Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
    JOVVAIN..

........Naaaaa, se tuo ÄSSÄ on kyllä lysti vehe....(moneskohan kerta se nyt taas olikaan) mutta ei voi ku joka kerta kehua sen lootaa. Kytkimen käytön voi unohtaa sekä ylös & alas tykkänään, eikä silti kolahtele ! Vaan servojarrut ehkä turhan äkkinäiset tavallisiin "tottuneelle" vaikka yhellä sormella sitä LT:nkin kahvoi painellaan.... . On net AIKA ottavat !! Polviote maaaaaahtava ! Niin ja tietysti tuo ESA !

No sit tuo 800st , mukavan köykäne on kyllä ! Tehoa upeeasti jos vaan kierroksia pitää. 60:stä kutosella alkaen. Piiitkä ykkönen. Jarrut perinteiset eli hyvät. Hiekalla 2:lla varoen kun sutiiiiii ! Ja 3:lla kans. Hyvin ottaa kuopat vauhissakin ! Kutonen mukavan pitkä !! VAAN ON SE OUTO tuo myllyn ääni Piti ihan monta kertaa kahtoo että mikä se raahaa asfalttiin, että onko pakosarja irti tai lokasuoja kun ottaa maahan kiinni !!! Että korvatulppien kanssa pitää kyllä reissuun sitten lähteä kesällä !

No sit tuo 650 XMoto he hee.....tuli ihan "nuoruus"-aja t mieleen. LYSTIPELI & KUNTOPYÖRÄ on kyllä vaan ihan ihme mittaristo, ei taho digit näkyä harmaata taustaa vasten ! Ihme käyntiääni ja varsinkin se satula. Väkisin istuu ihan liian edessä. Istuinkorkeus mukava (182cm:lle) Mukavan kapia on kyllä kans mehtään ja jäkhälle. OUDOT vilkut kun ei oo piiitkään aikaaa yhellä napill pelannut Upsidedown keula toimii hyvin ja oikein kaikki kaivonkannet piti oikein ettiä että missä, missä, lisää, lisää....Juu ja uimarannalla oli ihan kivaa taaas moneen vuoteen !! Ai että ku olisi ollut jotain tuommosta -87 - 92 vuosina !!!

TALVIPYÖRÄKSI ? Hmmmm......

Sokerina pohjalla ÄRRÄ , vaan ei JKL:ssä ku vasta huomenna....
    No millaisen mielikuvan sait,että pitääkö pyörässä olla 1,2 vai 4 sylinteriä.

Eikä muistella niitä omia koneita.
    <p>R 1200 RT</p>
    No on se hyvä, että joku sentään oikein ajoikin niitä pyöriä ja vielä teki ihan raportinkin.

Itsekin äkkäsin tuon koeajotilaisuuden ja suuntasin Tampereen Heinon vanhana asiakkaana tällä kertaa Espoon Heinolle. Aikomuksena oli ihan kokaista jotain näistä uusista Bemuista. Onneksi asiana oli sentään uusien takajarrupalojen osto, muuten sylettäisi koko reissu...

Siis ei pidä ymmärtää väärin, pyörät oli hienoja, ajamaankin olisin halutessani päässyt, mutta kun kylmät tyypit riitti todistamaan, että ei noista yksikään oo mun ykkös- tai edes kakkospyörä.
    Ja tämä taas on edelleen minun ongelmani. Kakkospyörä olisi kiva, mutta kun ei sillä tulisi ajetuksi. Jos viikolla ajat työreissuja tonnin -pari kaikissa keleissä niin ei tule viikonloppuna mieleen lähteä hupireissuille kaupungile tai sorateille räimimään. Tai voisihan sitä kerran pari, mutta liian vähän joka tapauksessa tulisi tuommoiselle hupipelille käyttöä.

Taas nykyisen "työkalun" korvaajaksikaan noista ei minulle olisi ollut. Gessulla monet tekee pitkiäkin reissuja, ja tavaraa mahtuu mukaan - ei siinä mitään. Itsekin olen semmoisella toissa kesänä kokaissut puolisentoistasataa kilometriä, mutta ei se ollut mun pyörä. Tärisee liikaa, oikea käsi puutui kun cruise puuttui, tuuli pieksi niin, että kylmä meinasi tulla keskellä kesää.
    RT:lläkin oon ajanut vuosi sitten ehkä saman verran. Ihan kivan kevyt, lähtee kuin jänis makuulta, on kuusi vaihdetta - mutta ei oo sekään mun pyörä. Sama helkutin tärinä, kerrassaan mopofiilis.

GT:llä en ole ajanut. Istuminen sen kapealla satulalla polvet koukussa riitti. On kuulemma hieno pyörä kaikin puolin, säätöjouset ja kaikki. Uskon sen ilman muuta. Mutta sekään ei oo mun pyörä...

Niiden pienempien satulassa en edes kokeillut istua. Jos olisin kolmisenkymmentä vuotta nuorempi ja hakisin hupipyörää, niin noihan olis ihan kivoja. Mutta ei enää...

Vaan niinhän se on, että jokaiselle se oma mopo on kaikkein rakkain . Varmaan moni on liikkeessä tai muuten istunut / koajanut LT:n ja todennut, että ei s..tana, kuka tämmöisellä möhköllä viitsii ajella. Niinhän se on...Noista kommenteistani siis älköön kukaan kyseisen pyörän omistaja loukkaantuko. Nämä on vaan tämmöisen LT:llä mopoilu-uransa varttuneella iällä aloittanen vanhemman ukon horinoita. Kaikenlaisia pyöriä tarvitaan ja niille kaikille taitaa löytyä ostajakuntansa - ei kai niitä muuten valmistettaisi...

Että tämmöinen puolueeton ja objektiivinen koeajoraportti tällä kertaa.

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    No ostitko pozo ne jarrupalat. Minulla taitaa olla hyllyssä yhdet lt:n palat jouten.
    <p>R 1200 RT</p>
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 27 2007,21:17) kirjoitti
    JOVVAIN..

........Naaaaa, se tuo ÄSSÄ on kyllä lysti vehe....(moneskohan kerta se nyt taas olikaan) mutta ei voi ku joka kerta kehua sen lootaa. Kytkimen käytön voi unohtaa sekä ylös & alas tykkänään, eikä silti kolahtele ! Vaan servojarrut ehkä turhan äkkinäiset tavallisiin "tottuneelle" vaikka yhellä sormella sitä LT:nkin kahvoi painellaan.... . On net AIKA ottavat !! Polviote maaaaaahtava ! Niin ja tietysti tuo ESA !
    Tarkoitatko K1200 ässää?

Kyllähän se loota ripeissä kiihdytyksissä toimii joten kuten sivistyneesti, mutta vaihdot 1.-3. vaihde normaalissa kaupunkiliikent eessä saa sen kyllä kolahtelemaan aika rumasti.

Tosin kokemusta meikäläisellä on vaan tästä omasta yksilöstä.

Taidan silti olla tulossa vanhaksi, kun se "sportti-boxeri" näytti silmään jo melkeinpä hyvältä

Pitänee varmaan käydä hommaamassa lasit tai vaihtoehtoisesti käydä jossain italialaisia prätkiä myyvässä liikkeessä...
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Lainaa (jappi @ Huhti. 27 2007,23:54) kirjoitti
    No ostitko pozo ne jarrupalat. Minulla taitaa olla hyllyssä yhdet lt:n palat jouten.
    No sen asian sain sentään toimitetuksi, kun ne koeajamiset meni ihan reisille...

Kyllä mä voin ne sunkin jarrupalat ostaa. Niinkuin tarinasta ehkä paistoi läpi ei oo moponvaihto vielä ajankohtaista.
    Ehkä parin - kolmen vuoden päästä, jos silloin olisi uusi LT jo saatu markkinoille. Siihen menessä taitaa kyllä kulahtaa noi just ostamanikin palat.

