Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
    Terve !

Nyt kaipaisin faktaa, elämää helpottamaan.
    Maksoin viime viikolla Ducatin Italiaan, helpoin tapa olisi ottaa
    se rekalla Suomeen, jolloin ei mitään ongelmia.

MUTTA, haluaisin lentää sinne kesäkuussa ja ajaa sen tänne koto
    Suomeen. Netistä olen lukenut vain varoituksen sanoja että ei edes
    kannata yrittää !

PLUSSAA, aito italialainen paikanpäällä joka avustaa.
    Tuulilasin Turbo-erikoisnumerossa kuulemma tuotu Lancia ajamalla
    Suomeen. Onko kirjasto ainoa paikka löytää tieto ?

MIINUSTA: Italian lain mukaan on pyörä rekisteröitävä
    kuukauden sisällä uuden omistajan nimiin, eli pyörä olisi
    ilman kilpiä kesään ?

Onko kellään kokemuksia ?
    Yhden suunnan lennot on niin kalliita, ettei kannata. Lisäksi saattaa olla myydessä vähän huonossa kunnossa renkaat, akku ketjut rattaat jne.. Eli tuo keväällä se sieltä Suomeen, kiillota rauhassa ja käy kesäkuussa vaikka Italiassa ajamassa sillä, kun on pyörä tuttu ja kunnossa.
    Moro Harri !

Yhdensuuntainen lento Milanoon esim. heinäkuulle, nyt jos tilais
    130,00 € ylöspäin.
    Pyörällä on 12 kk takuu ja kulutusosat kunnossa.
    Ei valitettavasti lompsa ja lomat ihan anna mahdollisuutta
    ylimääräiseen ajolomaan Italiassa.
    Mulla on vaimo Italiasta kotoisin ja muistelen, että autoissa omistajan vaihdos maksoi jotain 2100mk vajaa kymmenen vuotta sitten meidän Suomen silloisen 40mk sijaan tai jotain. Onkohan prätkissä sama homma? Ihan vaan, jos joutuu sinne rekisteröimään.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Lainaa (Harri @ Helmi. 12 2007,19:43) kirjoitti
    Yhden suunnan lennot on niin kalliita, ettei kannata.
    Yleensä kannattaakin ostaa kahdensuuntaiset lennot ja jättää paluu lippu käyttämättä.

Muuhun en ota kantaa ;) mutta jos joku moisen reissun aikoo tehdän niin, että Hollanti on matkan varrella niin lepopaikan tarjoan kyllä.
    MIT
    Lainaa (hampuusimopo @ Helmi. 12 2007,21:11) kirjoitti
    Moro Harri !

130,00 € ylöspäin.
    ylimääräiseen ajolomaan Italiassa.
    Mistä katsoit noi kalliita hintoja? Blue1:lla lentäisi halvimmillaan hki-milano 54€, tyypillisesti 99€
    Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
    Lainaa (hampuusimopo @ Helmi. 12 2007,19:33) kirjoitti
    Netistä olen lukenut vain varoituksen sanoja että ei edes
    kannata yrittää !

Miksi ei kannata yrittää?
    Lentäisin sinne ja ajaisin takas. Olis meinaan aika kokemus. Ei se lento mut tänne ajo. Makso mitä makso. Kaikillahan sitä massii on, toisilla enemmän ja toisilla (niinkuin mulla) vähemmän. Anna palaa, käymässähän täällä ollaan. J aonne uudelle namille. Otetaan , sille.
    Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
    Erittäin hyvä ajatus ajaa pyörä Suomeen. Toivottavasti saat selvitettyä kaikki rekisteröintiin liittyvät jubinat ajoissa. SIINÄHÄN SITÄ TUTUSTUU UUTEEN PYÖRÄÄN AJAESSA ja jos jostain syystä renkaat tai muut osat ovat finaalissa ni ei muuta kuin vaihtoon vain ennen Suomeen tuloa.
    Parhaimpia matkoja ovat tietty hyöty/loma matkat! Kateex käy!!!
    Lainaa (Rib@55 @ Helmi. 13 2007,18:11) kirjoitti
    Lentäisin sinne ja ajaisin takas. Anna palaa, käymässähän täällä ollaan. J aonne uudelle namille. Otetaan *, sille.
    Näinhän se muuten on. Anna palaa! Ei jää kaduttamaan jälkeenpäin että ei tullut tehtyä!
    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
    Lainaa (hampuusimopo @ Helmi. 12 2007,21:11) kirjoitti
    Moro Harri !

130,00 € ylöspäin.
    ylimääräiseen ajolomaan Italiassa. *
    No sitten visa mukaan ja 2 viikkoa aikaa, sekä via balticaa hymyissä suin Suomeen.
    Lainaa (Nomad @ Helmi. 13 2007,17:43) kirjoitti
    Lainaa (hampuusimopo @ Helmi. 12 2007,19:33) kirjoitti
    Netistä olen lukenut vain varoituksen sanoja että ei edes
    kannata yrittää !

Miksi ei kannata yrittää?
    Komppaan jos ei oo ihan eka ajoharjoittelus
    Harley-Davidson
    Road King Classic
    SE120R Engine
    Kiitoksia runsaasti vastauksista, elämisen tuskaa eivät vain
    kauheasti vähentäneet.
    Edelleenkään en ymmärrä miksi pitäisi ostaa edestakainen matka ja
    jättää tulomatka käyttämättä. Nettiä osaan käyttää ja hintoja hakea !
    Liput maksaa aina pohojosesta vähän enemmän kuin Hikistä !
    Ajokokemus riittää mopon kotiin ajamiseen.....
    Täytyy taistella, ettei tarttis rekkaan laittaa vaan pääsis
    ajamalla kotiin !
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    mulla ei oo kokemusta kuin saksasta hakemisesta ja kyllä siinäkin se paperityö on se mitä ei halua muistella kuin öluen ääressä. mutta se ajomatka kruunaa koko jutun. mieti - ostat pyörän ja kotimatkalla Nurnburgringin kautta... !!! tässä tapauksessa tietysti käynti Italialaisella radalla kuuluisi asiaan...

(vaatii tietysti siviilirohkeutta luottaa "tuntemattomaan pyörään" radalla, mutta pakkoko on vetää suonet pullollaan adrenaliinia)

lentäminen on se helpoin osuus, paperityöt vaativat tuskallisen valmistelun saksassakin ja paluulippu on kätevä jos ostos sattuu olemaan -einiinajokelpoinensittenkään-

mutta hei positiivisella asenteella otat ensin selvää rekisteröinnin ja liikennevakuuttamisen kiemuroista ja siitä se lähtee !
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta!

Minä vain olin luullut, että Italiassa pyörät (niin kuin autot) ovat kalliita käytettyinä, ainakin verrattuina muutamaan muuhun keskisen Euroopan maahan. Hyvä jos olin väärässä. Ehkä ostan sinne toisen pyörän varalle - lentämällä lyhyillä lomilla käydessä pääsisi sitten nautiskelemaan.

Pari riskiä tuli heti alkuun mieleen - olet varmaan jo miettynytkin näitä:
    Ymmärsin että olet jo valinnut pyörän. Paikallisten kanssahan on hankaluutena etteivät puhu enklantia. Italiaa tai (alueesta riippuen) saksaa/ranskaa puhuvalle tuosta ei ole haittaa. Ja aina siellä toimeen on tultu, vaikkei yhteisiä kieliä löytyisikään. Ovat ystävällisiä ja vieraanvaraisia ihmisiä.
    Jos pyörä ei olisi kunnossa, seuraisi tietenkin onkelmia pitkällä paluumatkalla. Ymmärsin että tällä kertaa ei sellainen ole todennäköistä.
    Huijareita on joka maassa. Näkyy niitä olevan tällä foorumillakin, ja silti olet tänne uskaltanut. Joten ei sekään ole sen kummoisempi riski.
    Italian lainsäädännöstä kai yritit kysellä? En sitä tunne kovin hyvin, mutta jos sinulla on paikallinen apuna, niin varmasti kaikki hoituu - italialaiseen tapaan viimeistään seuraavana päivänä. Ei kai sitä kukaan lomalle viitisikään kiirehtimään mennä?
    Ja ehdottomasti kannattaa pyörä ajamalla kotiin tuoda - siis olettaen että se kestää matkan. Kuka nyt niin hölmö olisi että ensin rahtina kuskaisi Suomeen, ja sitten sen täältä ajaisi takaisin Alpeille?

Vai ostitko uuden pyörän? Siinä tapauksessa voin vain onnitella *

[EDIT:] Ja sen paluulipun voi ostaa sitten sieltä paikanpäältä - jos siis sellasita kuitenkin tarvitsisi. Ei se Internetti mikään suomalainen keksintö ole.

Entäpä jos antaakin olla sen pyörän edellisen omistajan nimissä ja rekisteröi vasta täällä itselleen? Tekee vain kauppakirjan siitä. Saako sitä noin edes maahan?
    jamaha 02 --> riumppi 11

Blue's brother
    Lainaa (mpuputti @ Helmi. 14 2007,00:25) kirjoitti
    Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta!

Minä vain olin luullut, että Italiassa pyörät (niin kuin autot) ovat kalliita käytettyinä, ainakin verrattuina muutamaan muuhun keskisen Euroopan maahan. Hyvä jos olin väärässä.
    Italiassa on itse asiassa käytetyt halpoja verratuna moneen muuhun maahan. Varsinkin käytetyt isot autot. Tosin 100tkm Italiassa vastaa usein 200-300tkm Suomessa tekniikan osalta..

Esim. Volvoja tuodaan pirusti juuri Italiasta.

hampuusimopo, jos tarvitset kielentulkintaa täällä suomessa johonkin, niin vaimo varmaan kääntää mielellään kun et romaania (tai romania) lähetä..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Ei mitään jahkausta, pikkujuttuhan toi on. Ja vielä hauska. Ite ajoin aikanaan FZR:än Hampurista tukholmaan, ihan kylmiltään. Euroopassa on tiet hyviä ja lennot halpoja.

ps. ryanair lentää tukholmasta milanoon, seassa tosi halpoja (7€) . Laivalla vaan tukholmaan ja siitä sitten.
    "For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
    -Citigroup Global Markets, 2010
    Hyvältä idealta ajaminen minusta kuulostaa, olettaen että sinulla on tosiaan jo ennestään ajokokemusta, tuossa on kuitenkin jo aika paljon ajamista. Samaten aikaa kannattaa varata reissuun. Itse ostin ensimmäisen moottoripyöräni Lybekistä, ja ajamallahan se tietysti piti pois tuoda. Teimme niin, että lähdimme heti kun kesäloma alkoi (4 viikkoa), joten aikataulun suhteen ei ollut mitään paniikkia. Se oli tosiaan sellainen yhdistetty loma/hyöty matka, reissu kesti viikon, josta kolme viimeistä päivää ihan puhdasta lomalua ja pyörään tutustumista. Se on mahtava tunne kun kaupat on tehty, ja pääset ajelemaan hienoja saksalaisia pikkuteitä maisemista jne nauttien.
    Italiassa olen Roomassa käynyt pari vuotta sitten, ja sielläkään ei englantia kovin hyvin puhuttu. Jos kaupat tehdään jossain pienellä? paikkakunnalla, voi tosiaan tulla vähän kieliongelmia. Mutta aina sitä on reissuissa pärjätty, vaikkei yhteistä kieltä olisi löytynytkään. Niinkuin joku sanoi, italialaisille ihmisille aikataulujen noudattamatta jättäminen on yleistä, ja kaikki toiminta on vähän sellaista suurpiirteistä.
    Italian liikennekulttuuri on sitten tosi kaaottista.
    Saksassa edullista yöpyä ETAP1/ Formule hotelleissa!
    *** Triumph Speed Triple ***
    * Ex. Honda CBR 600 *
    kyllä kuulostaa mehukkaalta ajaa pyörällä italiaanosta tännepäin maailmaa tuollanen pyörä. Ja saksaan nurburingille heittää parikierrosta ois kyllä mukava kokemus ja matka
    600rr
    Mä lähen mukaan! Olen tossa ja agustoja ebaysta huudellut mutta todellakin englannin kielen osaamisen puute on ollut neuvottelu esteistä pahin. Pidä ainakin palsta ajan tasalla kävitpä sen vaikka sitten kärrillä hakemassa. Mulle ainakin on varmasti apua jatkossa...
    hieno homma minkälaisen ducen hommasit ja mitä kautta löyty(liikkeestä)?
    parhaiten saat tietoa Italian suurlähetystön kautta ,
    Italian rekisteröinti ja maastavienti säännöistä.

Kiitoksia paljon viesteistä. Ajokokemusta löytyy 4 mopon
    verran Saksasta tuotuna, kaukaisin Munchenin takaa. Muut mopo lomareissut ja ajot päälle. Eihän tuolta
    mopon luota tule kotiin hädintuskin 3000 km suorinta tietä ;)
    Ja Kaunis Vaimoni haluaa mukaan, Ihana Nainen !

Kaveri Italiassa on ns. päämies eli olemme yhteydessä
    viikottain, kylläkin englanniksi.

Mopo on Ducati 4 ST -99 ja niin vähän ajettu, että en kehtaa kertoa, ette usko kuitenkaan. Tosin mopo on Ducatin merkkiliikkeestä ja kaveri asuu 4 km liikkeestä, tunsi omistajan,
    kävi katsomassa mopon ja sanoi sen olevan niinkuin pitääkin
    ja sekä liike että entinen omistaja antavat takuut kilometreille.

Hyvä neuvo on kysyä asiaa Italian suurlähetystöstä, sinne lähtee
    viesti seuraavaksi, miten ei itsellä lamppu syttynyt

Pidän ketjun ajantasalla mitä tapahtuu ja laitan liikkeen yhteystiedot aikanaan jos kaikki pelittää hyvin !

Edelleen otan hyviä neuvoja vastaan, vihjeen sain mm. että
    vie mopo pakun kyydissä Itävalta/Saksa, ota siirtokilvet
    sieltä ja aja kotiin. Hyvä vaihtoehto jos onnistuis !
    Olen itse pohtinut tuota samaa asiaa, kun olen muutaman pyörän sieltä Italiasta tuonut.

Paikallisen pyöräkauppiaan mielestä ongelmana vaan on, että siirtokilpisysteemiä Saksan malliin Italiassa ei ilmeisesti tunneta. Myytävät pyörät ainakin kaupoissa on poistettu rekisteristä.

Luigin mukaan vakuutuksetkin on henkilökohtaisia, joten siinä mielessä on aika vaikea järjestää hommaa niin, että voisi jättää pyörän edellisen omistajan nimiin ja ajaa sen pois sieltä. Tosin Suomalaisesta yhtiöstä kyllä saa vakuutuksen, kun on alustanumero tiedossa.

Ottaen huomioon edellämainitut seikat ja sen tosiasian, että se rahti on paljon halvempi vaihtoehto, olen itse päätynyt olemaan yrittämättä tuota ajamalla tuomista.

Saksasta jos pyörää hakisin, niin tuo ajaminen on varmasti ihan varteenotettava vaihtoehto.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Tais olla alfa minkä hankinnasta tekivät tohon tuulilasiin jutun. Hämärästi muistan et ei ihan helppo ja halpa juttu ollut kun siinä oli just noita rekisteröinti ja vakuutus hässäköitä. Katon jos löytäis sen jutun siinä kun oli aika hyvin kaikki kerrottu mitä tarvi jotta sai auton matkaan sieltä samat lienee pätee pyöriinkin.
    moro. mun tarjous on edelleen voimassa, siis maksat lennon niin haen sulle sen pyörän

T: et arvaa kuka
    Oikeastaan turha tuommoisia ulkomaan matkoja on pelätä. Neuvottele asiat etukäteen sähköpostilla ja puhelimella. Jos se sitten on paikan päällä niin kuin piti, niin eiköhän se kauppa perillä aika äkkiä luonnu. Jos vielä myyjä on paikallinen kauppias, niis varmasti saat apua siirtokilvissä ja vakuutuksissa. Ihan samanlaisia ihmisiä ne siellä on pääasiassa.
    Dixi et animam levavi
    Moro Asamoah !

Varmaankin olet Porin Ässä, valkoiset ja vikkelät syö ässiä
    iltapalana ?
    Polkupyöräilijöitä en Porista tunne, muutaman muun kylläkin,
    yhden nätin, pari susirumaa.....
    Moro ek@

Pelko on rohkeuden kanssa hengissä pysymisen ehtoja.
    Tästä ketjusta alkaa vähitellen selvitä faktoja !
    Esim. Italia ei tunne samanlaista siirtokilpi ja vakuutusjuttua
    kuin Saksa.
    Samoin että pyörät myydään ilman kilpiä.

Minulla on terveellinen pelko että olen Italiassa hatarien
    tietojen kanssa ja vaikka kaikki onnistuisikin, niin onnistumiselle
    kertyy hintaa puolet lisää. Silloin tulee liian kallis loma.

Italia on vielä siitä ihana maa että käytäntö jopa viranomaisilla ja vakuutusyhtiöillä saattaa vaihdella onko hyvä vai huono päivä.
    Tästä on jo työn puolesta kokemusta.

Siinä olet oikeassa että Italiassa, vaikka onkin EU-maa varma on varmaa vasta paikanpäällä.
    Meidän pitäisi saada tänne Suomeenkin vähän Italian meininkiä !
  30.  
    "Mopo on Ducati 4 ST -99 ja niin vähän ajettu, että en kehtaa kertoa, ette usko kuitenkaan "
    Kannattaa muistaa että jos ajettu alle 6000 km ,
    joudut maksamaan alv:n myös kauppahinnasta.
    Mutta jos aiot tuoda ajamalla niin eiköhän tuokin vaatimus täyty. Eli hauskaa matkaa ja onnea .
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen