Eli ongelma on tämä:Akku menee tyhjäksi ajossa.Starttaa jotenkin heikon oloisesti uudella täydellä akulla.Kun ajaa noin kymmenen kilsaa ei jaksa enää pyörittää juuri ollenkaan.Ajaa voi vaikka kuinka pitkään joten laturi pelaa ainakin jotenkin.Valot ja mittaristo toimii moitteetta.Jos antaa apuvirtaa,niin pyörittää aivan normaalisti starttimoottoria...Akku vaihdettu uuteen ja Akun +- johdot vaihdettu.Plus johto lämpenee aika paljon startatessa.Eli,mistä kannattaisi alkaa vikaa etsiä.Pyörä on Honda cb900 vm81.
Ekaksi kone sammuksissa toinen akun kaapeli irti ja virtamittari navan ja sen väliin (älä starttaa, mittarin sulake kärähtää), ei saisi kulkea virtaa. Paitsi jos on häläri, kello tms. joka vie hieman. Jos kulkee, sulake kerrallaan irti. Jos virta putoaa, löysit vuotavan virtapiirin.
Jos ei, jatkaisin tutkimuksia siellä starttipuolella, vuotaako sieltä maihin. On vähän vaikeampaa, kun virtaa ei startatessa voi perusmittarilla mittailla. Mittaa jännitettä akun napojen välillä. Jos se putoaa rankasti (ja akku silloin varmasti täydessä latingissa), on syytä epäillä solenoidin tai starttimoottorin takkuamista. Pääsiskö noilla alkuun.
Joo..Nyt on selvinnyt sen verran että ei se akku menekkään tyhjäksi.Startti pyörii iloisesti kun kytkee akun suoraan startti moottoriin,mutta kun kytkee johdot normaalisti ei jaksa pyörittää.Ideoita mikä siellä vois hangoitella?
Tuosta veikkaisin, että akulta lähtevä johto vuotaa runkoon tai on lähes poikki. Akku irti ja mittailet vastusmittarilla plus-kaapelia runkoon nähden, liikuttele ja katso muuttuuko näyttämä. Ja sitten startilta "taaksepäin" akkua kohti johtavuuden mittausta, pätkiikö johto.
Edit: Ja tietysti miinusjohdolle sama tutkimus johtavuuden osalta.