menin tuossa talven aikaan purkamaan tuon mittaristonkin atomeiksi (osoittimet irti) ja nyt ongelmana onpi se, ettei lämpömittarin osoitin juurikaan inahda ja siten ei näytä koneen lämpötilaa. Pitkän ajon jälkeen neula nousee muutaman millin siitä stopparitapista, eli jonkinmoista eloa löytyy.
eikö se ole pohjassa kunnolla, vai mistä voisi olla kyse? Painoin kyllä ihan reilusti sen pohjaan.
niin ja pyörä mallia pc-25
onkohan neula väärässä asennossa akselia kohden?? joskus niissä on pieni "esijännitys" elikkä akseli on siirtynyt kun viisari on irrotettu??
Todennäköisesti on viisari väärässä asennossa kuten fredde jo sanoikin. Itellä tuli silleen väärään asentoon että kun kone on kylmä ja laittaa virrat päälle niin viisari nousee jo muutaman millin. Pitäis vielä käyttää viisari irti ja kääntää vähän taksepäin.
ok, itsekin tuota jo ehdin pohtiakkin, että josko noin olis. mutta mitenkähän ihmeessä sen osaa sitten kalibroida kohdalleen.. hmm.. ilmeisesti ainut keino on vetää se stopparitappi veks, laittaa neula reilusti "väärässä" asennossa paikalleen ja sitten tappi takaisin (ei oo muuten helppo loppupelissä satuttaa se tappi paikalleen muutenkaan, saatikka kun pitäis neulaa pidetellä samanaikaisesti)
ja sitten kun ilmeisesti ei voi kuin säkällä heittää kohdalleen, käyttää lämpimäksi, tarkistaa onko kohdallaan. homma alusta ja uusi yritys.... voivoivoi..eikö tosiaan ole mitään kikkakolmosta tähän jollakulla ??
oisko mahdotonta käyttää lämpöseks ja sit tökätä se viisari paikoilleen? ainakin helpompi osua kohalleen jos vaan muuten onnistuu
-- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee
<s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
Tuo legin konsti on ainakin melko varma keino saaha se kohilleen. Mikäli sitten muistaa sen kohan vielä että mihin se viisari on sillon ku flekti pärähtää pyöriin.