http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/26qg...an-kolari.html
Niin sitten matkan lopun häämöttäessä kotimaata kohden , matkalla Rostockiin, ajoi auto hanuriini Berliinissä 4.8. Meikä lensi suoraan kerien kunnon ilmalennon jonka aikana ehdin todeta kolme ajatusta:
"Nyt sitten hallittu alastulo", " Jahas, kypärä kolahti asfalttiin" ja "Nyt kontaten kauemmaksi jos tulee romua niskaan".
Juusi ostettu nahkainen potkupuku suojasi niin ettei tullut mustelmaakaan. HJCn kypärä kolahti täysillä mutta päässä ei tuntunut mitään, taidan ostaa samaa merkkiä uudenkin. *
Auton vauriot ovat keskellä konepeltiä ja jäähdytinnesteet valui ulos.
Meikän moposta meni takaosa, oikea kylki ja edestä mittarit ja valo.
Ekana paikalle jäi sattumalta ohi ajanut 112 auto. Tämä kuski odotteli siinä meidän kanssa tunnin verran kunnes poliisi saapui.
Lääkärikin kävi paikalla kysymässä vointiani. Kielitaito oli vähän niin ja näin Polizeilla. Auton kuski oli sitä mieltä että vika oli meikäläisen , joten katsotaan nyt mikä on lopputulos.
Pyörä jäi sinne kadun varteen, paikallinen hinausliike hakikin sen suht pian. Itse jatkoin taksilla Rostockiin ja ehdinkin hyvin laivaan. Muu seurue, WIMA rallista noin 20 naista, oli siellä pyörineen valmiina, meikä pääsi rekan kyydissä lähtöselvityksen läpi.
Honda CBR 1000, Magna 1100 Kawa ZR7s, BT1100, XJR1300,Triumph Speedmaster 900
Varmasti harmittaa, kun juuri on loppusuora häämöttämässä onnistuneesta kokoontumisajosta! Onnea oli matkassa, ettei käynyt pahemmin. Minkälaisessa tilanteessa tuo peräänajo oikein tapahtui? Tervehtii uusi wimalainen
!
Aikuinen nainen nexusti
hyvä ettei vahinkoja sattunut kuljettajalle.muovia ja metallia saa aina lisää. ikäviä juttuja, jos sattuu ulkomailla kolari. hankala selvittää asioita jälkikäteen jos ongelmia tulee korvausvelvollisuudesta yms..
Kahvankääntäjä
Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
hurjankuuloinen tilanne...onneksi ei vakavempaa ,kun tosiaan henkikultaa ei rahalla saa..
no voe helevettiläinen... *onneksi henkisiä kolhuja kummempia ei sattunut... *
uutta mopoa alle heti kun mahdollista!
edit: linkki kuviin...
-Yamaha YZF600R Thundercat-
Ajokammo alkoi kolkutella jopa kotilon ratissa. Eilen menin liikkeeseen ja otin alle Kawa 1000Z pienelle lenkille. Pelotus loppui, hyvä hyvä *. Samalla huomasin että Kultsi XJR-1300 oli saakelin paljon painavampi ja sitä saa aina vääntää otsa hiessä. En olleskaan tykkää pahaa jos lunastavat sen. Uusi *
rakkaus tekisikin nyt hyvää vaikkapa sitten
uuden mopon muodossa *
Perusteliko mitenkään kantaansa kun hän se kuitenki tuuppasi ilmeisesti päälle.(Ampparix @ Elo. 08 2007,11:24) kirjoitti
Onneksi olet kirjoittamassa tätä juttua ja ei ole tilalla kynttiläketjua.
PS. Älä nyt ainakaan Kawaan vaihda sitä jammua vaikka lunastaisivatkin sen![]()
Huuh. Onneks ei käyny pahemmin![]()
premier
emeritus
Olin juuri vaihtanut kaistaa vasemmalle. Minua ennen hän oli päästänyt eteensä 2 pyörää, joten oletin että minäkin pääsen kun vilkku oli päällä. Olimme molemmat siis keskellä samaa kaistaa kun kolahti. En siis posauttanut kylkeen häntä kaistanvaihdossa. Äijä ajoi suoraan takarenkaaseen jarruttamatta, keskelle konepeltiä. Joten meikäläisen tajun mukaan vika on hänen mutta gynther oli toista mieltä.
Mopoja saa kaupasta, hyvä että itse säilyit ehjänä. HAA! Minulla on samanlainen nahkapuku! kiva kuulla että suojaa..![]()
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Onkos kuvissa kolmikaistainen autobahn? Siellä todellakin vasenta kaistaa ajetaan kovaa joten pitää olla tarkkana ettei kenenkään eteen päräytä. Hyvä että selvisit hengissä!
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Jotenkin epäilen että autobahnista saisi kääntyä vasemmalle vastaantulevien kaistojen yli(FixxaH @ Elo. 08 2007,14:30) kirjoitti
![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
No ei tuo ainakaan baana ole kun vasuriin tien yli pääsee kääntymään. Joku paikallinen rantatie...(FixxaH @ Elo. 08 2007,14:30) kirjoitti
Edit. muillekin tullut sama mieleen...
Se oli Berliinin esikaupunkia. Jokin lähiö. Nopeus jotain 60.
No ei sitten saatana! Jatkakaa![]()
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Kun kattelin kuvia ja luin noita juttuja ni aattelisin että se on kyllä autoilijan vika. Nimittäin olit jo vaihtanu kaistaa ja sitten vasta pamahti. Mutta emmä ny rupee selittään ku en mistään mitään tiiä![]()
Peräänajo on peräänajo.(Ampparix @ Elo. 08 2007,13:05) kirjoitti
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Onneksi oli hyvät varusteet! Olisiko autokuski sitten uhittelumielessä päättänyt olla jarruttamatta, ja sitten menikin överiksi. Onneksi ei kumminkaan pahemmin sattunut, tuuria matkassa.
Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
Kyllä se perään ajaja on normaalisti syyllinen.
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.
Lunastukseen meni. Vakuutustarkastaja-setä ottanee lähipäivinä yhteyttä. Mitäs nyt pitäis muistaa ottaa esille kun hintaa väännetään? Viikon vanha takarengas, kaatumaraudat, täydellinen huoltokirja... kaipaan vinkkejä miten taistella omasta osasta ja oikeudesta. Vai olenko sedän armoilla ja hän maksaa mitä maksaa? Voinko vaatia vastaavaa mopoa pihalle toimitettuna ja onko siinä onnistumisen mahdollisuutta? Sellaisen löysin kylläkin motopalstan kautta.
Kertokaa kokemuksista, pliis.
Käytännössä korvaus on se, minkä tarkastaja arvelee olevan pyörän käypä arvo. Tarkista vaikka Nettimotosta mitä vastaavista saman ikäisistä pyydetään. Niillä huitteilla se korvaus tullee olemaan, paitsi jos sulla on joku lunastusturva tai muu vastaava joka siihen vaikuttaa (kannattaa tarkistaa omat vakuutusehdot).(Ampparix @ Elo. 28 2007,20:15) kirjoitti
Varmimmat vastaukset näihinkin löytynevät omista vakuutusehdoista. Mut veikkaan että et.kirjoitti
Voit myös kysyä sitä kertakorvausta jos pidät pyörän itsellä, ja korjaat / korjautat sen itse. Mulla kun ei ole vaurioista tietoa niin en osaa sanoa kannattaisiko vai ei.
bandit600s --> zx6r --> zx10r --> gsxr 600 --> zx6rr --> nyttemmin tauolla
¤ttu, kirjoitin taas. Anteeksi. Mutku mul ei oo elämää...