FJR pyörä tilattu!
Mikä kypärä ukkokuskille?
Jos, vaihtoehtoisesti haluaisin sellaisen avattavan, niin mikähän se olisi merkkiään? Vikiseeköhän ja vinkuuko se taitosrakosistaan? On kokemusta vain avokypärästä, ja sehän on neutraali.
Osta semmoinen, joka istuu päähän.
LINKISTÄ löytyy avattavia kypäriä. Yläpalkin "HAKU" linkin kautta voit hakea muita kypäräkeskusteluja.
Kiitos linkistä.
Asia tulikin selväksi. C2 on "rillipirun"helpotus. Suomesta taitaa tuon potan saada halvimmillaan Raision suunnalta?
Itselläni toista kesää Schuberthin C2:nen.Erittäin tyytyväinen olen ollut valintaani.Edellinen oli saman valmistajan Concept, mutta omasta mielestäni C2 on todella paljon parantunut tuohon Conceptiin verrattuna.
Shoei Multitec:kään ei varmaan olisi avattavista laisinkaan hassumpi...Itse kävin tutkailemassa Shoeita ihan mielenkiinnosta, mutta esim.leukasuojan rakenne oli mielestäni paljon "lelumman" oloinen kuin Schuberthissa...
-Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
Schubert on hiljainen kyllä......... ja integroitu aurinkovisiiri saa kyllä kiitokset käytön helppoudesta. Voit unohtaa aurinkolasit.
![]()
Tervehdys Teille Tapereelta
Hain tänään Suupertin C2:n. Ajoin se päässä 175 km.
Korvissani taitaa olla vielä kuulo tallella, kun halusin laitta 100 km jälkeen tulpat korviin. Tosin tätyy huomioida, että minulla on orkkis pleksi FJR 07. Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksista C2/joku muu pleksi.
Seisoin tapeilla satasen vaudissa meteli on nolla, vain suhinaa. Ilmeisesti pleksi riivaa, jolle kypärä ei mahda mitään.
Rillipirulle kypärä ihan OK. Ilmastointi pelaa. Aurinko suoja OK. Otin L kokoisen vaikka muut kypärät M. Aika näyttää teinkö virheen, mtta näin päin on jotenki kekkuloitavissa koko kohdalleen. Pistänpä vaikka Nikitan kypärän sisään.
Mutta korvatulppia on syytä käyttää Suupertinkin kanssa. Juu.. FJR ja Suupertti mullakin ja tulppia käytän. Aina ajaessa!(BMW cowboy @ Touko. 14 2007,21:59) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Mulla on premierin avattava ja tulpat korvissa.Mahtaisko korkeampi pleksi vaikuttaa niin paljon ettei tulppia tarvitsisi?Kypärä testejä kun lukee niin ei ne desibeli erot ihan huimia ole![]()
Koskaan en ...vannomati paras
Minulla edellinen pyörä oli mallia -02. Tilasin siihen USAsta 100 mm korkeamman ja 50 mm leveämmän tuulilasin. Ajaminen muuttui paljon miellyttävämmäksi ja äänet kypärän ( Concept ) sisällä vaimenivat huomattavasti. Vaihdoin pyöräni -07 malliin ja pakko oli tilata taas uusi plexi. Tuo aikaisempi isompi on tallessa, mutta kiinnitykset ovat uudessa muuttuneet niin paljon, ettei 02 - 05-mallin tuulilasia saa -06 ja uudempiin malleihin kiinni.Itse olen 181 cm korkea ja alkuperäisistä tuulilaseista loppuu säätö. Tulppia käytän aina pidemmillä matkoilla.
Laiska, mutta päättäväinen.
Yleensä korkeampi ei auta, matalampi ehkä paremminkin. Mun FJR 06:ssa kun ajossa hieman taivutti pleksin yläosaa alaspäin, niin meteli pieneni. Taikka jos nostin persusta (samalla tietty pääkin nousi) sama vaikutus.(Miksu65 @ Touko. 18 2007,20:29) kirjoitti
Ne desibeli erot on suorastaan valtavat eri kypärien välillä!!!
Koeajoin S1:n FJR:lläni, jossa on CalScin medium -pleksi. Korvissa ER6i-musatulpat (tosin koeajossa ilman musaa). Olen 173 cm lyhyt.
Vaikka otin motarilla reilusti yli sallitun niin kuulunut kuin pientä kuminaa - samankaltaista kuin laivan koneäänet hyvässä hytissä. Tuuman verran pleksiä korotettuani tuli aavemaisen hiljaista. Vain pieni kohina jäi.
"Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
ilmeisesti tarkoitat BP nimistä firmaa,jos näin on niin koetappa(kilolokio @ Touko. 14 2007,21:15) kirjoitti
tuota Caberg Justissimo pottaa,meillä kaikilla on tietenkin
eri muotoiset päänupit,mutta kokeilin noita molempia,ja lopputulos
oli että tuo Schubert jää ikään kuin "nenästämään" eli ei mene
niin syvälle päähän kun tuo Caberg,ja tuo viimeksi mainittu
oli tukevampi päässä,sitä en (vielä) tiedä miten toimii ajossa,muta
kohta senkin tiedän,ja tuossa Caberissa on myös aurinko visiiri
ja yli satkun halvempi kun tuo "suupertti".
FJR -06+S1+earit+CalSci medium pleksi. Ja nyt kekkasin, että kun teipppasin sen tässä pleksimallissa siinä alaosassa olevan "ilmanottoaukon" umpeen, niin kohina väheni huomattavasti. Sen aukon tarkoituksenahan on vähentää takapainetta, frouva oli takana, joten ei tullut kokemusta siitä miten teippaus vaikuttaa, imaseeko kylmää/kuumaa ilmaa selkään. Pitänee keksiä siihen aukkoon vain vähän siistimpi viritys kuin roudarinteippi.
ps. kokeilin vaihteeksi muutaman sadan kilsan ajan alkuperäistä pleksiä, mutta vaihdoin CalSci mediumin takas.