Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Hojohojo!!

Kesä yllätti moottoripyöräilijän. Ts. Taas on se aika vuodesta, kun pitäisi saada Gixxeri radalle ja jo toistamiseen se aika vuodesta, kun vanha väsynyt vi**uilee meikäläiselle ankarasti!!

Olen pannut pyörään puoli elämääni ja parhaat loitsuni, tuloksetta... nyt vanne pään ympärillä on sen verran kireällä, että on aika käyttää viimeinen oljenkorsi ja kysyä yleisöltä.

Kyseessä on siis 750 GSXR -94. Pyörän ostin muinoin AVK:lta, kun Hornetistani loppuivat tehot. Ajattelin, että tästähän saa kivan... pyörä on Saksan tuliaisia ja ajettu mittarin mukaan n.55000km. Mällissä ei ollut mennyt juuri muuta rikki, kuin katteet, joten tein pyörästä nakun.

Kone pyöri alusta asti hyvin, kun sitä vähän tallin edessä käyttelin, mutta kun pyörä oli ajokunnossa ja sillä lähti ajelemaan, koneen lämmettyä pyörä alkoi röpöttelemään kierrosalueella 3000-5000.

Aloitin vianetsinnän ja olen tehnyt ainakin seuraavaa:
    -tulpat vaihdettu
    -kaasarit avattu ja puhdistettu (useita kertoja)
    -kaikki kaasarien sisuskalut uusittu, paitsi kalvot, jotka ovat täysin ehjät
    -sähköliitännät tarkastettu ja ruiskuteltu electro-spraylla
    -toinen puola (1 ja 4 pytyn) vaihdettu

Kaasutinremontin jälkeen kaasuttimien tulviminen loppui ja horoksi kulunut viritysneulasarja vaihtui uuteen. Tämän jälkeen raivostuttava nylkyttäminen liikkeelle lähdettäessä loppui, mutta edelleen pyörä ei ota jenkua kunnolla alhaalta asti.

Pyörässä on Yoshimuran tehoputki ja vakiosuuttimet, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa asiaan.

Otin pyörän kuukausi sitten naftaliinista ja yritin käyntiin, niin pyörä ei inahtanutkaan. Viikon päästä yritin uudestaan ja laite pärähti käyntiin ykkösellä.

Tänään kaikki toistui: rakkine ei antanut pitkien starttien aikana oirettakaan käynnistymisestä. Tarkastin 1 ja 4. tulppien kipinän, joka oli tavan mukaan todella heikko. Luulen, ettei niin minimaalinen kipinä elä kovassa paineessa. (Olen tosin kuullut, että sytkä on tuon ajan Gixxereissä muutenkin heikko, johtuen kytkentätavasta... tai vast.).

Kuulin yhdeltä "asiantuntijalta", että alipainekalvot saattavat kovettua vanhemmuuttaan ja että tuolloin seokseen ei tule riittävästi ilmaa, kun luistit eivät nouse kierrosten lisääntyessä. Niinpä irroitin tänään ilmanputsarin (vakio) kaasareista ja kun painoin starttia, hörähti pyörä iloisesti käyntiin.

Olin, että no Börje! Käyttelin konetta hetkisen ja annoin sille sitten hiukan porsasta, tarkkaillen samalla alipaineluisteja. En tiedä millä kierrosalueella luistien tulisi nousta, mutta minun yksilössäni eloa luisteissa alkoi tapahtua vasta 8000-10000 kierroksen paikkeilla. Lukema tuntuu aika korkealta?

Voisiko siis olla niin, että pyörä käy liian rikkaalla alakierroksilla? Koje ei tosin päästä mahdottomia savupilviä, mutta paukuttelee välillä putkessa kun antaa sen kiekua vähän kovemmin.

Tällä hetkellä pyörässäni on kiinni pieni remppatankki polttoainetta antamaan, koska toisinaan tuntuu, että kone ei saa oikeasta tankista kunnolla kakkua... pyörä hyytyy 80km tuntivauhdissa ja tuolloin pitää puhaltaa tankin alipaineletkusta ylipainetta tankkiin, jolloin meno jatkuu suurinpiirtein normaalisti... ...voitte vain arvailla, nolottaako ajaa kyyryssä pyörän päällä, letku suussa, kun joku tulee rinnalle ja pällistelee puuhiani kummissaan

Että tällaista probleemaa tässä muuten niin hyvässä pyörässä... olisin ylen kiitollinen ratkaisuun johtavasta vihjeestä... toisaalta, mikään vihje ei liene tässä vaiheessa huono, koska tuntuu, että tällä hetkellä vika voi johtua mistä vain.

Kiitos jo etukäteen.
    Kronoby Racing Team
    Oletko tarakastanut sen alipaihehanan toiminnan kunnolla ja puhdistanut bensansuodattimen tankin sisältä?

Jos bensaa virtaa hanasta kunnolla kun imet letkulla alipainepuolelta, niin kakku kyllä riittää noin pienillä kierroksilla!

En usko että ne kalvot olisivat menneet vielä miksikään, mulla oli 1100W 94 samoilla kilsoilla ja kalvot ihan ok.

Kuinka bensanpinnat kaasareissa?
    +100m/s club finland / 376,61km/h
    Etkö ole käyttänyt kertaakaan noitten kaasareiden remonttien aikana/jälkeen pyörää liikkeessä säädettävänä ?
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
    Alipainehana pitäisi toimia, uusittu nääs.
    Kronoby Racing Team
    samanlaiset oiree kun meitsin seiskapuokissa vm:93 kokeiles vaihtaa
    kaasareissa olevat pienenpienet O renkaat aluks. Ja tsekkaa ettei alipaine letku falskaa mistää. ite sain kondiksee mut pensan kulutus nuosi jotenki, enne ajo 300-350km tankilla nyt vaan 150km hieman säädot pyllyllään.
  6.  
    Lainaa (Pirelli~ @ Touko. 21 2007,18:47) kirjoitti
    samanlaiset oiree kun meitsin seiskapuokissa vm:93 kokeiles vaihtaa *
    kaasareissa olevat pienenpienet O renkaat aluks. Ja tsekkaa ettei alipaine letku falskaa mistää. ite sain kondiksee mut pensan kulutus nuosi jotenki, enne ajo 300-350km tankilla nyt vaan 150km hieman säädot pyllyllään.
    Myös kaikki o-renkaat (bensankestävät) vaihdettu. Tällä hetkellä willein veikkaus vian aiheuttajasta olisi sytkäboxi. Puolat ja puolien johdot on kunnossa, kipinä on vaan niin helkkarin heikko. Pyörä jokatapauksessa menossa kaasarien synkkaukseen.

Voiko siis viallinen sytkäboxi aiheuttaa heikon kipinän?

Kronoby Racing Team