Oheisessa tekstiä Ducati 1098-forumilta belgialaiselta. Työkaveri kertoi samanlaisen jutun, että Suzuki oli jäänyt tienposkeen. Mutta uskomatonta, että olivat vielä ottaneet Akran takavarikkoon!
"I am sure that most cops will not even notice the sound, simply because they aren´t instructed to go after loud sound. However, in the eifel area, especially all around the ruhrsee (Gemund, Schleiden, Nideggen) sometimes they are instructed to go after loud sounding bikes. I got pulled over and they measured the exhaust with a sonic counter. Since I had an akra on that Yamaha, i was instructed to leave the bike until STANDARD PIPES were fitted, I returnd to Belgium as a passenger on my friend bike that day. The next week I went back with standard pipes, got them installed and check by authorities, paid the bill and I was able to ride back to Belgium.
I NEVER WANT TO EXPIERENCED THAT AGAIN, WHAT A PAIN. So from now on you will only see me with a E-Approved exhaust.
Also, they kept the AKRAS. It really sucked.
___
Yamaha XJR 1200 SP - 1997
Ducati 1098s - 2007"
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Kuinkas usein suomessa poliisi puuttuu suoraan rööriin?
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
toivottavasti ei useesti?(sjobbe @ Touko. 16 2007,00:40) kirjoitti
![]()
mopoton mies nykyään
the older i get the faster i used to be
Tästä asiasta on keskusteltu täällä vuosi sitten.
Viime vuonna keväällä näin Saksassa aamu TV:ssä kun ne pysäytteli pyöriä jossain mutkatiellä. Jokainen jolla ei ollut hyväksyttyjä putkia jäi siihen. "Keine meter mehr", Ei metriäkään saanut ajaa. Kaverit yritti selitellä - turhaa. Saku MP poliisit oli vanhoja motoristeja jotka tiesi aika paljon pyöristä.
Kai sitä pitää ottaa vakio tuubit auton konttiin mukaan kun kesällä lähetään Eurooppaan. Lähetään autolla ja pyörällä ni on toi mahdollisuus.
eikö olis helpompi laittaa ne vakioputket heti kiinni?(dago @ Touko. 16 2007,10:07) kirjoitti
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
No suomen maaperällä sentäs pääsee helposti takas himaan jos röörit pöllitään. Saksassa yksin vois olla vähä ankea olo.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Pari tapausta tiedän missä kilpi on otettu ja annettu ajolupa kotiin. Oli kavereilla aikasen suorat röörit.(sjobbe @ Touko. 16 2007,00:40) kirjoitti
Ja pahoin pelkään että tämä tulee lisääntymään ajan kanssa.
Taivas saa odottaa
Pelkästään Saksan läpi matkaavien motoristien ei tarvinne olla huolissaan mökäpöntöistään. Eri asia jos on räppäämässä jossain missä paikallisetkin käy esim. just Eiffelin alueella tms., missä ratsaavat kyseistä asiaa kaikilta.
Viime kesänä oli tää sama keskustelu, vedin Saksassa baanalla useastakin poliisiautosta kovilla kierroksilla ohi(oli varmaan ääntä :yoshi 4-1 race), ja ei mitään reagointia poliisien taholta.
Kyllä siinä jotain perää voi olla, koska pari vuotta sitten Guzzirallissa Tanskassa sakemannit ihmettelivät kovin skandinaavien Guzzien ääniä.
Ei kuullemma Saksassa passaa ajaa mökäputkilla edes vanhoilla italialaisilla pyörillä.
Tuskin se matkan katkeaminen putkien vuoksi turistille sattuu.
Nyt on Bemarissakin Leovince slipari kiinni. DB-killeri paikallaan siinä on kyllä E-hyväksyntä, joten tuskin se ongelmia aiheuttaa.
Se alkuperäinen "termoskannu" vaan oli niin helvetin ruma, että poishan se piti ottaa.![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Olkaa koko ajan varuillanne ja pelätkää kaikkea mahdollista.
Tervehdys kaikille. Ainakaan viime kesänä, saksan polliisit ei kiinnittänyt mun mökäputkiin mitään huomiota. Oli mopopolliisii ja autopolliisii kuulolla, ko laskettiin läpi kylien ja baanojen. Ja putkena oli G.P.R:n suorat torvet. Eli meteliä riitti, välillä yli omankin sietorajan !! *Parin viikon päästä ollaan menossa via baltican kautta saksaa, mutt on toi vaimennin vaihtunut yosiin.
TÄÄLLÄ aiheeseen liittyvää tekstiä, kannattaa lukea kun kyseessä on muutoskatsastukseen liittyviä seikkoja.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Juu, se taas on ihan tuurista kiinni. Juttelin englantilaisten ja irlannin poikien kanssa niin meinasivat että on vieneet kilpiä ainakin heidän tuttaviltaan euroopassa. Että jokainen voi vetää ihan omalla tuurilla kun tietää olemassa olevat riskit.(snake @ Touko. 20 2007,19:44) kirjoitti
Eli kannattaako ottaa riski että pitää alkaa katsastamaan ja hommaamaan hyväksyttyä pönttöä jossain päin eurooppaa vai ajaako ihan vakiolla...?
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Liian harvoin. Saksassa melusta on tullut ongelma ja siitä halutaan tehdä loppu. Sama käytäntö tänne ja loppuu pelleily & meluterrori suorien putkien kanssa. Työnnelkööt loud pipe miehet toisiaan rektumiin niillä tuubilla mutta kaupungissa yöllä putkien paukuttelu ei kuulu moottoripyöräharrastukseen vaan terrorismiin. t. suvaitseva motoristi(sjobbe @ Touko. 16 2007,00:40) kirjoitti
KTM
Terrorismia oikein joOnkohan bussissa rääkyvät kakaratkin jo
sit pieniä meluterroristeja? Ainakin desibelejä tulee oman sietorajan yli. niitäkin on vaan pakko suvaita![]()
1300cc Suzuki
luulisi olevan, ja tulevan vielä halvemmaksikin jos ottaavat viripöntöt talteen...(jaket @ Touko. 16 2007,10:13) kirjoitti
-Yamaha YZF600R Thundercat-
Mutta oli siinä nyt vähän asian tynkääkin.(Gari @ Touko. 20 2007,22:07) kirjoitti
Se että milloinka melusta tulee ongelma, vaihtelee henkilöstä riippuen, mutta ei ne "race"-putket asutusalueilla mitenkään harrastusmahdollisuuksia lisää tulevaisuudessa.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Ja Saksassa asuu, mitä, 75 miljoonaa, vain vähän Suomea suuremmalla alueella. Siellä ei ole juurikaan olemassa sellaista asiaa kuin "hiljainen paikka". Maantieliikenteen lisäksi suurien kaupunkien lähettyvillä lentokonemelu on aika p*rkeleelistä. Naton tukikohtien koneet eivät sitä yhtään vähennä.(Ekku @ Touko. 20 2007,23:04) kirjoitti
En siis ollenkaan ihmettele, jos sieltä löytyy jokunen mökäpöntöihin herbaantunut, koska niistä ottaa hernettä omat naapurinikin.
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Ei kai se nyt prkle tarkoita jos on pyörässä joku 4-1 torvi kiinni että heti ollaan jossain asuntoalueella sitä huudattamassa, haloo?![]()
![]()
Ei tietenkään tarkoita, mutta on sitäkin turhan usein nähty.(Gari @ Touko. 21 2007,07:44) kirjoitti
Toki lentokentät yms. aiheuttavat moninkertaista melua moottoripyöriin verrattuna, mutta niitäpä onkin vaikeampi ruveta lainsäädännöllä rajoittamaan.
Moottoripyörien kohdalla tuo onnistuu jo huomattavasti helpommin ja sellaiset lakialoitteet ei varmaan edes herätä suuren enemmistön vastustusta.
On minunkin tallissani useampi pyörä, joiden äänet ei todellakaan ole sieltä hiljaisimmasta päästä. Ymmärrän kuitenkin vallan hyvin jos "mökäputket" joitakin häiritsee.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Tulipa aiheesta mieleen hyvä juttu joka kuulin hiljattain, kaveri oli ajellut kylänraittia vanhalla CZ:alla, poliisit topanneet ja alkaneen inttää liian kovista äänistä, kaveri totesi että jos kinaamaan alatte, niin hän ottaa äänenvaimentimet kokonaan pois.
Pyörä oli-53 ja laki äänenvaimennuksesta tuli -57.
tuollainen 2-t 350cm pitää jumalatonta ääntä jos on livenä päässyt kuulemaan.
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Ite vaihdoin viimekesänä vakioröörin takasin 12r:ään euroopan reissun ajaksi juuri nuiden 'ei metriäkään enää' -juttujen vuoksi. No sitten täksi kaudeksi mökärööristö takaisin paikallisten iloksi **(no ei se NIIN kovaääninen ole jos pintakaasulla ajelee *
Aikonaan omistin tuutti-Hondan joka oli pois kilvistä ja piti katsastaa takasin kilpiin. Siinä oli 4-2-1 tarvikeputkisto ja jumalaton papatus jo tyhjäkäynnillä. Katsastusinssi sano että onpa äreet äänet ja löi leimat paperiin. Poliisit sitten ratsiassa ihmettelivät ääniä mutta eipä voineet muuta kuin kohautella olkapäitään koska otteessa oli moinen rööri hyväksytyksi merkitty *![]()
Tottahan tämä on et ei ne ulkolaisia ensisijaisesti kiusaa, mutta se vain on meininki et jos paska säkä kohdalle sattuu niin siihen jäät.(Gari @ Touko. 16 2007,15:54) kirjoitti
Ja tuo jäkimmäinen ei tarkoita sitä et se olisi käytäntö.Joskus menee sata keikkaa ilman ongelmaa joskus saattaa kivestää jo ekalla.Jos pyörä ei ole alkuperäisessä ja hyväksytyssä kunnossa pitää varautua siihen et ongelmia voi tulla.
Saksan ja suomen poliisilla on se ero että sakottamiseksi tms. ei tarvitse löytyä yhteistä kieltä. Numerot ovat samanlaisia kaikkialla.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Ja meidän kylää terrorisoi Zetori-harrastajat. Kyllä siinä kaikki muut tuubat jää kakkoseksi mennen tullen, kun zetkalla paukutellaan menemään!
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
Toinenkin seikka mihin miliisi-güntherit ovat alkaneet puuttua:
Jos mopossasi on sivulaukut/takaboksi, niin valmistaja on saattanut merkitä esim. max vauhdin 130 km/h tjsp. niiden kanssa liikkuessa. Sanktiosta en tiedä...
koskeekohan toi nyt sitten tankkilaukkua/reppua myös?(Köpi @ Touko. 30 2007,10:03) kirjoitti
nimim. perjantaina lähdetään.![]()
![]()
ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007
ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>
# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
Oman empiirisen kokemukseni mukaan mitä äänekkäämpi tuubi on motossa kiinni, niin sitä todennäköisemmin ajotapakin on sellainen että sitä ääntä sitten piisaa, ja etenkin taajamissa kikkaillaan valoista toiseen rajoittimen tuntumaan vaihteleva määrä renkaita tiessä kiinni.(Gari @ Touko. 21 2007,07:44) kirjoitti
Ottamatta siihen kantaa onko tuo hyvä vai huono asia..![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)