Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Jammussa on ilmennyt tämän kevään aikana ensimmäinen varsinainen ongelma. Kun sillä ajaa kymmeniä kilometrejä ja sammuttaa, startti ei tahdo jaksaa pyörittää konetta kunnolla. Kun kone on jäähtynyt hetken, mitään ongelmia ei ole. Mietin tässä, onko vika öljyissä (motorexin täyssynteettiset), seoksissa vai startissa. Kone on ilmajäähdytteinen, joten ainoastaan öljyjen lämpötila on tiedossa, se on vähän alle 80C. Pyörä toimii muuten aivan normaalisti, se ei pauku moottorijarrussa epänormaalisti, mikä tarkoittaisi laihaa seosta, ja veto on tasaista kaikilla kierroksilla. Eli vaihdanko öljyt suosiolla Delvacceihin vai mitä teen?
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  2. #2
    En nyt tunne suoraan startin toimintaa jammussa mut hondassa on välissä kytkin pakka joka luistaa läpi ja se tekee sen että startti pyörii mutta kone ei ei jaksa pyöriä. Se yksisuunta laakeri harvoin luistaa vaan se joko toimii tai sitten ei. En kyllä usko että startti pelais kylmänä ja lämpimänä ei. Varmista jostain räjäytys kuvasta ettei siellä ole samanlainen kytkinpakka välissä. Se ääni on tosiaan sellainen että ensin luulee ettei startti pyöri mutta kun ohittaa katkaisian että pääsee starttaa vaihde päällä jalka jarrulla huomaa että startti pyörii ja kone ei.
  3. #3
    Kyllä siellä näemmä jonkun sortin kytkin on välissä. Voi hyvinkin olla, että koneen välyksien ollessa tiukemmat se luistaa. Kokeilen varmuuden vuoksi toista öljyä, mutta jos se ei auta, niin annan koko "vian" olla. Kiitoksia vinkistä!
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  4. #4
    Eikös v-maxin startissa ollut joskus sellasta vikaa että startinakseli oli liian tiukka sovitteeltaan.Lämmettyään ei jaksa pyörittää?
    Koskaan en ...vannomati paras
  5. #5
    Rupesin juuri miettimään sitä, että ei tuossa oikein voi se kytkinkään luistaa kun startti ei vain jaksa pyörittää konetta. Siis kun painaa nappia kone pyörähtää maksimissaan ehkä puoli kierrosta ja ääni on ikävä.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  6. #6
    Jep, V-Maxissa ainakin tekee tuota, ja vika on just siinä Miksun mainitsemassa akselissa mikä tulee startilta. Siitä kun hioo millin kaks pois, niin sitten ei turpoa lämmetessä liian pitkäksi. Tai näin olen kuulult sen korjattavan -> itellä ei lähe heti sammutettua käyntiin, vaan pitää pariminuuttia jäähdytellä
    Eipä ole onneksi vielä koskaan kuumana sammunut risteykseen.. Mitähän pirua sitä sitten tekis?!
    -

    Exät:
    Ducati Monster 1000S DS '05
    Yamaha V-max 1200
    Suzuki XN85 Turbo
  7. #7
    Lainaa (Jazu79 @ Touko. 19 2007,20:37) kirjoitti
    Jep, V-Maxissa ainakin tekee tuota, ja vika on just siinä Miksun mainitsemassa akselissa mikä tulee startilta. Siitä kun hioo millin kaks pois, niin sitten ei turpoa lämmetessä liian pitkäksi. Tai näin olen kuulult sen korjattavan -> itellä ei lähe heti sammutettua käyntiin, vaan pitää pariminuuttia jäähdytellä
    Eipä ole onneksi vielä koskaan kuumana sammunut risteykseen.. Mitähän pirua sitä sitten tekis?!
    Sovitaan sitten, että sama vika on xjr:ssäkin.

    Ei varmaan auta kuin antaa tarpeeksi happea valoista lähtiessä niin ei pääse vahingossa sammumaan.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  8. #8
    Tuo kuulostaisi kyllä paremminkin äkkiseltään starttiin liittyvältä ongelmalta, eli ei öljyjen kanssa mitään tekemistä.
    joko puslat jostain syystä vähän kuluneet tai sitten hiilet jumittaa jostakin syystä vähäsen lämpöisenä....
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  9. #9
    Moottori on aina raskaampi pyörittää käyntiin kuumana kuin kylmänä, kuumana moottori on tiiviimpi ja omaa enemmän puristuksia. Eli vika voi olla niinkin yksinkertainen kuin vähän vajaassa latingissa oleva akku, joko akku ehtoopuolella tai syystä tai toisesta hiukan vajaa latausjännite.
  10. #10
    Latausjännite on 14,2V, joten se puoli on kunnossa. Akku voi olla ehtoopuolella elämäänsä, sen iästä ei ole mitään käsitystä. Katsotaan pahenevatko nuo oireet ajan myötä vai mitä tapahtuu.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  11. #11
    Tuntuu Yömaha-ongelmalta. Ei sillä, että tuolla olisi välttämättä mitään tekemistä sinun ongelmasi kanssa, niin aikanaan FJ1200-vainaalla oli tasan sama ongelma. Pari vuotta tuosta kärsin. Ei poistunut akun vaihdolla, startin huoltamisella tai millään, mitä keksin.
    <p>2002-2014</p>
  12. #12
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 20 2007,00:28) kirjoitti
    Tuntuu Yömaha-ongelmalta. Ei sillä, että tuolla olisi välttämättä mitään tekemistä sinun ongelmasi kanssa, niin aikanaan FJ1200-vainaalla oli tasan sama ongelma. Pari vuotta tuosta kärsin. Ei poistunut akun vaihdolla, startin huoltamisella tai millään, mitä keksin.
    No sittenhän ei jää jäljelle kuin tuo starttirele joka vois olla vian aiheuttaja,likaiset/kuluneet kärjet tai muuten huono kosketus lämpimänä,omassa suzuki gsx 1100-G;ssä tuo rele jäi kerran jumiin ja pyöritti starttia koko ajan oli kone käynnissä tai sammuksissa eikä muu auttanut kun akunkenkä irti jotta stoppiin sain(virta menee suoraan akulta starttimoottorille kun jumii virtayhteyden,eikä lopeta ennenkui virta katkaistaan akulta) ja uusi tilalle....
    nuo releet ovat kyllä yleensä umpeen valettu joten sen tarkastus vähän vaikeaa...en tiiä miten tuossa ko mopossa...mutta voipi olla vikaa siinä.....



    KEPPI-G
  13. #13
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 20 2007,00:28) kirjoitti
    Tuntuu Yömaha-ongelmalta. Ei sillä, että tuolla olisi välttämättä mitään tekemistä sinun ongelmasi kanssa, niin aikanaan FJ1200-vainaalla oli tasan sama ongelma. Pari vuotta tuosta kärsin. Ei poistunut akun vaihdolla, startin huoltamisella tai millään, mitä keksin.
    Xjr:ssä on tasan tarkkaan sama kone kuin Fj:ssä, joten sinänsä vika voisi hyvinkin olla sama...
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  14.  
  15. #14
    Lainaa (Keppigee @ Touko. 20 2007,00:43) kirjoitti
    No sittenhän ei jää jäljelle kuin tuo starttirele joka vois olla vian aiheuttaja,likaiset/kuluneet kärjet tai muuten huono kosketus lämpimänä,omassa suzuki gsx 1100-G;ssä tuo rele jäi kerran jumiin ja pyöritti starttia koko ajan oli kone käynnissä tai sammuksissa eikä *muu auttanut kun akunkenkä irti jotta stoppiin sain(virta menee suoraan akulta starttimoottorille kun jumii virtayhteyden,eikä lopeta ennenkui virta katkaistaan akulta) ja uusi tilalle....
    nuo releet ovat kyllä yleensä umpeen valettu joten sen tarkastus vähän vaikeaa...en tiiä miten tuossa ko mopossa...mutta voipi olla vikaa siinä.....
    Starttireleen huono kosketus/vika on yleensä lyhytaikainen. Vika ei normaalisti jatku kovin pitkään vaan paljastaa "todellisen karvansa" aika nopeasti. Releen kärkien kautta kun kulkee niin suuret virtamäärät, että jos siellä on hiukankaan huono kosketus, on seurauksena kärkien kuumeneminen ja yleensä yhteen hitsautuminen tai kärkien tuhoutuminen.

    Hitsaantuessa käy juuri kuten sinulle - startti jää päälle. Eihän tuo relevikakaan tietty mahdottomuus ole, mutta MUTUna en uskoisi... Varsinkaan kun tilanne liittyy lämpimään moottoriin..
    <p>2002-2014</p>