Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Etuiskarin stefa on vuotanut pyörän saannin jälkeen (3 viikkoa) ja Kalevan MP huoltoon on varailtu aika kuluvalle kuulle asian korjaamiseksi. Huono puolena siihen uppoaa 250e, joka on aika suolainen hinta kun olen lukenut että stefat voi vaihtaa itsekin muutamalla kymmenellä eurolla

    Pyörä (36tkm) hommattiin siis viime syksynä ruttutukusta hirviökolarissa olleena, katteet, vilkut, jalkatappi ja jarruvipuja vaihdettiin ja pyörä maalattiin. Nyt siis ajanut lähemmäs kuukauden ja toimii muuten hyvin eikä ylimääräisiä ääniä kuulu, mutta koska pyörän taustasta ei ole tietoa niin tulisi tarkistella noita mahdollisia tyyppivikojen kohteita yms? Talven aikana tulpat, suodattimet, öljyt vaihdettiin. Opiskelijana tietysti olisi hyödyllistä löytää ne keinot miten omaa mopoa huolletaan itse, ajattelin aikaa varata venttiilien tarkistukseen seuraavaksi (tyyppivika?). Huollot maksavat, mutta pyörän hajoaminen maksaa enemmän, itse en vielä uskalla noita sählätä. Moottoripyörien huollosta ei ole kokemusta, mutta mikä olisi paras tapa aloittaa pyörää tutustuminen ja lopulta mahdollistaa tuollaisten edellämainittujen huoltotoimenpiteiden suorittaminen omin käsin, talli ja työkalut löytyvät kyllä. Kritisoin "työkalu käteen ja purkamaan" periaatetta koska olen saanut sillä jo aikaisemmin tuhoa aikaan . Huoltomanuaalia pyörän mukana ei tullut ja netissäkin ainoa ladattava yksilö on saksankielinen. Paras tapa olisi tietty saada osaava kaveri opettamaan nuo, mutta semmosia ei löydy lähipiiristä.

    Kiinnostus opetteluun on siis kuitenkin kova!


    e: kirjoituserheet



  2. #2
    On kyllä melko raaka hinta stefojen vaihdosta toi 250e. Itse opiskelin menneellä viikolla zx-6r stefojen vaihdon ja kyllähän siinä aikaa tuhraantu, mutta noin 50e koko remppa maksoi kun öljyt vaihto samalla.
    Eli jos on tila missä ropailla niin ei muuta ku esim. Haynesin kirjaa hakemaan ja hommiin. Melko tarkasti siinä oli kaikki vaiheet neuvottu, jos lontoo taipuu.
  3. #3
    joo,ei se stefojen vaihto kyl tollasta hintaa maksa.. taitavat nyt jymäyttää sua.. itselleni kyselin öljujen vaihtoa etupäähän,ja se oli jossain 60e luokkaa,ja samallahan siihen voi vaihtaa ne stefat.. ei ne venttiilit enää tossa mallissa oo ongelma,kunhan muistaa ajaa koneen lämpimäksi,ennen kun antaa happea sille kunnolla..venttiilikoneisto on änekkäämpi kun uusissa pyörissä,joten pikku ääniä ei kannata säikähtää.vena säätö ei oo mahoton tehdä itse.. sit ne huonot puolet->kannattaa pitää hyvää huolta takahaarukan laakeroinnista,eli pura talvella haarukka irti,kato laakerien kunto,uusi tarvittaessa ne ja stefat..mulla oli stefat päästäny vettä sisään ties miten kauan,ja kaikki laakerit uusiksi,ja tarvikkeena ei löydy,ja sumekohan hinnoittelee niin että moottoripyöräily on kivaa,rikkaalle..
    hieno peli,itsellä on 5 kesä alkamassa.. viripalikoitakin viellä löytää..esim tupla ärrän nokat saat multa halvalla..

    hyviä ajokilometrejä
  4. #4
    Lainaa (Myltsi @ Touko. 12 2007,09:53) kirjoitti
    sit ne huonot puolet->kannattaa pitää hyvää huolta takahaarukan laakeroinnista,eli pura talvella haarukka irti,kato laakerien kunto,uusi tarvittaessa ne ja stefat..mulla oli stefat päästäny vettä sisään ties miten kauan,ja kaikki laakerit uusiksi,ja tarvikkeena ei löydy,ja sumekohan hinnoittelee niin että moottoripyöräily on kivaa,rikkaalle..
    Laakerikaupasta kyllä löytyy sopivat, säästää melkosen summan kun hakee ne sieltä. Ja ne tosiaan kannattaa uusia, muuttu omakin mopo kertaheitolla.

    Hommaa ihmeessä se Haynesin manuska, maksaa ittensä takasi hetkessä, siis jos aikoo huollot tehdä itse.
  5. #5
    Haynesille äänet täältäkin. Alfameriltä tilasin ite. Sai vielä postikulutkin ilmaseks, säästin ainakin euron kun vertaa paikallisen Stormin hintoihin
  6. #6
    On kyllä melkonen hinta etupään stefojen vaihdosta!
    Kävisin katsastamassa muitakin paikkoja.
    Itse kyselin vasta samasta asiasta ja annettin hyviä vinnkejä putsata filmillä itse paskaa sieltä stefojen välistä.... vähän aikaa toimikin, mutta sitten alkoi taas vuotaa.

    Minulla maksoi zetoriin koko homma alle 140 egeä.alkuperäset stefat 30 e, öljyt 17 egeä, työ 2h = 90 euroa.

    Itsekin opiskelija
  7. #7
    Lainaa (Jartsi @ Touko. 14 2007,17:38) kirjoitti
    Lainaa (Myltsi @ Touko. 12 2007,09:53) kirjoitti
    sit ne huonot puolet->kannattaa pitää hyvää huolta takahaarukan laakeroinnista,eli pura talvella haarukka irti,kato laakerien kunto,uusi tarvittaessa ne ja stefat..mulla oli stefat päästäny vettä sisään ties miten kauan,ja kaikki laakerit uusiksi,ja tarvikkeena ei löydy,ja sumekohan hinnoittelee niin että moottoripyöräily on kivaa,rikkaalle..
    Laakerikaupasta kyllä löytyy sopivat, säästää melkosen summan kun hakee ne sieltä. Ja ne tosiaan kannattaa uusia, muuttu omakin mopo kertaheitolla.

    Hommaa ihmeessä se Haynesin manuska, maksaa ittensä takasi hetkessä, siis jos aikoo huollot tehdä itse.
    Mistä kaupasta löytyy? Ite ettiskelin joskus juurikin noita takahaarukan ja iskarin linkuston laakereita, eikä laakerikaupoista löytynyt kuin yksi kuulalaakeri, loput piti sitten hakea Sumekolta. Eikä tullut edes kalliiksi, takahaarukan, iskarin linkuston sekä ohjauslaakerit stefoineen eivät maksaneet edes 400 euroa. Jouduin ihan oikeasti kysymään, että: "Anteeksi kuinka paljon?"
    1835
  8. #8
    Lainaa (Ghostrider @ Touko. 15 2007,21:54) kirjoitti
    Mistä kaupasta löytyy? Ite ettiskelin joskus juurikin noita takahaarukan ja iskarin linkuston laakereita, eikä laakerikaupoista löytynyt kuin yksi kuulalaakeri, loput piti sitten hakea Sumekolta. Eikä tullut edes kalliiksi, takahaarukan, iskarin linkuston sekä ohjauslaakerit stefoineen eivät maksaneet edes 400 euroa. Jouduin ihan oikeasti kysymään, että: "Anteeksi kuinka paljon?"
    Taidat olla helvetin kova tinkaamaan, niin halvalta kuulostaa

    Laakerit ostin Tasannolta Oulusta. Neulalaakerit tosin ei oo ihan samanlaiset ku orkkikset, mutta hoitaa hommansa ehkä jopa paremmin kuin ne.
  9. #9
    Lainaa (jusetus @ Touko. 15 2007,13:53) kirjoitti
    On kyllä melkonen hinta etupään stefojen vaihdosta!
    Nopirulainen, kyselin vielä R.M Heinoltakin ja samaa hintahaarukkaa arvioivat työlle eli ~250e. Taitaa olla sitten vähän pyöräkohtanenkin ominaisuus * ? Jos joku on Pirkanmaan seudulla saanut ko. huollon teetettyä alle kahdensadan, niin kertokaa toki missä.

    Haynesin kirja on jo tulossa postissa, mutta taidan silti teettää tuon homman nyt ja tutustua rauhassa ja ajan kanssa asioihin sen kirjan opastuksella.
  10. #10
    en mä kyllä löytäny niitä neula laakereita,vaikka useemastakin laakerikaupasta,yms paikoista kyselin.. oli muistaakseni ulko,tai sisähalkaisija 1mm liian iso/pieni tarvikelaakereihin verrattuna..noh,sumeko myy edullisesti..
  11.  
  12. #11
    Lainaa (Dumppa @ Touko. 26 2007,10:03) kirjoitti
    Lainaa (jusetus @ Touko. 15 2007,13:53) kirjoitti
    On kyllä melkonen hinta etupään stefojen vaihdosta!
    Nopirulainen, kyselin vielä R.M Heinoltakin ja samaa hintahaarukkaa arvioivat työlle eli ~250e. Taitaa olla sitten vähän pyöräkohtanenkin ominaisuus * ? Jos joku on Pirkanmaan seudulla saanut ko. huollon teetettyä alle kahdensadan, niin kertokaa toki missä.

    Haynesin kirja on jo tulossa postissa, mutta taidan silti teettää tuon homman nyt ja tutustua rauhassa ja ajan kanssa asioihin sen kirjan opastuksella.
    Joo ite pääsin kysyyn korjaajalta tuntimäärää niin sanoi että puoltoista tuntia. Myyjä alkoi tinkaan korjaajan kans et miten se niin vähän

    korjaaja siihen et no voi siihen puol tuntia tulla lisää jos oikein vastustaa. zetorista oli kyse