Apropo...tuohonkin liittyy tarina, jolle koko ikänsä mopoilleet varmaan taas hörähtää. Nimittäin takapalat menee vaihtoon nyt 60 tkm,n kohdalla. En tiedä onko se paljon kilometrejä takapaloille, mutta kun olen itse asiassa vasta viimeisen 18.000 km ylipäänsä käyttänyt jalkajarrua. Se käyttämään oppiminen vaati jarrupolkimen jatkamisen, jotta se osuu ilman jalkaterän sisäänpäin kiertämistä päkiän alle.
    40.000 kohdalla vaihdettiin etupalat, ja kun tyrkytin takapaloja vaihtoon, sanoi Kymäläisen Harri Treen Heinolla, että eihän näitä oo edes käytetty...
    Eli uskottava se on, että integraalijarruista huolimatta jarrujen painotus (normaalijarrutuksissa) on käsijarrulla etupyörällä ja jalkajarrulla takapyörällä. Luulin pitkään, että ne olisi enemmänkin tasapäisiä - varmaan paniikkijarrutuksessa tulee sitten molemmat pyörät peliin täysillä. Niinhän se tehtaan brosyyreissä taitaa lukeakin...

Siispä laita privaa niin sovitaan diili, nyt kun olen oppinut kuluttamaan myös takapaloja.

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:

Amerikan kierros 2010:

Amerikan kierros 2011:

Moponparantelukuvia:
    Kävipä köyhäkin katselemassa ja kokeilemassa mitä rahalla saisi. R1200R potkaisi kyllä mukavasti jo 3000 jälkeen. 100-120 km/h kohdilla alkoi jo tuolla lyhyellä koeajollakin kaipaamaan jonkinlaista tuulensuojaa. GS paukutteli putkessa tasaisesti koko reissun. Olikohan nuo kaikki putkitettu, ei taida tulla tehtaan linjalta Akrapovicin putkella? GS:n pleksi oli juuri väärän kokoinen tai väärällä korkeudella. Pyörre osui aivan suoraan kypärään. Melkein seisomaan piti nousta, että puhtaaseen virtaukseen pääsi.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Lainaa (jappi @ Huhti. 27 2007,22:48) kirjoitti
    No millaisen mielikuvan sait,että pitääkö pyörässä olla 1,2 vai 4 sylinteriä.

Eikä muistella niitä omia koneita.
    JOVVAIN....!

........Naaaaa, kyllä mutterpyööräs pitää olla 1, 2, 3 tai 4 sylinteriä. Kutosellakin jotkin jutaa ja kivalta semmosellakin on väylillä päästellä (mm GW1800) *
    GW:n reteot vaan ei toistaiseksi pärjää LT:n vastaaville ja sitten tuo hinta...

Se on siis ihan käyttötarkoituksen ja tarpeen mukaan. JOS tekisin hommia rajalle, GWS;lle, Maanmittaushallitukselle jne. olisi pyörä ilman muuta yksmukinen, ehkäpä tuo XMoto, tai siis tietysti sen "serkku" Country vai mikä se nyt oli..? Se rupulikuminen mut muuten sama, MUTTA jos pitäs vähänkään sillä pikitiellä päästellä niin kyllä se tuo ohjaustanko tuntus reijenpaksuiselta jo 100 km:n ajon jälkeen * Keveys on valttia pitkospoluil ja kun suosta kiskoo sitä yksin ylös niin tietää miksi ...

Mutta vielä tuo F800ST jäi kaivelemaan mieltä että on se hyvä kun tuli varattua tuommonen heinäkuulle sveitsin itäreunojen kiertoon. Tulee kunnolla testattua ja varmaan tutuksi josta voi sitten raportoida enemmän. Saatan yhen kuvankin laitella...

Ekku kysyit jotta: "Tarkoitatko K1200 ässää?"

Juuri tuota ! Ei nuo R1200:set ole oikein jaksanut kovin innostaa, toki R1200S:nkin olen pariin otteeseen kokeillut ja kyllähän se "istuu" kun hanska käteen mutta se tuo boxeri.....se ei vaan ole mun juttu !
    Kumpa LT:hen saisi tuon ÄSSÄN lootan, niin a vot !

Lainaa (mchuurre @ Huhti. 28 2007,15:20) kirjoitti
    Ekku kysyit jotta: "Tarkoitatko K1200 ässää?"

Juuri tuota ! Ei nuo R1200:set ole oikein jaksanut kovin innostaa, toki R1200S:nkin olen pariin otteeseen kokeillut ja kyllähän se "istuu" kun hanska käteen mutta se tuo boxeri.....se ei vaan ole mun juttu !
    Kumpa LT:hen saisi tuon ÄSSÄN lootan, niin a vot !
    Enpä osaa kuvitella, millainen sen LT:n loota oikein on, kun meikäläisenkin pääasiallinen vertailukohta tuon "ässän" lootalle on vanhat Motoguzzin 5-vaihteiset askit, mitkä ei nekään ole ihan niitä sivistyneimpiä ratkaisuja.

Muutoinhan tuo "ässä" on kyllä aika sivistynyt laite, mitä tulee jousitukseen, jarruihin ja ajo-ominaisuuksiin yleensä.

Kesäkuussa pääsee sitten Saksaan kokeilemaan miten se toimii sellaisissa olosuhteissa mihin se on todennäköisesti suunniteltu.
    tulipa käytyä koittamassa tuota G650 maastomallia kun ei motoa ollut prkl ajettavana ainakaan sillon kun itse paikalla oli tai sitten eivät uskaltaneet antaa sitä minulle Vähän oli kyllä pettymys itselle kone oli jotenkin hengettömän oloinen ja tärisi törkeästi verrattuna entisen pyörän suzukin 1-sylinteriseen tömäriin verrattuna mutta voipi olla tietenkin että aika kultaa muistot siittä suzukin koneesta.
    Lainaa (Ekku @ Huhti. 28 2007,18:53) kirjoitti
    Enpä osaa kuvitella, millainen sen LT:n loota oikein on, kun meikäläisenkin pääasiallinen vertailukohta tuon "ässän" lootalle on vanhat Motoguzzin 5-vaihteiset askit, mitkä ei nekään ole ihan niitä sivistyneimpiä ratkaisuja.
    23ITK-61 (Sergei)

.......Naaaaa, no tuo LT:n loota on musta ihan samanlainen kun on se Sergein lukko ! Tai ainakin net äänet. Tiijäthän se 23mm:n itkanuuna, 2-piippunen ja hirmu kätevä pintamaaleihin myös, varsinkin liikkuvalla alustalla (Hilux, proto jne)
    SPK_1978:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Dubai, Yhdistyneet Ählämit
    Itse kävin ajelemassa Tampereen koeajopäivillä.

F800 ei kyllä herättänyt mitään isompia kutinoita, vaikea oli kuvitella mille kohderyhmälle se on suunnattu.

Mutta K1200S olikin eri maata.
    Jopa sen verran eri maata että Honda jäi Heinon pihaan ja pois kurvattiin 2000km ajetulla 2006 kelta/mustalla S:llä välirahalaskun kera

Vaihdeloota tuntuu hämärältä aluksi mutta kun sitä aikansa relaa edes takas niin se tuntuu ryhdikkäämmältä kuin japsit.. ..samaa hiljaisuutta ja helppoutta siihen ei kyllä saa.

"Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    Lainaa (pozo izquierdo @ Huhti. 27 2007,23:24) kirjoitti
    Ja tämä taas on edelleen minun ongelmani. Kakkospyörä olisi kiva, mutta kun ei sillä tulisi ajetuksi. Jos viikolla ajat työreissuja tonnin -pari kaikissa keleissä niin ei tule viikonloppuna mieleen lähteä hupireissuille kaupungile tai sorateille räimimään. Tai voisihan sitä kerran pari, mutta liian vähän joka tapauksessa tulisi tuommoiselle hupipelille käyttöä.
    Mulla oli vähän sama ongelma. Kakkospyörää tekis mieli, mutta......
    Lopulta ratkaisin ongelman,........ostin mönkijän. Tosi hupi peli, ja tarpeeksi erilainen mopoiluun verrattuna, ja voi talvellakin pärrätä.

Same shit, different day.
    Lainaa (SPK_1978 @ Huhti. 30 2007,18:10) kirjoitti
    Jopa sen verran eri maata että Honda jäi Heinon pihaan ja pois kurvattiin 2000km ajetulla 2006 kelta/mustalla S:llä välirahalaskun kera
    Heh, koeajopäivä teki taas tehtävänsä.. Onnea uudesta pyörästä.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    Itse kävin ajelemassa Tampereen koeajopäivillä.

F800 ei kyllä herättänyt mitään isompia kutinoita, vaikea oli kuvitella mille kohderyhmälle se on suunnattu.
    Se on suunnattu tällaisille papparaisille jotka sillä ajaissaan nuortuu 20 vuotta ja voi jee antaa sille hanaaa.

Onnea hankinnalle.

ps. jos f800 ohittaa sut kurvissa niin se olin mä
    <p>R 1200 RT</p>
    Lainaa (jappi @ Huhti. 30 2007,22:59) kirjoitti
    Se on suunnattu tällaisille papparaisille jotka sillä ajaissaan nuortuu 20 vuotta ja voi jee antaa sille hanaaa.

Onnea hankinnalle.

ps. jos f800 ohittaa sut kurvissa niin se olin mä
    No, sitten minun ei kannata edes koeajaa koko kapistusta. Eihän mulla ollu 20 vuotta sitten korttiakaan, vaikka mopo oli kyllä...

ps. Ei se K1200S ole mutkassa kovinkaan hidas, joskin vähän raskaan oloinen.
    Vaikeatahan se on kuvitella, mitä kohderyhmää kiinnostaa sellainen mopo, joka:

-kiihtyy sataseen abt 3 s ja varttimailiin abt 11 s
    -kuluttaa kevyesti alle 4 l/100km
    -kulkee pitkästi päälle 200 km/h
    -mylly sekä vääntää, että kiertää halukkaasti
    -pehmeästi toimiva ruisku, ei "on-off" nykimistä kaasun hölläyksen jälkeisessä kiihdytyksessä

-on vakaa ajettava suoralla
    -kääntyy hanakkaan ketterästi mutkiin, eikä hätää jos mutka vaikka kirraiskin
    -muuttuu matelu nopeuksissa skootterimaisen ketteräksi
    -mukavan rento ajoasento, helppo liikenteen tarkkailu kaupunkiajossa
    -huoltovapaa hihnaveto ilman tehohäviötä
    -pitkät 140mm joustot molemmissa päissä tasaamassa röykkyjä
    -matala painopiste (tankki satulan alla)

-helpot ja turvallisen tehokkaat Brembon ABS-jarrut
    -"ei linkitetyt" jarrut
    -teräspunosletkut
    -ohjausiskari
    -ajotietokone
    -vaihdenäyttö
    -Lap-Timer
    -lämpökahvat
    -suuntavilkkujen näppärä automaattipalautus
    -rengaspaineiden tarkistus helppoa, sivulle "käännetyt venttiilit"
    -esijännityksen ja paluuliikkeen vaimennus säädöt takana

-helposti varustettavissa laukuin ilman hirvittäviä hässäköitä
    -mukavasti tilaa myös kahdelle

-naurettavan halvat vakuutusmaksut

Summa summarum; hyvät ajo-ominaisuudet, helppo ja kevyt ajettavuus, laaja tehoalue, hyvät varusteet. Ketäpä moiset asiat kiinnostaisi.

Lainaa kirjoitti
    Mutta K1200S olikin eri maata.

Vaihdeloota tuntuu hämärältä aluksi mutta kun sitä aikansa relaa edes takas niin se tuntuu ryhdikkäämmältä kuin japsit.. *..samaa hiljaisuutta ja helppoutta siihen ei kyllä saa.
    Tämäkin vielä, F:ssä on kevyt ja täsmällinen laatikko, pieni kliksahdus ja pykälät soljuu helposti ja varmasti...

SPK_1978:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Dubai, Yhdistyneet Ählämit
    En tiiä upposko mutta tais ainakin hipasuosuman saada..

En siltikään tiedä kelle se pyörä on suunnattu.
    Moisen myyntipuheen jälkeen on vielä vaikeampi sanoa

Mä en siihen saanut sellasta tuntumaa kuin ässään.
    Hienon listan toki latelit.
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    GT:llä en ole ajanut. Istuminen sen kapealla satulalla polvet koukussa riitti. On kuulemma hieno pyörä kaikin puolin, säätöjouset ja kaikki. Uskon sen ilman muuta. Mutta sekään ei oo mun pyörä...
    Tästä tarvitteis lisä infoa...
    Itse ihmetelly juuri tätä GT:n penkkiä. Ainaskin "kylmissä" tyypeissä penkki on tuntunut todella ikävältä.Kapea ja se valuva tunne etiäpäin.Tottuuko/eikö totu?
    Hieno pyörä pilattu moisella jakkaralla, sanoisin ma.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Kovaa tuntuu F800 kiihtyvän vartin ( about 11 sec ), Selkämaakin pääsi "vain" about 10,5 sec K1200S:llä Kalajoella !
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
    Lainaa (Tuppervaari @ Touko. 01 2007,16:27) kirjoitti
    Tästä tarvitteis lisä infoa...
    Itse ihmetelly juuri tätä GT:n penkkiä. Ainaskin "kylmissä" tyypeissä penkki on tuntunut todella ikävältä.Kapea ja se valuva tunne etiäpäin.Tottuuko/eikö totu?
    Hieno pyörä pilattu moisella jakkaralla, sanoisin ma.
    Tottuuko vai eikö...Antaa tähän GT-miesten vastata ihan pers.kohtaisesti, mutta BMWLT.com -foorumillakin on oma GT-osasto, jossa varmaan penkkiasiaakin on puitu moneen suuntaan.

Bemarilla tuntuu olevan niin, että tuulilasit ja penkit menevät vaihtoon heti jos vain omistaja yhtään pääsee hajulle kunnollisemmista "aftermarket" osista. Alkuperäiset on C-A-D:iä lainatakseni "kuin yhden koon sukahousut" eli ei käy oikein kenellekään.

Samahan se on tämän uudemman LT:n jakkaran kanssa. Sitä kavennettiin, jotta lyhyemmät kuskit ylettyvät maahan tanakammin. Samalla sen muotoilu meni sanamukaisesti päin persettä. Siis minun mielestäni, joku voi olla siihen tyytyväinen...

Tuossakin on yksi firma, jossa teetin itselleni ja repsikalle nahkapenkit
    http://www.day-long.com/index.htm ja kun vielä talven pimeinä iltoina väsäilin kuskin penkkiin sähköisen korkeussäädön http://picasaweb.google.com/pozoizqu...ERSEATADJUSTER , niin sitä onkin nyt tullut sen verran ronkeliksi penkkien suhteen, että ihan kaikki jakkarat ei enää kelpaa...

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:

Amerikan kierros 2010:

Amerikan kierros 2011:

Moponparantelukuvia:
    Hittolainen...ei sitten ehtinyt viikonlopulla Heinolle koeajelemaan, mutta kaipa sitä ilman koeajoakin uskaltaa F 800 S:n sieltä Espoosta joku kaunis päivä noutaa
    Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto
    Lainaa (Tune @ Touko. 01 2007,23:08) kirjoitti
    Hittolainen...ei sitten ehtinyt viikonlopulla Heinolle koeajelemaan, mutta kaipa sitä ilman koeajoakin uskaltaa F 800 S:n sieltä Espoosta joku kaunis päivä noutaa *
    Ei hätää...3. - 5.5. Heinolla "Duell week"; erikoistarjouksia, BMW-koeajoja...mm. F800 ST. Tuollainen kutsu tuli postissa kotiin.
    Lainaa (vuohi @ Huhti. 28 2007,18:55) kirjoitti
    tulipa käytyä koittamassa tuota G650 maastomallia kun ei motoa ollut prkl ajettavana ainakaan sillon kun itse paikalla oli tai sitten eivät uskaltaneet antaa sitä minulle * Vähän oli kyllä pettymys itselle kone oli jotenkin hengettömän oloinen ja tärisi törkeästi verrattuna entisen pyörän suzukin 1-sylinteriseen tömäriin verrattuna mutta voipi olla tietenkin että aika kultaa muistot siittä suzukin koneesta.
    Pullan syönnin ohessa tuo tuli testattua ja hieman samanlaisin fiilarein. Hienostihan se meni niin soralla kuin maantielläkin ja moottori toimi niin nöyrästi kuin tuollainen vain kaiketi voi. Tehoilla tuo ei tosiaan houkuttele, mutta muuten tuntui iisiltä ajettavalta.

Tosin kun itsellä ei enduroista juurikaan kokemusta ole, niin suu vääntyy messingille varmasti laitteella kuin laitteella. Kyllä sille meitin pihalta tilaa löytyisi...
    Lainaa (pozo izquierdo @ Huhti. 28 2007,14:27) kirjoitti
    Eli uskottava se on, että integraalijarruista huolimatta jarrujen painotus (normaalijarrutuksissa) on käsijarrulla etupyörällä ja jalkajarrulla takapyörällä. Luulin pitkään, että ne olisi enemmänkin tasapäisiä - varmaan paniikkijarrutuksessa tulee sitten molemmat pyörät peliin täysillä. Niinhän se tehtaan brosyyreissä taitaa lukeakin...
    Mulla käyttäytyy ihan toisin, vaikka jalkajarrun käyttö on unohtunut lähes kokonaan. Takapalat kestää ~20 tkm ja ne onkin vaihdettu jo kahteen kertaan. Etupalat meni vaihtoon vasta 46.500 kilometrilukemilla. Mopo integraalijarrullinen K 12 RS.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (J@ck @ Touko. 02 2007,11:23) kirjoitti
    Lainaa (pozo izquierdo @ Huhti. 28 2007,14:27) kirjoitti
    Mulla käyttäytyy ihan toisin, vaikka jalkajarrun käyttö on unohtunut lähes kokonaan. Takapalat kestää ~20 tkm ja ne onkin vaihdettu jo kahteen kertaan. Etupalat meni vaihtoon vasta 46.500 kilometrilukemilla. Mopo integraalijarrullinen *K 12 RS.
    No tuo kuullostaa kyllä ihmeeelliseltä - semminkin kun nyt vappuna meinasin vaihtaa omaani ne kuuluista takapalat 58.000 kohdalla.
    Irroitin jarrusatulan ja kun katselin kiinni olleita jarrupaloja ne olivat korkeintaan 10% ohuemmat kuin vieressä olevat uudet. Ulompi näytti itsesasiassa ihan kulumattomalta. Jätin ne edelleen vaihtamatta...
    Eli se, että jarrupolkimeni tuntuu painuvan syvemmälle kuin ennen ei ainakaan johdu kulahtaneista jarrupaloista. Ja voi olla niinkin, että tuo muka syvemmälle painuminen on vain mielikuvitukseni tuotetta sekin eli poljinjarru toimii kuten se on aina toiminut...

No, ainakin takaRENKAAN vaihdan kyllä. Sen kulumisesta ei oikein voi harhoja nähdä...

terv. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:

Amerikan kierros 2010:

Amerikan kierros 2011:

Moponparantelukuvia:
    Lainaa (pozo izquierdo @ Touko. 02 2007,14:36) kirjoitti
    No tuo kuullostaa kyllä ihmeeelliseltä - semminkin kun nyt vappuna meinasin vaihtaa omaani ne kuuluista takapalat 58.000 kohdalla.
    Minusta tuo ei kuulosta yhtään ihmeelliseltä. Omassa pyörässä, R 1150 RS ja integraalijarrut, oli jo kolmannet takajarrupalat käytössä, kun 53393 kilometrin kohdalla vaihdoin etujarrupalat ekaa kertaa.

Edellisen pyörän, R 1100 S käytin v. 2002 Mototripissä 50000 huollossa. Silloin ihmettelin takajarrupalojen nopeaa kulumista. Vastaus oli, että Bemarissa takajarrupalat kuluvat huomattavasti nopeammin kuin etupalat. Tämän väitteen omat kokemukseni ovat todistaneet. Voisiko LT:n jarruissa olla jokin asia toisin kuin useimmissa muissa Bemareissa? Tai onko takapalat vaihdettu aikaisemmin omistajan huomaamatta jossain määräaikaishuollossa? Tai takajarru ei jostain syystä toimi niin kuin sen pitäisi?

BMW R 1200 GS Adventure
    Kävin Espoossa koeajamassa kauan ihailemaani R1200GS Adventurea. Oli kyllä mukava vehje kerrassaan, mutta kai se täytyy rahan puutteen vuoksi tyytyä ajelemaan pari vuotta RT:llä.

Tulis vaan se ilmastonmuutos niin ajokausi pitenisi ja asumiseen kuluvat rahatkin voisi käyttää tärkeisiin harrastuksiin, kun voisi asua vaikka veneen alla ympäri vuoden.
    Lainaa (oraniyan @ Touko. 02 2007,15:45) kirjoitti
    Voisiko LT:n jarruissa olla jokin asia toisin kuin useimmissa muissa Bemareissa? Tai onko takapalat vaihdettu aikaisemmin omistajan huomaamatta jossain määräaikaishuollossa? Tai takajarru ei jostain syystä toimi niin kuin sen pitäisi?
    Ehkä niissä sitten on jotain erilaista kuin muissa...
    Vaihdettu niitä ei ainakaan ole tähän lähes 60 tonniin mennessä. Pyörä kun on ollut silmieni alla huolloissakin.

Toimivatko oikein tai väärin, sitä en osaa sanoa... Jarrutusta treenatessani on kylläkin pakko pitää avattavan kypärän visiiri alhaalla ettei silmämunat putoa päästä eli jokin pyörä kyllä jarruttaa ja lujasti.

Oma "luonnollinen" selitykseni olisi tosiaan se, että kun en ensimmäiseen 40 tonnin käyttänyt poljinjarrua kuin mäkistarteissa pitämässä pyörää paikallaan, niin ei ne takajarrupalat mihinkään ole voinut kuluakaan.
    No nyt sitten oletin, että kun viimeiset 18 tuhatta olen enimmäkseen käyttänyt jalkajarrua, että nyt ne viimeistään pitäisi vaihtaa. Vaan kun ei oo vieläkään kuluneet oikein miksikään..

Nyt en tähän hätään osaa sanoa, mikä on etupalojen tila, niillä kun on nyt menty 18 ja edellisillä mentiin 40 tonnia.
    Täytynee tarkistaa kun pääsen kotiin täältä Riikasta...

Kiitos kommenteista, aina oppii uutta.

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:

Amerikan kierros 2010:

Amerikan kierros 2011:

Moponparantelukuvia:
  30.  
    Tulihan noita pyöriä testailtua tänään.

Moto Guzzi Norge oli kyllä pettymys. Kauhea tärinä, ihmeellinen ohjausgeometria, käsikäyttöinen plexsin säätö.
    Ei ollu mun pyörä vaikka vaikutti paperilla paremmalta.

FJR oli jo pari pykälää paremman tuntuinen, mutta ei se oikein iskeny, vielä? (vaihteet tökki testaamassani yksilössä. Ei meinannu mennä alaspäin)

F800S oli näppärän tuntunen pyörä, muttei minun tyyppinen pyärä. En usko että ST ois niin paljoa matkapyörämäisempi, että siitä ois mulle tulevaisuudessa pyörää.

Kun on tullu hankittua kakkospyöräksi tuo Honda NX250, niin pitihän sitä kokeilla G650X Chall pyörääkin. Oli se korkea. Hädin tuskin yletti toinen varvas maahan . Se on varmaan "krossi" pyöräksi hyvä, muttei pysyis mulla montaakaan sekunttia mettätiellä pystyssä. On ne tiet niin huonokuntoisia, joilla tulee itse ajeltua.

R1200GS pyörään en käyny testaamassa tällä kertaa, mutta ei se minun mielestä näytä kyllä enduropyörältä, varsinkin kun on ajellu Honda NX250 muutama sata kilometriä metsäteitä pitkin.

Mutta sokerina pohjalla K1200GT vois vaikka ollakin mun pyörä tulevaisuudessa. Onhan se 100 kiloa kevyempi, paremmat kurvi ominaisuudet ja tehokkaampi, kuin k1200LT. Penkki oli outo, mutta ihan penkin edessä tuntui parhaimmalta ajaa.

Pyörään pitäisi varmaan vaihtaa CeeBaileysin isoin kate mitä pyörään saa. Penkki pitäis laittaa uusiksi (jotta kelpaisi itselleni ja erityisesti vaimolleni), jalkojen kulmaa pitäisi saada jotenkin loivemmaksi ja ajoasentoa pystymmäksi.
    (Huom! vertaan ominaisuuksia K1200LT pyörään!)

PS. Oli vilkut yhdellä tai kolmella painikkeella, niin kyllä niitten pitäisi mennä automaattisesti pois päältä!

SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen