Oletteko testanneet, et pitääkö mopottimienne nopeusmittarit miten hyvin paikkansa. Lähinnä kiinnostais kawan ER kutosenmittari, mut muutkin kokemukset kelpaa.
Muistan aivan varmasti unohtaneeni sen...
Onhan tuota tullu gps:llä kokeiltua. Yamaha FZR 1000 näyttämä 250 -> gps muistiin jäi 237 "suljetulla alueella" vai oliko se satasen alueellaIhan suht tarkkoja on nuo mopojen mittarit ollu, millä olen testannut ja kuullu muilta. Mittarivirheet pyörivät yleensä n.3-8% nurkilla. 100 mittarissa todellinen 92-97.
<p><strong> </strong></p>
Minä taas väitän,että pyörien mittarivirheet pyörivät n.10 prosentin nurkilla.Vanhan 1100-Zetorin mittarin utopistisuushan on suorastaan legendaarista.Varmaan 15 prosenttia!Mutta kyllä uudempienkin mittarit valehtelevat.Mainittakoon,että vuosia sitten oman,2000-mallisen ZX12R:n OMA nopeusmittari näytti tutkamittauksessa 304 km/h:n nopeudessa karvan alle 350!!Siinä nopeudessa nyt ei motarilla niin tarkkaa kuvaa saanut missä viisari oli,mutta hiukan yli 340-lukeman ja sen viimeisen viivan välissä.Heittoa on siis mittareissa ja aika paljon jopa.(Muukka @ Touko. 10 2007,18:32) kirjoitti
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Oma Tunturiässän mittari huijasi juurikin tuon 10 prossaa..
Kawasaki ZX-12R -04
Yamaha YZF R1 -02
Yamaha YZF 1000R Thunderace -96
Ei mulla ainakaan ole mitenkään utopistinen.
Eilen viimeksi tarkistin gepsillä.
60 @ gps 56
80 @ gps 75
100 @ gps 94
Eli ihan "normaali" virhe.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Mittarivirhe kasvaa nopeuden noustessa, 100km/h vauhdissa valehtelee yleensä n.+5-7km/h. ZXR:ssä mittari näytti n.255 kun todellista nopeutta oli 242 (tutkattu).
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Niinhän se tekee, mutta ei välttämättä prosentuaalisesti. Yleensä virhe on melko lineaarinen. Onko liikenteessä 150 jälkeen enään mitään väliä paljonko se valehtelee?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Pikkuse gepsillä katellu, ja REXI:n mittari näyttäis näyttävän n. +5 välillä 60-100. Enempiä en oo ehtiny tutkaileen.
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
mittarissa noin 97, tienvarsitaulu sanoo 83!!!!!
vm,96 suzuki
<p>gubbe</p>
Bemix F800 ST:
50 mittarissa, oikea nopeus 50
100 mittarissa, oikea nopeus 98
Saksalaisen Motorradin testistä ER6F:(vanhakäpy @ Touko. 10 2007,18:22) kirjoitti
50 mittarissa, oikea nopeus 46
100 mittarissa, oikea nopeus 91
Dynovedossa näytti Tuonon mittari muistaakseni 2 liikaa satasen vauhdissa. Tarkka on ja mikä parasta - edes välitysten vaihdot ei vaikuta lopputulokseen...
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
vaikuttaako jossain sitten?(mikkokoo @ Touko. 11 2007,15:17) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
voipikohan näitä muuten kovin helposti säädellä, siis mittareita?toi 15-20 on aika ikävä virhe, joutuu koko ajan ynnäileen, ja sit autossa käy usein näemmä niin että ajelee samoilla "lapinlisillä"![]()
<p>gubbe</p>
Ei ainakaan mekaanisia.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Mittarin näyttäessä 70km/h niin tutkan näyttämä 100km/h .. Mistäs tuollainen voisi johtua? Ja pyöränä ZX9R vm-98.
zx-9r
Välityksiä vaihdettu? Tossahan on sähkönen nopeusmittari joka ottaa tietonsa vetoakselilta eli jos välejä vaihtaa niin mittari alkaa horiseen omiaan.. Jollei laita SpeedoHealeria tms.(esanahka @ Heinä. 26 2007,23:22) kirjoitti
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Minkä tutkan? Tienvarsi näyttötaulut ainakin näyttää mitä sattuu MP:lle usein.(esanahka @ Heinä. 26 2007,23:22) kirjoitti
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kaikissa mopoissa joissa nopeustunnistin on laatikon ulostuloakselilla (95% nykymopoista) välitysten vaihto vaikuttaa mittarivirheeseen.(SamiN @ Touko. 11 2007,17:31) kirjoitti
Laatikon ulostuloakseli = se samainen akseli jolla eturatas on...
ZX-10R + ZX-6RR
Cebarissa mittarin näyttäessä 100 todellinen n. 97.
Nopeusnäyttöihin en ikinä oo saanu lukemaa tai sitten se näyttää mitä sattuu
Honda cbr600f -94
Sellaisen tienvarsi tutkan. Ja kaverin kanssa ajeltiin ja hänellä näytti melkein oikein. Ja kyllä sen vauhdissakin huomaa selkeästi että näyttää paljon liian vähän tuo mittari, varsinkin yli satkun vauheissa se näyttää ihan omiaan jo.(SamiN @ Heinä. 27 2007,02:34) kirjoitti
Välitykset ovat vakiot jotta siitä tuskin johtuu. Ihme homma! No kävin juuri tilaamassa speedo healerin, että eiköhän tuolla saa mittarin näyttämän kohilleen. Silti olisi kiva tietää mistä moinen alinäyttäminen mittarissa voi johtua?
zx-9r
Seuraavat tulee mieleen ekana:(esanahka @ Heinä. 27 2007,13:18) kirjoitti
-Anturi paskana tai kakkaa ketjukopassa
-mailimittarin osia?? mittari tai anturi, tuskin kuitenkaan elli ole Englannista tai täältä uitettu..
-jonkun sortin speedohealeri jo asennettu ja välitykset muutettu sen jälkeen takas vakioks
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
ER5:lla todellinen nopeus oli 76 kun mittari näytti 80, GSX750F:llä todellinen nopeus oli 77 kun mittarissa 80, GPS-navigaattorilla mittailin molemmat kerrat.(vanhakäpy @ Touko. 10 2007,18:22) kirjoitti
Mun pyörän mittari näyttää 100 km/h niin GPS näyttää 260 km/h.
Toivottavasti saisin Joensuussa 125 mittariin.
www.energiamestarit.fi
Elikkäs sellasen huomasin kun avasin tuon eturattaan kopan auki jossa tuo nopeusmittarin anturi sijaitsee, että tuo mutteri millä eturatas on kiinni sekä mistä anturi mittaa tuon nopeuden, niin pitääkö sen olla pyöreä? Hmm, vähän vaikeasti sepostettu, mutta siis se mutteri josta tuo anturi mittaa nopeuden on neliskulmainen tuossa pyörässä joten tuli mieleen, että onko se vääränlainen josta tuo nopeuden heitto voisi johtua?(JaL3 @ Heinä. 27 2007,18:36) kirjoitti
zx-9r