Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Tellun kytkin alkoi luistamaan kun laitoin shellin täyssynteettistä öljyä koneeseen, sitten vaihdoin puolisynteettiset belrayt koneeseen jota kuulemma laittavat huollossakin. Kytkin luistaa edelleen. Mikä avuksi? Telluissa vissiin on ollu jotain kytkin ongelmia? Onko kalliskin remontti tiedossa? Onko itse tehtävissä mitään?
    yleensä vaihtavat erilaisen kytkimen, muistaakseni yksi levy enemmän kun alkuperäisessä, luisto moottorijarrutuksessa vähenee ja pito paranee. siitä tuli aikoinaan maahantuojalta kirjallinen ilmoitus.
    ennen kova, joskus jopa nopeakin...
    Siis onko ärräänkin vaihdeltu uusia kytkimiä? Luulin että ässään..
    Ei oo ärriin vaihdeltu kytkimiä. Vanhempien ässien viispulttisten tilalle on vaihdeltu uudempien ja ärrien kuuspulttisia.

Luistaako kytkin niin, että luistamisesta huolimatta jos antaa vaan hanaa niin kytkin nappaa kiinni? Jos näin on niin syy on kuluneessa kahvan keventimessä. Jos taas ei niin jäykemmät jouset ja levyjen uusinta vois auttaa. Kytkimen saa tellussa auki valuttamatta öljyjä ainakin jos pyörä on sivujalalla.
    TL1000R
    Lainaa (patekka @ Touko. 12 2007,17:29) kirjoitti
    Siis onko ärräänkin vaihdeltu uusia kytkimiä? Luulin että ässään..
    laittoivat lisä levyn..
    ennen kova, joskus jopa nopeakin...
    joo kyllä se nappaa kiinni jossain vaiheessa. Mikäs on kahvan kevennin? Miten korjataan, mistä uusi?
    Lainaa (patekka @ Touko. 13 2007,11:57) kirjoitti
    joo kyllä se nappaa kiinni jossain vaiheessa. Mikäs on kahvan kevennin? Miten korjataan, mistä uusi?
    Se on kytkimessä oleva mekanismi, joka keventää kahvaa kun kytkin ei välitä moottorilta tulevaa momenttia (esim valoissa seisominen). Momentin kasvaessa mekanismi kiristyy ja kytkin tarraa kiinni. Pykälille kuluminen korjataan uusilla alkuperäisosilla. Vaihtoehtona on poistaa tää valoista lähettämistä vaikeuttava systeemi, mutta se vaatii jo hieman väkästelyä.

systeemin plussat:
    +kevyempi kahva
    +moottorijarrulla luistava kytkin

miinukset:
    -enemmän hajoavia osia
    -epämääräisempi kytkimen toiminta, varsinkin kun mekanismi kulunut

TL1000R
    Onkohan miten kalliista osista kysymys? Onko vaikea vaihtaa?
    Itsellä Tellu R oli tuossa pari vuotta ja muutaman kerran kävi sama juttu eli öljynvaihdon jälkeen kytkin rupes luistamaan.. korjaantui ihan sillä, että vein sen takaisin huoltoon ja pyysin vaihtamaan jäykemmät öljyt.

Kerran tein vaihdoin itse nuo levyt uusiin ja kokonaisuudessan max. tunnin juttu eli hyvin yksinkertainen homma. Levyt eivät muistaakseni paljoa maksaneet.

Jostain lyötyi netistä nuo räjäytyskuvatkin, mutta en nyt muista millään osoitetta..
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
    Laita telluun Kendaalin 20w-50 öljyt niin loppuu se kytkimen luistaminen.
    Tuntuu toimivan myös HONDAN!!!!!! öljyllä.Vaihteet menee päälle kuin itsestään.
    Lainaa (JP-800 @ Touko. 14 2007,09:10) kirjoitti
    Itsellä Tellu R oli tuossa pari vuotta ja muutaman kerran kävi sama juttu eli öljynvaihdon jälkeen kytkin rupes luistamaan.. korjaantui ihan sillä, että vein sen takaisin huoltoon ja pyysin vaihtamaan jäykemmät öljyt.

Kerran tein vaihdoin itse nuo levyt uusiin ja kokonaisuudessan max. tunnin juttu eli hyvin yksinkertainen homma. Levyt eivät muistaakseni paljoa maksaneet.

Jostain lyötyi netistä nuo räjäytyskuvatkin, mutta en nyt muista millään osoitetta..
    Räjäytyskuvat löytyy RonAyersilta.

Nyt mulla koneessa Motorex 10W40 ja hiukan tuntuis vaihteet takeltelevan..
    TL1000R
  13.  
    Noniiin, vaihdoin tiukemmat kytkimen jouset ja uudet kytkinnesteet ja todella pikaisen lenkin perusteella ei luista! Saas nähdä ku pääsee vähän pidemmälle lenkille.