Kyllästyttää nuo huoltoasemien ilmanpainemittarit.
Yhdessä paikassa laittaa renkaat pullolleen, ja seuraavan aseman mittarin mukaan ne on melkein tyhjät.
Pitäisikö hankkia oma mittari? Mitä mittareita ihmiset ovat hankkineet, ja mitä suosittellaan? Matkakäyttöön?
Samaan asiaan kyllästyin ja ostin tällaisen mittarin Ohlssonin Clasilta.
Kohtuullisen kokoinen penkin alla kuljetettavaksi ja tuntuisi varsin tarkalta.. Tai ainakin se antaa peräkkäisissä mittauksissa hyvin lähelle samat tulokset.
En nyt muista tarkkaan mitä se maksoi, mutta ei ollut montaa eeroa. Patteritkin tuli mukana.
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Tällainen on toista kesää käytössä.
Hyvin on toiminut.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ite ostin Bilteman vastaavan digimittarin...9,90€![]()
Suzuki GSX1300R -05
* * * * * * * * *
Kawasaki ZZR 1100 -93
Itselläni on samanlainen. Näyttää +0,05 baria verrattuna kalibroituun mittariin eli tarkkuus riittänee(riisor @ Touko. 15 2007,23:29) kirjoitti
.
Busa K8
perinteinen tikkumittari ajaa saman asian
ja mahtuu hyvin paidan taskuun.
-eeko
Ostin Motonetistä toissakesänä aika lailla samannäköisen mittarin kuin tuo Ohlssonin myymä. Tais olla silloin tarjouksessa 5.90 ja hienosti pelittää. Huoltiksien mittareihin ei tosiaan kannata koskaan luottaa. Tähän päivään mennessä ei ole yksikään näyttänyt kovin lähelle sitä mitä tuo digi. Kalibroituun en sitä ole verrannut, mutta mielestäni riittävän empiirisesti testaillut. Ja lainaan joka kerta, jos joku sattuu yhtä aikaa paineita laittelemaan.
Kiinnostaisi joskus verrata omaa painemittariani kalibroituun mittariin. Missähän tämän voisi tehdä?(-Harza- @ Touko. 16 2007,10:43) kirjoitti
Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
SUZUKI DL650A
Vertasin sellaiseen Hellan ei-digitaalimittariin, jossa oli mukana tarkastustodistus. Ostin sen joskus, kun oli testivoittaja, kohtuuhintainen ja paineenalennusnapilla. Mittariapa ei sitten saanut ilman kulmapalaa istutettua mopon venttiiliin.(Kiertotiehuvitus @ Touko. 16 2007,10:59) kirjoitti
Busa K8
Kiitos vastauksista!
Tuollainen digimittari/tikku pitänee hankkia.
Onkos sellaisia malleja jotka laitettaisiin ilmaletkun ja venttiilin väliin? Vai miten hoitaa helpoimmin että saa oikean määrän ilmaa? Laittamalla liikaa, ja sitten paineenalennusnapilla vähentämällä?
Sellaisia en ole nähnyt, enkä keksi tarvettakaan. Ensin pumpusta vähän yli, sitten vähän kerrallaan pois välillä digillä tarkistaen. Vähän kun digiä nostaa irti venttiilistä, saa ilmaa pois. Siinä se.
Paitsi että digi pitää resetoida jokaisen mittauksen välissä. Tuo Hella on varsin näppärä; nyt kun on kumien vaihdon jälkeen kiinteät kulmaventtiilitkin.(HarriS @ Touko. 16 2007,12:51) kirjoitti
Busa K8
Mistäs sellaisen hellamittarin saa?
Ei ainakaan minun digiä pidä. Mittaan aina molemmat renkaat peräjälkeen (kotilosta neljä) ja toimii. Samaa näyttää, jos annan tehdä autopoweroffit joka välissä ja mittaan uudestaan.(-Harza- @ Touko. 16 2007,13:29) kirjoitti
Se oli joku autovaraosaliike Hertsikassa, Automaasta vähän Itikseen päin. Sorry, Turku(mpuputti @ Touko. 16 2007,13:34) kirjoitti
.
No, löytyy niitä näköjään netistäkin: -klik- (24 €)
Busa K8
Tuli tuossa mieleen ku joku sanoi että huoltoasemien mittarit näyttää mikä mitäkin että ottakaa sitte huomioon myös se että moni rengas lämpenee yllättävän äkkiä ja paine nousee hyvin pian 0,5bar.
Kawan työkalujen mukana tuli tikkumittari, mutta missä niitä kalibroituja olis tarjolla, jotta vois verrata?
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Saman näköinen löytyi Motonetistä.(-Harza- @ Touko. 16 2007,18:07) kirjoitti
Siinä oli ongelma, että pitää iskeä venttiiliin pystyyn - ei minun mopon vanteilla sellainen onnistu/mahdu.
Onkohan missään letkulla varustettua mittaria? Mahtuisi hankalampaankin paikkaan.
Joo, ainakin minä olen ottanut huomioon. Kokeiltu myös peräkkäisillä huoltiksilla, heitot usein yli 0.5 bar, vaikka ajeltu jo lämpimäksi (sen mitä customin rengas lämpiää minun ajolla, enimmäkseen vain 0.2-0.4 bar). Ja tietysti joka kerta tuolla digillä heti perään kun ensin huoltismittarin näyttämän mukaan katottu kohdalleen. Niitä mittareita vaan kohdellaan niin sikamaisesti, ettei siinä mikään voi tietenkään kestää tarkkana.(Juuzoppi @ Touko. 16 2007,18:41) kirjoitti
Tuossahan se suurin syy on siihen, että nuo huoltoasemien mittarit näyttä vähän sitä sun tätä. Ja monessa paikassa on vieläpä halvinta mahdollista "biltema" laatua, johtuen siitä, että lähtevät jopa renkaatäyttäjien mukaan.(HarriS @ Touko. 16 2007,20:48) kirjoitti
Motoristille paras apu on nimenomaan pitää tuollainen pieni "matkamalli" mukana ja sen kanssa sitten laittaa paineet kohdille, käyttää vain sitä huoltoaseman mittaria siihen että laittaa sitä ilmaa sinne renkaaseen.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Mulla tämmönen http://www.hanx.fi/kauppa_....eid=752 , ja hyvä on ollu!
Ninja forever, man!
Ilman lisääminen ja paineen mittaaminenhan ovat suorilla venttiileillä ja laitteista riippuen vähintään hankalia toimenpiteitä. Apuja löytyy ainakin kaksi:(mpuputti @ Touko. 16 2007,19:59) kirjoitti
- kulmaventtiilit, n. 20 e/pari, asentaminen edellyttää renkaan irrottamista vanteelta
- paikalleen (pysyvästikin?) ruuvattava kulmapala esim. All Right´sta, hinta muutaman euron
Busa K8
Viime viikolla ostin tommosen mittarin, hyvin toimii ja makso kai 6,95€. Suosittelen! *(riisor @ Touko. 15 2007,23:29) kirjoitti
![]()
Yamaha FZ6-S, vm 2004.