Hyviä arvauksia/kokemusperäistä tietoa kaivataan.
Missä vika, ku ST4 ei ota kierroksia? 5 tonnin kohalla loppuu ku seinään ja hyytyy, ku painaa kaasua. Samalla paukahtelee. Oma tuntuma on, ettei sais jostain syystä bensaa kunnolla. Bensapumpun sulakkeet tarkistettu ja releet naksuu. Lähtee hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä ja ottaa kierroksia vähä reiluun 4000 asti. Vaihdoin varulta tulpat, muttei kummennu siitä.
Toimi viikonloppuun saakka ihan OK tuon osalta. Ylimääräisiä ääniä ei kuulu - ei pölläyttele savua tms.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
koska vaihdettu bensafiltteri?![]()
mitä tapahtui viikonloppuna, kun oireet ilmeni, vai tuliko yht'äkkiä?
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Bensafiltteriä mietin, itekki oisko se tukossa - huoltoaika on ollu jo varattuna etukäteen eli taidan odotella sinne - pitäisi vaan odotella vielä puolitoista viikkoaVarmaa tietoa filtterin vaihdosta ei oo, koska hankin kyseisen pyörän aika vasta - oletan vaihdetun 2 vuotta ja vajaa 20 tkm sitten. Paskaa tankissa ei näyttäs olevan silmämääräisesti, mutten oo irrottanu ja tyhjentäny sitä. Voihan siellä tietty silti olla jotain.
En keksi mitään ulkopuolista syytä, miksi se alko oireileen just viime viikonloppuna. Yhtä-äkkiä alko kesken rauhallisen ajon.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
sitten vielä ihan tällanen villi arvaus:
missä kunnossa akku/muut sähkövermeet on? kun ajetaan alhaisilla kierroksilla, tulee hyvä kipinä, mutta kun rasitetaan enemmän ei jaksakaan enää pukata kunnolla ja meno hyytyy.
muuta en keksi.
kun se meno loppuu, loppuuko se kuin tappokytkimestä/avaimesta kääntäisi vai 'hiipumalla'? ensimmäinen viittaa sähköön, toinen bensaan, näin maalaisjärjellä..
![]()
Akku on vaihdettu muutama sata kilsaa sitten. Ei oo ollu ainakaan mitään käynnistysongelmia tms. uskoisin laturin ainakin olevan kunnossa.
Kun survoo kaasun pohjaan niin meno loppu ku seinään aivan kuin tappokatkaisijasta vetäis, mutta palautuu taas ku kierrokset laskee jonnekkin 3000 tonnin tietämille.
Mietin aluksi, ettei bensapumppu pysy perässä kaasua painettaessa tai siellä ei oo tarpeeksi painetta/ on paskaa. Voihans se olla ajossain varmaan virtapuolella tai jossain anturissakin se vika.
Autoissa tekis aika samaa, jos menis ilmassamittari ruiskussa, mutten tiedä onko tuossa ruiskussa ees semmosta.
Kokemus kawasakin bensapumpusta..oireet aivan samat eli kierroksia 6000 ja sen jälkeen meno loppuu.
Sitten oli vuorossa poppamieskeinot eli tököttejä sun muita tankkiin..olettamus että jotain tukossa ja laiska kun on..ei auttanut.
Kiroilua ja maan tamppaamista oma aikansa ja eikun työkalut käteen ja bensapainetta tarkistamaan-paineet oli hukassa, rapiat 1bar kun piti olla vajaa 4baaria.
Tankki irti.
Pumppu ja suodatin tankin sisällä kerran, ja suodatin puhtaaksi.
Ei auttanut, irti taas..ja huomasin että pumpusta oli pohja irti eli falskasi paineet sieltä ulos.
Naputtelua ja kiroamista ja paineet 4 bar --> toimii =)
Eli oman kokemuksen perusteella tarkasta bensapaine ja siitä selvittämään löytyykö vika polttoainepuolelta vai sähköistä.
tuostapa tulikin mieleen:
kun käännät virrat päälle --> bensapumppu käynnistyy ja pitäisi pysähtyä hetken kuluttua?
jos pumppu ei pysähdy, tankin sisällä voi letku olla halki/irti. tällaista on maailmalta kuulunut.
Kun pistää virran päälle niin kuuluu surinaa, joka loppu muutaman sekunnin kuluessa. Oletan, että tuo on se bensapumpun ääni (jollei kuulu jostain ruiskun sisältä).
Aukaise pensatankki ja pistä käyntiin. Kupliiko tankkissa?
Eli toimii niinkuin pitää. nostaa paineen ja lopettaa kun painetta on tarpeeksi.(mp71 @ Touko. 07 2007,18:36) kirjoitti
Voisi olla myös kaasuläpän anturi vaiva, liittimeen pässyt kosteutta ja hapettuneet kosketuspinnat. Mulla oli suht samaa oiretta, myös tavallinen vaseliini liittimissä (ei sähkärin) tekee omituisia temppuja->putsaa lämpötila-antureiden liittimet.
750SS,900SS,749,998,S4
Ei kupli.(compact_d @ Touko. 07 2007,19:19) kirjoitti
Siinäpä se syy. Pyörä tykkää kun sitä ajetaan! Se suuttu sulle.(mp71 @ Touko. 07 2007,15:42) kirjoitti
No joo, en kyseistä pyörää tunne, mutta kuullostaisi äkkiseltään joltain anturilta tms. valohoitoa vaativalta vermeeltä. Toivottavasti ei mitään vakavaa...
<p><strong> </strong></p>
No en mä liian rauhallisesti aja ainakaan liikkuvan poliisin mielestä
Pitää alkaa varmaan käymään ne liittimet läpi - kerkesin vaan heitellä ne katteenpalaset jo takasi, joita aiemmin irrottelin
No syntyypähän tähänkin italiattereen luottamuksellinen suhde heti aluksi ku tutustuu jo suhteen alkuvaiheessa mitä vaatteiden alta löytyy...
Juu, näkemättä ja kuulematta itse mopoa ei voi kun liittyä sokkoarvaajien joukkoon. Eli jos käy tyhjäkäynnillä ok ja toimii pintakaasulla ok, ei syy liene ainakaan ilman saannissa ja/tai huohottimien tukkoisuudessa, tai anturissa, ja jos bensaa saa ja pumppu pelaa, ja meno loppuu kuin sähköt reistailis, niin oisko sitten joku maadoitusjuttu kenties? Tai kosteuden tai mekaanisen rasituksen aiheuttama häröily liittimissä, tai lasahtanut ecu, tai jotain semmoista. Onko eroa kylmän ja lämpimän koneen käytöksessä? Kannattais varmaan kumminkin käyttää jollain Dee-gurulla ihmeteltävänä.
Tämän illan ykkösveikkaus toistaiseksi ne liittimet. Huomisiltana pääsen ehkäpä käsiksi niihin ja saa nähä löytyykö jotaki vikaa, vikaa... Onhan se tuo pyörä menossa testerin luettavaksi, mutta huoltopaikka on pieni täälläpäin ja sinne on tuota jonoa ja ei malttais ootella niin kauaa.
jos on bensapuolen vikoja niin ei varmaan voi olla muu kuin bensapumppu ja jos menee sähköpuolelle niin puolissakin saattaa olla vikaa.
ken tietää tämmöisiä, arvailujahan nämä kaikki ovat.
SS 620i.e
Pick up:ien liittimissä kosteutta / kosketushäiriötä.
Eli vauhtipyörän kehällä olevat anturit, 2kpl. Johdot menee jossain tankin alla.
Vika löyty. Eli oli pick-up anturin liittimessä vettä. Kun avasin sen niin sitä valui sieltä pois. CRC:tä liittimeen ja kiinni - taas pelittää(nixu @ Touko. 08 2007,11:39) kirjoitti
![]()
Kiitoksia arvontaan osallistuneille. Se samainen pick-up anturi oli muuten ainoa sähköosa, joka meni rikki/vaihtoon edellisessä Ducatissa. h
Jep. Kokemusta on.(mp71 @ Touko. 08 2007,16:54) kirjoitti
Kauanko ajelit ja testailit vikaa?
Mulla lisääntyi öljyt samalla ts bensaa öljyn sekaan...
1000 kilsaa oon vasta tuolla pyörällä ehtinyt itse ajella. Öljyt on menossa just vaihtoon joka tapauksessa eli nou hätä. Kun vika oli kunolla päällä niin ajettu on alle 5 kilsaa. Paha sanoa kuinka kauan kosteutta on siellä loppujen lopuksi ollut. Nyt siellä oli se korkillinen vettä. Ei ollu hapettumaa tai muuta. Muillekkin tiedoksi, että se kyseinen liitin on siinä moottorin vasemmalla puolella vauhtipyörän etupuolella anturissa kiinni olevassa johdossa - samassa kohtaa muissakin tietämissäni Ducateissa (ainakin ilmajäähy S/SS) j97-> ja möröt sun muut.
Moro !
Oulun ST4 kyselee onko paikka jonne vesi oli kertynyt sellainen
että sinne pääsee vettä helposti jatkossakin.
Voiko asialla etukäteen tehdä jotakin.
Oletko muuten tehoputkia katsellut mopoosi ?
Seurailen tilannetta, että pääseekö vettä jatkossa. Luulen, että liittimen tiivisterenkaassa oli vähän paskaa (hiekkaa tms.) ja siksi vettä pääsi sisään. Samanlainen liitin on noissa katteettomissa malleissakin eli kyllä sen pitäisi pitää vedet ulkopuolella noin teorissa siis
Mulla oli avarammat vaimentajat ja lastu vaihdettuna (DP:n kitti) jo valmiiksi.
Terve,(mp71 @ Touko. 08 2007,16:54) kirjoitti
Kosteus oli siis liittimissä, jotka jossain tankin alla..vai tuolla posken takana? Mielenkiinnosta kyselen kun omassa vähän kierroskäyntiongelmia, jos saisi selvitettyä ennen kun vien huoltoon.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
En tiedä missä liittimet on monsterissa, mutta itse anturit on siinä vauhtipyörän kehällä koneen vasemmalla puolella. Siitä seuraat johtoja. 851 liittimet oli pyttyjen välissä tankin alla.(Jake82 @ Kesä. 11 2007,07:48) kirjoitti
Kosteus oli liittimessä siinä moottorin vasemmalla kyljellä. Liitin on siinä johtokiehkurassa. Se vaan auki.(Jake82 @ Kesä. 11 2007,07:48) kirjoitti