Katselin tossa aamulla ennenku lenkille lähin, että oli takarenkaassa reunoilla kuviota vielä reilusti, mutta keskikohta renkaasta alkaa olee merkeissä asti jo. Ajettu tosiaan vasta 4500km enkä ole kovinkaa revittämistä harrastanu. Ihmetyttää sen takia tuo nopeahko kuluminen. Takarengas on se vakio Bridgestone.
Pitää varmaa ruveta pikkuhiljaa kattelee uutta gummia. Sellanen kymysys ois, että mitäs renkaita busanistit omissa pyörissä on käyttäny ja miten ovat kestäny tota arkiajamista?
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Tuolla on ainakin keskustelua renkaista
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
btw. takanakki Michelin Pilot Power meni vaihtoon kun 4200 km oli takana tältä keväältä. Alle milli oli kulutuspintaa kun se puhkes...
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Mjoo ... Toi Michelinin Pilot Road2 näyttäs iha passelilta ainaki katukäytössä kestävyyden suhteen. Onko kokemuksii kellää ko. renkaasta radalla?
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
mullakin sama juttu bridgestone battlax bt 014 ja kulunut aivan saa**nasti keskeltä
oon yrittänyt vetää urakalla mutkatietä mutta ei hirveesti auttanut se on toi kehä 3 kun töihin joka aamu ajaa niin huomaa kyllä suuren kulumisen
R1
Iha sama homma + Lohjan reissuja aktiivisesti viel päälle.(amiko @ Touko. 06 2007,12:25) kirjoitti
Koitan aina Kehä III koko matkan kallistella pyörää niin paljo kuin mahdollista, jtota kuluis reunoilta enempi... Kokonaismatkassa tämä ei tietenkää paljoo auta, mutta jotain kuitenki.
yli neljätonnia olisi juhlaa.. mulla M-1 Sportecista on 25% jäljellä n. 1500km jälkeen..(PrivateeR @ Touko. 06 2007,13:13) kirjoitti
ja kyseessä alle 200kg kyykky ja mutkaa..
Nyt on kyllä rengas kulunut eri tahtiin kuin muina keväinä. Ehkä se tästä asettuu kun tiet siliävät.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Michelin pilot road takana kestää busassa hyvin!
2 päällä maantieajoo yli 8000km kesti ku vaihdoin ja
oli vielä pintaa jäljellä. Suosittelen.
Paineet ollu kokoajan 2.8 takana.
Itse olen omilla kilosillani ajanut keskimäärin reilu 3000km takasella... Että toisaalta ihan normaalilta kuulostaa..
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
1000-3500km /takanen. Merkistä riippumatta. Etuset kestää sen 5-12k.
Nothing beats cubic inches. Except turbo.
Metzelerin M-1 takanakki kesti 10R Kawassa 8 tkm.
![]()
lisää painetta renkaaseen,niin kestää pidemmälle.omassa pyörässä olisi suositus taakse 2,5 baria,pidin kuitenkin 2.9 ja silti kului vain keskeltä ja sairaan nopeasti.juttelin sitten kerran vanhemman rataketun kanssa ja hän totesi vain että pistä vielä vähän lisää,vaikka 3,1-3.2....ja kummasti alkoi kumin käyttöikä pitenemään,jopa 2-3tkm.itse kuvittelin että kuluisi vielä enempi,mutta ei.eikö rengas sitten vain lämpene yhtä paljoa,pitoa on kuitenkin piisannut?
Jos renkaat kuluu sellaiseksi pykäläksi keskeltä verrattuna sivuihin, niin renkaassa on armotta liian vähän painetta. Lisää painetta renkaaseen, niin silloin se pysyy pyöreänä, eikä painu asfalttia vasten. Jos on löysä, niin mutkassakin rengas ei jaksa pysyä tiukkana vaan painuu siihen keskiosaan.
Ja varsinkin kun ajaa suoraa ja normaalit kaistanvaihdot ja mutka kallistelut kuluttaisi tasaisesti sitä rengasta niin löysänä se vain pysyy siinä lättäasennossa. Isommilla paineilla vaan, niin hyvä tulee.
Voisiko tuota soveltaa vielä pyörään, jossa on vakiona 2,9bar?(svheebo @ Touko. 07 2007,06:50) kirjoitti
Alkaa joku 3,6 kuullostaa aika kovalta.. *
3,1 olen pitänyt nyt..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Kun vielä jättää ne kylmällä renkaalla valoista kiihdyttelyt pois niin taas tulee reilusti lisää kestävyyttä.
Diablo Corsa kesti Tellussa yhden kesän muutamalla ratapäivällä eli melkein 10 tkm.
TL1000R
Just 500 km takana Metzelerin M-1:llä. Toivotaan nyt et ees muutaman tonnin kestää.
Minustakin kuulostaa hieman oudolta...(svahnm @ Touko. 07 2007,12:25) kirjoitti
Itse käytän dragon supercorsissa 3,1 takana ja 2,6 edessä...
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Michelin Pilot Power...
Yksi 6000km ajettu
Toinen 8400 ajettu (tällä käytiin ~4000km Euroopassa)
Nykyinen alkaa oleen 6000km ajettu ja on loppu. Sillä tosin on ajettu kahdet kiihdytyskisat viime vuoden puolella ja nämä keväät karheat että eipä ihme. Ja PITÄÄ!
Niin ja se vakio BT56 tosiaan ajotavasta riippumatta tuntuu sulavan alle 5000-6000km väliin.