onkos kukaan mahtanut tehdä itse jarruja pyörään
teräspunoksiin kun näyttää osat saavan halvalla mutta mikä firma mahtaisi prässätä letkut ja banjot kasaan???
jos jollain olisi tietoa asiasta niin sana on vapaa...
KawasakiVn1600
HondaVtr1000
SuzukiVz800
Aprilia650 *2
KawaKlx250
YamahaXJR1200
KawaZ750 *2
KawaVN800
ApriliaSL1000
HondaVFR750
HondaVF1100C
KawasakiZZR1100
SuzukiDr800
SuzukiGSX1300
HondaCBR1000 *2
KawasakiGPZ750
SuzukiGSX750
HondaMTX125
hi-flex... hydromarket...
Monikin hydraulialan pulju mutta ei jarruletkuina vaan hydrauli/pneumatiikkaletku nimikkeellä.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Joo ei onnistu teettäminen jos sanoo että tulee jarruihin..
Firma ei halua ottaa vastuuta jos sattuu jotain.
1300cc Suzuki
Itsekkin selvittelin asiaa ja törmäsin samaan asiaan. Tuntui ne vaan niin kalliilta, mutta kun ne kerran ostaa, sittenhän ne on.(Roadkill @ Touko. 08 2007,22:52) kirjoitti
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Jos tiedon jakaminen on sallittua niin tulepas Espooseen Hymat Oy:n noutomyymälään käymään - siellä Julle duunaa sulle jarruletkun sillä aikaa kun hörppäät kahvin. Tule käymään ensin yläkerrassa mun luona niin sovitellaan sulle motoristialennus. *![]()
CBF600SA
"There are too many people and too few human beings."
Tää nyt on melko varmasti tyhmä kysymys, mutta mikä noissa teräspunosletkuissa on idea? Mitä hyötyä?![]()
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Ei niitä letkuja tarvitse prässätä kasaan. Esim. autoracing putiikista saa liittimet mitkä kiristyy siihen letkun päälle ihan ilman prässäystä.
Ainoa mitä tarvitaan on sellainen letku työkalu mikä maksaa muutaman euron. Tuolla työkalulla irroitetaan sitä terästä siitä letkun päältä muutaman millin matkalta siitä kohtaa mihin se liitin tulee.
Itse tehtiin aikoinaan kilpa-auton jarruletkut ja hyvin pelitti eikä vuotaneet jne.
Teräsletkuthan auttavat siihen, että se teräs estää letkua pullistumasta kun tulee painetta, eli kun painetaan jarrua. Näin kaikki paine mikä syntyy, menee suoraan jarrusatulan mäntään ja sitä kautta jarrujen reagointi ja herkkyys paranee.
Eli letkuhan on ihan normaalia muoviletkua jonka päällä on tuo teräsletku.
Itse olen hydrauliikka liikkeessä teettänyt edullisesti teräsletkut öljynlauhdittajalle ja polttoaineletkun auton bensatankista bensapumpulle.
Teräspunosletku ei jousta yhtään kovan paineen alla. Eron huomaa selvästi kumiletkuihin verrattuna, kun jarrukahva on kovempi.(riisor @ Touko. 09 2007,08:02) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Paljos halvemmaksi noi tulee jos itte teettää? Ku ei varmaankaan ilmasia ole noi tarvikkeetkaan...
Noi itse ruuvattavat sarjat tuppaa olemaan vaan melko karkean näköisiä verrattuna koneella prässättyihin.(attes @ Touko. 09 2007,08:13) kirjoitti
Siis jos on samanlainen detaljinatsi kuin minä niin voipi häiritä silmää. Prässätty paljon sirompi ja tehdastekoisen näköinen.
Tuolla ainakin pitäisi onnistua prässättyjen teettäminen HEL:n osista:http://www.mittaletku.fi/hel.php
Siirretty MP-talliin, jonne kuuluu.
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Joo wanhoihin voi huomata, uusiin kumiletkuihin ei mitään eroa.(Earthend @ Touko. 09 2007,08:15) kirjoitti
Mutta nehän vaihdetaankin sen takia, koska on siistit
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Oisinkos joskus jostain kevarin manuskasta ollu lueskelevinani, että viiden vuoden välein ois hyvä vaihtaa jarruletkut uusiin. Siis ne kumiset.
Ja käsi sydämelle: moni näin on tehnyt? ;P
Carpimotolta saa frentubon hiilariletkuja. Mulla oli sellaiset kawassa, olivat aika yberhyvät. Miinuspuoli joillekin on, että ne näyttävät mustalle pyykkinarulle. Husaberissä on teräspunosletkut vakiona, jopa kytkimessä
Mulla ei jotenkin luotto pelaa noihin itsekoottaviin letkuihin. Vaikka niitä teollisuudessakin käytetään. Parempi ku ostaa valmiit, jotka on joku luigi viineissään kasannut.
Uusissa R1:ssä on kuulemma vakiona jotkut kevlarletkut, päältä tosin kumiset.
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia