Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Kovasti tuntuuvat myyjät kyseisiä kynttilöitä hyviks mainostavan, mut onhan niillä hyvät myyntipuheet oltavakin jos aikoovat saada kaupaks monikertasella hinnalla normaalikynttilöihin verrattuna... Onko siis kellään kokemuksia heidän hyvyydestä, vai maksaako noissa yksinkertaisesti tyhjästä ittensä kipeeks? Tyhmähän ei oo se kuka pyytää vaan se kuka maksaa...

    Kyllähän pyörä tietty (kun kerran autokin) piristyy huomattavasti kun loppuunajetut tulpat vaihtaa uusiin, vaikka vaan ihan "perinteisiinkin", mut oisko joku kenties vaihtanu ihan ajokuntoiset tulpat iridiumeihin ja huomannut kenties jotain eroa suorituskyvyssä, käynnin tasaisuudessa, käynnistymisessä, bensankulutuksessa jne.? Ja mikähän mahtaa olla kestoikä iridiumeilla vrt. normaalit tulpat?

    Myyjältähän tietysti kun kysyy niin "iridiumeillahan ajaa perkele kuuhun ja takaisin vaikka keulimalla, kun taas normi-tulppia menee kymmenkunta settiä per kesä! Ja bensaa menee iridiumeilla niin vähän ettei pyörää tartte tankata kun keväällä kerran, eli maksaa jo pelkästään sitä kautta ittensä takaisin jo ekalla viikolla!"
    Ninja forever, man!
  2. #2
    Lainaa (juike1 @ Touko. 07 2007,10:07) kirjoitti
    Kovasti tuntuuvat myyjät kyseisiä kynttilöitä hyviks mainostavan, mut onhan niillä hyvät myyntipuheet oltavakin jos aikoovat saada kaupaks monikertasella hinnalla normaalikynttilöihin verrattuna... Onko siis kellään kokemuksia heidän hyvyydestä, vai maksaako noissa yksinkertaisesti tyhjästä ittensä kipeeks? Tyhmähän ei oo se kuka pyytää vaan se kuka maksaa...

    Kyllähän pyörä tietty (kun kerran autokin) piristyy huomattavasti kun loppuunajetut tulpat vaihtaa uusiin, vaikka vaan ihan "perinteisiinkin", mut oisko joku kenties vaihtanu ihan ajokuntoiset tulpat iridiumeihin ja huomannut kenties jotain eroa suorituskyvyssä, käynnin tasaisuudessa, käynnistymisessä, bensankulutuksessa jne.? Ja mikähän mahtaa olla kestoikä iridiumeilla vrt. normaalit tulpat?

    Myyjältähän tietysti kun kysyy niin "iridiumeillahan ajaa perkele kuuhun ja takaisin vaikka keulimalla, kun taas normi-tulppia menee kymmenkunta settiä per kesä! Ja bensaa menee iridiumeilla niin vähän ettei pyörää tartte tankata kun keväällä kerran, eli maksaa jo pelkästään sitä kautta ittensä takaisin jo ekalla viikolla!"
    Itse en mitään eroa huomannut... orggikset ajettu n. 6000 kun vaihdoin...
    F = dp / dt
  3. #3
    Paremmin on lähtenyt käyntiin Iridiumeilla vs. 7500 km ajetut perinteiset. Esson baarin mukaan pitäisi puolta pidempään kestää myös nuo iridiumit...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  4. #4
    Oikeilla hinnoilla ostettuna ei iridium välttämättä ole orkkista paljoa arvokkaampi. Toiminnallista eroa en ole itse tosin huomannut, kun omaan menee vain iridiumit ja vaimon pyörään on vasta tuloillaan.. Vaihtoväliä voi ainakin kasvattaa, niin etuna tulee vähempi ropaaminen.

    linkki halpoihin Iridium-tulppiin

    Ite laitoin pariin pyörään setit tilaukseen, pitäis saapua näillä näppäimillä.. Esim. 10r kawaan tai olla 12,5e/kpl, eli ei tarvitse miettiä hakeeko muualta tai tilaako ulkomailta.

    EDIT: muutin linkin nimeä..



    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  5. #5
    4000 km ajanut iridiumeilla. Aika vähän huomannut mitään eroa, ehkä hieman napakammin lähtee käymään eli lyhyemmällä startilla. Kulutus tuntuu olevan sama ja tehopuolella ei huomattavaa eroa. Itse odotan ehkä eniten juuri tuota kestävyyttä.
    Ostin ehkä siksi, että ainakin Louis:lla hinnanero oli aika pieni 12e <=> 16e. Sanoisin että missään tapauksessa eivät ole sen 35e väärttejä mitä jokuset toimittajat Suomessa pyytää.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  6. #6
    Lainaa (hondamania @ Touko. 07 2007,11:43) kirjoitti
    4000 km ajanut iridiumeilla. Aika vähän huomannut mitään eroa, ehkä hieman napakammin lähtee käymään eli lyhyemmällä startilla. Kulutus tuntuu olevan sama ja tehopuolella ei huomattavaa eroa. Itse odotan ehkä eniten juuri tuota kestävyyttä.
    Ostin ehkä siksi, että ainakin Louis:lla hinnanero oli aika pieni 12e <=> 16e. Sanoisin että missään tapauksessa eivät ole sen 35e väärttejä mitä jokuset toimittajat Suomessa pyytää.
    Vaimon 636 6r olisi hyvä testikohde käynnistyvyydessä kun se ei käynnisty heti, vaan aina joutuu sahata reilun sekunnin ennen kuin syttyy. Oma 10r räjähtää heti käyntiin kun starttiin hipaisee (iridiumit vakiona).

    Katsotaan jos jaksan ruuvata ne kiinni ennen aikojaan (kun just keväällä vaihdoin uudet perus NGK:t). Voin raportoida muutoksesta tänne.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  7. #7
    omaan äffään ruuvasin iridiumit viimekesänä "toimivien" normaalitulppien tilalle. Pääsyynä vaihtoon oli päivittäisen lyhyen kaupunkiajon seurauksena tyhjäkäynnillä ärsyttävä "röpöttäminen", tämä kuitenkin poistui vähän reippaamman ajosession jälkeen. No, tuli iridiumit vaihdettua kun sain nettikaupasta (tais olla joku autowarehouse) samaan hintaan kuin suomesta normaalit tulpat. Tehojen lisäystä tuskin tuli mutta pääongelma hävisi eli nyt saa junnaa vaik kuinka kaupungissa ni ei rupee tyhjäkäynti röpötteleen missään vaiheessa.
    Suki Suki GSX-R 1000 k8
    <s>Kiwakasa Z750 -08</s>
    <s>Suki Suki GSX750F -03</s>
  8. #8
    Kahdessa +600cc singlessä noita olen käyttänyt.

    Kestävät paremmin/pitempään kuin normaalit, joka ei ole ollenkaan paha pyörässä jossa yhden tulpan pimenemisen huomaa takuulla

    XL hondassa pelkkä kicksi käynnistys, kertaakaan ei tarvinnut tulppaa kuivata, tai muutenkaan hoivata.
    Kärkivälikin tuntui pysyvän vakiona kilometreista riippumatta.

    Kulutukseen tai tehoon ei mitään havaittavaa vaikutusta.
  9. #9
    no enpä kyllä huomannu muuta kuin sen, että käynnistyy paremmin. persdynossa ei ainakaan tunnu mitään eroa tavallisiin verrattuna
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  10. #10
    Lainaa (Salmon @ Touko. 07 2007,13:02) kirjoitti
    no enpä kyllä huomannu muuta kuin sen, että käynnistyy paremmin. persdynossa ei ainakaan tunnu mitään eroa tavallisiin verrattuna
    Persdynossa.. Eli pyörän takapää huoltopukille, pyörä käyntiin, kaasu auki ja isoin vaihde silmään, sit eiku tallin lattialle takarenkaan taakse kontilleen "persdyno" eli harmonikkaosasto menosuuntaan paljaana ja sit kunnon kontakti "dynolla" renkaaseen!! Varmasti pystyy sen jälkeen kertomaan ihan "perstuntumalla" oliko tehoa & vääntöä riittävästi... Jollain taas vähän mielikuvitus lentää...

    No jos pysytään asiassa sen verran, että kyllähän tuo parempi käynnistyminenkin lienee jo tarpeeks hyvä syy hankkia iridiumit mielummin kun tavalliset kynttilät, siis kunhan ei tosiaan niistä itteensä kipeeks maksa. Tahtoo ainakin kaasarivehkeitä joutua sillon tällön lämpimänä sahailemaan vähän turhankin paljon, vaikka kylmänä hyppää tulille aina pikku hipaisusta. Onpa käyny mulla pari kertaa niinkin ettei ole kone kuumana lähteny todella lyhyen (minuutti-pari) seisomisen jälkeen käyntiin vaikka miten on sahannu. Sit kun antaa n. 5 minuuttia olla niin jopa taas hörähtää!
    Ninja forever, man!
  11. #11
    Juu itelläki lähtee hipasulla käyntiin ja ehkä pikkasen parempi käynti.
    Yamaha XJR 1300 sp
  12. #12
    Mun mielestä ero on pelkästään kestävyydessä. Edellinen fillari pamautti tavallisen tulpan laakista mykäksi silloin tällöin, ilmeisesti ei saanut toisinaan soppaa tarpeeksi. Iridiumit taas tuntuivat kestävän, vaikka välillä menikin vähäksi aikaan yks tulppa "pimeeksi". Tai en tiiä menikö tulppa (iridiumi) todella pimeeksi vai eikö vaan ollut syttymiskelpoinen seos. Kerran alkoi röpöttään moottoritiellä parin kilometrin ajon jälkeen kun olin kiihdyttänyt reippaan oloisesti rampilta. Tuntui että ensin meni yks pytty pois pelistä ja vähän sen jälkeen toinen. Pysäytin tylysti pientareelle, annoin käydä tyhjäkäyntiä ja pikku hiljaa käynti tasaantui. Tästä episodista pyörä toimi taas useamman tuhat kilometriä täysin normaalisti. Jostain kumman syystä tolla fillarilla ei tullut lähettyä minnekkään preerialle.
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

    Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
  13. #13
    Tänään tuli iridiumit postista. Kohta pääsee kokeilee tekeekö mitään
    1300cc Suzuki
  14. #14
    Lainaa (juike1 @ Touko. 07 2007,13:51) kirjoitti
    Lainaa (Salmon @ Touko. 07 2007,13:02) kirjoitti
    no enpä kyllä huomannu muuta kuin sen, että käynnistyy paremmin. persdynossa ei ainakaan tunnu mitään eroa tavallisiin verrattuna
    Persdynossa.. Eli pyörän takapää huoltopukille, pyörä käyntiin, kaasu auki ja isoin vaihde silmään, sit eiku tallin lattialle takarenkaan taakse kontilleen "persdyno" eli harmonikkaosasto menosuuntaan paljaana ja sit kunnon kontakti "dynolla" renkaaseen!! Varmasti pystyy sen jälkeen kertomaan ihan "perstuntumalla" oliko tehoa & vääntöä riittävästi... Jollain taas vähän mielikuvitus lentää...

    No jos pysytään asiassa sen verran, että kyllähän tuo parempi käynnistyminenkin lienee jo tarpeeks hyvä syy hankkia iridiumit mielummin kun tavalliset kynttilät, siis kunhan ei tosiaan niistä itteensä kipeeks maksa. Tahtoo ainakin kaasarivehkeitä joutua sillon tällön lämpimänä sahailemaan vähän turhankin paljon, vaikka kylmänä hyppää tulille aina pikku hipaisusta. Onpa käyny mulla pari kertaa niinkin ettei ole kone kuumana lähteny todella lyhyen (minuutti-pari) seisomisen jälkeen käyntiin vaikka miten on sahannu. Sit kun antaa n. 5 minuuttia olla niin jopa taas hörähtää!
    Olisko kellään lainata pukkia vois itekki ottaa dynolapun

    Itellä ihan tavalliset tulpat ja ihan hipasusta lähtee käyntiin sopivissa olosuhteissa. Pieni hinta tosin on jos siitä tulee muutama psykologinen hevosvoima lisää.
    Joskus kaasarikoneilla on taipumusta "höyrystää" bensa jolloin se tiivistyy pisaroiksi imusarjan seinämille ja sitten kun iso kulaus huuhtoutuu sylinteriin se kastelee tulpat. Sitten joutuu hetken sahaamaan. Ensimmäisessä 1.3 corollassani oli kesäisin aina sama juttu kun ritsa seiso 15min kaupan parkkiksella. Käynnistymiseen auttoi kun n. puolminuuttia piti kaasun pohjassa ja aloitti käynnistyksen kaasupohjassa, ja melkeen heti lähti käyntiin. Saman olen todennu mopoissakin toimivaksi, tosin kun hörähtää käyntiin niin saa aina vihaisia katseita kukkahatuilta rajottimen toiminnan tarkastuksesta...
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  15. #15
    Lainaa (hondamania @ Touko. 07 2007,11:43) kirjoitti
    ...ehkä hieman napakammin lähtee käymään eli lyhyemmällä startilla...Sanoisin että missään tapauksessa eivät ole sen 35e väärttejä mitä jokuset toimittajat Suomessa pyytää.
    samantyyliset kokemukset täällä.
    Huono tie, parempi mieli
  16. #16
    Kokemuksia kertynyt jonninverran tänä keväänä ja "huipputehokkaassa" custom -pyörässäni en ole huomannut oikeastaan mitään eroa edellisiin normaalitulppiin.

    Tehonkasvua tai kulutuksen pienenemistä en ole huomannut ja pyörä kun on hyvä käynnistymään kelistä riippumatta, ei voi ainakaan isoa eroa sanoa tuostakaan.

    Syy pistää iridiumit oli lähinnä kokeilunhalu, kun tulpat piti vaihtaa joka tapauksessa. Voipi olla, että kestävät paremmin.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  17. #17
    Lainaa (svahnm @ Touko. 07 2007,11:02) kirjoitti
    Oikeilla hinnoilla ostettuna ei iridium välttämättä ole orkkista paljoa arvokkaampi. Toiminnallista eroa en ole itse tosin huomannut, kun omaan menee vain iridiumit ja vaimon pyörään on vasta tuloillaan.. Vaihtoväliä voi ainakin kasvattaa, niin etuna tulee vähempi ropaaminen.

    linkki halpoihin Iridium-tulppiin

    Ite laitoin pariin pyörään setit tilaukseen, pitäis saapua näillä näppäimillä.. Esim. 10r kawaan tai olla 12,5e/kpl, eli ei tarvitse miettiä hakeeko muualta tai tilaako ulkomailta.

    EDIT: muutin linkin nimeä..
    Eipä ainakaan 600rr:ään ollu yhtään halvempia tuolla noi tulpan mitä oikeesta kaupasta ostetut. Varmaan samaan olis tullu jos lisää postikulut.
  18. #18
    Lainaa (Muukka @ Touko. 07 2007,21:56) kirjoitti
    Olisko kellään lainata pukkia vois itekki ottaa dynolapun

    Käynnistymiseen auttoi kun n. puolminuuttia piti kaasun pohjassa ja aloitti käynnistyksen kaasupohjassa, ja melkeen heti lähti käyntiin. Saman olen todennu mopoissakin toimivaksi, tosin kun hörähtää käyntiin niin saa aina vihaisia katseita kukkahatuilta rajottimen toiminnan tarkastuksesta...
    Jep, mulla löytyy pukki, ja saat lainata! Jos satut joskus ajelemaan täällä etelä- ja pohj.savon rajaseutuvilla niin otappa kontaktia, saat tulla vaikka meille talliin "dynottamaan" niin ei tarvi pukkia kuskata ympäriinsä! Mielelläni vierestä seuraan "dyno"-session..

    Se onkin muuten positiivista hoitaa dyno-hommat aina näin keväisin. Kas jos on sattunu talven mittaan dynoon kasvamaan ikävää talviturkkia, niin se on hyvä sipaista pois ennen kesää ettei dyno hikoo ja lipsu sit kesähelteillä Eikä se turkkikaan lähe sit ihan heti niin herkästi kasvamaan uudestaan kun jää dynoon sellanen mukava, suojaava kumikerros!

    No niin, jos taas kestäis asiassakin... Tuota kaasu-kikkaa pitää kokeilla, tahtoo olla aika nihkeetä välillä tuo kuuman koneen käynnistäminen. Kyllähän se tietty 99,9% käyntiin lähtee kuumanakin, mut useimmiten ei kuitenkaan kovin iloisesti.

    Niin, tuli niistä iridiumien mainospuheista vielä mieleen, että olisko ollu Allrightin viime vuoden luettelossa kun niitä mainostivat, niin väittivät siinä että normaali tulppa jättää n. joka kymmenennen iskun sytyttämättä joko liian pienen kipinän tai kokonaan kipinöimättömyyden takia, mikä taas tarkottaa suoraan 10% tehohäviöö. Kuullostaa tietty ihan loogiselta... Mut iridiumi on kuulemma niin hyvä tulppa että sytyttää joka saatanan iskulla! Uskoo ken haluaa... Mut enpähän ala väittämään etteikö iridiumi vois vaikka useemmalla iskulla sytyttääkin kun normaali, kun aika vähän on tullut aikaa vietettyä pannun sisällä koneen käyntiä ja polttoprosessia observeeraamassa ja tilastoja värkkäämässä, mut että jokaisella iskulla... Jos vaikka puoletkin sytyttää niistä normi-tulpan "tyhjistä" iskuista niin ok minun puolesta!
    Ninja forever, man!
  19. #19
    Lainaa (karkka @ Touko. 08 2007,08:26) kirjoitti
    Lainaa (svahnm @ Touko. 07 2007,11:02) kirjoitti
    Oikeilla hinnoilla ostettuna ei iridium välttämättä ole orkkista paljoa arvokkaampi. Toiminnallista eroa en ole itse tosin huomannut, kun omaan menee vain iridiumit ja vaimon pyörään on vasta tuloillaan.. Vaihtoväliä voi ainakin kasvattaa, niin etuna tulee vähempi ropaaminen.

    linkki halpoihin Iridium-tulppiin

    Ite laitoin pariin pyörään setit tilaukseen, pitäis saapua näillä näppäimillä.. Esim. 10r kawaan tai olla 12,5e/kpl, eli ei tarvitse miettiä hakeeko muualta tai tilaako ulkomailta.

    EDIT: muutin linkin nimeä..
    Eipä ainakaan 600rr:ään ollu yhtään halvempia tuolla noi tulpan mitä oikeesta kaupasta ostetut. Varmaan samaan olis tullu jos lisää postikulut.
    Itse maksoin talvella Denson vastaavista melkein 20e/kpl ja All Wrongin hinnastossa ovat 26e! Merkkiliikkeissä halusivat myös jotain neljänneshunttia..

    Perustulpat eivät näyttäneet olevan normaalia halvempia, mutta iridiumeissa oli eroa.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  20. #20
    Lainaa (svahnm @ Touko. 08 2007,13:36) kirjoitti
    Lainaa (karkka @ Touko. 08 2007,08:26) kirjoitti
    Lainaa (svahnm @ Touko. 07 2007,11:02) kirjoitti
    Oikeilla hinnoilla ostettuna ei iridium välttämättä ole orkkista paljoa arvokkaampi. Toiminnallista eroa en ole itse tosin huomannut, kun omaan menee vain iridiumit ja vaimon pyörään on vasta tuloillaan.. Vaihtoväliä voi ainakin kasvattaa, niin etuna tulee vähempi ropaaminen.

    linkki halpoihin Iridium-tulppiin

    Ite laitoin pariin pyörään setit tilaukseen, pitäis saapua näillä näppäimillä.. Esim. 10r kawaan tai olla 12,5e/kpl, eli ei tarvitse miettiä hakeeko muualta tai tilaako ulkomailta.

    EDIT: muutin linkin nimeä..
    Eipä ainakaan 600rr:ään ollu yhtään halvempia tuolla noi tulpan mitä oikeesta kaupasta ostetut. Varmaan samaan olis tullu jos lisää postikulut.
    Itse maksoin talvella Denson vastaavista melkein 20e/kpl ja All Wrongin hinnastossa ovat 26e! Merkkiliikkeissä halusivat myös jotain neljänneshunttia..

    Perustulpat eivät näyttäneet olevan normaalia halvempia, mutta iridiumeissa oli eroa.
    Tarkastin tuon tarjouksen mikä tuo linkissä oleva pulju tarjosi. Eli oli kpl hinta 23€ eli 2eeroa halvemmat mitä normaalissa liikkeessä olis ollu. Et eipä paljoa tota hintaeroa tässä tapauksessa syntyny.
  21. #21
    Näky Louis:illa olevan iridiumit tarjouksessa ~12e/kpl
    Talvella tuolta tilasin samalla ku tuli muutaki rojuu(15e pk)...
    Yamaha XJR 1300 sp
  22. #22
    [QUOTE= (karkka @ Touko. 08 2007,17:14)]
    Lainaa karkka,Touko. 08 2007,08:26 kirjoitti
    Tarkastin tuon tarjouksen mikä tuo linkissä oleva pulju tarjosi. Eli oli kpl hinta 23€ eli 2eeroa halvemmat mitä normaalissa liikkeessä olis ollu. Et eipä paljoa tota hintaeroa tässä tapauksessa syntyny.
    Tarvii sen verran täsmentää, että kyseessä olevissa NGK:n IMR-tulpissa (mm. suosituksena uudempiin XX) hintataso ei valitettavasti ole samaa luokkaa kuin IX-versioissa. Toivotaan että jatkossa saadaan sekin epäkohta korjattua.
    EA-Import Oy
    - SIMOTA - Micron - Racefit - Pazzo -
    - NGK - Motrix - Zard - Powerbronze etc.

    Webstore: http://www.eaimport.net
    myynti@mpm-performance.com

    -03 Bussin kuski
  23. #23
    Kyselin -02 kuussatku ninjaan ja oli 13,5 euron hinnalla, 11 € postit Saa nähä tuleeko hommattua, edellisetki toimii hyvin....
    zx-6r -02
  24. #24
    Lainaa (juike1 @ Touko. 08 2007,13:19) kirjoitti
    Niin, tuli niistä iridiumien mainospuheista vielä mieleen, että olisko ollu Allrightin viime vuoden luettelossa kun niitä mainostivat, niin väittivät siinä että normaali tulppa jättää n. joka kymmenennen iskun sytyttämättä joko liian pienen kipinän tai kokonaan kipinöimättömyyden takia, mikä taas tarkottaa suoraan 10% tehohäviöö.
    Eipä mahda ihan pitää paikkaansa. All Rightin luettelo nyt on viimeinen opus alkaa opetella tekniikkaa.

    Pahempaa pelottelulla pakkomyyntiä ei juuri näe. Öljyt, suodattime ja tulpat mainitakseni.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  25. #25
    Voisko joku viksumpi valaista muuten, että miksi joissain pyörissä on vakiona nuo iridiumit? Esim. omassa -01 CBR900RR:ssä. Eikö normaalit kestä jenkaa vai onko ingenjööri ajatellut repiä kaiken tehon varmasti irti? Itse ainakin Allrightin kassajonossa kortti kädessä tätä tuumin toisenkin kerran (vakiokynttilät kustansi 104 eskoo alennuksien kanssa ).
    Harrikka
  26. #26
    Lainaa (jannu @ Touko. 09 2007,23:34) kirjoitti
    Voisko joku viksumpi valaista muuten, että miksi joissain pyörissä on vakiona nuo iridiumit? Esim. omassa -01 CBR900RR:ssä. Eikö normaalit kestä jenkaa vai onko ingenjööri ajatellut repiä kaiken tehon varmasti irti? Itse ainakin Allrightin kassajonossa kortti kädessä tätä tuumin toisenkin kerran (vakiokynttilät kustansi 104 eskoo alennuksien kanssa ).
    Onko kuinka vaikeat vaihtaa nuo tulpat?
    Olisiko insinööri ajatellut asiaa kestävyyden kannalta?
  27. #27
    Edelliseen mopoon laitoin, tosin kokemus jäi olemattomaksi myytyäni pyörän pian tulppien vaihdon jälkeen. Eroa en ehtinyt huomata.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  28. #28
    Edelliseem mopoon GSXR 1100W laitoin iridiumit ja monessa viestissä ollut nopeampi käynnistyminen oli vaikutus.
    Jotenkin tasasemmin muutenkin toimi pienillä kierroksilla, joilla sen eron huomasi ja onkin helpompi muutokset huomata.
    +100m/s club finland / 376,61km/h
  29. #29
    Lainaa (jannu @ Touko. 09 2007,23:34) kirjoitti
    Voisko joku viksumpi valaista muuten, että miksi joissain pyörissä on vakiona nuo iridiumit? Esim. omassa -01 CBR900RR:ssä. Eikö normaalit kestä jenkaa vai onko ingenjööri ajatellut repiä kaiken tehon varmasti irti? Itse ainakin Allrightin kassajonossa kortti kädessä tätä tuumin toisenkin kerran (vakiokynttilät kustansi 104 eskoo alennuksien kanssa ).
    Kawan zx10r:ssä on ainakin hankalat vaihtaa uloimmaiset tulpat, kun moottorinkiinnikkeet jouduin irrottamaan, että sain hylsyn sopimaan. Tuohon on ainoastaan iridiumeja saatavana. Silti siinä on valmistajan vaihtoväli 12tkm ja voihan olla, etten osannut kikkailla 1 ja 4 pytyn kynttilöitä oikealla tavalla ulos, jolloin ei tarvitsisi kiinnikkeisiin koskea.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Seikkailu_R @ Touko. 09 2007,23:51) kirjoitti
    Lainaa (jannu @ Touko. 09 2007,23:34) kirjoitti
    Voisko joku viksumpi valaista muuten, että miksi joissain pyörissä on vakiona nuo iridiumit? Esim. omassa -01 CBR900RR:ssä. Eikö normaalit kestä jenkaa vai onko ingenjööri ajatellut repiä kaiken tehon varmasti irti? Itse ainakin Allrightin kassajonossa kortti kädessä tätä tuumin toisenkin kerran (vakiokynttilät kustansi 104 eskoo alennuksien kanssa ).
    Onko kuinka vaikeat vaihtaa nuo tulpat?
    Olisiko insinööri ajatellut asiaa kestävyyden kannalta?
    Vaihtoväli on tosiaan 24 tkm * *. On kyllä kieltämättä hankala vaihtaa. Joko joutuu irroittamaan syylärin ja sormikopelolla yrittää tai sitten yläkautta tankin, ilmanputsarin, vaijereiden ja letkujen irroituksien jälkeen... Kiitos valaisusta!
    Harrikka
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen