Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 123:sta
  1. #1
    Mitä mieltä olette kokeneet konkarit? Jos ajelee kaupungissa kaupunkinopeuksia (50-60km/h), riittääkö perusfarkut suoja-asuksi? Takkina kyllä oikea mp-takki.

    Mopopojat ja -tytöthän ajavat säännönmukaisesti farkuilla.
    Plootu
    Burgman 07 400
    Bandit (GSF) 1250 SA
  2. #2
    Ei riitä.

    Samaan hengenvetoon totean että noilla asusteilla tulee itse ajeltua kesäkuumilla.
  3. #3
    Puhki ne menee jos kaatuu vaikka vauhtia ei olis kuin 30kmh.

    Edit: itsekin tulee joskus todella kuumina päivinä esim. veneelle ajeltua farkuilla, mutta nykyään yhä vähemmän.

    Piikillä 16-17 vuotta sitten piti kahteen kertaan kokeilla leviksien kestävyyttä.. eihän ne kestänyt.. Toinen väistö ojaan ja toinen risteyksestä kiihdytys ja highsider öljyläikästä.

    Eniten itellä ainakin haittasi juuri asvaltti-ihottuman parantuminen. Ne kaatumisista tulleet kolotukset hävisi melko nopeasti, mutta rupien parantelu otti aikaa..



    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  4. #4
    nyt kuule kysyit väärästä paikasta, joten eiköhän tästä saada vääntö aikaan

    itse en farkuilla ajele edes kauppaan 500m päähän. aina on vähintään kangashousut suojilla kaupunkiajossa.muuten mennään nahoilla
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  5. #5
    No höh. Farkut ei riitä vaiks nopeudet ois 10km/h luokkaa..
  6. #6
    Kai ne nopeuteen riittää, mut mites on kaatumisen kanssa...
  7. #7
    Muistelisin jostain testistä lukeneeni, että 50km/h nopeudessa tavallinen tukeva farkkukangas hankautuu puhki noin 30 cm matkalla (vrt. 50 km/h = 14 m/s). Tämä siis tavisfarkkukankaalla, kaikki käsittelyt (vaalennukset, kulutukset jne) heikentävät kankaan kestävyyttä.

    Jos haluut välttämättä farkuissa ajella niin hanki Draggin Jeans -firman valmistavat farkut, niissä on kulutukselle alttiilla paikoilla kudotusta kevlarista valmistettu vuori.
    "What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through
    small towns and have people be afraid of him." — Harley-Davidson executive
  8. #8
    No kai sä olet joskus pienenä kaatunut juostessasi, silloinkin ne farkut repeilee. Minä pistän aina päälle kaikki kuteet jos menen ajelemaan. Jos menen johonkin pyörällä missä pitää oleskella niin mulla on farkut ja kengät ilman nauhoja.
  9. #9
    Ei riitä sen paremmin kuin shortsitkaan. Kokeiltu on. Polvesta kyljyksen kokoinen pala läskiä pois & reilusti tikkejä ja perseeseen ylimääräinen vekki sen syntymässä tulleen lisäksi. Farkkupuuvilla kun kohtaa asfaltin niin ei kummoista vauhtia tarvitse siihen että kangas repeää palkeenkielelle ja lihat pääsevät perusteelliseen kuorintahoitoon.

    Samasta syystä hiukka ihmettelen muutaman ajovarustemerkin kauppaamia farkkuja nimenomaan ajokäyttöön. Tuskin vielä kauheasti auttaa jos kudos on pykälän tiuhempaa ja polven kohdalla on sisäpuolella joku polyesterivuori.

    Tulee kyllä vieläkin silti farkuissa ajeltua, jos on toisessa päässä tiedossa jotain kaupungilla käppäilyä tms.
  10. #10
    Lainaa (Mezza @ Touko. 18 2007,12:21) kirjoitti
    No kai sä olet joskus pienenä kaatunut juostessasi, silloinkin ne farkut repeilee. Minä pistän aina päälle kaikki kuteet jos menen ajelemaan. Jos menen johonkin pyörällä missä pitää oleskella niin mulla on farkut ja kengät ilman nauhoja.
    Niin ja nakkikioskitappeluissakin kaatumisen jälkeen on polvi puhki..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  11. #11
    Mä oon ajanut mopon lunariin ohuet farkut jalassa, vähän tuli vereslihaa pakaraan ja polveen.
    Kaato tapahtui n. 50 km/h nopeudesta, ja pyörin siinä kymmenisen metriä ajoradalla.
    Polvesta meni housut rikki, kaapissa ne on käyttövalmiina vieläkin..

    Kaivarissa ei ole kiva syödä papagalloa, jos hiki valuu jätskikupiin.
    Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
  12. #12
    Lainaa (Sakusammakko @ Touko. 18 2007,12:14) kirjoitti
    Muistelisin jostain testistä lukeneeni, että 50km/h nopeudessa tavallinen tukeva farkkukangas hankautuu puhki noin 30 cm matkalla (vrt. 50 km/h = 14 m/s). Tämä siis tavisfarkkukankaalla, kaikki käsittelyt (vaalennukset, kulutukset jne) heikentävät kankaan kestävyyttä.

    Jos haluut välttämättä farkuissa ajella niin hanki Draggin Jeans -firman valmistavat farkut, niissä on kulutukselle alttiilla paikoilla kudotusta kevlarista valmistettu vuori.
    Mistä noita Draggin Jeans -farkkuja saa?
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  13. #13
    Toinen pointti farkuilla yms. kevyillä vaatteilla ajamisessa on viiman vaikutus. Eihän se heti näy missään, mutta miten nivelet yms. suhtautuvat siihen kun ikää tulee enemmän...
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  14. #14
    Lainaa (TripleTwin @ Touko. 18 2007,12:30) kirjoitti
    Lainaa (Sakusammakko @ Touko. 18 2007,12:14) kirjoitti
    Muistelisin jostain testistä lukeneeni, että 50km/h nopeudessa tavallinen tukeva farkkukangas hankautuu puhki noin 30 cm matkalla (vrt. 50 km/h = 14 m/s). Tämä siis tavisfarkkukankaalla, kaikki käsittelyt (vaalennukset, kulutukset jne) heikentävät kankaan kestävyyttä.

    Jos haluut välttämättä farkuissa ajella niin hanki Draggin Jeans -firman valmistavat farkut, niissä on kulutukselle alttiilla paikoilla kudotusta kevlarista valmistettu vuori.
    Mistä noita Draggin Jeans -farkkuja saa?
    TÄÄLTÄ tilaamalla. Ruotsissa olisi näköjään myynnissä...
    Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
  15. #15
    Ei kai ne suojaa kaatumisessa yhtään, itse tosin ajelen aina farkuissa kun ei vielä ole löytynyt sopivia Iconin farkkuja mistään läheltä.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  16. #16
    Lainaa (Lateksi @ Touko. 18 2007,12:51) kirjoitti
    Lainaa (TripleTwin @ Touko. 18 2007,12:30) kirjoitti
    Lainaa (Sakusammakko @ Touko. 18 2007,12:14) kirjoitti
    Muistelisin jostain testistä lukeneeni, että 50km/h nopeudessa tavallinen tukeva farkkukangas hankautuu puhki noin 30 cm matkalla (vrt. 50 km/h = 14 m/s). Tämä siis tavisfarkkukankaalla, kaikki käsittelyt (vaalennukset, kulutukset jne) heikentävät kankaan kestävyyttä.

    Jos haluut välttämättä farkuissa ajella niin hanki Draggin Jeans -firman valmistavat farkut, niissä on kulutukselle alttiilla paikoilla kudotusta kevlarista valmistettu vuori.
    Mistä noita Draggin Jeans -farkkuja saa?
    TÄÄLTÄ tilaamalla. Ruotsissa olisi näköjään myynnissä...
    Kiitos. Ovat kyllä melko kalliit tilattavaksi ilman sovitusta.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  17. #17
    Kyllä ne farkut riittää, sillä voihan sitä ajaa vaikka alasti, kunhan et kaatuile.
    ©
  18. #18
    Lainaa (Petri12r @ Touko. 18 2007,13:17) kirjoitti
    Kyllä ne farkut riittää, sillä voihan sitä ajaa vaikka alasti, kunhan et kaatuile.
    Ainoo ongelma nakuna ajamisessa on ajoviima. Se kun laittaa mulkun pyörimään propellin lailla. Seurauksena on mustelmia reisien sisäpinnoilla.
  19. #19
    Lainaa (renttu @ Touko. 18 2007,13:28) kirjoitti
    Lainaa (Petri12r @ Touko. 18 2007,13:17) kirjoitti
    Kyllä ne farkut riittää, sillä voihan sitä ajaa vaikka alasti, kunhan et kaatuile.
    Ainoo ongelma nakuna ajamisessa on ajoviima. Se kun laittaa mulkun pyörimään propellin lailla. Seurauksena on mustelmia reisien sisäpinnoilla.
    Tonpa takia alasti ajellessa pitää käyttää polvisuojia...ei oo polvet mustelmilla.
  20. #20
    Jos pysyy pystyssä, niin farkut riittää. Siis lämpimällä ilmalla ja kaupunkinopeuksilla.

    Ite en kovin mielelläni kyllä lähde liikkeelle ilman asiallisia kuteita, joissa on suojat. Ei koskaan tiedä, mitä seuraavaksi tapahtuu.
    RF 900 R -97
    ZZR 1100 -99
    GSX 1300 R k6
    GSX 1300 R k9
  21. #21
    Lainaa (renttu @ Touko. 18 2007,13:28) kirjoitti
    Lainaa (Petri12r @ Touko. 18 2007,13:17) kirjoitti
    Kyllä ne farkut riittää, sillä voihan sitä ajaa vaikka alasti, kunhan et kaatuile.
    Ainoo ongelma nakuna ajamisessa on ajoviima. Se kun laittaa mulkun pyörimään propellin lailla. Seurauksena on mustelmia reisien sisäpinnoilla.
    ...ja palovammoja elimessä kun se osuu kuumiin sylintereihin.



  22. #22
    Lainaa (renttu @ Touko. 18 2007,13:28) kirjoitti
    Lainaa (Petri12r @ Touko. 18 2007,13:17) kirjoitti
    Kyllä ne farkut riittää, sillä voihan sitä ajaa vaikka alasti, kunhan et kaatuile.
    Ainoo ongelma nakuna ajamisessa on ajoviima. Se kun laittaa mulkun pyörimään propellin lailla. Seurauksena on mustelmia reisien sisäpinnoilla.
    MUTTA hyvänä puolena on se että a) vesisateessa ajellessa ei vehettä tarvitse pestä niin usein ja b) pienellä pyörällä mu*kku pyöriessään toimii ikäänkuin propellina ja lisää vauhtia.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  23. #23
    Lainaa (Köpi @ Touko. 18 2007,13:32) kirjoitti
    Lainaa (renttu @ Touko. 18 2007,13:28) kirjoitti
    Lainaa (Petri12r @ Touko. 18 2007,13:17) kirjoitti
    Kyllä ne farkut riittää, sillä voihan sitä ajaa vaikka alasti, kunhan et kaatuile.
    Ainoo ongelma nakuna ajamisessa on ajoviima. Se kun laittaa mulkun pyörimään propellin lailla. Seurauksena on mustelmia reisien sisäpinnoilla.
    Tonpa takia alasti ajellessa pitää käyttää polvisuojia...ei oo polvet mustelmilla.
    Tankkilaukku ajaa saman asian, kunhan vetoisuus on riittävä.
    ©
  24. #24
    Ei varmasti riitä. Ajan kuitenkin itse useinkin farkuilla. En vaan jaksa repiä sitä soivan kireää nahka-asua aina joka reissulle.
    Hakusessa on ollut hankausta kestävät normi housut. Ei ole vielä näkynyt...
  25. #25
    joo ei ne riitä, mutta eipä riitä moni tix texikään. nekin on puolessa metrissä puhki useimmat.
    vähiten tajuan ihmisiä, jotka ajelee ilman käsineitä. Ekat näkyi tampereen liikenteessä tommosessa 12 asteessa. On se niin kuuma, että pitää ilman käsineitä ajella. käy kyllä mielessä, että mitä vit... noilla liikkuu päässä.

    tästä voi vetää johtopäätöksen, että kaaduitteko koskaan polkupyörällä. kädet ne kuluu eniten.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  26. #26
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Jeppe Jääkarhu @ Touko. 18 2007,13:39) kirjoitti
    Ei varmasti riitä.
    Eikö edes 30-litrainen?



    1000
  27. #27
    Riittää näillä keleillä hyvinkin, kunhan muistaa pysyä renkaat alassuin. Se jos lipat vetää niin on täysin eriasia.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  28. #28
    Lainaa (Hannula @ Touko. 18 2007,13:42) kirjoitti
    Lainaa (Jeppe Jääkarhu @ Touko. 18 2007,13:39) kirjoitti
    Ei varmasti riitä.
    Eikö edes 30-litrainen?
    Katkesin...
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
  29. #29
    Takaisin aiheeseen:
    Farkut eivät riitä kaatumisen sattuessa missään tapauksessa. Itse lensin kiina-crossin päältä hiekkapihalla pääsiäisenä ja vauhtia oli n. 10 km/h. Lopputuloksena farkut auki vasemman polven kohdalta ja iho pois polven päältä .
    Kuusi viikkoa jälkeenpäin (plus 2 kpl antibioottikuuria) polvi vuotaa vieläkin ajoittain, mutta pientä rupea on jo saatu aikaiseksi. Saunassa ei saa käydä, eikä oikeen muutakaan pysty tekemään kuin shortsit jalassa pötkötellä


    Jos siis ajatte farkut jalassa ilman suojia, älkää kaatuko edes kävelyvauhdista.
  30.  
  31. #30
    Joo, ei kestä farkut ei. Viime kesänä otin polkupyörällä vauhtia alamäkeen ja tuli yllättävä pomppu. Näin ollen pyörä lensi vierellä - kädet ohjaustangolla ja jalat (polvet) raastoi maata. Vauhtia tuossa tilanteessa max. 50km/h. Sanotaan et jos haluaa kaivaa farkunpaloja polven sisältä ni menköön farkuilla vaan. Ei ollut enää tarkoitus käyttää kyseisiä farkkuja tämän jälkeen (aikas pahan näköset/aivan verillä kun pääsin vihdoin kotia). Polvetkin toipui koko kesän tapauksesta. 6x5cm ruvet eivät olleet mitään herkkua polvissa. Joka askel reväytti rupea ja oli lähes mahdoton saada jäljet parantumaan. Joka yönä jalat vuotivat verta ja lakanat joutui vaihtamaan lähes joka toinen päivä. Vieläkin on jälkiä polvissa muistona. Nykyisin tulee välillä työmatkat/lyhyet kaupunkiajot riskeerattua farkuilla, mutta kunnon ajoasu vaihtuu jo taajamasta poistuttaessa. Yli 50 tuntinopeudessa kaatumista en halua enää kokea farkuilla. Sattuu varmasti ja pitkään.
    Yamaha YZF-R6 Midnight Black -05
    Kotisivuni: anttilehto.net
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen