Ongelmia 9r kawan kanssa. Eli juttu menee näin. Tulin kaverin pihaan kawalla, sammutin sen ja menin juomaan tsupin tsahvia. Kun olin lähdössä pois huomasin, ettei mittaritauluun syty yhtäkään valoa, vaikka virtalukko oli ON asennossa. Aikani vikaa tutkiessani turhaan päätin pukata pyörän sitten kotia tarkempia tutkimuksia varten.
Vika löytyi sitten sulaneesta liittimestä. Arvelin homman olevan näin ollen paketissa, mutta eipä tässä ihan niin helpolla päässytkään. Pyörä ei lähde käyntiin, koska tulpilta ei tule kipinää.
Mistäköhän tuo voisi johtua? Tarkistin kaikki sulakkeet ja ne ovat kunnossa.
Ihan vain varmistukseksi vielä, voihan tulpan kipinän tarkistaa moottoripyörästä samallalailla, kuin moposta, eli tulppa kiinni hatuun ja lohkoa vasten ja START?
Sole mikhään!
No johan nyt tuli vika. Kyllä sen kipinän voi silleen kattoo aivan kuten mopoissakin. Kaverin 650 banditista katos kipuna just eilen ja sitäkin vika etitään.
Eihän se järvikään soutamisesta kulu!
Kokeilimma kaverin kans vielä kerran kipinän tulon ja tulihan se kun painoi kunnolla suoraan runkoa vasten. Saattoi olla koneen pinta niin likainen, ettei antanut sitten tulpasta kipinää, kun viimeksi siihen koitin tai jotakin muuta häsläsin
. Saatiin pyöräkin sitten käyntiin sumuttamalla kaasareille suoraan bensaa. Ongelmana ysiärrässä on ettei se saa aluksi työnnettyä bensaa imukanaviin, jos ne pääsevät kuivamaan. Nyt se taas kolisee niin kuin kawan pitääkin
![]()
Joko tarkistitte kaverisi bandusta sytkäboksin? Sen tarkistaminen käy helpoiten ja varmiiten vaihtamalla jostain toisesta samanlaisesta bandusta uusi tilalle.
Sole mikhään!