Onpi viimeaikona alkanut ilmentyä kaikenlaista pientä kun on yrittänyt lähteä liikkeelle vuoden vanhalla LT:llä:
- keskuslukko ja hälytin ei mene pois päältä -> ratkaisuna laukaista hälytin jonka jälkeen se jotenkin *resetoi* itsensä ja alkaa toimia
- akku tyhjenee mystisesti ja saa vähän väliä käynnistää kaapeleilla -> ei oikein uskalla enää pitää keskuslukkoa päällä kun jos virtaa ei ole ei sitä saa auki -> ei saa virtaa akkuun!
- kerran ei radio mennyt päälle, ilmoitti vain että 'No Radio' -> lääkkeenä oli akku irti, odotus ja takaisin kiinni (Eikös tämä ole tietokoneista tuttu liike...). Samalla kuului myös hiljaista kohinaa kaiuttimista, joka ilmeisesti kerran on nyt syönyt akun tyhjäksi vaikka virta oli poissa pyörästä.
Onko muilla kokemuksia vastaavista? Onko jotain johon takuuna (pystyvät) tekemään jotain vai onko tämä vain pyörän *feature*?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Eikös tuo nyt ole selkeästi merkki siitä, että (oma arvaus - hälytin) joku sähkölaite imee akkua tyhjäksi seisonnan aikana. Itse alkaisin selvittää ongelmaa lyömällä yleismittarin kiinni akkuun (paljonko kuluttaa virtaa seisonnan aikana). Jos näkyy, että mehua menee, niin alkaisin eristää virtapiirejä viallisen/vuotavan löytämiseksi.
Mutta - tuossahan on takuu. Vie liikkeeseen, ruinaa sijaispyörä ja sano, että tulet hakemaan kun toimii![]()
<p>2002-2014</p>
Juu, kovasti kävin juttelemassa Mototripissä aiheesta ja ohje oli että R.M. Heinolle... ovat kuulemma yhden tällaisen kappaleen korjanneet (viime vuonna?) ja myyty eteenpäin vähän samoilla ohjeilla.
No, nyt on aika sinne varattuna, saapi nähdä löytävätkö mitään.
Tuosta 'No Radio' jutusta löytyi täältä vinkki
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Heh - Vai neuvoo Mototrip Heinolle!![]()
![]()
<p>2002-2014</p>
Näinpäs pääsi käymään... olisi kyllä mielenkiintoista kuulla siltä onnelliselta joka LT:sä on Heinolta ostanut että kuinka on pelittänyt... tuliko se ikinä oikeasti kuntoon...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Juu, kovasti kävin juttelemassa Mototripissä aiheesta ja ohje oli että R.M. Heinolle... ovat kuulemma yhden tällaisen kappaleen korjanneet (viime vuonna?) ja myyty eteenpäin vähän samoilla ohjeilla.
No jo on ***Täytyy muistaa kun/jos vikaa omaan pyörään tulee, ettei turhaan koukkaa Mototripin kautta.
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
tuon nyt tietysti voi ymmärtää monella tavalla: eivät toisaalta olleet niin tyhmiä että olisivat alkaneet yrittää korjata jotain sellaista mistä ei tietoa sillä hetkellä ole vaan ohjaavat tahon pakeille joka niitä on aikaisemminkin tehneet.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Asiaanhan saattaa vaikuttaa se, että taannoin kun Heino Espoossa aloitti, niin onnistuivat huoltoonsa rekrytoimaan MotoTripin huollon "ykkösukon", Guy Wikströmin. Mies kai on aika tunnettu Puimuri-tietäjä/huoltaja.
<p>2002-2014</p>
Totta puhut, jos vaihtoehtona oli tripissä tarjota muutaman viikon vianetsintäseisokkia **(iaj @ Touko. 16 2007,20:08) kirjoitti
*Silti ihmettelen. Eikö tripissä toimi huolto Wikströmin lähdön jälkeen lainkaan *
![]()
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.