Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Tossa meinasin ajaa pakulla kaverin eteen kun
    kaveri vilkutti, että kääntyisi oikealle.

    Ei kaveri vielä tilanteen jälkeenkään hiffannut, että vilkku oli päällä.

    Eli tarkkaivaisuutta jos oma henki on kallis....
    Suzuki GSXR 600 L1
  2. #2
    aivan
    kävelin just tuusulan keskustassa ja meni kaveri vilkkupäällä ohi ei onneks kuulunut rysäystä mistään
    rento rehellinen tavallinen motoristi
  3. #3
    Lainaa (tomppa82 @ Touko. 19 2007,15:43) kirjoitti
    Tossa meinasin ajaa pakulla kaverin eteen kun
    kaveri vilkutti, että kääntyisi oikealle.

    Ei kaveri vielä tilanteen jälkeenkään hiffannut, että vilkku oli päällä.

    Eli tarkkaivaisuutta jos oma henki on kallis....
    jahans, puusilmä autoilija on meinannut teloa motoristin... aika usein näkee, että on vilkkupäällä kilometri tolkulla, välillä jopa ihan kotiloillakin...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  4. #4
    Itse tuleekin paineltua välillä kaupunki ajossa seku vain tuota vilkkunappia niin jos on sattunut jäämään päälle niin ompahan vähän myöhässä sitten otettu pois..
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  5. #5
    Itse en ainakaan luota sokeasti vilkkuun, katson ensin hidastaako auto/mopo mikä vain ja sitten vasta menen.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  6. #6
    Lainaa (teude @ Touko. 19 2007,17:17) kirjoitti
    Itse en ainakaan luota sokeasti vilkkuun, katson ensin hidastaako auto/mopo mikä vain ja sitten vasta menen.
    Eihän siihen koskaan saa sokeasti luottaa, mutta sopivalla nopeusrajoitusalueella, kun kaverilla on vilkku päällä ja silleen sopivan hiljainen vauhti niin silloin sitä helposti olettaa kyllä sen kääntyvän oli sitten kyseessä auto tai mopo.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  7. #7
    Itsellä kun mopottimessa ei ole moista painonappipoistosysteemiä niin tulee vainoharhaisuuksissaan sitten kotilonkin kanssa laitettua itse vilkku poijes ....
    Triumph Tiger XC 800
    Suzuki Hayabusa + Aprilia Pegaso
    Suzuki B-King
    Suzuki Intruder 1400
    Yamaha Virago535
    Honda CB125
    -Jaska Kuuskajaskari-
  8. #8
    Useesti näkee vilkun unohtuneen päälle.Useammin kääntymiset ilman vilkkua mutta se kai eri asia.Ei luottamista...Joskus liikennevaloissa viittoillut vilkusta mutta olisko joku ymmärrettävä käsimerkki olemassa millä mainita vilkun jääneen päälle?
    xlh 883,fxdbi
  9. #9
    Lainaa (xlh @ Touko. 19 2007,18:51) kirjoitti
    Useesti näkee vilkun unohtuneen päälle.Useammin kääntymiset ilman vilkkua mutta se kai eri asia.Ei luottamista...Joskus liikennevaloissa viittoillut vilkusta mutta olisko joku ymmärrettävä käsimerkki olemassa millä mainita vilkun jääneen päälle?
    No sehän selvä päälle jääneestä vilkusta käsimerkki on,käsi näkyvillä ja sormet suorana "vilkutat" niitä auki/kiinni,luulis tuosta tajuavan ja ainakin ite kotilolla oon näyttänyt ja ovat hoksanneet vilkkunsa sammuttaaa.....tai myös samallalailla olen näyttänyt jos joku ei hoksannut vilkuttaa ollenkaan risteyksessä vaikka kääntyikin...



    KEPPI-G
  10. #10
    kuinka nykypyörissä, malleissa automaattinen vilkun palautus,onko? aikonaan 900 xj-92 oli sellainen koku tunnistin sammutti vilkun käännöksen jälkeen noin 50m, kallistus anturi?
    tai vastaava, *paikallaan pystyssä vilkutti vaikka tunnin. *
    HONHON
  11. #11
    Mä en ymmärrä miksi Yamaha jätti sen automaatin pois mikä mulla oli aikoinaan XJ650:ssa ja XS650:ssa. Oli mittarin alla tunnistin joka mittasi muistaakseni matkaa ja hidastuvuutta ja sen mukaan sitten laittoi vilkun pois automaattisesti. Oli muuten ihan oikeasti vaikeeta ensi alkuun kun vaihdoin pyörää uudemmaksi, oli vilkku monta kertaa päällä pitkiä aikoja.
  12. #12
    Kyllä toi vilkku jää päälle turhan usein...
    yes its harley
  13. #13
    Aika nopeesti sen oppii.. Autokoulussa oli aluksi ihan hemmetin vaikeeta ja kyllä tuli kuittia siitäki. Nyt alkaa olla jo selkärangassa, mutta sopivasti ku tulee muuta ajateltavaa (esim. joku muu törttöilee ja rupeaa sitä siinä sitten miettimään) niin saattaa jäädä päälle.
    Bujakaa!
  14. #14
    Tänään kans missasin vilkun päälle risteyksen jälkeen, onneksi emäntä ajeli edellä ja näytti että sammuta se vilkku *



    Driving Saab turbo may cause serious addiction!
  15. #15
    Lainaa (Fabe @ Touko. 19 2007,16:38) kirjoitti
    Lainaa (tomppa82 @ Touko. 19 2007,15:43) kirjoitti
    Tossa meinasin ajaa pakulla kaverin eteen kun
    kaveri vilkutti, että kääntyisi oikealle.

    Ei kaveri vielä tilanteen jälkeenkään hiffannut, että vilkku oli päällä.

    Eli tarkkaivaisuutta jos oma henki on kallis....
    jahans, puusilmä autoilija on meinannut teloa motoristin... aika usein näkee, että on vilkkupäällä kilometri tolkulla, välillä jopa ihan kotiloillakin... *
    Miten niin puusilmä. Varmistan ajon aikana useinkin, ettei ole jäänyt vilkku päälle. En itsekään luota sokeasti toisten ajoneuvojen vilkutteluun, vaan pyrin seuraamaan, että onko ajoneuvo todella hidastamassa jne.
    Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.

    Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
  16. #16
    Lainaa (Tengga @ Touko. 19 2007,19:18) kirjoitti
    kuinka nykypyörissä, malleissa automaattinen vilkun palautus,onko?
    Nykypyöristä en tiedä, mutta Harleyn V-Rodissa on ainakin automaaginen vilkun palautus.
  17. #17
    Joo eilen lähdin mopolla ideaparkista treelle päin. Joku vatipää r6:lla tai r1:lla (rekkari joku 344, olikohan ry-344) lähti miehekkäästi rampilla ohittelemaan kahta autoa oikealta, samoin motarilla pujotteli siihen malliin että mietin oikeesti että pitäisikö soitella piipaa-auto hakmaan valmiiksi. Löytyy niitä ku*ipäitä myös pyörän sarvista, aina välillä peilistäkin...
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  18. #18
    Ite teen sellaisen automaattisen "tarkistuskierroksen" vähän väliä; koitan että ryyppyvipu on off asennossa, oikeella kädellä että valonappi on "ON" asennossa ja taas vasemmalla painan vilkkunappia pohjaan.

    Tuon kun opettelee, niin siitä tulee sellanen tottuminen aika äkkiä, eli rutiinireaktio.

    voihan siihen lisätä vaikka oikean jalan maahan--tarkastaakseen että mopo liikkuu ja toinen käsi kasseihin--tietää olevansa mies ja elossa..

    Opetelkaas tuo eka ensin !
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  19. #19
    Lainaa (-O- @ Touko. 19 2007,21:35) kirjoitti
    Ite teen sellaisen automaattisen "tarkistuskierroksen" vähän väliä; koitan että ryyppyvipu on off asennossa, oikeella kädellä että valonappi on "ON" asennossa ja taas vasemmalla painan vilkkunappia pohjaan.

    Tuon kun opettelee, niin siitä tulee sellanen tottuminen aika äkkiä, eli rutiinireaktio.

    voihan siihen lisätä vaikka oikean jalan maahan--tarkastaakseen että mopo liikkuu ja toinen käsi kasseihin--tietää olevansa mies ja elossa..

    Opetelkaas tuo eka ensin !
    Öö kuin tuon valonapin oikealla? missä mopossa on valokytkin oikeessa stongassa, ei kai hontassa...
  20. #20
    Lainaa (tomppa06 @ Touko. 19 2007,22:22) kirjoitti
    Öö kuin tuon valonapin oikealla? missä mopossa on valokytkin oikeessa stongassa, ei kai hontassa...
    Aika monessa oon törmännyt oikeankäden valokatkasijaan... Muistatko kumpi on kumpi? *

    Muistin virkistämiseksi *


    <--- VASEN * * * * * * * * * * * * * * * * * * OIKEA --->



    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  21. #21
    aikas monessa vanhemmassa vekottimessa valonappi on/off
    oikealla, pitkät vasurilla ja väläytys
    HONHON
  22. #22
    Ai onks niitä sellasiakin mopoja, jossa valokatkaisin on vasemmalla...
    Humppaa taikka kuole
  23. #23
    Lainaa (virago750 @ Touko. 20 2007,04:12) kirjoitti
    Ai onks niitä sellasiakin mopoja, jossa valokatkaisin on vasemmalla...
    Sitä minäkin tässä pohdiskelen.
    youtube.com/user/mototuomas
  24. #24
    Alkaa oikein hävettämään ku näitä näkyy. Varsinki leposohvat eli customikuskit pahimpina, varsinki 50 villitys newbiet. Ei kai siinä, tekevät elämästäni helpomman, ei tarvi käyttää nykyään vilkkua ollenkaan kun ei autoilijat niistä välitä enää mitään, kunhan discoshowna pitää *
    GixxeR 1000 K2
  25. #25
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Kyllä vielä nykyäänkin joskus jää vilkku päälle.
    Silloin, kun aloin mopottelun, niin ihan "neuroottisesti" painelin vähän
    väliä vilkkua pois niin paljon, että peukku tuli ihan kipeäksi välillä.
    Yhä edelleenkin painelen sitä palautusnamiskaa aika hiton usein "turhaa".

    Kuitenkin toteaisin, että vaikka vilkku unohtuisikin päälle niin se on
    kyllä pienempi paha kuin se, että ei käytä vilkkua lainkaan tai aivan
    viime tingassa. Itselleni ainakin, kun näen vilkun jollain, jolla saattaa
    olla vaikutusta omaan ajooni, vilkku merkitsee jotain poikkeavaa ja
    itse ainakin jään epäilevästi seuraamaan, että tapahtuuko jotain vai ei.
    Kumman epäluuloinen olen havainnut olevani niiden suhteen, jotka
    tulevat vastaan ja ovat aikeissa kääntyä oman ajotieni ylitse. Tulee
    vaistomaisesti katsottua, että voisiko jonnekin väistellä, jos se vaikka
    kääntyykin yllättäen eteen.

    Ylimalkaankaan minulla ei ole kovin hyvää luottamusta siihen, että
    porukka noudattaa kovinkaan hyvin liikennesääntöjä.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  26. #26
    vilkuttavia suoraan ajavia tulee lähes päivittäin vastaan valtateillä ja pienemmilläkin teillä. yritän näyttää sellaisille joko omaa vilkkua vilauttamalla ja sillä perinteisellä käden avaamismerkillä, että olisi syytä tsekata vilkkunamiskaa.

    ja ei nykypyörissä yleensä ottaen ole mitään automaattisia vilkunpalauttimia. joissakin malleissa näemmä sellainenkin on olemassa, mutta valtaosassa tietääkseni ei ole. muistaakseni 80-luvun ltd 440 kawassa oli jonkunlainen vilkunpalautin aikanaan, jos väärin muistan. vilkkunappulaa tuleekin paineltua monesti varmuudeksi turhaan kun on oppinut varomaan vilkunpäällejäämistä. on se joskus unhottunut aikanaan itelläkin, jonka jälkeen kyllä hävettää ja sitten muistaa taas pitkään palauttaa pois vilkkumasta.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  27. #27
    Lainaa (MattiR @ Touko. 20 2007,09:56) kirjoitti
    Kyllä vielä nykyäänkin joskus jää vilkku päälle.
    Silloin, kun aloin mopottelun, niin ihan "neuroottisesti" painelin vähän
    väliä vilkkua pois niin paljon, että peukku tuli ihan kipeäksi välillä.
    Yhä edelleenkin painelen sitä palautusnamiskaa aika hiton usein "turhaa".

    Kuitenkin toteaisin, että vaikka vilkku unohtuisikin päälle niin se on
    kyllä pienempi paha kuin se, että ei käytä vilkkua lainkaan tai aivan
    viime tingassa.
    Juu kyllä sitä palautusnamiskaa tulee kulutettua turhaan täälläkin.

    Päälle unhotunut vilkku on ihan aidosti erittäin vaarallista. Jos alkaa kahlaamaan läpi noita onnettomuustilastoita, niin kyllä löytyy tapauksia jotka päättyneet pahimmalla mahdollisella tavalla unohtuneen vilkun takia.
  28. #28
    Ainakin minun pyörässä on mittareiden välissä sellainen valo mistä näkee onko vilkku päällä.
  29. #29
    Juuh, 200 metriä taikka 10 sekuntia ja loppuu vilkutus automaattisesti. Eipä jää ainakaan vilkut päälle...
  30.  
  31. #30
    Lainaa (xs2jammu @ Touko. 19 2007,19:49) kirjoitti
    Mä en ymmärrä miksi Yamaha jätti sen automaatin pois mikä mulla oli aikoinaan XJ650:ssa ja XS650:ssa. Oli mittarin alla tunnistin joka mittasi muistaakseni matkaa ja hidastuvuutta ja sen mukaan sitten laittoi vilkun pois automaattisesti. Oli muuten ihan oikeasti vaikeeta ensi alkuun kun vaihdoin pyörää uudemmaksi, oli vilkku monta kertaa päällä pitkiä aikoja.
    Vanhoissa Jammuissa automatiikka mittasi matkaa ja aikaa, ei sentään hidastuvuutta. Kun tietty määrä sekunteja ja metrejä oli tullut täyteen vilkku napsahti pois päältä. Ei pitäis olla kallis ja hankala tehdä nykytekniikalla, kun onnistui 80-luvullakin.
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen