Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Noudamme pojalleni cbr 125 v,2004 ja olen huomannut että piikkisistä on tullut tehottomia viimeisen kymmenen vuoden aikana,miksi?
    Muistaakseeni hondan mbx 80-luvun alussa otti 165km,ja tuossa kaveri sanoi 90-lopuilla omistaneen nxs.n ja huippuja lähes 170. Ja nyt kuulemma cbr hädin tuskin 120?
    Jos näin on,mitä ...tua on tapahtunut minun poissaollessani?
    Ja jos näin on,..no mitenkäs ne tapetut hevosen herätetään henkiin?
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  2. #2
    Piikkeihin tuli tehorajoitukset joskus yhdeksänkymmentäluvulla. Itse ajelin 30 heppaisella laitteella aikoinaan (NSR'89), joka toki oli katsastettu tehonrajoitushärpäkkeillä. Kaipa ne päättäjät turvallisuutta hakevat noilla tehorajoituksilla. EU:n taholta nuo tehorajoitukset ovat.

    Huvittavan näköistä oli kerran viime kesänä kun ajelin Hondallani pois taajamasta piikki edessä: Maatielle mentäessä kesti piikiltä niin penteleen kauan kiihtyä sinne kahdeksaankymppiin, että kävi oikein huvittamaan. Piikki taisi olla joku Apriilian "sportti". Ihme räpätin. Johan noista nykylaitteista pääsee skootterilla ohi..

    Nuo nykyset piikkiceparit taitaa olla nelitahtisia ja suunniteltu tehottomiksi eli ei taida olla mitään rajoittimia.. Nokkaa, bensansyöttöä lisää, putkea ja ilmanputsaria, niin eiköhän niitä hepoja hieman tule..

    Emmää näistä oikeesti tiedä mitään..

    Tommosen löysin:
    CBR 125 Motot.netin Tietopankista
  3. #3
    Äsken ajoin lyhyen matkaa CBR 125 perässä, ja täytyy sanoa että on laite kutistunut/hoikistunut NSR:n ajoista melkoisesti. No, toisaalta tehojakaan ei ole kuin tuplat skoottereihin. Kyllähän noista varmaan tehoja saa ulos "tarpeeksi". Luulis mp-liikkeistä löytyvän putkistoja, ilmanputsareita, kaasareita...ym joilla saa kutiteltua lisä heppoja. Tosin anna pojan vähänaikaa treenata ihan vakio pyörällä, ja sitten ens talvena otatte projektiksi saada vähän tehoja irti. Ahdettu piikki vois olla kovasana
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  4. #4
    Juu aika paljon tekee toi nelitahtisuus.. eli just esim cepari ja vaikkapa varadero ovat melko vaisuja.. ja ainakin varadero on täysitehoinen, koska koneesta ei irtoa sitä sallittua 11kw enempää.. kakstahtisista löytyy edelleen se n. 30hp jos vain kurit repii pois, tai ainakin esim näsäreistä ja aprilia rs:stä Ja näsärihän mulla niinkuin alla lukee..
    köhköh, putput, pampam..
  5. #5
    Lainaa (Muukka @ Touko. 09 2007,21:30) kirjoitti
    Äsken ajoin lyhyen matkaa CBR 125 perässä, ja täytyy sanoa että on laite kutistunut/hoikistunut NSR:n ajoista melkoisesti. No, toisaalta tehojakaan ei ole kuin tuplat skoottereihin. * Kyllähän noista varmaan tehoja saa ulos "tarpeeksi". Luulis mp-liikkeistä löytyvän putkistoja, ilmanputsareita, kaasareita...ym joilla saa kutiteltua lisä heppoja. Tosin anna pojan vähänaikaa treenata ihan vakio pyörällä, ja sitten ens talvena otatte projektiksi saada vähän tehoja irti. * *Ahdettu piikki vois olla kovasana
    Pojalla oli kaksi vuotta tuo aprilian rx,pidin palopuheita kun räksää hankittiin,``ei koskaan eikä missään tapauksessa viritetä kulkemaan kovempaa``,kunnes otin itse tuosta tyypit,ja tyyppien jälkeen kiroillen rälläköin kuristukset he....ttiin. Aprilia kulkee italiassa 90km,riittävästi vääntöäkin,mutta suomeen tuotaessa se on tapettu täysin,ja jos minulla alta 80 kiloisena oli vaikeata päästä mäkeä ylös edes ykkösellä ,surkeeta!
    No poika oli jatkanut putkilla ja muilla ja sai siihen vääntöä.
    Täytyy muuten sanoa että ei niin paskaa vehjettä voi tulla muualta kuin italiasta,on se sitten pesukone tai auto tai mopo Tietysti cbr.llä lähdetään varovasti liikkeelle,enkä suosi virittelyä,vaikka kyllähän mopo sen kestää,mutta ei niitä sakkoja viitsi
    kyllä tunturit ja raisut oli poikaa
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  6. #6
    Itelläki oli tuossa kevariajoilla nsr ja sillon tehot tosiaan tyydytti melko pitkälle täystehosena.. Täytyy kyllä sanua että mielestäni hondan cbr 125 on kyllä melko vaisun olonen ja vielä enemmän mopon näkönen ku nsr.
    Onhan se toisaalta huomattavasti edullisempi ku näsärit aikanaan uutena makso.
    Toiset ajaa töikseen, toiset tekee töitä ajaakseen.

    CBR 600F -91
  7. #7
    Lainaa (Jakita @ Touko. 14 2007,21:11) kirjoitti
    Itelläki oli tuossa kevariajoilla nsr ja sillon tehot tosiaan tyydytti melko pitkälle täystehosena.. Täytyy kyllä sanua että mielestäni hondan cbr 125 on kyllä melko vaisun olonen ja vielä enemmän mopon näkönen ku nsr.
    Onhan se toisaalta huomattavasti edullisempi ku näsärit aikanaan uutena makso.
    Nyt se on tallissa,koeajon jälkeen olin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin,erittäin helppo käsitellä.pieni ja kevyt.
    Mutta se mopomaisuus on todellista,kiihdytys on kuin kumilankaa venyttäisi,se kestää kaaaaaaaaauan
    Ehkä lakimuutoksella on saavutettu jonkinasteinen turvallisuusnäkökohta kun tehot on puolitettu,mutta toisaalta pitäisi tehoja olla sen verta että pääsee isompien jaloista pois Itse asiassa mulle tuli mieleen naapurin pojan automaatti-solifer joskus nuoruudessa,samanlaista venyttämistä ja hyvä ettei tarvinnu jalalla antaa vauhtia ylämäkeen.
    No,tuosta on pojan hyvä aloittaa harrastus.
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  8. #8
    Lainaa (Muukka @ Touko. 09 2007,21:30) kirjoitti
    Äsken ajoin lyhyen matkaa CBR 125 perässä
    Taisitpas mun takana ajella, jos siinä herkkupähkinän valoissa lätkästit huolella ohi ? Ja jos vielä ajoit devilillä varustetun cebarin takana niin minun takana juu ajoit

    Ja onhan ne tehot vaisuhkot, mutta 80 alueel pärjää ihan hyvin sekä kulutuskin huimat 3litraa sadalla, ei oo tili tiukilla



  9. #9
    Siis kyseinen CBR on jo "hankittu"...? Mitäpä jos ostaiskin NSR:än. Näyttää niitä vielä liikellä olevan ja varmaan on ihan hyviäkin. Ois kyllä ihan mielenkiinnosta kiva kokeilla vaikka just tota CBR:ää. Itellä oli aikoinaan -91 NSR ja parin kilahduksen jälkeen Italiasta v*tun kallis 160cc pytty piti hankkia. Teholäpillä varustettuna tuntu sillon aika rivakalta värkiltä...mutta eipä noi uudet Suomeen tulevat taida kovinkaan kireitä olla. (Ehkä hyvä niin, ku aattelee noita 16-v. reikäpäitä ja muistelee itteensä)



    Viisas pääsee vähemmällä!
  10. #10
    Lainaa (Compañero @ Touko. 14 2007,21:47) kirjoitti
    Siis kyseinen CBR on jo "hankittu"...? Mitäpä jos ostaiskin NSR:än. Näyttää niitä vielä liikellä olevan ja varmaan on ihan hyviäkin. Ois kyllä ihan mielenkiinnosta kiva kokeilla vaikka just tota CBR:ää. Itellä oli aikoinaan -91 NSR ja parin kilahduksen jälkeen Italiasta v*tun kallis 160cc pytty piti hankkia. Teholäpillä varustettuna tuntu sillon aika rivakalta värkiltä...mutta eipä noi uudet Suomeen tulevat taida kovinkaan kireitä olla. (Ehkä hyvä niin, ku aattelee noita 16-v. reikäpäitä ja muistelee itteensä)
    Jo vain,haimme urjalasta lauantaina.
    Varmaan on myöhemmin edessä jonkinasteinen``välttämätön`` tehojenlisäys. Pojan räksässäkin(50cc) oli enemmän vääntöä kuin tuossa cebarissa,tuosta nyt tuu kun paha mieli .
    Kyllä oli harkinnassa just tuo nsr,mutta se ikä... ja pelko että on kädet rasvassa ja osat pitkin autotallin lattiaa,sitä ei viitsi enää kattella,vieläkin on noita rx.n osia 2 ämpärillistä.
    Cbr on v 2004,ja luultavasti kestää tuon pakollisen kaksi vuotta ennen siirtymistä seuraavaan kokoon
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  11. #11
    RS olisi ollut hyvä valinta. Itselläni oli '99 vuosimalli ja tehoa siinä ainakin piisasi sen 22kW verran ja nopeuttakin otti mittariin 190km/h.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  12.  
  13. #12
    [QUOTE= (adrenaliini @ Touko. 14 2007,23:15)]
    Lainaa Compañero,Touko. 14 2007,21:47
    Kyllä oli harkinnassa just tuo nsr,mutta se ikä... ja pelko että on kädet rasvassa ja osat pitkin autotallin lattiaa,sitä ei viitsi enää kattella,vieläkin on noita rx.n osia 2 ämpärillistä.
    [img
    kirjoitti
    http://www.moottoripyora.org/iB_html/non-cgi/emoticons/bowdown.gif[/img]
    Ei se ikä vielä varmaan hirveästi paina ainakaan uusimmissa nsrissä. Itellä oli joskus neljä vuotta sitte -91 nsr ja kun sai kakstahtiöljyä ja oli vielä alakerrassaki öljyä ni itellä pelasi ainakin täysin moitteettomasti vaikka kyseisellä yksilöllä oli muistaakseni rullattukki semmoset 65 tuhatta. Toisaalta ainaha uus on uus.
    Toiset ajaa töikseen, toiset tekee töitä ajaakseen.

    CBR 600F -91