oon skujannu prätkillä vuodesta -79 JA HENGISSÄ(seku @ Touko. 17 2007,16:33) kirjoitti
entäs sinä kun oot ajannu liki kolkytvuotta?
-Hakki-
jos ajaminen olisi mukavaa tai edes järkevää, eihän se olis enää kivaa.
Eikai se tutka ketään tapa(H4KKI @ Touko. 17 2007,16:40) kirjoitti
Mites, ootko H4KKI ylinopeussakkoja koskaan saanut?
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
jess, oppirahat maksanu ja edelleen ajelen "sakkorajalla"(TeeVee @ Touko. 17 2007,16:42) kirjoitti
-Hakki-
jos ajaminen olisi mukavaa tai edes järkevää, eihän se olis enää kivaa.
Jos lukisit alusta asti,niin huomaisit etten ole mitään tuonsuuntaista esittänytkään...(lippa @ Touko. 17 2007,16:05) kirjoitti
![]()
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Mikäs äijiä jurppii? Vähän joka juttu alkaa menee kinasteluksi. Jokainen tablaa tyylillään ja se siitä. Kaikki vaan rata-ajopäiville paineita purkamaan. *
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Eihän kukaan täysijärkinen halua olla motoristi. Kaikki aatteellinen toiminta on perseestä. Mopolla ajellaan koska se on hauskaa, eikä minkään aatteen takia.(seku @ Touko. 17 2007,16:33) kirjoitti
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
Hieman samoilla linjoilla olen.(H4KKI @ Touko. 17 2007,16:27) kirjoitti
Laki on tehty noudatettavaksi vaikka se joskus tuntuukin turhalta.
En ole mikään pulmunen, mutta yleensä otan tietoisen riskin ajamalla hieman reippaammin ku tilaa on.En koskaan taajamissa tms.Mielestäni en ole syylistynyt koskaan liikenteen vaarantamiseen.
Mutta kun rikon nopeusrajoitusta tms kannan vastuun itse. En odota muilta apuja siihen etten "kärähtäisi"
Hieman kummeksun aiheen aloittajan asennetta. Poliisi tekee vain työtään. Olisimmeko onnellisimpia jos poliisia ja nopeusvalvontaa ei olisi?
Ajattelemisen aihetta...
Jos koetaan hyväksyttäväksi esim. tutkasta varoittaminen niin mihin sitten vedetään raja lain kunnioittamisessa? Kuka olisi valmis vaikeuttamaan poliisin työtä kun he etsivät murhaajaa, raiskaajaa, pedofiilia jne.
En kannata mitään ilmiantolinjaa, mutta en suojeluaakaan.
Eli nauttikaamme me kesästä ja mopoilusta. Jätetään liikenteen valvonta poliisin tehtäväksi ja keskitytään siihen, että olemme esimerkillisiä liikenteessä ja pidämme omalta osalta ja samalla kaikkien muittenkin motoristien mainetta korkealla.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Ainahan tämmönen ketju menee *jauhamiseksi
Alunperin ketjun aloittaja, (jos oikein ymmärsin) tarkoitti ehkäpä (myös) tilannetta johon varmasti kaikki tälläkin foorumilla (voivat) joskus joutua autolla&mopolla;
100 alue muuttuu 80 hiljaisella pätkällä keskellä ei mitään ja jostain syystä sulla on sitten 110 tutkan osuessa kohdalle![]()
V*tunmoinen rikos kirjataan taas pöytäkirjaan ja ainakin meitsin tuloilla v*tun iso sakko
*
SIIS JEESAAN KANSSAKULKIJOITA VÄLTTÄMÄÄN TÄLLAISET*
![]()
![]()
FJR 1300 ABS PC III
Liikenteen valvonnassa tapahtuu vaan paljon semmoista että jokainen ymmärtää että rahaahan tässä kerätään. Esim. ohituskaistan päässä oleva tutka tai poliisi joka lappua kirjoittaessaan mainitsee että ei tässä mitään vaaraa aiheutettu, laki nyt vaan on tämmönen.(Tuppervaari @ Touko. 17 2007,19:33) kirjoitti
Kyllä lakia Suomessa kunnioitetaan, mutta täytyy siinä laissa olla myös jonkunlainen tolkku eli pitää ymmärtää mitä väärää nyt tuli tehtyä. Jos perusteluna on vain että tämä on laki, ei muuta järkevää perustetta, niin ajattelukykyisesnä olentona ihminen ei toimi sen (ehkä) järjettömän lain mukaan.
Niin ja vedetään vielä Albania-kortti: siellä oli kiellettyä kuunnella länsimaisia radioasemia, kärystä seurasi työpaikan menetys yms. Kun laki määrää niin on sokeasti sitä toteltava vai onko sittenkään jos järki sanoo muuta?
Se on tämä suomalainen <s>liikennekulttuuri</s>, korjaan nettikulttuuri tämmöistä.(2jorma2 @ Touko. 17 2007,18:00) kirjoitti
![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Mä ainakin varoittelen kaikkia motoristeja jotka tulee vastaan jos tiedän että koppalakit on tulossa heidän eteensä.Oli sitten puhallus tai tutka hommat.
Mut kotiloille en näytä ku![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Anteeksi nytten.(ysi-ärrä @ Touko. 18 2007,08:57) kirjoitti
Hyväksyt siis sen että motristi kaverisi ajaa kännissä.
Ajattele mimmoisen karhunpalveluksen teet harrastuksellemme jos samainen kamusi ajaa jonkun ylitse kännis.Kauhulla ajattelen sitä herkuttelua iltapäivälehtien otsikoissa.
Harrastuksemme on toistaiseksi melko vapaata.Ei vuosi katsatuksia tms.
Vapauteen liittyy myös vastuu. Ja se on meillä itsellämme. Omista toimistamme johtuu melko pitkä'lle kuinka suuri yleisö ts. päättäjät suhtautuvat harrastukseemme.
Motoristit ovat aina kuuluneet liikenteen herrasmiehiin ja tietenkin naisiiin. Meistä ja asenteista riippuu kuinka tulevaisuudessa.
Tätä kannattaa miettiä heti ekan pyörän hankittua.![]()
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Samaa mieltä olen tuossa asiassa.(Sepou @ Touko. 17 2007,20:23) kirjoitti
Valitettavasti tätä tapahtuu kans. Enkä liioin ymmärrä sitä.
En ymmärrä tutkaa tyhjällä motarilla. Se valvonta on pois silloin taajamasta.
Poliisin työ vaatii paljon. Arvostuksen ja kunnioitusen säilyttäminen yhtenä.
Tälläiset perustelut eivät riitä asialle. Kyseessä on oma kiusanteko ja pikkusieluisuus.
Järjen käyttö ei ole poliisiltakaan kielletty.Valitettavasti se vain unohtuu joskus.
Asiassa on muuten aika paljon alueellisia eroja suomessa liikuttaessa...
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Joka ainoaa mopoilijaa ja autoa tutkasta varoitan, aivan varmasti.
Kuuluu mielestäni hyviin ajotapoihin. Joka on kanssani eri mieltä,
aivan sama. Itse teen kuten parhaaksi näen.
On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
Noista rekkakuskeista vaan.Aikoinaan kun rekoissa ei ollut nopeudenrajoittimia.Rekka saattoi kulkea jopa 120 Km/h.Silloin(adrenaliini @ Touko. 16 2007,11:02) kirjoitti
oli yleinen merkki tutkasta.Heiluta vasenta kättä peukalo pystyssä tuulilasia vasten.Moni ymmärsi sen,ja sakoilta säästyttiin.Tänä keväänä.Kehä kolmosella vastaan tuli pyörä joka näytti samaa merkkiä ja vielä näytti kädellä alaspäin. Ei kuitenkaan tuulilasia vastaan.Eli löysää ja,taas säästyin sakoilta!Ei se aina ei ole perkkä tervehdys.Kantsii katsoa mitä kaveri näyttää.Ei kuitenkaan fingeriä.Kuitenkin kaikki rekkakuskit eivät ole juoppoja jotka varoittavat puhallin konserteista.Valomerkein.![]()
Tämä asenne kuvaa juuri sitä viidakon ykä meininkiä.(Decies @ Touko. 18 2007,17:49) kirjoitti
Tärkein asia mielestäni on liikuttaessa moottoripyörällä on se että:
Tee mitä teet, et edusta itseäsi vaan reilua sataa tuhatta motoristia.
Kypärä päässä olet vain motoristi, autolla liikkuessa taasen sinut voi jo yksilöidä joksikin henkilöksi.
En halua osittaa ketään sormella, mutta yksinkertaisesti sanottuna kusipäisyys on lisääntynyt huomattavasti tämän harrastuksen parissa.
Ja lehdistö osaa tarttua jokaiseen aiheeseen. Nykyisin ovat saaneet jo luotua käsitteen "rikollinen moottoripyörä järjestö". Tähän samoiseen lauseeseen tavis niputtaa kaikki HD-harrastajat vaikka me tiedämme ettei näillä ole mitään tekemistä keskenään.
Onneksi useimmat ymmärtävät nämä asiat vuosien jälkeen. [B]
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Just tossa 25 min sitten seisoi Tekniikan Maailma - 50 Läntisen Valkoisenlähteentien sivussa olevalla kevyenliikenteen tiellä ( Vantaalla ). Näytti estävän polkupyöräilijöiden vapaata ajamista.
Kukaan ei vilkutellut valoja varoitukseksi, enkä itsekään toisille. Kyseisellä tiellä 60 km/h rajoitus ja joka viikko lehdissä juttuja kuinka taas joku ajanut 124 km/h tai jotain vastaavaa.
Niin kauan kun näitä k*sipäitä liikenteessä riittää niin ei ainakaan minulta lähde minkäänlaista varoitusmerkkiä Poliisin olosta lähellä.
Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
No voi herranen aika(Tuppervaari @ Touko. 18 2007,17:18) kirjoitti
Mä vaan totesin että mä ainakin ilmoitan ja varoitan kaikkia motoristejä jotka tulee mua vastaan ja ovat menossa koppalakkien rysään.
Ja kotiloa en.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Jaa, täällä on aloittelijoitakin mukana.(H4KKI @ Touko. 17 2007,16:40) kirjoitti
Mä maksoin viimevuonna n. 9000 Euron edestä liikennesakkoja, pari vuotta aiemmin napsahti hippu päälle 18tEuroa kerralla...
Ei se vauhti niinkään, mutta ne tulot!! (en muuten "kitise" niistä rahoista koskaan)
Siksi varoitan aina vastaantulijaa ratsista ja kaikesta muustakin "mönjästä" mitä tiellä ja tienlaidoissa on...
Jos tuntuu, että haluaa parantaa liikennettä, niin aina on helppoa aloittaa vessassa käydessään. Katsoo vaan peiliin ja päättää noudattaa kaikkia sääntöjä.. heh... Tosin mä en siihen pysty/ei kiinnosta niin paljoa...
Tää on oikeeta paskanjauhantaa!!![]()
Menee kinaamiseksi, mutta menkööt.(ysi-ärrä @ Touko. 18 2007,08:57) kirjoitti
Tuo puhallus hommat sai minut kommentoimaan.
Minä en hyväksy kännissä ajelua. Se joka varoittelee esim. puhallushommista hyväksyy sen että kaasuissa voi ajaa.
Sanan ja mielipiteen vapaus on olemassa ja se on hyvä.
Mutta valitettavasti kaikki mielipiteet eivät ole kovin ylentäviä.
Helppoa on huutaa vahingon tapahduttua päitä vadille.Vaikeampaa on yrittää omalta osalta estää niitä.
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
ei se sakko ole sen suurempi sun tuloillas moisesta tyhmyydestä, kuin mun tuloillakaan.(varaeero @ Touko. 17 2007,20:01) kirjoitti
Ainoastaan jokun tulottoman sakko voi olla kohtuuton koska hänen päiväsakkojensa määrä oikeuttaisi esim. 70 eur sakkoihin, mutta siitä annetaan kuitenkin vähintään rikesakko joka on suurempi rikkeentekijän maksukykyyn nähden.
En ymmärrä miksi suomalaista sakotuskäytäntöä haukutaan jatkuvasti. Sehän perustuu ainoastaan siihen mikä on rikkeen tehneen maksukyky. Harvoja asioita jotka koskee samalla tavalla niin rikkaisiin kuin meihin köyhiinkin.
Suomalaisen sakotuskäytännön ideana ei ole hinnoitella rikkeitä vaan saada ihmiset tajuamaan se että määrätty hölmöily vie määrätyn osan tuloista.
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
itelläni on tapana vilkuttaa pitkiä vastaan tuleville mopoilijoille jos tiedän että kohta vastustaja mittaa
- CBF600S = starttimoottori -
En ole tästä samaa mieltä. Minun tienaama euro olisi muka jotenkin arvottomampi kuin kaverin tienaama euro ja minun pitää sen takia maksaa enemmän *(Tuppervaari @ Touko. 18 2007,20:33) kirjoitti
Tää on oikein sosialistien kuningasajatus eli jos joku on elämässään ollut ahkera ja onnistunut luomaan itselleen paremmat tulot kuin laiska kaverinsa vieressä, tottakai sitä pitää rokottaa !!
Jos tällä tavalla ajatellaan, pitäisi myös vankeustuomiot olla eri pituisia:
- sille joka kestää vankilaa helpommin pitäisi antaa enemmän koska hän ei muuten kärsi yhtä paljon kuin se joka ei kestä vankilaa niin hyvin
Samoin ruoskaa pitää antaa enemmän sille jolla on paksumpi nahka, eihän se muuten kärsi yhtä paljon kuin herkempinahkainen kaverinsa !
==> *
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Tästä saisi piiitkän keskustelun aikaiseksi. On niin monta tapaa ajatella, kuin mitä on ajattelijoitakin.(hondamania @ Touko. 18 2007,21:26) kirjoitti
Esimerkiksi miksi jonkun rikkeen jälkeen pitää ensinnäkään maksaa valtiolle rahaa? Miksi valtion pitää siitä saada rahaa, jos joku on ajanut liikennesääntöjä vastaan?
Olisiko huono homma se, että sakon sijasta tulisi vaikka virhepisteitä ja kun niitä olisi kertynyt tarvittava määrä, niin lähtisi kortti pois. Ja jos ajaisi kortittomana, niin takavarikoitaisiin ajoneuvo valtiolle.
Yksi vaihtoehto olisi se, että joutuisi tekemään töitä rikkeen jälkeen.
Tuloihin perustuva sakotusjärjestelmä ei liene sen suurempi "vääryys" kuin progressiivinen verotus palkkatuloja kohtaan.
Yhtä hyvin voidaan ihmetellä, että miksi ihmeessä maksan enemmän veroja siitä hyvästä, että tienaan enemmän.
edit:kirivirheitä
Moto Guzzi Norge
"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
-Tove Jansson
Ei se varmaan reilua olekaan tuolta kantilta ajateltuna,samanarvoisia eurot ovat,mutta toiselle se silti saattaa olla arvokkaampi ja hankalampi hankkia,saattaahan olla että sillä köyhallä on se yksi euro koka oli varattu kaalisoppaan,tulee kohtuuton rangaistus jos viedään soppa suusta,sillä parempituloisellehan jää sitä sopparahaa kuitenkin?(hondamania @ Touko. 18 2007,21:26) kirjoitti
On se kuitenkin hyvä ettei sakkolapussa lue summan kohdalla että`kaikki`.
Ja sitten siihen ahkeruuteen... mitäs luulet siivoojatätin joka painaa 3vuorotyötä,maksaa vuokran,elättää lapset ja koittaa vielä saada maksettua laskut,mitäs luulet hänen miettivän jos sanot häntä laiskaksi??
Ja nyt kysyn että kuinka vitun ahkera poika oli tuo wahlroos??
Sanotko sinä että on ahkeruudella tienannut rahansa?
Taitaa kutenkin olla pelaamisesta tämä elämä kiinni suurimmaksi osaksi,ei ahkeruudesta.
Katso kun täällä maailmassa on vain rajallinen määrä leipää mutta rajattomasti nälkäisiä suita,niin jos yksi ottaa 90% ja loput miljardi hemmoa jakaa lopun 10%,niin on kait se saatanan selvä että riita siitä tulee.
Katsohan,jos on köyhä niin pitää totuttautua ettei ole joka päivä lihaa pöydässä, ja jos taas on vitun rikas,pitää miettiä ennen kuin painaa kaasuaon tämä elämä raskasta
![]()
hallelujaaaa
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Olet ymmärtänyt marssijärjestyksen väärin. Kriminaalilta otetaan rahaa pois ja siten on kriminaalilla vähemmän rahaa käyttää iloihin ja tulee paha mieli omista teoista. Tämän pitäisi aiheuttaa oppimisreaktio, jonka lopputuloksena ennemmin tai myöhemmin oppii toimimaan siten, että rahapussi ei kevene eikä harrastustoiminta kärsi rahanpuutteesta eikä siis oman onnen määrä laske. Vrt. Pavlovin koirat.(rauman @ Touko. 18 2007,21:40) kirjoitti
Paremman sijoituspaikan puutteessa on eduskunnassa päätetty sijoittaa sakkorahat valtion kassaan. Kun tuo valtion saama tulo on jatkuva hämmennyksen ja spekulaation aihe, niin olen useampaan otteeseen tarjonnut omaa tilinumeroani ihan ilmaiseksi tähän käyttöön. Ei vaan ole kelvannut.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Kyllä minä prutkuja yritän varoitella, jos tutka on. Ja autojakin.Puhallusratsia erikseen ja ainakin mun ajoillani harvinaisempi. Puhallusratsioita enemmän kaupunkiseudulla kuten kerran keskiyöllä Haukilahdessa. Kesämökkireitit sunnuntaiaamuna erikseen.(Jassu @ Touko. 16 2007,09:19) kirjoitti
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Tarkoitatko sitä, että Pavlovin koirat ei olleet onnellisia? Vai oliko niillä onnen määrä laskenut, vai...?(NOx @ Touko. 19 2007,00:16) kirjoitti
edit: 500. viesti täyteen. Eikä yhdessäkään asiaa.
Moto Guzzi Norge
"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
-Tove Jansson
Se on vaari sellanen juttu nyt että viidakon ykä on kyllä kaukana(Tuppervaari @ Touko. 18 2007,18:40) kirjoitti
tästä touhusta. Oon itse elämän varrella oppinut myös itse arvioimaan
asioita, onneksi useimmat meistä sen taidon osaavat...
Ois se vaan surkeeta mennä vaaliuurnille kun ei osaa itse nähdä
kuka omasta mielestään ois äänen ansainnu.
Ps. puhallutusratsia on asia erikseen, tutkan ja puhallutuksen eron
nyt huomaa jokainen joka kiinnittää huomioonsa muuallekkin kun
edessä ajavan auton puskuriin.
On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä