Virhe | .ORG!

Virhe

Virheviesti

PDOException: SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry '2147483647' for key 'PRIMARY': INSERT INTO {watchdog} (uid, type, message, variables, severity, link, location, referer, hostname, timestamp) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => 0 [:db_insert_placeholder_1] => php [:db_insert_placeholder_2] => %type: !message in %function (line %line of %file). [:db_insert_placeholder_3] => a:6:{s:5:"%type";s:6:"Notice";s:8:"!message";s:77:"Use of undefined constant MENU_PREFERRED_LINK - assumed 'MENU_PREFERRED_LINK'";s:9:"%function";s:44:"MenutrailbypathActivetrail->setActivetrail()";s:5:"%file";s:93:"/var/www/html/sites/all/modules/contrib/menu_trail_by_path/src/MenutrailbypathActivetrail.inc";s:5:"%line";i:43;s:14:"severity_level";i:5;} [:db_insert_placeholder_4] => 5 [:db_insert_placeholder_5] => [:db_insert_placeholder_6] => http://www.moottoripyora.org/drupal-header?destination=keskustelu/showthread.php/224920-ABS-valon-syttyminen-ja-nypytys?p=5237804&viewfull=1 [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => 217.30.184.81 [:db_insert_placeholder_9] => 1759593558 ) funktiossa dblog_watchdog() (rivi 157 tiedostossa /var/www/html/modules/dblog/dblog.module).
Sivustolla tapahtui odottamaton virhe. Yritä myöhemmin uudelleen.
Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Vihdoin pitkän mietinnän jälkeen pihassa BMW R1150RT vm 2001 47 000 km ajettu..

    Pari asiaa pitäisi laittaa pyörästä-

    - ABS valo syttyy joskus ja sammuu kun käyttää virrat pois??
    (edellinen omistaja käyttänyt merkkihuollossa ja vika
    koodeja ei ollut, eikä löytäneet vikaa)????

    - Moottori nypyttää tietyllä kierrosalueella ja ehkä hiukan
    myös tasa-ajossa n. 100-120km/h välillä?
    (vaihdettu uudet tulpat ja huollot tehty ajallaan Heinolla)??




    Auttakaa !!!!
    Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
    Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
  2. #2
    Tuohon ABS'ään ei taida ihmelääkkeitä olla. Tarkasta jarrunesteen määrä säiliöissä, ABS-antureiden etäisyys pyörään kiinnitetyistä kiekoista (huollossa luulisi noiden jo tehneen tuon). Akkukaan tuskin on kyseessä kun tekee tuon ajossa. Minulla tosin paska akku pudotti jarrutehostimen ja ABS:n pelistä kesken ajon.

    Tuo nypytys taas on se kuuluisa "surging". Kun haet tuolla sanalla ja "BMW":llä, saat luettavaa ja ehdotuksia riisitolkulla...
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Kyllä mulla ABS-valo pamahti päälle nimenomaan moottoritievauhdissa ja pariin eri otteeseen. Kun kokeilin valon vilkkuessa jarruja, olivat ne kyllä ihan normaalin tuntuiset tehostuksen suhteen. (Abs-ominaisuutta en tietenkään kehdannut ruveta motarilla testaamaan...) Kävin levähdyspaikalla sammuttamassa koneen ja uuden startin jälkeen valo sammui. Olin lukenut näitä heikosta akusta johtuvia ABS-kummitustarinoita, joten akku vaihtoon ja siihen loppui valon vilkuttelu.
    Mutta voihan niitä syitä olla toki muitakin...

    Ja pari pyttyä lisää koneeseen hoitaisi varmaan pois tuon "nypyttelyn"...

    t. pozo





    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  4. #4
    Onnittelut erinomaisesta hankinnasta. Ei kannata hämääntyä pikkumurheista, odotahan kunhan saat vähän kilometrejä alle, pitkällä matkalla RT:n parhaat ominaisuudet tulevat esiin.

    ABS-ongelmiin en ota kantaa, hoitakoon sen joku viisaampi.

    Pyörän "nypytys" ajossa ei ole vika vaan ominaisuus. Sen saa kyllä melko vähiin kun kaikki säädöt ovat hyvin kohdallaan.
    Asiasta on paljon kirjoittelua tälläkin foorumilla, kannattaa etsiskellä. Kaasuläppien synkronointi on keskeinen "nypytykseen" vaikuttava asia. Jos synkka on pielessä pahasti niin kyllä nypyttää ja saattaapa jopa ruveta tärisemään tuntuvasti.

    Minulla on RT -02, aj. 20 tkm. Minullakin esiintyy pientä "nypytystä" mutta ainoastaan pienessä vauhdissa, pienellä vaihteella ja pintakaasulla. Normaalissa maantieajossa 80 kmh+ ilmiötä ei enää ole (tai sitä ei tunne). Synkka on justiin kohdallaan.

    Pyörälläsi on sen verran ajettu että kannattaa huolehtia polttoainesuodattimen vaihdosta. Jos ei ole vaihdettu niin vaihda tai vaihdata. Pienikin häiriö polttoaineen syötössä esim. likaantuneen suodattimen takia saattaa lisätä alttiutta "nypytykseen".

    Hyvää matkaa!
    R 1150 RT - myyty ajat sitten... nyt mies vailla kaksipyöräistä
  5. #5
    Lainaa (pozo izquierdo @ Touko. 10 2007,23:11) kirjoitti
    Ja pari pyttyä lisää koneeseen hoitaisi varmaan pois tuon "nypyttelyn"...

    t. pozo
    Oikeassa moottoripyörässä kuuluu olla kaksi ilmajäähdytettyä sylinteriä makaavassa asennossa. *



    R 1150 RT - myyty ajat sitten... nyt mies vailla kaksipyöräistä
  6. #6
    Lainaa (HHjul @ Touko. 11 2007,23:16) kirjoitti
    Lainaa (pozo izquierdo @ Touko. 10 2007,23:11) kirjoitti
    Ja pari pyttyä lisää koneeseen hoitaisi varmaan pois tuon "nypyttelyn"...

    t. pozo
    Oikeassa moottoripyörässä kuuluu olla kaksi ilmajäähdytettyä sylinteriä makaavassa asennossa.
    Ei. Kyllä niitä kuuluu olla kaksi. Mutta pystyssä ja vesijäähdytteisiä
    <p>R 1200 RT</p>
  7. #7
    Lainaa (jappi @ Touko. 12 2007,00:42) kirjoitti
    Lainaa (HHjul @ Touko. 11 2007,23:16) kirjoitti
    Lainaa (pozo izquierdo @ Touko. 10 2007,23:11) kirjoitti
    Ja pari pyttyä lisää koneeseen hoitaisi varmaan pois tuon "nypyttelyn"...

    t. pozo
    Oikeassa moottoripyörässä kuuluu olla kaksi ilmajäähdytettyä sylinteriä makaavassa asennossa. *
    Ei. Kyllä niitä kuuluu olla kaksi. Mutta pystyssä ja vesijäähdytteisiä
    No ei jos tarkkoja ollaan niin kuuluu olla kaksi pyttyä rinnakkain pystyssä ja mäntien kulkea samaa tahtia ylös alas ja kampiakselin kierron olla ns. 360 astetta.

    Vaikka tiistaina haenkin juuri tuollaisen vesijäähdytteisen version kahden edellä mainitun kaltaisten lisäksi, lähtee kaksi makaavaa sylinteriä vaihtoon.


    No itse asiaan. Omassa R1100RT:ssä on ollut nyt varsinkin talven jälkeen tuota ABS-valo ongelmaa käynnistyksen yhteydessä. Ei kuittaa pois ajoon lähdettäessä ja tämä johtuu siitä että starttivaihe vie niin paljon virtaa kylmänä. Näin ainakin itse olen asian ajatellut. Akku uusittiin viime keväänä ja ongelmia alkoi esiintyä ensi kerran ABS-valon kanssa syksyllä kun aamuisin ei ollut kuin muutama aste lämmintä tai nollassa.

    Tuo nypytys on sellainen joka välillä häiritsee ja välillä siitä ei välitä. Itse olenkin mieluummin ajellut mutkateitä niin ei tarvi tasakaasulla ajella niin paljon Tuo ongelma vaatii tosiaan tuon läppärunkojen synkkauksen, hyvät tulpat ja venojen tarkistuksen/säädön. Sillä pääsee jonkun aikaa menemään hyvin.

    Hyvä pyörähän tuo on ollut, kesällä vaan julmetun kuuma ajaa kun ajoviima ei tuuleta jalkoja ollenkaan, katteet suojaa kyllä hyvin. Eipä siinä kyllä sitten sateellakaan paljoa kastu. Paras pitkän matkan peli mitä mulla on ollut.
  8. #8
    Lainaa (xs2jammu @ Touko. 12 2007,08:39) kirjoitti
    No ei jos tarkkoja ollaan niin kuuluu olla kaksi pyttyä rinnakkain pystyssä ja mäntien kulkea samaa tahtia ylös alas ja kampiakselin kierron olla ns. 360 astetta.
    Heh - Onkos pyöriä/moottoreita, joissa kampiakselin kierros ei ole 360 astetta Mielenkiintoinen moottori...
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    ensinmäinen 1000 km takana ja hymy sen kuin venyy kilometrien myötä!!

    Tosiaan tuolla mutka teillä ja yli 3500 kierroksen yläpuolella nypytyksestä ei ole tietoakaan... ja kurveista ulostulo tuolla boxerilla pistää kyllä suun messingille

    2 ERI LUONNETTA MYÖS:
    - PITKÄN MATKAN CRUISERI (visiiri ylhäällä ja laukut paikalla)
    - SPORT (visiiri alas ja laukut pois)



    Parempi pyörä loppupelissä kuin edes uskoin, alkuun tuntui kömpelöltä mutta nyt tuntuu paljon pienemmältä kuin kooltaan on ja alusta toimii nöyrästi kuin ajatus!

    Nyt kun olen lueskellut niin suomalaiset kuin jenkki foorumit niin luulisin että tuosta nypytyksestä pääsisi eroon lopullisesti lastuttamalla pyörä uusiksi?

    Missäköhän Riihimäki +100km sektorilla onnistuisi tuo homma säädön kera? Hintatietoa?? Tuleeko tuntuvaa tehon liusäystä

    AIVAN JUMALAINEN PYÖRÄ, JOS JOSKUS VAIHDAN NIIN SAMANLAISEEN UUTEEN!
    Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
    Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
  10. #10
    valoa tunnelin päässä!!

    Heinolta soittivat tänään ja olivat saanneet uutta tietoa Surging ilmiöön.. jokin rele kun vaihdetaan niin saadaan sen verran rikkaammalle kone että nypytykset ovat historiaa!

    Pitänee käyttää pyörä Espoossa ja katsotaan mikä on tilanne sen jälkeen!!
    Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
    Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
  11. #11
    Sas nähdä auttaako. MUTUna uskoisin kyseessä olevan "Cat-code plug"in, joka on itse asiassa sellainen pieni releen näköinen "hyppylanka-hässäkkä" muiden releiden joukossa. Tuolla mutikalla ohjataan Motronicin toimintaa. Alkusarjan R1150Gessuleissahan noita vaihdettiin kait paljonkin. RT-mallien ongelmista en ole kuullut. No toivotaan parasta.
    <p>2002-2014</p>
  12. #12

    Rele tuli eilen RM-Heinon kautta ja uskomatonta mutta totta... nypytys loppui!!!!

    Rele + rahdit yhteensä 13€ ja nyt pyörä kulkee kuin enkeli
    Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
    Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
  13. #13
    Tämäpä oli hyvä uutinen.

    Mikähän on tuon releeen varaosanumero?
  14. #14
    Tämmöset koodit löysin paketista:

    A10-08-86
    CONTACT 61 36 8 366 621
    Antal 1
    F72
    7-05-16
    Fört nr 15232
    Rad 39
    Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
    Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
  15. #15
    Ennen tilaamista kannattaa kyllä varmaan valmistenumeron kanssa liikkeestä varmistaa, notta oikeaa osaa ollaan tilaamassa. Varsinkin jos sattuu tuontipyörä olemaan kyseessä (jommassa kummassa tapauksessa).

    Nuo CatCode-plugit ovat vaihdelleet kyllä maittain.



    <p>2002-2014</p>
  16. #16
    Tuolla aiemmin kehuin oman ABS-valon vilkuttelun hävinneen akun vaihdon myötä.
    Niin se hävisikin vajaan parin tonnin ajaksi...

    Saksan reissulla mokoma vaiva ilmestyi uudelleen. Kesken ajon syttyi ABS-valo ja siinä se vilkutteli pari sataa kilsaa. Uudellen starttauksen jälkeen rauhoittui vartiksi alkaakseen taas uudelleen.
    ...Kunnes vaiva sitten jossain paluumatkalla Etelä-Ruotsissa hävisi taas kokonaan. Ei nyt luulisi olevan akkuvaivaa uuden Vartan geeliakun kanssa...
    Kumma homma, pitänee kuudenkympin huollossa ihmetellä aihetta Treen Heinolla..

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  17. #17

    Vaihdoin Vartan akun viimeviikonloppuna ja nyt 200-300km myöhemmin syttyí taas kertaalleen??

    Yhdistin sen ilmeisesti takajarrun yhteyteen.. eli kun jarrutin pelkästään hitaassa jonossa vain takajarrulla niin valo syttyi, saattaa tosin olla pelkkää sattumaa

    Tuli asennettua akun kanssa samaan aikaan myös AutoCom järjestelmä kun kerran katteet joutui irrottamaan, liitin siihen myös TomTom Riderin, kännykän Bluetoothilla, Apple MP3 80gb ja pyörän oman radion
    Joten virran kulutuskin kyllä lisääntyi.. mutta silti ihmetyttää tuo ABS valon syttyminen??
    Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
    Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
  18. #18
    Vahva arvaus kyllä on, että tuolla Autocomin lisäsähköllä ei ole mitään tekemistä ABS-valon kanssa. En suostu ainakaan uskomaan. Bemarin laturi puskee köykäisesti sen 55A (tjsp - en jaksa tarkistaa).

    Tuo takajarrun käyttö viittaa vahvasti vanhaan tyyppivikaan. Eli yleisestihän on raportoitu ABS-valon syttyvän kun jarruneste vajenee (taka)jarrunestesäiliössä. Eli kuluneet palat, pinta vajuu, valo alkaa syttyä....

    Koettakaas a) vaihtaa takajarrupalat b) täyttää jarrunestesäiliö (täyteen)
    <p>2002-2014</p>
  19. #19
    Onko ABSillisessa yhdistetty abs- ja muu jarruhäiriö samaan merkkivaloon?

    Helpottaa kyllä elämää jos vaikka selviää nesteen lisäyksellä...



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  20. #20
    Minulla ei auttanut myöskään akun vaihto, vaan jarrunestesäiliön (taka, ja se hankalampi "perimmäinen" säiliö) täyttäminen täyteen.
    Aiheutti ABS:n vilkkumisen, vaikka nestepinta oli hieman alarajan yläpuolella. Vilkuttelu loppui, kun täytin säiliön aivan täyteen, eikä ole sen koommin vilkkunut.
  21. #21
    Lainaa (jowin @ Touko. 27 2007,20:56) kirjoitti
    Minulla ei auttanut myöskään akun vaihto, vaan jarrunestesäiliön (taka, ja se hankalampi "perimmäinen" säiliö) täyttäminen täyteen.
    Aiheutti ABS:n vilkkumisen, vaikka nestepinta oli hieman alarajan yläpuolella. Vilkuttelu loppui, kun täytin säiliön aivan täyteen, eikä ole sen koommin vilkkunut.
    Tuo haisee ihan järkevältä selitykseltä - semminkin kun se valo äityi vilkuttamaan Saksassa yhden semmoisen kaksisataa vuotta vanhan nupukivipätkän jälkeen, joka ravisti irti kaiken vähänkään löysällä olevan moposta ja matkustajista.
    Siinä varmaan sai jarrunestesäiliökin osakseen semmoisen hölskytyksen, että pinta saattoi olla sen jälkeen vaikka missä.

    Täytyypä tarkistaa missä se jarrunesteen pinta oikein luuraa, vaikkakin nyt on ollut kylläkin hiljaista viime päivinä siellä ABS-häiriön vilkuttelurintamalla.
    Takajarrupaloillakin on ajettu jo yli kuusikymmentä tonnia, mutta ei ne kyllä vielä pahan kuluneilta näyttäneet kun jo olin niitä pari viikkoa sitten kovalla tohinalla jo ryhtymässä vaihtamaan...

    Tattista vaan vinkeistä!

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  22. #22
    Lainaa (jowin @ Touko. 27 2007,20:56) kirjoitti
    Minulla ei auttanut myöskään akun vaihto, vaan jarrunestesäiliön (taka, ja se hankalampi "perimmäinen" säiliö) täyttäminen täyteen.
    Aiheutti ABS:n vilkkumisen, vaikka nestepinta oli hieman alarajan yläpuolella. Vilkuttelu loppui, kun täytin säiliön aivan täyteen, eikä ole sen koommin vilkkunut.
    Lueskelin näitä vanhoja juttuja ja mulla myös vilkutteli heti liikkeestä lähdettyä abs ja huomiovalo kilpaa keskenään.Vaihtoivat uuden akun,mut jossain puolivälissä kotimatkaa alkoi uudelleen.
    Kotikonnuilla cruisaillessa huomasin vilkutuksen alkavan jarrutuksessa tai mopon kallistuessa kääntyäkseen.
    Noh,tästä jutusta rohkaistuneena kädet täristen uskaltauduin purkamaan pikkusen sivukatetta sivuun ja siinä hankalammassa jarrunestepurkissa oli pinta ihan minimissä.Paranis nuo ilmat että pääsis kokeileen auttoko onkelmaan
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  23. #23
    Juu, updeitti tuohon omaankin tarinaani vielä...

    Loppujen lopuksi viaksi osoittautui etupyörän ABS-anturi. Se oli reilun kuukauden päivät viallinen -ei viallinen kunnes sitten jäi se ABS-valo pysyvästi päälle. Välillä vaihdettiin akkua ja lisäiltiin jarrunesteitä...

    Vika ei ollut tietystikään päällä 60 tonnin huollon yhteydessä kesäkuun alussa, mutta kun vikalokiin oli jäänyt "maininta" anturihäiriöstä. Kun onglema sitten taas kolmen päivän pääsä pätkähti päälle oli ainoana johtolankana tuo vikalokissa ollut maininta. Sen perusteella sitten tilasin uuden anturin ja sen vaihtamalla vilkuttelu loppui ja ABSit palasivat.

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  24. #24
    Lainaa (HHjul @ Touko. 11 2007,23:16) kirjoitti
    Lainaa (pozo izquierdo @ Touko. 10 2007,23:11) kirjoitti
    Ja pari pyttyä lisää koneeseen hoitaisi varmaan pois tuon "nypyttelyn"...

    t. pozo
    Oikeassa moottoripyörässä kuuluu olla kaksi ilmajäähdytettyä sylinteriä makaavassa asennossa.
    Heh, itse taas mietiskelin R1150RT:lla ajaessani, että vaikka monet asiat ovatkin kohdallaan, niin vielä on parantamisen varaa tuossakin koneessa.

    2003 mallisessa nimittäin on jo oikea määrä imukanavia (4), samoin oikea määrä pakokanavia (4). Venttiilejäkin on neljälle männälle ja sytytystulppia on tietysti neljä.

    Mutta 2 mäntää ja sylinteriä pääsi unohtumaan, minun mielestäni valitettavasti, jonkun muun mielestä onneksi.

    Sellaisen virheen aloittaja nyt valitettavasti meni tekemään, että osti hätäpäissään liian vanhan mallin. Twin spark kantinen nimittäin ei nyi. Omani ei ainakaan koskaan eikä missään tilanteessa syyllistynyt tuohon pintakaasulla nykimiseen.

    Aivan perinteisen oikeassa moottoripyörässä muuten...tai no olkoon, makuasioistahan ei voi kuin kiistellä
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  25. #25
    Lainaa (HHjul @ Touko. 11 2007,23:16) kirjoitti
    Lainaa (pozo izquierdo @ Touko. 10 2007,23:11) kirjoitti
    Ja pari pyttyä lisää koneeseen hoitaisi varmaan pois tuon "nypyttelyn"...

    t. pozo
    Oikeassa moottoripyörässä kuuluu olla kaksi ilmajäähdytettyä sylinteriä makaavassa asennossa.
    No, tässä on yksi näkemys asiasta:

    http://www.guzzitech.dk/english/index.htm

    Kuvaa en osannut linkittää, mutta katsokaa sieltä "fun stuff" osastosta, niin löydätte yhden kuvan, missä on bokseri-Bemukin



    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  26.  
  27. #26
    Lainaa (jarska @ Syys. 16 2007,14:02) kirjoitti
    Lainaa (jowin @ Touko. 27 2007,20:56) kirjoitti
    Minulla ei auttanut myöskään akun vaihto, vaan jarrunestesäiliön (taka, ja se hankalampi "perimmäinen" säiliö) täyttäminen täyteen.
    Aiheutti ABS:n vilkkumisen, vaikka nestepinta oli hieman alarajan yläpuolella. Vilkuttelu loppui, kun täytin säiliön aivan täyteen, eikä ole sen koommin vilkkunut.
    Lueskelin näitä vanhoja juttuja ja mulla myös vilkutteli heti liikkeestä lähdettyä abs ja huomiovalo kilpaa keskenään.Vaihtoivat uuden akun,mut jossain puolivälissä kotimatkaa alkoi uudelleen.
    Kotikonnuilla cruisaillessa huomasin vilkutuksen alkavan jarrutuksessa tai mopon kallistuessa kääntyäkseen.
    Noh,tästä jutusta rohkaistuneena kädet täristen uskaltauduin purkamaan pikkusen sivukatetta sivuun ja siinä hankalammassa jarrunestepurkissa oli pinta ihan minimissä.Paranis nuo ilmat että pääsis kokeileen auttoko onkelmaan
    Jostain kumman syystä huollot mieluummin haluavat myydä akun kuin laittaa hieman jarrunestettä. Se takasäiliö on kai hieman outo japsipyörien kanssa pelanneille, siellähän on kaksi anturia ja väliseinä. Vaatii kumartumisen että näkee kummankin pinnan tason.

    t. S
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi