Raato! Voihan rähmä ja rypätti!
Vanhat Saiton kahvat lähti pois ja uusi sarja paikoilleen. Kaasukahvan tuppi oli aika löysä joten liimaamisen sijasta vedin erkkaa lapaan ja sainkin sen ihan timmisti paikoilleen. Ongelma oli sitten että ennekuin edes niputtelin johtoja paikoilleen huomasin että kaasukahva ei palaudu jousen avulla kunnolla vaan tuntuu kuin joku panttaisi. Kahvapainon ei pitäisi kiristää sillä laitoin sen vasta sen jälkeen kun olin todennut ongelman. Voikohan joku osa kahvasta olla "naksahtanut pois paikoiltaan" kun vemputin tuppea paikoilleen.
Pyörä on '00 Honda CBR 1100 XX jos sillä on merkitystä.
Ottaa nuppiin niin perhanasti, kun vihdoin sain defat toimimaan niin sitten tuli seuraava ongelma...
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Sama helkkarin ongelma oli mullakin kun 2 vuotta sitten asensin lämppäreitä mun pyörään (VFR-99) elikkä kun työsin uuden tupin siihen niin kaasu hirtti kiinni välillä. Ei auttanut kun suurentaa kahvan muoviputkea pikkasen. Tuppi varmaan niin tiukka et kuristi muoviputken kasaan pikkasen?
Niin joo. VFR:n cliponit on kiinni... Nyt vaan on sitten helkkarinmoinen rumba ottaa se kahva taas irti. Meinaan kangaserkka nappasi kiinni aikas tehokkaasti.
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Älä revi irti enää !! Ruuvaat katkaisijasysteemin halki niin sittenhän se kahva irtoaa kokonaisena sieltä niin ei tarvii repiä kumin irti väkisin
Loistavaa! Ja sitten jotenkin pitäisi saada kai hiottua sitä muoviputkea sisältä väljemmäksi - eh?
Sorry jos menee tyhmien kysymysten puolelle mutta olen ekaa kertaa kaasukahvan kanssa pelaamassa...
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
Jepp! Mun tapauksessa näki mistä se oli tiukka ettei tarvinnut koko matkalta sitä hioa, olisikohan se ollut sisäpäässä jossain mistä se oli tiukka??
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä siinä häiritsee. Itse olisin vaan tyytyväinen kun sai samalla vakionopeudensäätimen.
Itseäni häirtisee enemmänkin nuo liian herkästi palautuvat kaasukahvat. Yhtään ei voi leputtaa kättä välillä.
Mul oli -97 XX:n kans iha sama hommeli, että kaasu ei palautunu kunnolla. Oli liian tiukka se väli sille kahvalle. Auttoi ku puukolla kaiversi millin pois tupen sisäpinnasta.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Do diin. En saanut sitä kaasukahvaa purettua atomeiksi, kaasuvaijerit ja jotkut johdot jäivät kanittamaan siihen malliin ettei tuppi lähtenyt pois cliponin päästä. Silikoni- ja CRC-suihketta pahasti hapettuneen cliparin ja holkin väliin niin jo rupesi luistamaan. Jos vielä rupeaa ahdistamaan niin yritellään sitten uudestaan.
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
Monesti johtuu myös siitä että tuppi painuu liian syvälle ja alkaa kanittaa kahvan päähän tai sitten jarrusylinterin komponentteja vasten -> ei pääse kääntymään vapaasti takas. Pikainen ja työkaluton operaatio fiksata.
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri