Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Jälleen tällainen.

    Etelä-Suomen Sanomat 18.5.2007 klo 22.08:

    Autoilija ohitti mopon ja kääntyi sitten eteen risteyksessä perjantaina iltapäivällä Hennalassa. Lahtelainen 16-vuotias poika törmäsi mopollaan henkilöauton kylkeen. Poika sai onnettomuudessa ainakin ruhjeita, ja hänet vietiin tarkistettavaksi Lahden kaupunginsairaalaan.
    Onnettomuus tapahtui Helsingintien ja Kukonkoskenkadun risteyksessä. Mopoilija ajoi Helsingintien laitaa poispäin keskustasta. Vuonna 1964 syntynyt lahtelaismies ohitti hänet autolla, mutta jarrutti pian ja kääntyi mopon edessä oikealle Kukonkoskenkadulle. Mopoilija törmäsi suoraan auton etukulmaan.

    http://www.ess.fi/Article.jsp?article=145849&n=1

    Ei onneksi tainnut sattua pahemmin.
    Honda ST1100 Pan European
  2. #2
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Voihan kurjuus ...

    Tästä nimenomaisesta tapauksesta en sen enempää tiedä ... mutta ...

    Mielessä pyörii, että "ohitti hänet autolla, mutta jarrutti pian".
    Pian ja pian, mitä sitten tarkoittaneekaan. Mahtoikohan käyttää vilkkua.
    Vilkunhan pitäisi olla merkki aikomuksista.
    Itse ainakin kehoitan mp-kuskeja käyttämään vilkkuja mieluummin
    aivan älyttömästi liian aikaisin kuin myöhään ja sama koskee tietenkin,
    kun ollaan itse autonratissa.

    Mitä hemmetin haittaa voi olla, kun vilkkua käyttää reilusti ajoissa?
    Ylivoimaisesti paras liikenneturvallisuusasia on hyvä ennakoitavuus.


    Nyt, kun "Poliisi tehovalvooo taajamissa" niin voisivat ihan oikeasti
    käydä vilkuttomien kimppuun. Joka ikinen kesä (=ajokausi) saa
    lukea lehdistä näitä tarinoita, joissa on käännytty sinne tai tänne ja
    sitten takaatuleva (tai joku muu) on rymistellyt päälle. Sellaiseen
    käsitykseen pääsee väkisinkin, että osalla porukasta ei ole aavistustakaan
    mitä muut aikovat tai meinaavatko kääntyä jonnekin .. ja kuinka voisikaan
    olla, kun vilkuja ei käytetä. Sitten vielä sekin, että vaikka joku vilkuttaisikin,
    niin ihan täysillä niihinkään ei pidä luottaa .. mutta antaa se kuitenkin
    luotettavamman lopputuleman kuin ihan ilman vilkkuja.

    PS. niin vielä sekin, että kaupunkiajossa ja kaupunkinopeuksilla kannattaa
    ehdottomasti ajella ihan keskellä kaistaa .. ajoipa siten mopolla tai
    mp:llä (ja itse ajan polkupyörälläkin keskellä kaistaa vaikka torvet soisi)
    sillä muutaman kerran olen jostain syystä erehtynyt mp:llä kaistan
    sivuun keskiviivan viereen, niin jo on siihen r i n n a l l e änkeemässä
    joku autoilija, vaikka se ei olekaan kääntymässä minnekkään kuten en
    minäkään ja ahtaan tuntuiseksi on mennyt. Liikaa tilaa ei kannata jättää.



    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  3. #3
    Toi eteen kääntyminen tuntuu olevan toisille ihan normaalia käyttäytymistä. Fillarilenkeillä tuota saa kokea aika tiuhaan kun eksyy taajaman puolelle. Autolla on toisten mielestä aina etuajo-oikeus muihin tiellä liikkujiin nähden.

    Toivottavasti mopokuskin ruhjeet paranee pien ja autoilija saa kunnon rapsut eikä mitään rikesakkoa.
  4.  
  5. #4
    kaverille kävi 15 vuotta sitten siten, että ajeli mopolla, pakettiauto tuli ohitse ja kääntyi heti oikealle. kaveri nojasi mutkat pakettiauton kylkeen ja pysyi pystyssä! teki pakettiauton mukana 90 asteen mutkan ja matka jatkui. pakettiauto ei edes huomannut tapausta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050