Tommonen jäi kouraan vaihtokauppojen myötä ja tuli tuossa pörrätessä mieleen, jotta onko mahdollista vaihtaa 6.-vaihteen välitystä pitemmäksi, ylivaihteen suuntaan? Vai onko ainoastaan toisiovedon rattaitten vaihto ainoa mahdolisuus saada kierroksia pienemmäksi? Tällä hetkellä 100km/h / 4250rpm. Jos toisiovedon rattaat vaihtaa, kiihtyvyys huononee pikkuvaihteilla ja sitä en kuitenkaan haluaisi.
Muuten pyörässä on oikein mainio kyyti, mutta pitemmällä matkalla kulutuskin saisi tippua.
Itse en moiseen vaihtoon lähtisi.
Koko kone avattava,jos edes rattaiden vaihto olisikin mahdollista.
Eikä harvempi välitys välttämättä vaikuta kulutukseen mitään,on
varmaankin tehtaalla jo asiat optimoitu,millä kierroksilla ja vääntö
alueella kulkee helpoiten.
Kulutus ei tuolla matka-ajossa ole kuin n.5,4-5,6 litraa,joten
säästö ei liene vaivan väärti.![]()
Miten noin vähällä pääsee, kun mulla menee yli 8l vaikka ei pahemmin kiihdyttele edes??(ceepari @ Touko. 18 2007,18:00) kirjoitti
Ei pääse tankillisella kuin 250km, ei ainakaan ole uskaltannu pitempää tankkausväliä pitää.
oliskohan sulla säädöt päin(KingBee @ Touko. 18 2007,18:45) kirjoitti
![]()
![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Millä olet tuon 100 km/h / 4250 rpm mitannut ? Tuntuisi että ei ole originaalit välitykset vaan taajemmat. Mutta toisaalta pyörän oma nopeusmittari ottaa pulssit vaihteistosta eli välitykset ei vaikuta nopeus/kierros -näyttämään. Siinä mielessä ihmettelen tuota satasen kierroslukua, minulla se oli aikanaan 4000 paikkeilla.
Minä ajoin 170.000 kilometriä ko. pyörällä ja koko pätkän keskikulutus oli 6.3 L/100. Jos olet vain nurkissa pyörinyt, 7 menee herkästi mutta 8 kuulostaa kovalta.
P.S. *Meni muuten 500 viesti rikki ! *
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
mulla -91 1000f ja ihan samat kierrosluvut..
Mulla kulutus 7.5L paikkeilla, välillä ihmetyttää nuo 5litran kulutus puheet
Ja mitä säätöjä ei-ruiskussa niin paljon nyt sitten on?
Moro.
Omassa -90 sc24 äffässä kierrokset on 100 km/h vauhdissa juuri ja juuri 4000 rpm, joten olisiko sinun pärrässä hiukan "kiristetty" välityksiä? *
Kulutus pyörii sekalaisessa ajossa 6-7L/100km tuntumassa...
Vakio välitykset näyttäs olevan 17-42 ja niillä mulla on 100km/h 4000rpm ja 120km/h 5000rpm. Ja kulutus 6.5l/100km. Täytyy tutkia ku kerkee olisko tuohon mahdollista vaihtaa kuin helposti 6 rattaat.
GPS näytti 100 km/h ja kiekkamittari n. 4250 rpm.(hondamania @ Touko. 18 2007,19:04) kirjoitti
Hampaita en ole rattailta laskenu. Nyt viikonlopun reissuilla kulutus 7,5l/100km ja matkanopeus alle 120 km/h kokoajan. Mun mielestä kulutus on hiukkasen liian korkea. Mitä säätöjä vois/pitäis sit ttehdä??![]()
Aika hurjia lukuja kulutukselle
Mulla -97 äffä vei matka-ajossa jopa alle 5 litran (2päällä laukkuineen ja retkitamineineen). 2 päällä laukkuineen yleensä matka-ajossa kulutus pyöri siinä 5.0-5.5 litran luokilla... mittarinopeuden ollessa n.10-15 päälle rajoitusten.
Toki sai menemään enemmänkin jos piti moottoritiellä yli 140 matkanopeutta (Saksan motareilla)
Tässä yksi kommenttini yhdestä vanhasta topicista:
Käytiin heittämässä tuossa tyttelin kanssa reilu sadan kilsan lenkki maantie ajoa josta suurin osa 100km/h rajoituksia ja ehkä vähän reilu 20km moottoritie ajoa..... XX vei 5.6L/100km ja 1000F 4.4L/100.
Honda CBR1100XX
Viikonlopun reissussa pääsin tankillisella tasan 280km. Tankkasin tankin täyteen eli 21l eli kulutukseksi tuli tasan 7,5l.
Nopeus oli koko matkan n. 10-15 km/h yli rajoitusten, yksin ja perälaukku täynnä. Mun mielestä kulutus on korkea, mutta mitä tehdä![]()
heh
sulla on ilmeisesti joku vaihtanut tiheemmät rattaat sinne koska mulla oli 100kmh ja jotain 2700rm
ja pensaa vei jotain 5 litraa sadalla
rento rehellinen tavallinen motoristi
ja vielä
tankillisella pääsi yli 350kmh
eikä menny ees varatankille vielä
paras pyörä mikä mulla on ikinä ollut
rento rehellinen tavallinen motoristi
Miten näin paljon erillaisia kierroslukuja ja kulutuksia tulee??(zx10 @ Touko. 21 2007,11:46) kirjoitti
Kellä nyt sit on vakiovälitykset ja kellä "pitkät"??
Kyllä mullakin nopeusmittarin näyttämän mukaan 4000rpm kierroksilla nopeusmittari näyttää karvan alle sata.(hontikka @ Touko. 18 2007,19:56) kirjoitti
Olen kuitenkin tarkastannu nopeuden GPS:llä
Myös täällä 100 kmh (mittarinopeus) ja 4000 kierrosta. Kulutus 6,3 - 6,5 litraa matka-ajossa. Alle 6:n en ole päässyt vaikka olen yrittänyt pihistellä.
CBR 1000 F vm 1990
KTM EXC 250 Racing 2005 (myytävänä)
KTM EXC 530 vm 2008
Toimiiko muuten ok?
Itsellä kulutti kans n.8l satasella ja jos ajeli noin 40km vauhdilla isoimmalla vaihteella niin nykytti.Puhdistin kaasarit ja ykkös kaasarin neulaventtiilin päässä oleva jousikuormitteinen tappi oli jumiutunut pisimpään asentoon.Irroitus ja uittaminen öljyssä korjasi tilanteen.
Noilla eväin minulla ainakin putosi kulutus.Nyt kuluttaa kaks päälläkin n.5.6l ja nykiminen loistaa poissaolollaan.
Suosittelisin sinullekkin kaasareiden puhdistusta.
Nyt on rattaat laskettu ja tarkistettu. Eturatas 17 hammasta ja takarattaassa merkintä 45, mut laskennassa sain vain 41!!!(Juuzoppi @ Touko. 18 2007,20:14) kirjoitti
Voi olla, että laskin yhden harhaan, vaikka laskin kahdesti saman tuloksen.
Kyllä se muuten mennä tuksuttaa(Nummika @ Touko. 21 2007,16:20) kirjoitti
Pitääpä ottaa kaasarit seuraavaksi käsittelyyn. Kiitti vinkistä
Jos purat kaasarit niin sieltä pitäs löytyä jokseenki seuraavat suuttimet: Main jet 128, pilot jet 40 ja ilmaruuvit auki 2 1/2 kierrosta. Sitten on olemassa ainakin 5 eri kaasari tyyppiä ja säädöt heittelee riippuen minkä maan pyörä on. mutta nuo on UK mallin säädöt ja käsittääkseni myös Suomen pyörissä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Turha noita kulutuksia miettiä. Kaiken se vie minkä sinne pistää.
Itellä -91 1000 FZR vie kutakuinkin saman. Siinä tosin on joku siitin sarja laitettu edellisen omistajan toimesta. Sekä myös hampaan verran pienempi eturatas.
Onneks suomessa on suhteellisen laaja polttonesteiden jakeluverkosto.
<p><strong> </strong></p>
Juu, olen huomannu ihan saman asian, jotta kaikki menee mitä tankkiin laittaa. Mutta kivempi ois samalla määrällä päästä hiukan kauemmas(Muukka @ Touko. 22 2007,00:18) kirjoitti
![]()
Ihmetyttää nuo erot kierrosluvuissa.. Liekö vaihdelaatikoissa eri välityksiä(??). Tuossa on 5000rpm/120kmh - n. 6000rpm/150kmh.(KingBee @ Touko. 21 2007,14:51) kirjoitti
Rattaiden vaihto ei millään tavalla vaikuta nopeus/kiekkamittarin suhteeseen, nopeus näkyy vaikka takaratas olisi jääkaapissa.
Oma äffä vei viikonlopun reissussa kakspäällä reilussa matkavauhdissa säästelemättä 6,3-6,6 l/100km. Vaatinee todella hyviä hermoja sellaset lähelle 5 alkavat kulutukset..
AaJii
Käytin irti alipainekammiot (vacuum chamber) ja kalvot sekä herkistelin neula. Eivät olleet jumissa. Muutenkin olivat kaasarit sen näköiset, jotta mihinkään ei ole koskettu.
Tuli mieleen, että entisellä omistajalla oli K&N suodainn ollut paikoillaan, jotta oiskohan tämän hetkiselle tava suodattimelle säädöt rikkaalla? Tulpat olivat kyllä oikean väriset, etteivät näyttäneet käyneen rikkaalla.
Kyllähän ne voi olla silloin rikkaalla... Täytyypä kokeilla itekki joskus vapaavirtaus suodatinta miten se vaikuttaa...
Olen vaan kuullut, jotta kaasarit pitäis säätää vapaavirtaussuodattimelle. Totta vai tarua?![]()
(Nummika @ Touko. 21 2007,16:20) kirjoitti
Tulipa laitettua tuo oma viesti hiukan huonosti.Minulla oli vika siis kohokammion kohon neulaventtiilissä.
Mites tuohon nopeumittariin,vaikuttaako jos on takana käytetään eri profiilisuhteen renkaita?
No sinne asti en kaasareita purkanut. Tosin mitään röpöttely oireita ei ole isovaihde<---> pieninopeus.(Nummika @ Touko. 24 2007,17:46) kirjoitti
Toki kaasareiden puhdistus ei ole koskaan pahaksi, kun kumminkin on pitkät seisonta ajat ja bensa vanhenee. Näin ollen saattaa saostumia tulla, jotka tukkivat ja jumivat paikkoja.
Eikös renkaan profiilisuhde vaikuta kokonaisvälitykseen. Jos pienempi profiili, mutta leveys sama, niin renkaan kehä on pienempi.
äffäläisen nopeusnäyttö tulee etuhammasrattaalta,eli kyllä ne välitykset vaan vaikuttaa nopeusnäyttöön....vm.87-88 se tulee eturenkaalta,se on taas toinen juttu.vakiovälityksissäkin on eroja vuosimallin mukaan . 17-4?...17-42....ja 17-41 kaasareissa myös jotain pieniä eroja .sieltä ne erot tulee.-97:sta ylöspäin kulutus on normiajolla n.5.5 L /100km vanhemmat vuosimallit ovat jonkunverran janoisampia(AaJii @ Touko. 24 2007,11:19) kirjoitti
Ei se paljon vaikuta jos takana heittää hampaan tai kaks. Suzukin GSX1100F kokeiltiin eteen hampaan isompaa ratasta niin kierrokset tippu 100 vauhdissa 400-450rpm. Ja edessä hampaan heitto vaatis takana tieten jotain 5-7 hammasta jotta päästään samaan lukemaan.(iron @ Kesä. 11 2007,16:29) kirjoitti
![]()