Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
    Niin ois mielenkiintoista kuulla mitkä teillä ovat olleet ne asiat jotka johtivat Ducatin hankkimiseen.

Itselläni näin:

Italia(laisuus): on jotain muuta kuin esim.Jaappani(laisuus), Japsipyörät mielestäni hieman ylikansoitettuja. Ainahan sitä haluaa jotain erilaista

Tyyli/muotoilu: Mielestäni Ducatissa on "se jokin" tuossa muotoilussa. Kun pyörä on nätti kuin sika pienenä niin eihän sitä voi kuin tuijottaa ja oottaa että pääsee ajamaan (sitä pyörää ).Toki muillakin merkeillä on lukuisia komeita pärriä mutta kyllä Ducati vie voiton.

Soundit: Voiko enään parempaa moottoripyörän soundia löytyä kuin mitä Ducateissa on, ei voi. Pyörä liikkuu kuin veitsi voissa ja soundit kuin katujyrässä

Tarvetta/halua omalle pyörälle ollut noin 10 vuotta, tänä keväänä se sitten toteutui ja lähinnä työmatkoja tuolla ajelen. En siis kiertele korttelirallia (ainakaan kovin paljoa).

Ajettavuus on hyvä, kulkee kuin kiskoilla ja ei "notku" eikä "keiku" kokemusta tosin ei ole kuin muutamasta muusta pyörästä. Kuitenkin Ducatin ajettavuuteen erittäin tyytyväinen

Tulipas hehkutettua mutta tuossa kuiteskin omalta osaltani vastaukset otsikkoon "Miksi ostit Ducatin."
    Ensimmäisen vuoden SS-Cup. Jossa en sitten ikinä ajanut, mutta hommasin siviilipyöräksi tällaisen kuitenkin.

Se miksi tämä pyörä on ollut mulla pitempään kuin mikään muu on sitten ihan muusta kiinni. Tää on vähän kuin moottoripyörän tiivistelmä.

S750ie 2002

On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
    Ulkonäkö, erikoisuus ja jytisevät soundit herättivät aikoinaan mielenkiinnon. Lopullinen rakastuminen tapahtui koeajamalla. Keveyden ja jämäkkyyden yhdistelmä traktorin ääniin vei lopulta mennessään.

Ja tämä koskee vain mörköä: Mielestäni kevyttä ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvää retropyörää ei yksinkertaisesti muilla ole!

Totta puhuen: Vaikka asiasta tulee välillä läppää heitettyäkin, niin mulle on loppujen lopuksi aivan yks hailee, kumpi on parempi, 1098 vai kilogixxeri. En tosiasiassa ole mikään D-fanaatikko. Jos mörköä ei olis, niin tuskin mullakaan olisi Ducatia. Rakastan nimenomaan Monsteria, en Ducatia.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Lainaa (wekkuli @ Touko. 08 2007,18:37) kirjoitti
    Ulkonäkö, erikoisuus ja jytisevät soundit herättivät aikoinaan mielenkiinnon. Lopullinen rakastuminen tapahtui koeajamalla. Keveyden ja jämäkkyyden yhdistelmä traktorin ääniin vei lopulta mennessään.

Ja tämä koskee vain mörköä: Mielestäni kevyttä ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvää retropyörää ei yksinkertaisesti muilla ole!

Totta puhuen: Vaikka asiasta tulee välillä läppää heitettyäkin, niin mulle on loppujen lopuksi aivan yks hailee, kumpi on parempi, 1098 vai kilogixxeri. En tosiasiassa ole mikään D-fanaatikko. Jos mörköä ei olis, niin tuskin mullakaan olisi Ducatia. Rakastan nimenomaan Monsteria, en Ducatia.
    Yhdyn edelliseen, tosin vain mielipiteeseen.

Mopokauppias pisti mörön käymään niin kauppa oli nimmaria vaille valmis. Kovin oli hankalaa esittää viilipyttyä siinä vaiheessa..
    Vade retro?

Umpioffaria: onko monsterikin jonkin sortin retrofillari? Mikäs malli tai aikakausi siihen on ollut esikuvana tai innoittajana? Minä kun luulin, että classicit edustavat Ducatin retrolinjaa.
    Lainaa (isojussi @ Touko. 08 2007,18:45) kirjoitti
    Vade retro?

Umpioffaria: onko monsterikin jonkin sortin retrofillari? Mikäs malli tai aikakausi siihen on ollut esikuvana tai innoittajana? Minä kun luulin, että classicit edustavat Ducatin retrolinjaa.
    Se nyt on tietysti aina vähän että mihin vertaa ja mihin kiinnittää huomiota. Mun mielestä pyöreä muotoilu on hyvin epämodernia nykyään. Joitain pieniä teknisiä yksityiskohtia lukuunottamatta tuossa ei mielestäni ole mitään näkyvää mikä ei voisi olla 70-luvulta.

Erityisesti moottori on eeerittäin retro.

Tietysti noi "retro", "sport", "street" yms. lokeroivat määritelmät ovat usein vähän huonoja määritelmiä. Joten ehkä voisin muotoilla lauseen uudelleen:

"Mielestäni kevyttä ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvää teräsputkirunkoista ja ilmajäähdytettyä nakupyörää ei yksinkertaisesti muilla ole!" ...noin.

Edit: Ja tarkemmin ajatellenhan "retro" tarkoittaa tietenkin kopiota jostain menneen ajan luomuksesta. Tätähän mörkö ei nimenomaan ole! Mörköhän on itse menneen ajan luomus, ainakin jos verrataan vuoden välein uudistuviin sporttipyöriin. Eli mörkö on "klassikko", mikä on aivan eri asia kuin retro. Lähes vastakohta!

Eli täytyy myöntää että isojussin korjaus osui aivan napakymppiin! Minähän olin nyt pihalla kuin lumiukko!

Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Lainaa (wekkuli @ Touko. 08 2007,19:08) kirjoitti
    "Mielestäni kevyttä ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvää teräsputkirunkoista ja ilmajäähdytettyä nakupyörää ei yksinkertaisesti muilla ole!" ...noin.
    Tää on muuten varmaan enemmän kuin tosi! Mulle kyllä maistuisi myös nämä vesijäähyökymallitkin.
    Lainaa kirjoitti
    Edit: Ja tarkemmin ajatellenhan "retro" tarkoittaa tietenkin kopiota jostain menneen ajan luomuksesta. Tätähän mörkö ei nimenomaan ole! Mörköhän on itse menneen ajan luomus, ainakin jos verrataan vuoden välein uudistuviin sporttipyöriin. Eli mörkö on "klassikko", mikä on aivan eri asia kuin retro. Lähes vastakohta!

Eli täytyy myöntää että isojussin korjaus osui aivan napakymppiin! Minähän olin nyt pihalla kuin lumiukko!
    Heh, jotakin tällaista joo
    Edit: Ja tarkemmin ajatellenhan "retro" tarkoittaa tietenkin kopiota jostain menneen ajan luomuksesta...
    No höpö höpö, ihan pihalla vieläkin... *
    Power is nothing without mojo!
    Lainaa (makemich @ Touko. 08 2007,20:56) kirjoitti
    Edit: Ja tarkemmin ajatellenhan "retro" tarkoittaa tietenkin kopiota jostain menneen ajan luomuksesta...
    No höpö höpö, ihan pihalla vieläkin...
    Retro (taantuva) = Leikitään vanhoilla leluilla. Retro henkinen = perinteitä kunniottava, leikitään vanhoilta näyttävillä leluilla. Minusta "oikeat" Monsterit ovat retro henkisiä mopoja. Toisaalta onhan Monsterit kohta 15 vuotta olleen markkinoilla...

Niin itse asiaan. Meillä se oli ääni, ulkonäkö, Italia, L2 ja tarkoituksen mukaisuus tekosyynä Ducatin hankintaa...asiat tärkeysjärjestyksessä.

ainaki vanhemmissa monstereissa retroa on se 851 & 888:n runko ja alusta... riittääkö?
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Meniköhän se jotenkin tälleen..

JP800, joka tätä foorumia aikanaan oli osaltaan pystyyn panemassa, oli jotenkin tympääntyny sen hetkiseen seiskapuokkiin Sukisukimopoonsa (jonka rekkari oli tuo kuuluisa JP800) ja me mentiin yhdessä Hailacille katsomaan mopoja. Mä en vielä sillon uskaltanut itte kokeilla Ducatia, etten mokais ja kaatais sitä heti kaupan pihalla, mutta JP ajeli muistaakseni 996-mallia ja ST4s mallia vähän niin kuin munkin puolesta..

Juu ihan totta. Itse hommasin sitten ensin 1975-mallisen Honda Tuutin kummiskin ja ajelin sillä hetken aikaa. Sitten kesäkuun 29:s 2002 joka on siis Pekan eli tietty mun nimipäivä, sain luvan hommata St4s:n jonka kyytiin meidän koko lapsikatras heti halusi ja siitä alkoi iskän ajot..

Ai miten niin miks. Ei mulla jostain syystä ollut muita pelejä mielessäkään alusta asti vaan Ducatin äänet, ulkonäkö, tyyli, erikoinen tekniikka, hyvät ajo-ominaisuudet ja halpa hinta viehätti. (MV Agusta oli paljon kalliimpi..)
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    mähän rakastuin omaan mörkööni heti meidän ensitapaamisella *..
    sitten lyhyenä kuskina tykkäsin entistä enemmän ku koeistahdin pyörän päälle.
    sitten jonain krapulaisena aamupäivänä maaliskuussa marssin autokauppaan ja kun myyjä käynnisti mörkösen, olin aivan myyty, eli nimi paperiin samantien

eli ne syyt: ulkonäkö, mopokuume, äänet ja ehkä hintakin vähän vaikutti
    Ducati Monster 600
    Kyllähän ne äänet laittoi käden menemään lompakolle.
    Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyyn pääsee.
    Yksilöllisyys, tekniikka...astetta enemmän
    Scuderia Schiamazzo
    -----------------------------
    Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
    Koko MP-kiinnostus lähti liikkeelle naapurustoon pysäköineestä keltarunkoisesta kuussatasesta Monster Darkista. Se oli hengästyttävän näköinen vehje. Ajattelin että "tuossa täytyy olla ainakin sata hevosvoimaa...vai voikohan prätkässä olla niin montaa?" Taitaa olla seitsemän, kahdekan vuotta siitä.
    Menin Saksassa ostamaan MV Agusta R:ää ja dealeri kysyi että miksi. Hän sanoi, että Ducati on parempi (999S) vaikka myy molempia. Mulla oli aiemmin ollut Brutale johon en ollut laadun suhteen tyytyväinen. No koeistuin Ducatin ja ostin sen samantien enkä ole katunut. En edes koeajanut...
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    Minua ovat aina kiehtoneet Ducatin ulkomuoto ja äänet, kun en ajettavuutta ollut päässyt koskaan koettamaan, kunnes eräänä kauniina päivänä Hailac :ssa oli ss900ff ie koeajettavana.

Siinä tunti ajavansa oikealla moottoripyörällä, kun ympäristö täyttyi äänestä, hiki valui selässä ja ranteet puutui pahemmin kuin koskaan ennen.
    Ja se ajaminen mutkatiellä siellä Klaukkalan lähellä, se oli viimeinen niitti ostopäätökseen. Aivan mahtavaa !!

Nyt on ollut suuri onni, kun on viimeiset pari vuotta pystynyt ajamaan tällä unelmapyörällä.

Vaikkei kuutioita tai tehoa niin mittavasti olekaan tuossa 750 :ssa, niin sitä moottoripyörää sitäkin enemmän.

Se Hailacin paikka lienee aika hyvin mietitty. Harvalla mp-liikkeellä lähtee noin hyvä lyhyt koeajopätkä heti etuovelta.

Tosin ko. tien varren asukit lienevät vähemmän innoissaan asiasta.
    Tää näki -81 Jyväskylässä osto- ja myyntiliikkeen ikkunassa 350 Mark III:n, se ol rakkautta ens silmäyksellä eik sen hankkiminen pikkuklopille ei ollu helppoo mut sen kans men vuos, sit halusin lisää tehoo ja menin onneton vaihtaan sen jammuun... siitä asti ketuttanu moinen hölmöys... Vuos takaperin tul mieleen et ostan mopon, jee, duce sen olla pittää! Oolraitilla ol vanha Paso halvalla nii sen ku varasin ja menin hakeen ja viime kesän ajelin ja viime talven laittelin nii toi ei oo myynnissä kyllä
    maxiskootteri

-Punainen on edelleen väreistä nopein -
    Noo....itse ostin 851.sen-91 ihan sattumalta ku kaverin kanssa ajeltiin mp-näyttelystä porin paikkeilla niin kaveri sano et mee vaihtaan sun 1300 kawan woyager(vuoden vanha peli)siihen uutuus duceen,no eiku liikkeeseen ja valokuvien ja lehtijutun perusteella vaihdoin.pyörä sitten tuli vasta toukokuun alus suomeen,mut eipä oo kaduttanut
    Ducatilla on maailman kaunein nakupyora, joten halusin sen. Lyhyena kuskina valinta ei ole kovin laaja, jote onneksi pyora ei ollut liian korkeakaan. Sen jalkeen olen oppinut arvostamaan myos muita Ducateja, vaikka en naista katetuista niin tykkaa muuten.

Aanet? Hmm, ajan normaaliputkilla, joten pyora on kivan hiljainen, mutta syva murina on erilainen kuin japanilaisilla, kivoja kohteliaisuuksia aina silloin talloin kuuluu liikennevaloissa autoilijoilta.
    Moro ! Seitsemän japskia peräjälkeen. Halusin sporttisen matkapyörän
    mutta en isoa matkalehmää.
    Nyt kolmen viikon kokemuksella ST4:sta. Kevyt ja kulkee ihan riittävästi. Ja mopon äänimaailma on aivan makee....
    Ulkonäkö, äänet, erikoisuus/erikoinen tekniikka, ajofiilis (sopiva tärinä, äänet ja tunnokas alusta ainaki) ja italialaisuus oli plussaa.

Niin - ja mörköä mulla oikeesti alunperin ekaa Ducatia ostaessa teki mieli, mutta sopivaa yksilöä sopivaan hintaan ei tullu vastaan. Mörkö on vieläki osamatta, mutta voihan se vielä joskus tulla hankittua.

Ducati on cool *

Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
    NO TIETENKIN Ja paljon muutakin.....

600RR
    No kun ei rahat riittäny kawaan !

gs lc

BMW, askel kohti aikuisuutta..
    Pidin Monsteria alun perin rumana pyöränä, ja oikeastaan en ymmärtänyt nakupyörien päälle lainkaan. Onneksi, tulin järkiini. Suurin syy tähän oli varmasti vanhoja paskoja rempatessa n. miljoona kertaa toistunut operaatio: "katteet irrota - kiinnitä".

Sitten yhtenä kauniina päivänä se tapahtui. Näin erään mp-liikkeen pihalla kun 600 Monstroa työnnettiin pihalle koeajoa varten. Myyjä käynnisti pyörän - olin myyty. Tästä päivästä kului vielä vuosi, kun oma ensimmäinen Ducati saapui omaan talliin.

Äänet ja design ovat tärkeimmät syyt. Yksikään syy Ducatin hankintaan ei taida olla täysin järkiperäinen.
    Kronoby Racing Team
    Vuonna -97 nyrburgringillä motogp reissulla oikeestaan vasta kunnolla heräsin merkkiin, olin tietysti jokusen nähnyt suomessakin. Mutta siella saksanmaalla niitä kyllä näkyi ja KUULUI kun majapaikka sijaitsi adenaun kylässä siinä ringin alapuolella solassa. Adenaun läpi menee tie numero 257 gölnin ja bonnin suuntaan ja majatalomme oli tämän tien kupeessa, ducateja jyristi ohi päivin öin!
    Sen verran merkki alkoi kiinnostamaan että loman jälkeen ajoin silloisen cbr tonnisen klaukkalaan ja vaihdoin -93 750 ss:ään. Nyt neljäs ducati alla, välissä oli 2 uutta.
    750SS,900SS,749,998,S4
    "If I have to explain it to you, you would not understand it"!
    ...muistan lukeneeni jostain, mielestäni tämä kiteyttää asian aika hyvin kaiken maailman kyselijöille
    - shine can never replace attitude -

Ducati SS
    Harley Davidson FXD Super Glide
    Suzuki Bandit
    Lainaa (SS680 @ Touko. 19 2007,08:55) kirjoitti
    "If I have to explain it to you, you would not understand it"!
    ...muistan lukeneeni jostain, mielestäni tämä kiteyttää asian aika hyvin kaiken maailman kyselijöille
    Tuo taitaa olla vähän eri V2-porukan lausahdus...
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  30.  
    Lainaa (Juhana N @ Touko. 18 2007,21:47) kirjoitti
    Pidin Monsteria alun perin rumana pyöränä, ja oikeastaan en ymmärtänyt nakupyörien päälle lainkaan. Onneksi, tulin järkiini. Suurin syy tähän oli varmasti vanhoja paskoja rempatessa n. miljoona kertaa toistunut operaatio: "katteet irrota - kiinnitä".

Sitten yhtenä kauniina päivänä se tapahtui. Näin erään mp-liikkeen pihalla kun 600 Monstroa työnnettiin pihalle koeajoa varten. Myyjä käynnisti pyörän - olin myyty. Tästä päivästä kului vielä vuosi, kun oma ensimmäinen Ducati saapui omaan talliin.

Äänet ja design ovat tärkeimmät syyt. Yksikään syy Ducatin hankintaan ei taida olla täysin järkiperäinen.
    Ilmajäähymonsteri on moottoripyörän täydellistymä. The truth, the whole truth and nothing but the truth.

Siinä on tyylikkäästi ja oikein toteutettuna kaikki tarpeellinen eikä mitään turhaa tai ylimääräistä.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen