alla. Oon kokeillut pienenmpiäkin pleksejä, mutta ne pitää meteliä eivätkä kuitenkaan sitten juuri suojaa. Helpointa olis olla kokonaan ilman koko pleksiä, mutta ajan aika paljon matkaa ja se on aika väsyttävää ilman pleksiä.
GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
Jos ei pelkää vastatuulta niin Wunderlichilta löytyy näppärä
Ei pauku tuuli mutta miinuksena on kevään ja syksyn kylmillä sitten tosi kylmä. Tuulenpuuskat lisäksi riepottelee mutta tuntuupa 120km/h sitten vastaavasti kovalta vauhdilta
Osaatko sanoa kuinka paljon on eroa suojaavuudessa tuolla Wunderlichillä ja jos ajaa kokonaan ilman mitään pleksiä?(T_T @ Touko. 21 2007,14:19) kirjoitti
GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
Katsopas tätä(kin) vaihtoehtoa
http://www.matkaendurot.net/forum....tart=15
ja siitä Marko Hemmilän kommentit desierto III pleksistä *![]()
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
No nyt on kaupat sovittu eli gessu tulee taloon. Saan pyörän ens viikolla. Jee.(tapjar @ Touko. 21 2007,08:35) kirjoitti
Ja samantien voi kysyä kuka tarttee R1100S:n keskipukkia? Mulla olis kohta yks ylimääräinen Wunderlichin pukki joka tulee kiinni keskiseisontatuen paikan tienoilla rungossa oleviin reikiin. Myydään eniten tarvitsevalle.
Onneksi olkoon ja tervetuloa ukkokerhoonKääntyi sullakin tuo peräsuoli jo takapenkkiä kohden
![]()
<p>2002-2014</p>
No onneksi olkoon kovasti täältäkin hyvästä valinnasta. Mistä päin moisen löysit? Ja ihanko uutukaisen?(tapjar @ Touko. 23 2007,16:01) kirjoitti
Kyllä sä tuota jo pitkään mietitkin ja haaveilit![]()
tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
Mihinkähän päin se osoitti edellisellä pyörällä(toma @ Touko. 24 2007,10:48) kirjoitti
Ei se nyt sentään NIIN sportti ole tuo linjuriauto eli maantien ässä.
Kyllä tää ihan käytettynä tulee mulle. Kaukaa lännestä tois puol jokke. Puhelimessa on vasta sovittu mutta miehen sana pitää. Pitkään mietin ja käytin valinnassa sekä tunnetta että järkeä. On aika laajentaa ajeluympyröitä Suomen pitkille hiekkamaanteille. Ens kesänä Lappiin, taas, mutta nyt voi kattella karttoja ihan uusin silmin.
Viime viikonloppuna ajeltiin Härkätie taas päästä päähän ja kyllä ajellessani eturengas puskien siinä Letkun ja Portaan välillä kirosin, että tää on laitimmainen kerta.
Kävin Touratechin sivuilla katsomassa Desierto 3:a. Olin ymmärtävinäni, että sitä on kahta väriä, mutta en sitten tajunnut, mikä se toinen väri sen melko tumman harmaan lisäksi olisi. Apuva?(r12gs @ Touko. 21 2007,18:21) kirjoitti
Ode
Minä ymmärsin, että itse pleksiä saa vain antrasiitin värisenä ja tuon sivulipan saa sitten sivupaneelin väriin eli mustana tai harmaana *(Ode @ Touko. 27 2007,23:59) kirjoitti
PS Laita Hemmilälle postia kurapyöräfoorumin kautta, niin saat varmasti käyttäjältä lisätietoja
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
TT:n kotisivut värien tiimoilta iloisesti sekaisin, mutta paperikatalookin mukaan homma menee näin:(Ode @ Touko. 27 2007,23:59) kirjoitti
044-0800 antrasiitti
044-0802 musta
Värit matsaavat GS:n muovipaneeleihin eli valkkaa se malli, minkäväriset tankinkylkisuojat motostasi löytyy.
Pleksi on aina tummennettu.
...
Mulla ois eilen saksanmaalta saapunut hopeinen Jararaca jouten.(juhapee @ Touko. 21 2007,15:34) kirjoitti
En saa kalikkaa ihan paikalleen Navin telakan takia, enkä lähde telakkaa uudelleen sijoittamaan, ja kun ois sittenkin pitänyt tilata mustana.
Ajoin suojamuovi päällä kymmenisen kilsaa ja suoja on yllättävän hyvä, eikä paukuta kypärään, suojaa on pois käsiltä ja yläkropasta.
Tän sais odottamatta ja parikymppiä halvemmalla kuin tunnetusta osakaupasta.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
No hitto. Kerkesin tilaamaan Touratechin Sports Windscreenin. Jahka se tulee niin kokeilen sitä. Jos se on huono niin sitten tämä olis varmaan hyvä vaihtoehto.(mikan @ Kesä. 02 2007,07:54) kirjoitti
Gessun on mulla nyt kokonaista kolmatta päivää, ja on sitä jo ulkoilutettu. Tänäänkin kävin lenkillä vähän pörräämässä polkuja ja tukkiteitä ja sitten Kaivariin jäätelölle. On se mahtava peli! Olen aivan tolkuttoman tyytyväinen että vaihdoin bokseriässän GS:ään!
- viesti poistettu-
Aavikon yli pitäis päästä. Tai Turkin takamaille. Tai ihan minne vain Lähi-Itään. Tai Marokkoon.
Jostain pitää aloittaa ;) Edit: Route 66 ajettu 2007. Edit2: Iran ajettu 2008. Matkablogi: www.chef.fi/iran. 2009 oli jalka poikki. 2010 muutto Norjaan.
Veikkaan, että jokainen yli 35 v motoristi ihastuu GS:ään, jos vain uskaltaa kokeilla. Tai ei ihan kaikki uskalla sitä tunnustaa...
Niin se mullakin kävi,tosin mulla syntyi viha-,rakkaussuhde.Ajoin toissakesänä hiekkatiellä ojaan 1100 gessulla koeajossa.Edellinen enska,kawasaki klx650c kääntyi vähän ketterämmin.Ei känyt mitään ajoin vain hetken ojan pohjalla ja sit takaisin tielle.Kun pyörä vei noin voimakkaasti miestä heti ekaajelulla,synyti ostopäätös ja nyt sitten on perheessä kaksi 1150 gessua
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c