1:llä ja 2:sella kärsii vetää kierokset tappiin mutta kun kolmosta tarjoaa moottori sammuu juuri vaihtamis hetkellä. Missähän mahtanee olla häippää. Itse epäilisin bensaa joka on talven seisonut tankissa ja aiheuttaa jonkinmoisen bensan saanti vaikeuden?
Pyörä kyllä käynistyy tuon sammumisen jälkeen ja aiheuttaa joskus kun vaihteella sitten rullatessa startaa mojovan poksauksen putkessa.
"oikeassa momentissa"
No jos sitä bensaa epäilet, niin oletko tankannut uutta bensaa sinne sekaan?
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
Olen ja oiret mielestäni jonkinverran väheni mutta ei kokokonaan. Pieni epäilys vaan on kumminkin että voisko tuo olla tosiaan bensan syytäJa se miksi kone sammuu aina juuri tuossa vaiheessa kun vaihdetaan isommalle mutta kumminkin kierokset nousee ihan siististi noilla 1 ja 2 tappiin eikä kakomista esiinny vasta kun vaihdetaan 3:lle oire tulee esiin.
Tuohan viittais kyllä bensan saanti ongelmaan koska kone vaatii isommilla vahteilla enempi bensa täysi kiihdytyksissä.
"oikeassa momentissa"
Taisit juuri ite vastata kysymykseesi. Ei muutako vanha vekee(putsailuaineeksi/ruohonleikkuriin) ja uudet sisään ja hanaa.Ite syyllistyin vähän tuohon samaan että ajelempa tuossa nuo vanhat pois uuden kanssa mutta ei sitä nykimistä ja sammuilua jaksanut kattoa. Eikä sitä vanhaa tarvinnut olla paljoakaan niin alako ainaki tuo vanha kymppi nikottelemaan.
Ku ei lähe nii ei lähe.
Mitä vuosimallia tuo on että onko ruiskuvehe jo?. Jos ruisku on niin tuohan viittais siihen TPS vikaan. Joku kaasun asentotunnistin tais olla. Mitä tuossa yamaha puolta lueskelin niin on ollu jotain viallisia TPS palikoita liikkeellä.
Yamaha FZ6S -06
Mistä tätä ajetaan!?
Vuosimalli on 2001:n jotenka kaasariversio tuo on mutta onhan tuossakin kyllä TPS. Jos vika olis tuossa niin niin luulis sen kyllä vaikuttavan myös 1 ja 2 vaihteellakin kun kierokset nousevat nopeasti maximiin. Vika ilmenee vain nopeissa kiihdytys yrityksissäja 2:ta isommalle vaihtaessa kone sammuu, ei kyllä ihan joka kerta, eikä esim 3 nopeasti kaasun pohjaan käännön yhteydessä eikä myöskään muillakaan isommilla vaihteilla samoin tehtäessä.
"oikeassa momentissa"
Voiskohan olla bensalinjassa joku tukos ettei kohokammioihin virtaa bensaa riittävästi -> täydellä kaasulla bensanpinta laskee kunnes tietyssä vaiheessa meno tyssää kokonaan. Hetken päästä toimii kun kohoammiot on taas täyttynyt. Tähän ei kyllä vaihde vaikuta mitenkään.
"Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
Jees kyllä se vaan niin oli että tuo vanha varasto bensa sen häiriön teki. Tyhjäsin kohokammiot ja uutta bensaa ja taas meno kelpaa fasulle niinkuin ennenkin![]()
"oikeassa momentissa"