Onko isännillä kokemuksia aineesta nimeltä motoline chainlube 622, jota stormi myy. Näyttää ainakin putkeen tarttuvan niin, että piti liuotinpesulla putsata. Joten tarttuvuus siis näyttäisi olevan kunnossa, mutta entäs voitelevuus. Mikä tuon valkoisen värin tarkoitus on?![]()
America
Ilmeisesti vahaa väristä päätellenItse käytän valkoista vahaa, vaatii useammin ketjujen pesua jollain rasvasella liuottimella esim. lamppuöljy.
Väristä näkee mitkä kohdat on voideltu. Tota lussee oon aina
käyttäny ja ei oo ollu tarvetta muita kokeilla. Lähtee hyvin sillä saman sarjan chaincleanerilla, bilteman vannepesulla pois.
Aika purkkaa se on kun kuivuu...
1300cc Suzuki
Kyl tää on ketjuöljyä stormin sivujenkin mukaan. Aika purkkaa näyttäis juu olevan. Aikamoinen projekti toi rasvaus tällä aineella, kun saa olla koko puhdistusarsenaali mukana!
Miten usein puhdistat ketjut? Ei kait ennen jokaista öljyämista!
America
No ei nyt sentään, sit ku alkaa sopivasti olemaan jaskaa ja ketjut on semmosta jootiä(sammy74 @ Touko. 15 2007,22:40) kirjoitti
![]()
Alkaa toimimaan yli +30 keleillä kun muut rasvat sulaa, siihen asti tosi jähmeää...0-kelillä talvella melkein sama kuin ajelis jarru hieman päällä..kirjoitti
![]()
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Voi Rähmä mää olen unohtuna rasvata kokonaan.....
Aijjuu mulla onkin keppi![]()
"On kaksi osaa ihmisiä. Joku vetää huumeita, joku urheilee, joku vetää itsensä loppuun ja joku vaan nukkuu. Minä kuulun siihen porukkaan, joka nukkuu, urheilee, rakastelee ja hakkaa itseään ja voipi olla, että siinä joskus osuu toiseenkin ihmiseen."
Joops emäntien ketjut kaipaa kans voitelua. Hyvät neuvot on kalliita. Sellaista siistiä haeskelen.![]()
Kaunotar ja Kulkuri
Honda VFR800
Joo. Laitoin samaa tahnaa. Pitää muistaa ravistaa kuin maalisprayta. Tarttu aika kovaa kiinni takahaarukkaan (tähtäys vähän lipes). Ei lähtenyt painepesurilla. Jospa se pysyisi myös ketjuissa samalla tavalla![]()
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Paikat saa puhtaaksi yleisöljyllä, WD-40 etc...(2jorma2 @ Touko. 16 2007,20:48) kirjoitti
Siistiä? yks sana: Voitelukone. (toinen vois olla tietty kätevä mies,mut se olis kaks sanaa ja seksististä enkä siihen sorru(Bieffe @ Touko. 16 2007,20:39) kirjoitti
. )
Pro-oiler, Scottoiler, loobman, Jäykkä 3.0. Vaihtoehtoja on.
muutamasta kympistä pariin sataan maksaa ominaisuuksista ja omasta viitseliäisyydestä riippuen, mut en varmaan koskaan rupea purkkien kans pulaamaan. Vaivaton, lisäks puhtaampi ja tasaisempi voitelu. Eikä oikein säädettynä sotke kuin niukasti nimeksi.
Lisäksi on ympäristö teko. Voiteluainetta kuluu vähemmän-roiskuu vähemmän luontoon eikä tartte niin kovia pesuaineita ja puhdistustarve muutenkin pienempi kun ei kerää moskaa.
Vaikka Jäykkä 3.0n tekeminen olikin "iso" homma niin sen arvoinen ja meni paljolti mukavan askartelun piikkiin.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Moto-Seinäjoella oli ainakin viime kesänä myynnissä teflonöljyä, joka ei sotke. Sitä vain joutuu laittamaan vähintään 300 km:n välein.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Hondan oma ketjurasva oli myös tuota teflon hässäkkää. Hyvä rasva, mutta häviää ketjuista aika nopeasti. Nyt kokeilun alla on Castrol ketjuvaha/ rasva. Ekasta pullosta loppui ponneaineet puolitiehen. Katsotaan kuinka käy toisen pullon kanssa jos ei pelaa niin vaihdetaan Bel Rayhin takaisin.![]()
![]()
Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
Daytonan kohdalla olen luottanut vaihteistoöljyyn jo useamman vuoden. Levitys pensselillä ketjun sisäpuolelle.
Bonnevillessä on varmaan jotain automatiikkaa, kun ketjuja ei ole koskaan tarvinnut öljytä![]()
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
itsellä menee bilteman polkupyörän ketjuille tarkoitettua spräytä (purkissa tosin lukee että käy myös o-rengas ketjuille). Vaahtoaa tehokkaan näköisesti levittäessä ja tuntuisi tunkeutuvan kaikkiin kolosiin samalla mutta asetuttuaan kumminkin aika jäykkää ja pysyy hyvin kiinni sellaiset 400km ja hintakin on kohdillaan kun purkillinen maksaa sen nelisen euroa. Tosin sotkee vähän mutta niinhän ne kaikki oikeat öljyt.
Toinen ääni tälle. Ja voiteluaineeksi vaihteisto- tai peräöljyä. Tahrat lähtevät helposti eikä ketjuja tarvitse pestä lainkaan.(specka @ Touko. 17 2007,14:21) kirjoitti
Eiköhän jos oikein hyvää huolta ketjusta meinaa pitää, niin kaikkia öljyjä laiteta suunnilleen tuohon tahtiin. Niin ja sateella usiammin... Itsellä "Loobman" jota puristelen kerran tankkauksen välillä n 250 km(K100 @ Touko. 17 2007,20:12) kirjoitti
![]()
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