Tervehdys! Ostin unelmieni pyöräni, kawa zx6r -04, monen vuoden suunnittelun ja rahankeruun jälkeen. Kokemusta on 10 vuotta taakse päin kevarista ja sitten muutamista hulluista ajokerroista ystävien pyörillä.. Tässäpä sitä sit ollaan, kartuttamassa sitäkin. Ongelma on iso tai siis pieni, minä *.. kokeilin aikoinaan kawa-750 vm-91 ja siihen rakastuin.. vanha pyörä oli kuitenkin hullun tavalla matalampi ja nyt mulla on kauhu olo, kun en persjalkasena yllä pitämään pyörää kuin pikkuisen varpailla, toiselle puolelle kallistettuna. Voitte uskoa että ei oo kiva ja varma olo. Kysynkin,onko minun mahdollista madaltaa pyörää hieman ja kuinka se onnistuisi? Iso halaus ja kumarrus avun kertovalle.
My heart is beating faster, babe, Its beating like a big bass drum You know you got me speeding, Faster than a bullet from a gun.... -Whitesnake-
Moi!
Satulasta pois 20-30mm.sekä korkeudesta että leveydestä,autoverhoilija hoiti minulle,hinta 60€.
Takajousta säätämällä,sekä etuputkia nostamalla(etupäätä laskemalla)15-20mm.
Itse saavutin riittävän mataluuden(minä 168cm)hornet 900.
![]()
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Pitää vaan muistaa että noinkin raju muutos ohjausgeometriaan tuntuu myös ajossa.(adrenaliini @ Touko. 15 2007,10:49) kirjoitti
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
No en kyllä huomannut mitään muutoksia ajoominaisuuksissa,ennen noita säätöjä varmistelin vaihtoehtoja honda liikkeestä ja huollosta,ja tällaiset ohjeet sain.ajan kyllä normaalissa liikenteessä,ehkä sen huomaa rata-ajossa.etupäätä laskemalla tulee ohjauksesta herkempi,mutta itse laskin sekä edestä että takaa.Joihinkin malleihin on saatavana madallus-sarjat,mutta hornetiin tämä oli ainoa vaihtoehto.(piston @ Touko. 15 2007,11:10) kirjoitti
Olen ajanut aivan samoilla nopeuksilla ja samoilla teillä,maantiellä ja kaupungissa, ja ainoa ero on tosiaan se turvallisuuden tunne kun jalat on tukevasti maassa pysähtyessäni.
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Meillä pyörä (-01 zx6r) madallettiin emännälle sopivaksi teettämällä toiset "koiranluut".Otettiin vakiot irti,penkissä katsottiin sopiva korkeus ja otettiin mitta uusille(piirrettiin samalla vanhasta malli pahville).sitten metallisorvaamossa tekivät uudet ja nykyiset luut ovatkin lentokonemetallia
Koiranluut ovat siis lituskat "raudat"(yleensä alumiinia) takaiskarin alla/vierellä molemmin puolin.
Nyt on sitten helppo tarvittaessa muuttaa takaisin normikorkuiseksi,jos haluaa.Rautojen vaihtoon ei mene kuin 15 min.![]()
Eihän tyhmä kipua tunne..
Zx6R -01
Arvelinkin, että suuni jos aukaisen niin apua saattaa tulla! Kiitoksia vastauksista, olinkin noihin "koiranluihin" netissä törmännyt, mutta ne ei auenneet merkitykseltään suuremmin. Oli kiva lukea teidän henkilökohtaisia onnistumisia asian suhteen, jospa se kohta iloksi muuttuu. Nyt eiku remontti-reiskaa ettimään. Tack! *![]()
My heart is beating faster, babe, Its beating like a big bass drum You know you got me speeding, Faster than a bullet from a gun.... -Whitesnake-
Koiranluilla juu onnistuu madaltaminen helposti, suositeltavaa on kuitenkin myös madaltaa keulasta vastaavasti, säilyy tasapaino geometriassa. Hyvin toimii 10R hieman matalampana, joidenkin mielestä ohjaus on nopeampi kuin originaalissa, mutta eipä ole mua haitannut.
"Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
Täällä noi yleisimmät ideat tulleetkin jo, eli penkkiä matalammaksi ja koiranluilla saa korkeutta pois. Myös omia popoja voi korottaa pohjasta suutarilla, loppujen lopuks tuo madallus on kuitenkin sellaista että senttikin merkitsee aika paljonIte kans jääny vähän lyhyeksi ^^
Jos homma on vielä vaiheessa, mulla on yhdet ylimääräiset madaltavat koiranluut ko. pyörään (zx6r '03). Ne on itse tehty lattaraudasta eivätkä ole kauniit, mutta ajavat saman asian. Tein ne kokeilumielessä 30 minuutissa, kun haluttiin vaimon pyörää laskea. Niillä ajeltiin viime kesä ja myöhemmin kaveri duunasi sellaiset rosterista, joten nuo saa jos kiinnostaa. Niissä reikien väli on muistaakseni sentin? pidempi, eli laskee aika paljon-> useita senttejä joka tapauksessa. Sitten kun liu'uttaa etuputkia suhteessa, niin geometria säilyy. Vaimo 156cm? ja yltää melko mukavasti ajella..
Luut saa tarvitseva lahjoituksena ja jos madaltavat liikaa, niin siinä on hyvä malli metallipajalle tehdä noiden ja orkkisten väliltä oleva pituus.. Mitä pidempi luu, sitä matalampi pyörä linkun rakenteen takia.
Mopomimmi, jos noi on vielä tarpeen saan ne Joensuuhun sinulle rahditettua ilman kuluja, jos pysyt keskustasta hakea. Laittele privaa jos tarvis.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
On tosiaan pienestä kiinni silloin kun pituus on kortilla. Nyt kun vaihdettiin uusi takanakki vaimolle, valitti, että on korkea pyörä..(PieniPunainen @ Touko. 26 2007,09:49) kirjoitti
Nousi ehkä sen 5-10mm..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Omassani (FZS1000) 15mm etuputkien lasku vaikutti oleellisesti mutkakäyttäytymiseen, siis positiivisesti...(piston @ Touko. 15 2007,11:10) kirjoitti
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Morjens! Pyörä saatiin madallettua ja nyt on huomattavan paljon mukavampi ajella... Kiitos kuitenkin tarjouksestasi! Ja mikä parasta, aurinko jaksaa jo täälläkin susirajalla porottaa(svahnm @ Touko. 26 2007,10:57) kirjoitti
![]()