Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Pyöräni ei suostu käynnistymään. Vaihdoin talven jäljiltä öljyt, suodattimen, tulpat ja uuden akun. Pyörä lähti loistavasti käyntiin ja ajoin sillä n. 50 km. Kokeilin seuraavan kerran viikon päästä. Pyörä kävi pari sekuntia ja sammui eikä ole sen jälkeen suostunut yhteistyöhön. Epäilin ensimmäisenä polttoainepumppua ja -suodatinta. Vaihdoin uuden suodattimen, vanha oli aika tukossa, ja samallla tankissa olevan polttoaineletkun. Otin moottorille tulevan letkun irti ja starttailin. Polttoainetta näyttäisi tulevan. Tosin en tiedä tuleeko sitä riittävällä, 2,5 bar, paineella. Kipinä näyttäisi tulevan joka sylinteriltä.
    Olen selaillut Haynesin opasta ja pohtinut mistä alkaisi vikaa etsimään.
    Onkohan kellään ollut vastaava ongelmaa tai olisiko hyviä vinkkejä mistä voisi aloittaa?
    Pyörä on vm -85.
  2. #2
    Polttoaineen painetta paineputkessa säätelee sen päässä oleva "painevahti", joka päästää ylimääräiset paineet polttoaineen muodossa palamaan takaisin tankkiin. Paineputkesta lähtee jokaiselle sylinterille oma linjansa, jossa on magneettiventtiilli annostelemassa. Meneekö polttoaine sylinteriin saakka?
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  3. #3
    Polttoaineen pääsyä sylinterille asti en ole testannut vielä muuten kuin tarkistamalla tulpat. Ne eivät ole kastuneet. Saankohan sylintereille menevän polttoaineen tarkistettua parhaiten irrotamalla "kiskon", (fuel rail), ja katsomalla tuleeko polttoainetta?
  4. #4
    En ole joutunut K-sarjaisen ruiskuongelmia tutkimaan, mutta noin "mutuna", minä tekisin juuri noin. Suutin irti ja startilla pyöräytystä sen verran, jotta näkee räkäiseekö...
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Luulisi nyt ainakin johonkin pyttyyn tulevan syttymiskelpoista tavaraa. Jollei tule niin haiskahtaa jotta vika on jossakin joka pytylle yhteisessä osassa...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  6. #6
    Saman tyyppinen vika oli minun k100rt:ssä aikoinaan ja vuosimallikin sama-85.

    Sillä erotuksella,että katkoi käyntiä ajon-aikana. Vikaa haettiin bensapuolelta mutta ei löytynyt.

    Sitten tapasin Posiolla vanhemman herrasmiehen nimeltään David.
    Varmaan tiedättekin hän kirjoittaa silloin tällöin rikastin lehdessä.Hän sanoi,että korjataampa se vika ja käveli CRC pullo kädessä pyörääni kohti ja ruiskautti ainetta virtalukkoon avaimen- reikään.

    Sen jälkeen pyörä pelasi moitteettomasti niin kauan kun se oli minulla. Uskomatonta
    <p>R 1200 RT</p>
  7. #7
    Sain paikallistettua vian ja pyörä alkoi pelittämään. Otin tarkempaan syyniin ruiskulta menevät piuhat ruiskun kontrolliyksikköön, fuel control unit. Johdossa oli kuluma lähellä liitintä ja liittimen lukitus ei toiminut kunnolla. Korjasin nämä ja pyörä lähti heti käyntiin.

    Kiitos kaikille.
  8.  
  9. #8
    Joopa joo... Kesällä´96 Kontiossa kun tuli vettä kuin jne... niin K 75 menetti tyhjäkäynnin ja huiput oli 90 km/h. Kotiin oli onneksi vain pikku matka niin jätin tarkemmat tutkinnot sinne...
    Vika paikallistui tuohon samaan isoon liittimeen, jonne oli päässyt vettä niin että liitintä löysätessä ihan lorahti. Liittimen tiiviste oli jäänyt mutkalle paikalleen asennuksen yhteydessä. Kuivaus ja hieman jotakin spraytä niin oli ok.
    Asiaa tuntemattomille tiedoksi se, että irroitettaessa akkua pitää ko. liitin avata ja siksi sitä joutuu vuosittain hämmentämään ja huolettomuus voi kostautua.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45