Pyörän malli on Kawasaki GPX 600r, ja ongelmana on ilmeisesti erityisesti kylmällä ilmalla ajoon lähdettäessä, kun pyörä on seisonut pitempään paikallaan. Eli kun olen jonkun aikaa pitänyt pyörää käynnissä ja pitäis ykkönen vaihtaa silmään, niin kuuluu yleensä joko helvetin moinen kolaus+nytkähdys eteen päin, tai pyörä lähtee vetämään ykkösvaihteella eli kytkin ei 'olekaan päällä'. Useimmiten tuossa tilanteessa sitten sammuukin saman tien kun ei ole kierroksia. tän jälkeen kun yrittää uudestaan vapaalla käynnistää, ei ole ongelmia.
Ihan normaalia. Anna käydä paikallaan jonkun aikaa että öljyt lämpiää ennen liikeelle lähtöä.
Pidemmän aikaa jos seisoo niin kytkimen pinnat saattaa vähän jämähtää toisiinsa. Normaalia sekin. Talveksi voi lukita kytkinkahvan nippusiteellä pohjaan.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tuttua, niin tuttua.
Piikissäni on aivan sama "vika". Yön jälkeen kun pyörän käynnistää ja yrittää pistää vaihteen silmään, ei kytkin ole pelannutkaan ja nytkähtää eteenpäin sammuttaen pyörän. Öljymerkin vaihto voi joissakin tapauksissa auttaa, jos on enemmänkin kytkimen kanssa ongelmia. Jos on vain kylmänä liikkeelle lähdön vaikeus, ei kannata huolestua. Taitaa olla miltei jokaisessa pyörässä sama ongelma.
Ei muuta kuin![]()
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06
Yks mikä kans auttaa, on kytkimen painaminen ees-taas muutaman kerran ennenku pistää vaihteen pesään. Tai sit vedät nippusiteellä kytkimen pohjaan aina pitempien (yön yli) pysähdysten ajaks...
Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
Kawasaki Kx 125 -85
http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
No eihän sitä kannata nippusiteellä lukita. Jämähtäneen kytkimen saa irroitettua vaikkapa työntämällä pyörää (ennen käynnistämistä) kytkin pohjassa ja vaihde päällä. Ei sitä tartte kuin vähän nitkauttaa, niin yhteenliimautuneet levyt hellittävät. Sitten vaan kone käyntiin ja vaihde normaalisti silmään. Ei sammu enää...(Mc Nikke T @ Touko. 06 2007,15:57) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Öljymerkin vaihto, sekä kytkimen pumppaaminen ennen vaihteen laittamista päälle, olisi myös meikäläisen neuvot. Kahvaa ei yön yli kannata jättää pohjaan. Palkkioksi moisesta toiminnasta saa nopeasti kytkinpakan jousien kuoleentuminen...![]()
Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
ei johdu mistään muusta kuin jäykistä öljyistä, yöllä on ollut pakkasta jne. Itellä sammuu koko mopo jos lyö pykälän sisään pakkasyön jälkeen ennenkuin kone on kunnolla lämmennyt... 15w50 öljyt ei ole ihan notkeimmillaan nollakelissä. Kun kesä tulee tuo vaiva häviää itsestään.
KTM
Yksinkertaisimmaksi konstiksi tuohon on osoittautunut sellainen nopea moottorin ryntäytys kytkin pohjassa. Sillä irtoaa tarttuneet levyt nätisti.
Ei nyt ehkä ryntäytetä ensimmäisellä sekunnilla käynnistymisen jälkeen, mutta juuri siinä ennen kuin tökkäsee ykköstä silmään. Siihen tulee sellainen tuntuma, että alkaa tietää miten äkäisen kaasutuksen tarvitsee![]()
.