Miksi suomessa ei enää anneta valomerkkiä,eli varoiteta poliisin ratsiasta tai tutkasta kuten vanhaan hyvään aikaan?
Tuolla muilla mailla kuten baltia ja venäjä,se on edelleen käytössä,ihmiset ovat ehkä yhtenäisempiä asiassa korrptioitunut miliisi vs.köyhä kansa?
Ja suomessa taas ollaan tultu niin sta..nan kateellisiksi ja vahingoniloisiksi että naureskellaan vastaantulevan vauhtia ja nautitaan tietoisuudesta että``kohta loppuu mulkku sun vauhtis tutkaan`??
Mitä on tapahtunut?
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Jos poliisi pitää ratsiaa, kyseessä on melko varmasti puhallutus. Terve menoa puhallutettavaksi, en vilkuta varoituksia.
Tutkat on yhä enemmän liikkuvia, jemmassa siviiliautoissa ja mopoissa. Paha noista on varoitella. Yhä harvemmin näkee sinivuokkoja tötterön kanssa pusikossa vaanimassa.
Toisekseen, ei paljon kiinnosta vastaantulijoiden nopeudet ohitustilanteita lukuunottamatta. Lähinnä tarkastan onko vastaantulijan ajolinja ristissä oman kanssa ja sitten taas katse horisonttiin.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Kyllä itse ainakin varoittelen tutkista, ainakin prätkäilijät saavat varoitukset ja normaalisti autoilijatkin. Selvästi sen näkee yleensä onko ratsia puhallutusta vai tutkaamista varten pykätty...(adrenaliini @ Touko. 16 2007,08:59) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Viimeksi kun ratsiaan ajoin kuukausi sitten, löivät pillin suuhun ja toivottivat hyvää päivänjatkoa. Kun pääsin perille asiakkaalle, osasivat kertoa useammankin työntekijän saaneen sakot ylinopeudesta ko. ratsiassa. Mutkatiellä oli tämä ratsia, 80 km/h alueella.(Jassu @ Touko. 16 2007,09:19) kirjoitti
![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Sen verran noita rattijuoppoja on liikenteessä ihmisiä tappamassa, että en viitsi ratsioista ilmoitella..
Miettikääs sitä yhtäkin uutisissa ollutta perhettä, joka just menetti toisen lapsensa auton alle... Järkyttävää.
Jotkut ilmoittaa, jotkut ei.
Itse näytän käsimerkillä, jos olen poliisin lähitienoilla nähnyt - saman tekevää, ovatko tutkimassa, puhalluttamassa, tai vaikka munkkikahvilla.
Ajevalojen välkyttelystä poliisi sakottaa, ja periaatteessa niin se voi tehdä käsimerkeistäkin (käsi terpeettomasti irti tangolta). Mutta toistaiseksi olen onnistunut sakoilta säästymään, ja toivottavasti muutama muukin.![]()
Tutkasta tulee varoitettua, tosin riippuen sen paikasta. Jos tutka on taajamassa 30- tai 40-alueella, jossa on kouluja, päiväkoteja, leikkikenttiä yms. niin en todellakaan varoita tutkasta. Kun taas ollaan paikoissa, joissa voi vetää hieman reilumminkin turvallisesti, niin silloin varoitus on paikallaan.
Ratsioista en varoita koskaan. Miksi varoittaa rattijuoppoja, ilman ajokorttia ajelevia, katsastamattomia ajoneuvoja, varastettuja ajoneuvoja jne. ? Toisaalta, jos jollain on oma lehmä ojassa, niin silloin on omien arvojen mukaista varoittaa rattijuoppoja ratsiasta.
Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
Vain köyhillä on kiire.
Kuinka jotain, jota ei koskaan ole ollutkaan voi kadota?
Siksi toiseksi puhallutuksista on todellä typerää varoittaa. Jokainen rattijuoppo joka tuolla tiellä vetelee on saatava sieltä pois. Ni.
Nopeusratsioista - jos semmoisen selvästi havaitsee - varoittelen ainoastaan mopoilijoita.
Good to the bone
...
Viime viikon maanantaina Vihdintiellä ainakin muutama motoristi sai pitää korttinsa edelleen, kun mä niitä varoittelin...(adrenaliini @ Touko. 16 2007,08:59) kirjoitti
Kyllähän sellainen tapa on aikoinansa ollut,ja on joissakin piireissä edelleenkin(rekkamiehet keskenänsä)(Ressu @ Touko. 16 2007,10:26) kirjoitti
Ei kai tässä kukaan hyväksy rattijuoppoja eikä siitä ollut kysekään.
Mutta kyllä se on sanottava että suomalainen mentaliteetti on muuttunut vuosien saatossa,nimenomaan myös tuossa likkennekulttuurissa. Olen aina ihmetellyt länsinaapurimme liikennettä ja toisten ihmisten huomioonottamista liikenteessä,siellä sinulle annetaan tietä jos ajat kovempaa kuin edelläajava,kiitokseksi vilautetaan villkuja,hyvä mieli molemmille,vaikka ovat tuntemattomia toisilleen.
Venäjä,vaikka paska maa onkin,on liikennekulttuuriltaan samanlainen,siellä annetaan tietä,rekat väistävät pientareelle ja päästävät nopeimmat ohi, ja jos tiellä on tutka,99% vastaantulevista autolijoista vilauttaa sinulle valojansa,ja jos sinä teet vastaavan eleen ja vilautat valoja,saat tervehdyksiä ja iloisia kasvoja tuulilasin läpi tai tangon takaa.
Mutta suomalaisen suurin huvihan on naapuri konkurssi ja paskamaisen sukulaisen avioero
Jos haluaa elää standardien ympäröimassä maailmassa,nauttikoot ne ketkä standardeista tykkää.
Minä vilautan valoja,sillä minulla on joskus myös kiire,ja sisimmäsi nautin että pelastin jonkun päivän.Piste!![]()
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
Minä puolestaan nautin siitä, että en varoita sinua ja pilaan kenties joskus päiväsi.(adrenaliini @ Touko. 16 2007,11:02) kirjoitti
Vain köyhillä on kiire.
Miksi liikenteessä liikkuvia k***päitä pitäisi auttaa? Liikennehän on täynnä vasemmalla kaistalla roikkuvia idiootteja, ihmiset eivät käytä vilkkua kääntyessään, jonossa roikutaan perseessä kiinni, tullaan kolmion takaa eteen jne. Miksi en olisi iloinen jos sakko menee jollekin näitä k***päistä?(wantti @ Touko. 16 2007,12:15) kirjoitti
Vain köyhillä on kiire.
Lollero(Dooris @ Touko. 16 2007,10:08) kirjoitti
Kun varotat puhallutuksesta niin pistän nopeasti promillet piiloon etten jää kiinni?? Ylinopeudesta sitä varotetaan ja minä ainakin teen sitä kun siihen on tilaisuus. Ja jos on puhallutus niin nehän pysäyttää kaikki.
Minä en nykyään juuri varoita kuin ehkä tuttuja.
Periaatteessa kun pelkkä tutkakin voisi saada kiinni jonkun rattijuopon tms. ääliön joka kohta olisi ajamassa jonkun päälle.
Ja vaikka yleisesti nopeusrajoituksista voikin olla montaa mieltä, niin säännöt on kuitenkin sääntöjä.
Eli jos pitää pahtaa miljoonaa yli rajoituksen, niin eikös jokainen täysjärkinen ota siinä tietoisen riskin että saattaa rapsahtaa maksulappu ja kortti kuivumaan.
En tarkoita että itse olisin jotenkin pyhimys tässä.
Mutta tarkoitan että jokainen ottakoon vastuun itse tekemisistään.
Muulla tavalla toisten huomioon ottamisessa liikenteessä olisi kyllä monta kertaa parantamisen varaa.
Mutta kyllähän varmaan ainakin melko moni motoristi tajuaa että mieluummiin vaikka väistää jotain torveloa, kun toteaa purressaan multaa että olinpa oikeassa.
"Joukkomme on väsyneet ja voitto kaukana"
Omasta kokemuksesta voin kyllä sanoa että nää, jotka ei näytä vilkkua ajoissa ja ajaa kiinni takamuksessa ei välttämättä ole samat, jotka ajaa sen mittarin mukaan 20 yli rajoituksen, melkein kaikki sitä tekee ja ihan sama mitä sanot se ei isoilla teillä ole vaarallista. Jos sieltä tulee joku 200, niin ei varmasti edes nää varotuksia joten jääpä kiinni, kaikki muut säästää turhat sakot.(cartman @ Touko. 16 2007,12:48) kirjoitti
Kotiloita ei tule varoitettua tutkista mutta mopoja kylläkin (oli sitten itse kotilolla tai mopolla liikenteessä).. Moottoripyörähän ei pidä siitä, että kuski rajoitusten mukaan ajelee..![]()
![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Nauti ja naatiskele(cartman @ Touko. 16 2007,12:09) kirjoitti
![]()
On myös lahkoja joka kieltää tv.n katselemisen,ja naidaan vain omaa vaimoa,ja sitäkin pimeässä ja vain jokakuun toinen perjantai
Mutta on se hyvä että yhteiskunnassamme on tasapäisia ihmisiä ja pikku pihapoliiseja jotka valvovat isoveljen katseen ollessa muualla.
Mutta usein nuo tasapäiset ovat juuri niitä jotka pukeutuvat päivällä kravattiin,syövät lounastaan haarukalla ja veitsellä,selkä suorana ja totisena,mutta illan tullen pukeudutaan kotona naisten pikkupöksyihin ja ihaillaan itseänsä peilistä![]()
Jos nautit siitä, että pukeudut kotona iltaisin äitisi alusvaatteisiin, niin se on oma valintasi. Älä siitä meille muille ala kertomaan.(adrenaliini @ Touko. 16 2007,13:03) kirjoitti
Vain köyhillä on kiire.
Taisi osua kipeästi...(cartman @ Touko. 16 2007,13:20) kirjoitti
![]()
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Ei mulla muuta tähän enää..
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
(TeroT @ Touko. 16 2007,13:23) kirjoitti
![]()
Vain köyhillä on kiire.
Ei osunut,sillä voipi olla että onpi sinun äitisi tai vaimosi pöksyt joilla leikittelen
Ja pitkiä valojakin![]()
vilkuttelen
Useamman eri tekijän summa. Tosin kunhan olet lueskellut esim. orgia yli vuoden, niin eiköhän se vastaus ala pikkuhiljaa selvitä.(adrenaliini @ Touko. 16 2007,08:59) kirjoitti
Ohessa muutama tekijä;
-10+ vuotta sosiaalidemokratiaa ja holhousvaltiota aivopesuineen
-edellämainittuun liittyvä tasapäistämisvimma ja jatkuva rahantarve
-edellämainittuihin liittyvä (ja niistä johtuva) tiukka holhous liikenteessä, helppoon rahastukseen painottuen
-erään (suurehkon) kansanosan perusmentaliteetti (ei onneksi ihan kaikkien) ja sen helpohko johdateltavuus
-DDR ei ole kuollut, sen henkinen perintö elää ja voi hyvin Suomessa, byrokratioineen, kaaderijärjestelmineen kaikkineen
-kaveria ei jätetä -hengen korvautuminen kaverille ei jätetä -hengellä
-maailma muuttuu, noin yleisesti
Ympätään nämä ja sopiva määrä manipulointia otolliseen maaperään, niin tulos on se, mikä nyt näkyy. Virkakoneiston tiukka holhous yhdistettynä suomalaisiin luonteenpiirteisiin synnyttää itsessään lisää sekä <s>cartmaneja</s> kotipoliiseja että niitä tollosti tuijaavia tientukkoja. Ylipäätään tietyntyyppistä käytöstä ja jäykkää asennetta liikenteessä. Turvallisuuden ja joustavuuden kanssa sillä on melko vähän tekemistä.
Onneksi sentäs monet motoristit vielä useimmiten varoittelee toisiaan.
MOTkirjoitti
paras tapa välttää ongelmat on ajaa selvinpäin ja kohtuu nopeutta (noin +10km/h)(adrenaliini @ Touko. 16 2007,08:59) kirjoitti
ihan tarpeeks juttuja rattijuopoista ja päättömästi ajaneista joten EN VAROI`TA KETÄÄN piste![]()
-Hakki-
jos ajaminen olisi mukavaa tai edes järkevää, eihän se olis enää kivaa.
Merkki tulee aina olipa ratsia mikä hyvänsä. Harva motoristi ajaa humalassa ja siks varoitan. Autoille en merkkiä anna jos ei ole tuttu. Kyllä täällä maaseudulla varoitetaan aika hyvin edelleen ratsiasta. Kaupungissa taitaa olla vähäisempää sekin. Täällä ratsioita on sen verran harvoin että niistä jaksaa varottaa mutta Hesassa niitä on jokapuolella ja enempi vielä siviili autoja sekä pyöriä ku täällä.
liikenteessä käytän sitä vanhaa keskiaikaisen inkvisition sananlaskua, että tee toisille se, mitä toivoisit heidän itsellesi tekevän..
Ei muuta..
Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"
Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
Tulee vilkuteltua tasapuolisesti autoilijoille ja motoristeille, jos näen poliisisedän tutkan kanssa.
Taisin vain eilen väärään aikaan olla vilkuttelemassa, kun illalla oli joku kovaonninen motoristi joutunut pyöränsä jättämään kellolahdentien ja puijonkadun risteykseen kuopiossa. Myöhemmin ohi ajaessani pyörää jo oltiin noutamassa kyytiin.![]()
Ite varoitan aina kun olen riittävän varma, ettei vastaan tuleva ole sivarikyttä. Tuohan on sakotettavaa toimintaa, jos poliisi huomaa.
Itse en tunne kateutta toisten onnistumista kohtaan (johtuuko sitten luonteesta vai kasvatuksesta?), eli en menetä mitään vaikka varoitankin vastaan tulevaa.
Itse asiassa kiihdytän jopa ohituskaistoillakin ohituksissa jos takaa tuleva näyttää saavuttavan minut, ennen kuin ehdin takaisin oikealle, mikäli jostain syystä ajelen rauhallisemmin. Minun mielestäni se on kohteliasta, ettei ole tientukkona. Harva muu kuitenkaan toimii näin enkä sitä oikeastaan suomalaiselta peruskateelliselta puusilmältä osaa odottaakaan..
canepazzo tiivistikin melko osuvasti tähän kansaan istutettua mentaliteettia.. Viranomainenkin kannustaa ilmiantamaan naapurisi jne..![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96