Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 123:sta
  1. #31
    Mä lippasin vielä skootterilla ajellessani ehkä n.20km/h vauheista farkut jalassa ja takkina adidaksen tuulipuku.. tuulipukuun yks pieni reikä ja farkkuihin samotein avaimien kohdalle pieni reikä.. Niitä pysty siis ihan hyvin käyttään sen jälkeenki..
    Kai mulla oli vaan tuuria
    Ps. Nii juu kypärään tuli vähä enemmän naarmua posken kohalle..
    köhköh, putput, pampam..
  2. #32
    on se maailma muuttunut, piru kun kevarilla pystyi ajamaan ihan hyvin farkkuilla ja lenkkareilla.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #33
    EI
    EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä


    Onko värillä väliä? -Ei tietenkään kuhan se on vihree...
  4. #34
    Kyllä tuntuu pipi pelottavan aikuisia miehiä.
    Ajatteko te fillarillakin kokovartalokortsussa, selkäpanssarissa ja pelastusliiveissä?

    Kumpikohan muuten sattuisi enemmän, kaato viidestäkympistä farkuissa vai 120:stä kunnon nahoissa? (Tähän ei kannata takertua kovin tarkasti )
    Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
  5. #35
    Shortsit ja t-paita lyhellä pätkällä,niin ja kypärä ja kengät tietysti.Maantielle vähän tukevampaa ja hanskat jottei itikka satuta
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  6. #36
    Kaipa se riippuu vähän minkälaiset lipat vetää? Kerran olen liukunut farkuilla asvaltilla jostain kolmen-neljän kympin vauhdista. Ilman laastaria selvittiin siitä(kin) rytäkästä.

    Tosin kiitos nuoruusvuosien motocross-harrastuksen, uskoisin osaavani kaatumisen jalon taidon. Kengänpohjia, selkäsuojaa ja kunnon hanskoja on hyvä kuluttaa. Kun pitää jalat ilmassa, niin farkut jää ehjiksi

    Eli: ajan edelleen taajamassa farkuilla, enemmän huimaisi päästellä ilman kunnon hanskoja.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  7. #37
    Just äsken käväisin lenkillä farkut ja lenkkarit jalassa...ei sattunut yhtään kipeetä, mutta hiukan liian viileätä on.
  8. #38
    No varmasti farkut riittää.
    Suurin osa onnettomuuksistahan EI tapahdu taajamassa, jossa on paljon muita tienkäyttäjiä, vaan aavoilla korpipätkillä ja moottoriteillä
    Lahjattomat treenaa
  9. #39
    Lainaa (Lateksi @ Touko. 18 2007,15:31) kirjoitti
    Kumpikohan muuten sattuisi enemmän, kaato viidestäkympistä farkuissa vai 120:stä kunnon nahoissa? (Tähän ei kannata takertua kovin tarkasti )
    Veikkaan, että kaato 50 km/h nopeudesta farkuissa. 120 km/h nopeudesta olen kontannut radalla kunnon nahoissa eikä käynyt kuinkaan. Nahoissa näkyivät lippojen jälkeen toki reilut "käytön jäljet", mutta ne hoitivat tehtävänsä. Kaikenlaiset tixtexit jätän kauppaan. Nahoissa on mukava ajaa sen lisäksi että ne suojaavat, eikä selkään muodostu ilmapussia kuten tixtexeissä.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  10. #40
    Lainaa (Köpi @ Touko. 18 2007,13:32) kirjoitti
    Lainaa (renttu @ Touko. 18 2007,13:28) kirjoitti
    Lainaa (Petri12r @ Touko. 18 2007,13:17) kirjoitti
    Kyllä ne farkut riittää, sillä voihan sitä ajaa vaikka alasti, kunhan et kaatuile.
    Ainoo ongelma nakuna ajamisessa on ajoviima. Se kun laittaa mulkun pyörimään propellin lailla. Seurauksena on mustelmia reisien sisäpinnoilla.
    Tonpa takia alasti ajellessa pitää käyttää polvisuojia...ei oo polvet mustelmilla.
    Ja tummennettua visiiriä kypärässä ettei rupia hävettää, ku kylmä viima pienentää.
    Bujakaa!
  11. #41
    Eihän ne riitä, mutta niillähän tuo työmatka (3km) tulee ajettua. (Riskillä ne laivatkin seilaa)
    Sellaset siistit jokapaikan farkut suojilla kyllä kelpais mullekin.
  12. #42
    Lainaa (Bomber @ Touko. 18 2007,16:59) kirjoitti
    Lainaa (Lateksi @ Touko. 18 2007,15:31) kirjoitti
    Kumpikohan muuten sattuisi enemmän, kaato viidestäkympistä farkuissa vai 120:stä kunnon nahoissa? (Tähän ei kannata takertua kovin tarkasti )
    Veikkaan, että kaato 50 km/h nopeudesta farkuissa. 120 km/h nopeudesta olen kontannut radalla kunnon nahoissa eikä käynyt kuinkaan. Nahoissa näkyivät lippojen jälkeen toki reilut "käytön jäljet", mutta ne hoitivat tehtävänsä. Kaikenlaiset tixtexit jätän kauppaan. Nahoissa on mukava ajaa sen lisäksi että ne suojaavat, eikä selkään muodostu ilmapussia kuten tixtexeissä.
    Ei muodostu mitään pussia ainakaan vielä +200 vauhdissa mun teksiilitakkiin. 50 vauhdista heitin kyljelleen tuli ainoastaan kyynärpäähän kolhu, kun oli liian iso takki.
    Muuten Yokon (scottin) kangaskampeet pelas hyvin, ei jälkiä ihossa ja samoilla liuútuilla housuilla mennään yhä.
    Ratahommat on sitten erikseen.
  13. #43
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Bomber @ Touko. 18 2007,16:59) kirjoitti
    ... Kaikenlaiset tixtexit ... Nahoissa on mukava ajaa ... eikä selkään muodostu ilmapussia kuten tixtexeissä.
    Olisit kotona ruoka-aikaan ja söisit mitä äitee antaa, niin olis texmexitkin tiukalla ...

    PS. Ilmeisesti kysyjä ei ole lipannut. En kehota lippaamaan, mutta
    kun joskus lippaat, niin mieti mitä tulit tässä yhteydessä kysyneeksi.
    Meinaan, että ei sitten jää yhtään epäselväksi. Lippaukset tulee
    jos on tullakseen - kelle tahansa .. olipa kokenut tai ei - ja lipat
    tulee justiinsa silloin, kun niitä ei odota. Jos ne tietäisi etukäteen,
    niin eihän niitä silloin tulisi - tietenkään - luulisin. Jostain hemmetin
    syystä ne on mulla tulleet aina, kun on vain viikko aikaa
    ulkomaanmatkan alkuun ja sitten tulee aivan hemmetin kiire
    ostella vipuja ja varpuja ja yrittää korjailla peilejä etc .. ja
    ajokamatkin tuppaa olemaan sitten riekaleina - ei pysty, mutta
    niin vaan käy ..



    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  14. #44
    Riippuu ihan Tapauksesta,oon ollut näkemässä kun n50km/h nopeudesta kaaduttu farkuilla ja ei menny ku takataskurikki ja sitten taas kaveri veti mun minimotolla 25-30km/h nopeusdesta nurin ja molemmat puntit puhki ja toisesta jalasta tuli jopa verta,tosin ihan pikkusen,mutta verta kumminkin ja ihan moottoripyöräilyyn tarkoitetut housut.
    Farkkujen merkkiä en muista ja ajohousut oli Lindstrans lizard.
    Siihen meni mun luotto kangaspukuihin.
    Mainitaan nyt vielä,että tässä minimotokaadossa oli nahkatakki päällä ja siihen ei tullu ku pientä pintanaarmua kyynerpäänkohdalle.
  15. #45
    Lainaa (Lateksi @ Touko. 18 2007,12:26) kirjoitti
    Kaivarissa ei ole kiva syödä papagalloa, jos hiki valuu jätskikupiin.
    kaupungissa pärjää farkuilla kuhan ei älä keräileen!

    hyvä heitto
  16. #46
    Muistelkaas missä kamoissa mopoiässä ajelitte, tuskin nahoissa. Ja mopot kuitenkin kulki about 2x kaupukinrajotusten verran(useimmilla) ja lipatessa harvemmin meni farkut rikki ellei ihan polvilleen tullu alas..
  17. #47
    On kankaita ja kankaita, niinkuin monenlaisia nahkojakin. Jossain ulkomaanlehessä oli kulutustestiä jossa parhaat kangasasut kesti hankausta paremmin kuin keskiverto nahat. Kestävä kangasasu tais olla joku Halvarssonin Safe..... . Joku voi muistaa paremmin.

    PS. Normi farkkukankaat ei oo alkuunkaan samassa sarjassa.
  18. #48
    Töihin ja kauppaan tulee pari kilsaa kaupungissa ajettua farkuissa.. jo sen takia että jos ajohousuissa kävelee vähänkään niin hiki virtaa. Ja ne on aika työläät myös pukea kun ovat sopivan tiukat.

    Muuten on nahkatakki + sidin bootsit + selkäsuoja + nahkahanskat varusteena + kypärä tietysti, ja heti jos lähen kauppaa tai työpaikkaa kauemmaksi niin sitten ajohousutkin jalkaan.

    Farkkujen repeytymiseen riittää että lippaa polkupyörällä lumisella/jäisellä tiellä. Kokeilin.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  19. #49
    Farkut valmistuu aika nopsaan, riittää ko kompuroit baarin kynnykseltä katukivetykselle.
    ko. tapahtuman seuraksena itsellä löyty myös tuollainen todella hankala 3x3cm arpi polvesta seuraavat 3-4 viikkoa.

    Jos viidestäkympistä nuppaat farkuilla asfaltille, eikä käy pulla (ts. alat kieria tms.) ja vaikka pahimman skenaarion mukaan liu'ut tietä pitkin muutaman metrinkin polvillasi jalat perseen alla ni eipä paljoa naurata. Ei tosiaankaan.
    Ainoat releet mitkä ihan oikeesti suojaa, on kunnon nahat. Jos pistetää kunnon kevät-asfalttia alle, ni ne nahatkin on aika äkkiä puhki.

    Pienempi paha taitaa kuitenkin olla se kamojen pukeminen, ko nuppauksen jälkeen terveyskeskus/sairaalahoito, sekä todella hankalat ihovauriot.
  20. #50
    Ei riitä,otin 2 vuotta sitten lipat 40 nopeudessa,goret jalassa ja suojat tottakai,selvisin mustelmilla ja kipeellä lonkalla,jos olis ollu farkut niin...
    yes its harley
  21. #51
    Kysymyksiä satelee jatkuvasti näistä farkkujen kestävyydestä mp-käytössä, kukaan ei ole vielä kysynyt, mites teryleeneillä?
  22. #52
    Hyvin riittää farkut, jos on lompakko takataskussa. nimim.kokemusta on!
    Busa -03
  23. #53
    Mä lippasin Helsinginkadulla, kun tulin piikki-inssistä 16-v ja päällä oli farkkutakki ja -housut. Prätkä lähti alta, kun oli ilmeisesti naftaa kadulla, takapyörä edellä. Siitä tilanteesta, kun tulee katuun, niin asento on väkisin konttausasento. Mulla meni kesäkuun alussa kyynärpäät ja polvet aivan helvetin ruvelle. Koko kesä pilalla, kun ei päässyt uimaan eikä saunaan... *

    Nyt sitten, kun on "vanhempi ja viisaampi " ja ajelee kunnollisilla ajoasuilla, ne on säästänyt kaikki vereslihat kaatumisen yhteydessä.

    Siis EI FARKKUJA!

    terv,



    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  24. #54
    Lainaa (Sakusammakko @ Touko. 18 2007,12:14) kirjoitti
    Jos haluut välttämättä farkuissa ajella niin hanki Draggin Jeans -firman valmistavat farkut, niissä on kulutukselle alttiilla paikoilla kudotusta kevlarista valmistettu vuori.
    Mistähän noita saisi ostettua? Netistä tietty, mut sattuuko kukaan tietämään, onko suomessa mahdollista sovittaa?
  25. #55
    Lainaa (renttu @ Touko. 18 2007,13:28) kirjoitti
    Lainaa (Petri12r @ Touko. 18 2007,13:17) kirjoitti
    Kyllä ne farkut riittää, sillä voihan sitä ajaa vaikka alasti, kunhan et kaatuile.
    Ainoo ongelma nakuna ajamisessa on ajoviima. Se kun laittaa mulkun pyörimään propellin lailla. Seurauksena on mustelmia reisien sisäpinnoilla.
    aijaa,mulla sattuu otsaan
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  26. #56
    Lainaa (Lateksi @ Touko. 18 2007,15:31) kirjoitti
    Kyllä tuntuu pipi pelottavan aikuisia miehiä.
    Ajatteko te fillarillakin kokovartalokortsussa, selkäpanssarissa ja pelastusliiveissä?

    Kumpikohan muuten sattuisi enemmän, kaato viidestäkympistä farkuissa vai 120:stä kunnon nahoissa? (Tähän ei kannata takertua kovin tarkasti )
    Se viiskybää ja kaato sattuu enemmän sillä hetkellä...120 vauhdissa yleensä menee shokkiin tai taju lähtee et ei satu. Eikä ole mutu tietoa vaan mies kertoi kokemansa perusteella * Mutta jälkikivuista ei kauheesti puhutakkaan tässä yhteydessä... * Niin joo...no sil ei ollukkaan kunnon nahkoja...mutta ei sattunut silti sillä hetkellä! Nahkojen kanssa tosin ei välttis sattuis tälläkään hetkellä



    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

    Dulce et decorum est pro patria mori...
  27. #57
    Lainaa (cartman @ Touko. 18 2007,12:39) kirjoitti
    Toinen pointti farkuilla yms. kevyillä vaatteilla ajamisessa on viiman vaikutus. Eihän se heti näy missään, mutta miten nivelet yms. suhtautuvat siihen kun ikää tulee enemmän...
    Voin kertoa kokemuksen vahvalla (köh,köh) rinta-äänellä, että kyllä tuntuu nivelissä (polvet, ranteet) se, että on tullu nassikkana ajeltua ilman tuulensuojaa. Koleilla ilmoilla nukutaan kamelinkarvasuojukset polvissä. Käyttäkää hyvät ihmiset kunnon varusteita.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  28. #58
    Tekisikö tuollaisilla mitään?
    Lainaa kirjoitti
    # Housun materiaalina on vettä hylkivä 600dn polyester kangas. - Housujen leikkaus on farkkutyylinen.
    # Vyötäröllä vyölenkit.(vyö ei kuulu hintaan.)
    # Ohut ja hengittävä polyester vuori.
    # Yksi takatasku, farkkutyyliset etutaskut, sekä kahdet suuret reisitaskut.
    # Lahkeessa nepparikiristys mahdollisuus.
    # Polvissa irroitettavat ja siirrettävät foam suojat
    # Irroitettavat lahkeet!
    # Nyt ei tule kuuma kesällä!
  29. #59
    Kyllä on ihmeen epäkäytännöllistä puuhaa tuo kakspyöräily. Olis meinaa tosi kiva kun olis sisätöihin sopivat housut, joilla vois jokseenkin turvallisesti ajella kaapunkinopeuksia.
    Plootu
    Burgman 07 400
    Bandit (GSF) 1250 SA
  30.  
  31. #60
    Lipat tuli vetästyä 40 km/h vauhdista,farkut täysin riekaleina Onneksi oli nahkaa yläkropan suojana
    Antaa raudan hieroo,ei sillä järkee oo...
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen