Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Heipä !

    Vaihdoinpa akun ja niinhän siinä kävi, että K12 rs - 98 Abs -valot vilkkuu kuin jouluna.. Kuis noi saadaan taas järkiinsä ?

    Tähän tiemmä on olemassa keinonsa ?

    Kiitos vastauksestasi

    Jouko
  2. #2
    Eikös ne sammuu kun lähdet ajelemaan elikkä kun ohjausyksikkö tunnistaa että pyöriltä tulee nopeussignaali??
  3. #3
    Lainaa kirjoitti
    Eikös ne sammuu kun lähdet ajelemaan elikkä kun ohjausyksikkö tunnistaa että pyöriltä tulee nopeussignaali??
    Näin ainaki autoissa...



    <span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
    rock, rauha ja rakkaus...
    </span></span>

    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
  4. #4
    Lainaa (joukor @ Touko. 08 2007,19:38) kirjoitti
    Heipä !

    Vaihdoinpa akun ja niinhän siinä kävi, että K12 rs - 98 Abs -valot vilkkuu kuin jouluna.. Kuis noi saadaan taas järkiinsä ?

    Tähän tiemmä on olemassa keinonsa ?

    Kiitos vastauksestasi

    Jouko
    Tsekkaa vielä takavalon poltin.
    <p>R 1200 RT</p>
  5. #5
    No tässä on ohjeet R1100GS pyörän ABS resetointiin.
    http://www.matkaendurot.net/forum....art=158

    Ehkä tossa on joku sama systeemi.

    Pekka
    Pekka
  6. #6
    Toinen vaihtoehto, todennäköisempi, on se että siinä uudessa akussa ei ole tarpeeksi jännitettä.
    Lataa se kunnolla.

    Ei akun vaihto pitäisi vaatia ABS resetointia.

    Pekka
    Pekka
  7. #7
    Joo, näin varmaan onkin.. Akun vaihtohan ei varmaankaan vaadi tuota toimintoa.. Mulle vaan kävi hieman vanhanaikaisesti, eli vanha akku kuivui, ts. en lisännyt nestettä ja sitten laitoin pyörän kaapeleilla käyntiin..No, tästä varmaan tuo ABS - boxi sitten on suivaantunut, luulisin.

    Uudessa akussa on jännitettä yli 12 v. Riittääkö se. on sitten toinen juttu. Latasin sen kuitenkin oston jälkeen ja hyvin pyöritti.
  8. #8
    No toi ehkä vaatii ABS resetoinnin.

    Täällä on siihen ohjeet.
    http://www.largiader.com/abs/absfault.html

    Näyttää olevan ihan samat ohjeet kuin mun tekemäni.
    Se on ABS 2 versio.

    Pekka
    Pekka
  9. #9
    Lueskelin nuo ja täytyy tutkia, jos vaikka selviäis.. Voihan sitä kokeilla vielä käynnistää vauhdista, ilman starttia, jos se nollais ABS : n muistin.
  10. #10
    Lainaa (joukor @ Touko. 08 2007,22:05) kirjoitti
    Lueskelin nuo ja täytyy tutkia, jos vaikka selviäis.. Voihan sitä kokeilla vielä käynnistää vauhdista, ilman starttia, jos se nollais ABS : n muistin.
    Ei se vauhdista käynnistäminen mitään ABS:ssää nollaa.
    Se vaan korjaa sen akun jännitteen, jos se oli liian alhainen käynnistyksessä.

    Laita vaan se johto sinne keskimmäiseen liittimeen, maadoita se, ja toimi ohjeiden mukaan.

    Pekka
    Pekka
  11. #11
    Jep, ainoa ongelma on kun ei tuossa K 12 ole sitä katkaisijaa.
    Pitänee kaivaa sen johto siitä isosta boxista.
  12. #12
    Lainaa (joukor @ Touko. 08 2007,22:22) kirjoitti
    Jep, ainoa ongelma on kun ei tuossa K 12 ole sitä katkaisijaa.
    Pitänee kaivaa sen johto siitä isosta boxista.
    No niinpä näyttääkin olevan. Nappulaa ei löydy.

    Note: the K1200, R1200C and R1100S use the same ABS2 units as the 1150GS, but there is no ABS switch to use for the reset procedure. If you can access pin #21 on the ABS unit, you can ground it to achieve the same effect as having the ABS button. Pin #21 will be on the large connector to the ABS unit. This procedure has been successful on an R1100S.

    Sitten vaan täytyy hakea se nasta pin 21 siitä isosta ABS-liittimestä.

    Pekka




    Pekka
  13. #13
    Näin, kyllä se varmaan löytyy. Onhan siellä lienee numerot. Hope so.

    liitin ilmeisesti on auki, kun maadoitus tehdään ?
  14. #14
    Taidan olla sokea, mutta ei penkin alla ole yhtään tyhjää sinistä liitintä, jossa olisi kolme " reikää " Onohan se sitten jossain muualla ?
    Huollon kannalta tuo paikka olisi kyllä fiksuin.
  15. #15
    Lainaa (joukor @ Touko. 09 2007,20:47) kirjoitti
    Taidan olla sokea, mutta ei penkin alla ole yhtään tyhjää sinistä liitintä, jossa olisi kolme " reikää " Onohan se sitten jossain muualla ?
    Huollon kannalta tuo paikka olisi kyllä fiksuin.
    Kai se homma tossa sun pyörässä tehdään sittten niin, että se ABS-yksikön ison liittimen nasta 21 vaan maadoitetaan.

    No enpä tiedä..
    Soita vaikka Myllymaan Reijolle.
    http://www.yritysopas.com/tiedot/Ham...llymaa_Ky.html

    Hän on Suomen paras BMW tuntija.
    Hän tietää kaiken.

    Pekka
    Pekka
  16. #16
    Repan tunnen kyllä, ja totta. Hänellä on varmaan lääke. tuohonkin vaivaan..
  17.  
  18. #17
    No nyt toimii.. Heitin pyörän Heinolle, ja asentaja tutkaili / resetoi ABS : n . Ilmoitus oli tyly. " Rele paskana " - kertoo vika koodi.

    Uutta relettä siis tilaamaan ( 12 v rele, hinta 100 € ) Tuohon kävisi varmaan joku hieman halvempikin.. Mutta asiaan. Laitoin virrat päälle, koneen käyntiin. Kaikki hyvin, ABS toimii, niin kuin pitääkin ja
    homma siis kunnossa. ( Vaikka asentajan mielestä näin EI siis ollutkaan )

    Laskua kertyi 153,75 €, josta öljynvaihto 52 € ja tuon vian toteaminen ( resetoiminen ) 101,75 €. Erittelyssä luki :

    - Testeriveloitus 50 €
    - Työveloitus 51.75 €

    Että mitäs tästä siis opimme. ? Emme mitään, tai oikeastaan, jos olisin uskonut ammattilaista, niin rele ( + 100 € ) ja työtä tunnin verran olisi odotettavissa...

    Peruin muuten sen rele - tilauksen.