Ostin viime kesänä Arain Viper, Finnish Flag-sarjan kypärän. Se visiirin liukuminen alkoi tihkaista jo viime syksynä ja tänää se lopullisesti sanoi "naks". Noin silmämääräisesti,kypärän sivumuovista on joku kiinnike murtunut ja sivumuovi repsottaa yläreunasta aiheuttaen sen että visiiri ei pysy paikallaan.
Korvaako myyjän mainostama Arain 5-vuoden takuu uuden muovin ja oikean värisen sellaisen ?
Ezekiel 25:17
The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
- GSX-R 1000 K7-
- MUSTANG HT-65-
Kyllä korvaa..
Ainakin minä olen saannut uudet osat kyselemättä.
Bike Wold vantaa, Tuupakantieltä.
Kiitos hyvästä palvelusta !
T:Reiska_SB
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
Kypärä korjattu takuuseen ilman mutinoita
Kiitos myyjäliikkeelle hyvästä palvelusta !
Ezekiel 25:17
The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
- GSX-R 1000 K7-
- MUSTANG HT-65-
Näköjään Arain takuut pelaa. Mulla napsahti viime kesänä Signet GT:stä tuuletusreiän "peitenappi" ja korjaus hoitui yhtä hienosti.
Huomenna lauantaina 12.5. on Jyväskylässä Kuvan Moottoripalvelussa Arai Touring Service, missä Arait tsekataan, putsataan ja pieniä huoltotoimenpiteitäkin on valmius tehdä. Ilmaiseksi.
Juu, kyllä toimii takuut. Mulla on Araista vaihdettu yksi tuuletusräppänä uuteen kun mekanismi hajosi ja luukkua ei saanut enää kiinni.
Sujuvasti hoitu huolto kaikin puolin.
Takuu toimii..mun Condorista alkoi kankaat repsottaa,satuin paikalle yhteen MP liikkeeseen ja siellä oli Arain edustaja paikalla. Kysyin korjausta ja herra antoi toisen kypärän lainaksi,mun ruukku jäi korjaukseen ja oli noudettavissa seuraavana päivänä ko.liikkeestä.
Kuittia ei kysytty ja kypärä oli vielä putsattu ötököistäkin..hyvää palvelua!!
Chaserista rupesi leukaremmi purkautumaan päästä niin että se varmistusneppari melkein putosi jo pois. Korjaus kesti pari viikkoa, vastaavan kappaleen sai lainaan huollon ajaksi ja ruukku palasi omistajalleen yhtä paskaisena kun oli lähtenytkin
Toivottavasti ei ole ominaisuus vaan oli jossain vaiheessa päässyt johonkin hieroutumaan ratki.
Sama "ominaisuus" oli tuttavan kahdessa arain kypärässä, muistaakseni astro-mallia, eli leukaremmi rispaantui melko lailla. Takuuseen meni remmin korjaus, mutta olivat laittaneet lisähuomatukseksi, että takuu ei enää ole siitä eteenpäin koska pehmusteet oli otettu itse irti.
Pehmusteet oli siksi pois koska kypäräpuhelin oli poistettu ennen huoltoon lähettämistä ja meinasi olla avuksi ottamalla sisälmykset pois ja lähettämällä kypärät huoltoon ilman niitä.
Merkillistä toimintaa, tällä oletuksella arai kypäröihin ei saisi itse laittaa kypäräpuhelinta vaan pitäis viedä ilmeisesti jollekkin arain valtuuttamalle huoltomiehelle asennuttamaan kypäräpuhelin?
Ei tuo minusta kovin merkillistä ole. Siinähän modataan kypärän kiinteitä rakenteita. Kärjistetysti vois ajatella, että joku saa päähänsä porailla lisäilmareikiä tms. Ei voi olettaa, että jokaisen taidot riittävät kypärän säilyttämiseen laatuvaatimusten mukaisina.(cripple @ Touko. 31 2007,09:52) kirjoitti
Moi, mulla napsahti viime kesänä siitä sivupalan takaa jossa visiiri kiinnni jokin kiinnike poikki, joutui laitamaan oman patentin liimamassalla joko on toiminut. Kannattaisiko mennä kyselemään korvausta tuosta, toimittavatko ne palan oikealla väritykselläkin..mulla doohan
e:jaa tuo eka postaus koski juurikin tätä, ja korvattiin. Taidan kävästä viikonloppuna tuupakassa.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Nii no voihan sen tietysti noinkin kärjistää.
Eivät taineet kyllä olla myyjätkään tietoisia tälläisestä seikasta kun olivat sanoneet, että voi asentaa puhelimen ihan itse ja piti olla helppo asentaa. No sitähän se ilmeisesti olikin, mutta tälläisessä tilanteessa tietysti vastuu kuuluu myyjälle mielestäni jos hän informoi, että voi asentaa puhelinsetin itsekkin.
No siinämielessä toissivunen seikka kun kypärissä ilmeisesti oli takuu enää muutaman kk jäljellä. En sitten tiedä olisiko moisessa tilanteessa voinut mennä vaatimaan kypäräpuhelinta myyneeltä jonkin sortin korvauksia, tosin siinäkin olisi vain sana sanaa vastaan.
Melkosta jaarittelua tuli nyt, mutta menköön.![]()
Arai Finnish flag kypärissä on ollut sivulevyissä jotain ongelmaa.. Sivulevyt vaihdetaan takuuna asiakkaille, mukana tulisi tosin olla se aitoustodistus mikä kypärää ostettaessa mukaan annettiin, syystä että kypäriä ei ole valmistettu kuin 216kpl ja niistä on muutama varastettu.
Ja varastetulle kypärällehän ei takuuta anneta.. Mikä minusta on ihan oikein.![]()
mullakin napsahti astron sivulevyn kannake poikki visiiriä vaihtaessa ja muuten ihan ilman ryskimättä.taitavat olla aika heppoista tekoa,ainakin toisinaan.yritin takuun piikkiin,mut moto-rauma oli toista mieltä.25€ köyhempi,mut nyt on vasen varastossa,koska ei myyty kappaleittain.onko se arai mikään laatukypärä,koska vikoja tuntuu olevan aikalailla?eikös ne pehmusteet ole muuten pestäviä,et kai ne nyt itse saa irroitaa???taitaa riippua kypärästä.
köyhät kyykkyyn...ja baanalle.
Noh.. Ei kait niissä nyt niin paljoa vikoja ole ollut, itse olen kyllä lähestulkoon jokaisen asiakkaan sivulevyt takuuna vaihtanut.. Jos tietysti kypärä on oikeasti tosi vanha en niitä vaihda maksutta, mutta muutoin kyllä.
Tottakai saat Astrosta sisukset irti. poskipalat lähtee niin että vedät niitä takaraivoa kohti ja kun se "loksahtaa" otat sen etuosan ulos. takaosa lähtee eteenpäin vetämällä.
Ja sisähattu on ihan vaan neppareilla, lähtee vetämällä irti.
Voit pestä ne käsin haalealla vedellä tai koneessa pesupussissa 30 asteessa.
Voihan näytönohjaimiinkin vaihtaa tuulettimen helposti itse, mutta takuu niistäkin lähtee.(cripple @ Touko. 31 2007,12:41) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K7
Astro R:stä hajosi leukaventtiili. Takuuseen vaihdettiin.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Soljen pää rispaantui. Kypärä lähetetään ens talvena Hollantiin korjattavaksi....olis antanut uuden ja heittänyt vanhan roskiin niin olis tullut halvemmaks.![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Mul ei ollu omassa astro R:ssä mitään vikoja mut kerran käytin sen kx centeris jossain arai "häppeningissä" ja siä katsottiin et ruukku pelaa ja on turvallinen.Myös puhdistettiin kaikki pinnat ja raot..Hyvä kypärä.Ostin vaan pykälää liian ison.Palveli kaks kesää hienosti ja sit vaihtui shoei xr1000..
BMW S1000rr 2010
eikös tuo leukahihnan takuu ole niin että kerran saa vaihdattaa uuden takuuseen jos itsestä tuntuu siltä että se ei ole enää turvallinen. Näin kaverille sanottiin ainakin ku osti kypärän. Eli ei tarvi olla edes näkyvää vikaa.
Paljon tuntuu Araissa olevan vikaa
Entinen oli Arai jossa ei kylläkään ollut vikaa, mutta oon tykänny nykyisestä Shoeista enempi esim. juuri tuo pleksin vaihto tsydeemi on parempi kun ei oo mitään sivulevyjä ja tuuletus röörien liikkuvat osat paljon jykevämpää tekoa....![]()
Mullakin napsahti Chaserista sivulevyn yläosan kiinnike poikki visiiriä irrottaessa. Takuuseen meni vaihto ja kuulin samalla, että Chaserin värit Eagle Blue ja Eagle Red sisältävät viallisia sivupaloja, jotka vaihdetaan takuuseen jos vaan ovat rikkoutuneet normaalissa käytössä.
Life is not a spectator sport!
Ei ole vikoja pahemmin ollut astro R leukaläppä irtosi kerran kiltisti korjasivat tyytyväinen olen ollut. Nyt päässä uusi RX7 ja on niin perkeleen kireä että meinaa taju lähteä, mutta hyvä siitä tulee...
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
itellä meni molemmat sivupalat sekä vasemmanpuolen avausmekanismi alkukesästä paskaks ja takuu korvasi hienosti.on kuulemma tän kesän aikana kyseisestä syystä korjattu arai:ta normaalia enemmän.
hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
Itselläni on Shoein Z-one ja ilmaräppänä kypärän päältä rikki. Osaa on odoteltu n. 2 kuukautta...(YRT @ Kesä. 16 2007,14:36) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
En usko että Araissa todellakaan on ainakaan yhtään normaalia enemmän vikaa kuin muissakaan. Syy miksi Araista lähdetään hakemaan hanakammin vikaa ja niistä puhutaankin, on se että se on kuitenkin maailman arvostetuin(pia) kypärämerkki ja ainakin itsellä on taipumus siitä ja sen korkeasta hinnasta johtuen vaatia myös silloin parasta. Jos minun halpis-vain-CEhyväksynnällä-tarakkaharakkapottaan tulee jotain vikaa tai feelua vuoden jälkeen, aivan sama, ei se maksanut kuin satkun, mutta jos Araissa on jotain 4 vuoden jälkeenkin ja siinä 5 vuoden takuu, totta kai menen ja otan selvää mitä sille voisi tehdä.(YRT @ Kesä. 16 2007,14:36) kirjoitti
Ainakin omani Viper Gt on aivan täydellinen kypärä ja istuu päähäni kuin kuminen hanska ilman että hiertää tai kiertää mitään. Loisto-ostos, suosittelen vilpittömästi!![]()
-Terve hetero mies tarvitsee päätään ainoastaan lakin pitämiseen-
Yamaha R Club Finland www.yrc.fi
Omasta Astro R:stä alkoi rispautua remmin pää neljäntenä kesänä ja se neppari ei enää napsahtanu kiinni. Nyt kypärä on entinen, sai vähän tälliä. Empä hoksannu että ois takuu nuo remmin viat voinu korvata.
Uus kypärä hommattu ja nyt on jo Astroa ikävä. Astro oli meluisa, visiirin mekanismi&lukitus jotenkin onnettoman oloinen ja siinä oli jos jonkinlaista niks-naks-tulletusräppänää jotka oli minusta enämpi myyntifeatureita kuin toimivia ratkaisuja. Mutta Astro istui todella hyvin ja tuntui siltä että se suojaa paremmin. Noh, sueraava potta sitten taas vanha kunnon Astro.
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Signet GT:en rispaantunut remmi vaihdettiin mukisematta...viime talvena, kesti alle 2kk, varauduin pidempään aikaan...
Tampereen Yamaha Centerin välityksellä...tuli versio jossa remmin pää pitäisi olla parempi, sulatettu umpeen paremmin mutta kyllä sekin alkaa hieman rispata ja parran sänki kuulemma rispaa taas hihnaa keskeltä joka taas ei oikein menisi takuuseen varsinkin jos joutuisi toisen kerran vaihtaan remmin, onkohan se tehty vain tytöille...
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Condorista napsahti sivulevyn kiinnike poikki. Kysyin liikkeestä meneekö takuuseen, ei osaanu myyjä sanoo. Totes, et pitää kysyä maahantuojan mielipidettä.
Millähän perusteella toisilla tuo menee takuuseen ja toisilla ei?
GAAAAAZ!!!!