Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Voisiko joku "ammattilainen" kertoa miten helvetissä saa vaihdettua nopeasti isommalle täyskaasukiihdytyksessä? Nyt tuntuu siltä että putoaa kyydistä jos höllää otetta kahvoista... Vaikka pyörä on "vain " allekirjoituksen kaltainen... Pitääkö vaihtaa ilman kytkintä, vai mikä on keino?
    ZX12R -03
  2. #2
    Vähän kaasua pois ja raakana sisään,pitäis mennä ihan hienosti,kun tekee oikein.
  3. #3
    Ilman kytkintä vaihtaminen, ainakin meikäläisellä, on selkeästi vikkelämpi vaihtoehto. Radalla tuntuvat käyttävän sellaista syteemiä joka vaihdepoljinta polkaistaessa tappaa sytytyksen pieneksi hetkeksi. Sillä systeemillä ei tarvii kaasua höllätä että vaihde vaihtuisi.
  4. #4
    Lainaa (wolvie @ Huhti. 30 2007,22:26) kirjoitti
    Ilman kytkintä vaihtaminen, ainakin meikäläisellä, on selkeästi vikkelämpi vaihtoehto. Radalla tuntuvat käyttävän sellaista syteemiä joka vaihdepoljinta polkaistaessa tappaa sytytyksen pieneksi hetkeksi. Sillä systeemillä ei tarvii kaasua höllätä että vaihde vaihtuisi.
    Jos vasurilla ottaa toisen tulpanhatun irti vaihdon ajaksi ja nykäisee suuremman sisään niin se hän voisi olla köyhän miehen sytkänkatkoja...kaasun voi pitää tapissa!!!!
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  5. #5
    Nythän on niin, että jos vaihdettaessa tuntuu putoavan kyydistä olisikin ehkä parempi vaan ajaa enempi ja keskittyä siihen kyydissä pysymiseen... sitten kun sen hallitsee nii voi jo opetella erilaisia vaihtamis tekniikoita. Siis ihan oikeasti
    <p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
  6. #6
    Nosta kevyesti vaihdevibua ylösbäin ja löysää kaasu lähes nolliin ja vaihde napsahtaa silmään ja samantien lisää kaasua samaan kohtaan missä oli. Näin vaidat vaihteen nykimättä ja melkein huomaamatta. Ainoo minkä huomaat on kierroksien äänet. Ja onnistuu myös suuremmillakin kierroksilla /nopeuksilla...
    Sukisukimies
  7. #7
    Lainaa (Jooney @ Huhti. 30 2007,23:28) kirjoitti
    Nosta kevyesti vaihdevibua ylösbäin ja löysää kaasu lähes nolliin ja vaihde napsahtaa silmään ja samantien lisää kaasua samaan kohtaan missä oli. Näin vaidat vaihteen nykimättä ja melkein huomaamatta. Ainoo minkä huomaat on kierroksien äänet. Ja onnistuu myös suuremmillakin kierroksilla /nopeuksilla...
    ....ja vielä kun vaihdat vaihteet niin, että isot on ales ja pienet ylös...eikä sun tarvii kun ihan vähän hellittää sitä kaasua jos on pikakaasu(siellä ylä kierroksilla)niin kyllä ne vaihteet tipahtelee sisään....jos sulla on uus hieno pyörä niin sen vaihtovalon saa säädettyä vielä ennen kun paras vääntö loppuu tai tuntee sen munissaankin kunhan ajelee tarpeeks..... ....eiku hanaa vaa ja ihan homona....
    ....se on sillä lailla, ettei oikeen millään lailla....
  8. #8
    juuri noi kuin em mainittu ja opettettu.. hanaa vaan ja pieni liike kahvassa ja naks.. toimii myös keula nostettuna..
  9. #9
    Lainaa (seppo02 @ Huhti. 30 2007,23:00) kirjoitti
    Lainaa (wolvie @ Huhti. 30 2007,22:26) kirjoitti
    Ilman kytkintä vaihtaminen, ainakin meikäläisellä, on selkeästi vikkelämpi vaihtoehto. Radalla tuntuvat käyttävän sellaista syteemiä joka vaihdepoljinta polkaistaessa tappaa sytytyksen pieneksi hetkeksi. Sillä systeemillä ei tarvii kaasua höllätä että vaihde vaihtuisi.
    Jos vasurilla ottaa toisen tulpanhatun irti vaihdon ajaksi ja nykäisee suuremman sisään niin se hän voisi olla köyhän miehen sytkänkatkoja...kaasun voi pitää tapissa!!!!
    Hyvä ja salamannopee idea.

    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  10. #10
  11. #11
  12. #12
    Lainaa (uncle_mickey @ Huhti. 30 2007,23:11) kirjoitti
    Nythän on niin, että jos vaihdettaessa tuntuu putoavan kyydistä olisikin ehkä parempi vaan ajaa enempi ja keskittyä siihen kyydissä pysymiseen... sitten kun sen hallitsee nii voi jo opetella erilaisia vaihtamis tekniikoita. Siis ihan oikeasti
    hyvä pointti
  13. #13
    No juu... eiköhän se siitä lähde...
    ZX12R -03
  14.  
  15. #14
    Lainaa (pekekla @ Touko. 02 2007,18:26) kirjoitti
    Lainaa (uncle_mickey @ Huhti. 30 2007,23:11) kirjoitti
    Nythän on niin, että jos vaihdettaessa tuntuu putoavan kyydistä olisikin ehkä parempi vaan ajaa enempi ja keskittyä siihen kyydissä pysymiseen... sitten kun sen hallitsee nii voi jo opetella erilaisia vaihtamis tekniikoita. Siis ihan oikeasti
    hyvä pointti
    Kyllä.
    Eipä ole tuntunu vielä että kavereiden kyydistä tippuu vaihtamisen keston vuoksi. Ja ei sitä laatikkoa kannata rikkoa siksi että kaverilla kiihtyy nopeammin.
    Rajottimen kun saisi säädettyä optimaalisesti niin voisi pitää pienen nosteen vaihdevivussa, ja kun rajotin iskee päälle niin aina hyppää seuraava pykälä sisään...
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>