(-O- @ Touko. 10 2007,08:53) kirjoitti
Sai hymyilemään.
Bujakaa!
Jaha, nyt sitten vaan ilmottelemaan jokasesta paskakikkareesta, että saavat tulla siivoomaan pois.(tak @ Touko. 16 2007,21:12) kirjoitti
Edit. Minä kirjottaa hoono soomi.
Bujakaa!
Minä olen sellaisenkin ihmeen nähnyt. "Jussit" siivosivat tielle tullutta kuraa lapioilla ja harjoilla kun ajoin ohi *(Keppigee @ Touko. 16 2007,20:50) kirjoitti
![]()
Pitäs tilata semmonen siirrettävä liikenne merkki "paskaa tiellä" jonka vois laittaa peltoliittymän kohdalle.
Olen itsekin katuharjalla putsannut omia jälkiä. Vahingossa levitin lietevaunullisen paskaa noin puolenkilometrin matkalle. (14 kuutiota).
Siinä meni monta tuntia harjatessa. Harjakonetta oli ikävä. Sitte tuli onneksi kunnon rankkasade.![]()
En tiedä kuinka virallista oli seuraava toimenpide mutta tein kuitenkin, laitoin autosta löytyvän varoitus kolmion tienlaitaan ennen paskavelliä. (tie oli todella liukas)
Vanhoja juttuja mutta sopi aiheeseen.
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Niin,ja eihän tämä multa(paska)tiellä ole vaarallista vain mp:ille,lensipä tässä lähistöllä kotilo katolleen pellolle kun sellaiseen kuraan(paskaan) liukasteli sateella,ja olihan tuolla edellä joku kuorma autonsa hallinnan menettänyt lapasesta ko asian vuoksi...
Tärkeä asia mielestäni hoitaa kuntoon,kun ei ylitsepääsemätön vaikeus pitäisi olla ko. vehkeitten omistajille....![]()
KEPPI-G
Noinhan se menee kaikissa 7-napaisissa perävaunuliittimissä. Se pitää aina kärryn takavaloista ennen liikkeellelähtöä tarkistaa, että ei vilkuta päinvastaiseen suuntaan. Jokaikistä peräkärryä vetävää h-autoa pitää tästäkin syystä varoa.(mchuurre @ Touko. 10 2007,09:22) kirjoitti
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Taisivat olla itsekin motoristeja.. *(Kawamaki @ Touko. 16 2007,22:30) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
Tuli kerran levitettyä pari kuutiota viljanjyviä tielle ja vielä mutkapaikkaan kärryn levyiseksi matoksi kun perälauta aukesi kesken kuorman ajon. Tuli hiukan kiire hakemaan harja kun meinasin että tuohon kun kaksipyöräisellä täräyttää 80 km/h niin lähtee varmasti lapasesta.
Born to be middle aged.
Ideana loistava,mutta tuskinpa käytännössä onnistuu..Luulenpa että "jussit" ei pitkän päivän jälkeen,2,5 e tuntipalkalla töitä tehneenä oo kovinkaan innokkaita lähtemään putsaamaan teitä,varsinkaan kun siitä ei kukaan maksa mitään.. Ja nykyisin taitaa olla toinen lähin maanviljelijä pitkien matkojen päässä,yhteis omistus tuommosille vehkeille ei varmaankaan mahdollinen!(Keppigee @ Touko. 15 2007,12:35) kirjoitti
CBR 600f -05
Jos siihen ei kuole niin kyllä se ainaki sattuu ihan p*keleesti!
Ihan mielenkiinnosta, miten lasket tuon tuntipalkan?(_aya_ @ Touko. 18 2007,00:17) kirjoitti
Olen täällä jussien keskellä ja kaikki puhuu tuonsuuntaisesta tuntipalkasta.
Stadin taksitkin puhuvat tuollaisista palkoista.
Siwan kassa saa 7.8 euroa TYÖTUNNILTA, se kertaa 1732 eli vuoden TYÖTUNNIT, joka tekee yhteensä 13 509 euroa.
Tämä summa kun jaetaan kokovuoden tunneilla (8760) tekee 1.54 euroa tunnille.
Näinkö sen lasket?
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
(Sergei The Eagle @ Touko. 18 2007,08:39) kirjoitti
Jotain tuon suuntaista..Ite en oo tuota laskutoimitusta koskaan tehny vaan luin jostain,että maanviljelijän tuntipalkka ois jotain tuon suuntaista kun vuoden kaikki tehty työ/vuoden tuotoilla..!Ja itsekkin olen maatalon kasvatti,on tullu läheltä seurattua ja tehtyä maatalon töitä,ei ne päivät koskaan oo 8 tuntisia ja käteen jäävä palkka vaikkapa sitten tunnilta ei päätä huimaa..Mutta ihminen on erehtyväinen;jos puhun puuta heinää niin hyväksyn tappioni..
![]()
CBR 600f -05
Jos siihen ei kuole niin kyllä se ainaki sattuu ihan p*keleesti!
No ei ne jussit ainoita ympärivuorokauden yrittäjiä ole,,, ja monessa muussa ammatissa(yksityisyrittäjät/tarjouksella työtä tekevät)Esim.tien hoitourakoitsija,(monet yksityiset )ainakin talvella päivystää ympäri vuorokauden ja ajovalmiina pitää olla jos lunta pyryttääpi tai tielle hiekoitusta/suolausta niin lähettävä on hetikin,sauna olutta enempää (1)eipäs kärsi ottaa jos "häly"tulee.toinen on esim maaseudulla kotoa päivystävät taksit,ajovelvoite (liikennelupaehto)ympärivuorokauden/7pv,viikossa,kesät/talvet,ja varmasti sitä palkkatyövoimaa ei kovin kärsi käyttää kun menee persnettoo,samoin pienten paikkakuntien ambulanssiyrittäjät ja kaluston ym,huoltokin tehdään siinä samaan hintaan,jotta eipä siitäkään kukaan maksa ylityökorvauksia,....ja kokemuksesta tiedän että ko yrittäjillä(ainakin joillain)se käteen jäävä palkka on noin tuhat €/kk josta perhensä elätettävä
Vähän meni off topiikkiin,mutta asiaa..jos ei jussit sotkujaan korjaa niin mitäs väliä,jos joutuisivat itse markkinoimaan tuotteensa,niin eipäs onnistuisikaan tuollainen välinpitämättömyys velvoitteita kohtaan/paikat pitäis olla tip/top,tai kauppa ei kävis....enkä heidänkään työtään/työmääräänsä kadehdi.....mutta jos jokainen huolehtisi oman osuutensa...näissä maailman parannus talkoissa,niin eihän tässä mitäänkään hätää kellään oisikaan...ediittt, nuita muitakin ammatteja jossa tehdään töitä lähes talkoilla,kun oikeen aletaan laskeen,mutta se siitä,,,,.....pääasia kun pääsee itse kukin .....![]()
KEPPI-G
Oikeilla jäljillä(Keppigee @ Touko. 21 2007,00:22) kirjoitti
Itsekin olen yrittäjä,viimeinen luojamme suoma normaali 1kk kesäloma vuonna -92,ja sekin loma meni omien häiden järjestelyyn
.
Nyt viimeksi oli vuosi sitten viikon loma,siis poissa suomesta,mutta puhelin etäisyydellä aamusta iltaan.
Joitakin irtopäiviä siellä täällä,niitä nyt ei voi lomaksi sanoa.
7 päivää viikossa,päivät työmailla,illat paperitöitä, noin 350 työpäivää vuodessa. Minun palkka siis 3,5e/h. Ja kaikenlisäksi,ei minun alallani ole odotettavissa luopumistukea tai mitään muutakaan tukea,kilpailu on raakaa ilman turvaverkkoa mihin mätkähtää.
Nimimerkillä:infarktia odotellessa,toivottavasti edes saisi riittävästi pesää ennen laakia![]()
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-